Fitbit Charge 2 zwart, roestvrijstaal / L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Charge 2 zwart, roestvrijstaal / L op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Gonny 14-09-2019

Slechts twee jaar

Ik ben inmiddels klaar met mijn tweede fitbit, beide keren na twee jaar helemaal op, batterij leeg en helaas pindakaas. Ik koop hem nooit weer, ben absoluut niet tevreden, de band zit fijn maar schiet snel los, de connectie werkt slecht al met al een prutsapparaat

Minpunten

• Band
  • Batterij
  • Connectie

roos 20-05-2019

scherm kwaliteit

gekocht om continue mijn hartslag te kunnen terug zien. dat deed hij prima maar zender wordt steeds minder door slijtage van dragen op huid. dit is normaal dragen zonder zware sport activiteiten.
het scherm is gebarsten net na garantie periode. dit blijkt een zeer vaak voorkomende klacht die ik nergens terug lees in de reviews hier. wsl door het oplaat mechanisme met een te dun glas. dus niet waterdicht meer.

Pluspunten

• vorm
  • functies

Minpunten

• scherm barst snel
  • zender op huid slijt waardoor functie verlies

Angelien 17-01-2019

Comfortabel fitbit horloge

sterk bandje zit comfortabel en is heel secuur. fijn scherm met veel opties en is prettig tijdens het sporten.

E 29-11-2018

Fijne en comfortabele smartwatch

Mooi product. Werkt naar behoren, duidelijke instructies (Engels) en je kan er vanalles mee! Ideaal om je te motiveren om meer te bewegen en je hartslag en slaap te monitoren.

Pluspunten

• Accuraat
  • Onopvallend
  • Comfortabel
  • Veel functies

Laantje Dio 29-11-2018

Mooi ding met een GROTE MAAR . . .

Ik heb hem net 2 dagen. Zou volledig compatible zijn met mijn iPhone 8. Niet dus ! Als je een iPhone hebt kun je de volgende meldingen ontvangen: Oproepen, SMS en agenda-meldingen. In tegenstelling wat sommige mensen schrijven . . . Je kunt NIET SMS meldingen wijzigen in Whatsapp-meldingen. Vergeet het maar. Ik zag dat op de Fitbit site dat hij volledig compatible zou zijn met mijn iPhone 8, maar deze functies krijg je er echt niet uit. Juist de meldingen Whatsappen en messenger wil ik stil ontvangen. En nog iets vreemds; als je gebeld wordt zie je dat niet direct op je display, je moet eerst op de Fitbit tikken of de zijknop indrukken. Vreemd !!! Koop deze Fitbit Charge 2 dus NIET als je bovenstaande ook wilt bereiken. Ik ga nu op zoek naar iets anders en deze Fitbit gaat retour Bol.com, erg jammer want de Fitbit op zich is erg mooi afgewerkt.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Uitgebreide app

Minpunten

• Geen Whatsapp meldingen
  • Geen Messenger meldingen
  • Geen oplichtende display als je gebeld wordt.

Bitha 26-11-2018

Fijn horloge

Fijn horloge geeft hartslag weer en je aantal stappen nauwkeurig! Fijn formaatje!
Geeft sms berichten aan en inkomende telefoon gesprekken. Heb hem aangeschaft voor het sporten bevalt goed!

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Geen whatsapp melding (luxe probleem)

kathinka 22-11-2018

slechte weergave

de stappen kloppen en kilometers kloppen niet, ook de trappen die je loopt worden niet goed weergegeven. ik zou deze stappenteller niet adviseren, met een goedkopere stappenteller, die ik ook heb, krijg je dezelfde foute informatie. het zijn gemiddelden.gebruiksaanwijzing is grotendeels in het e ngels en onduidelijk.

Bert 15-09-2018

Persoonlijke fitness coach ;)

Inmiddels ongeveer een jaar in gebruik. Ik kan er bijna alleen maar positief over zijn. Vooraf zat ik in het dilemma om een TomTom sporthorloge of deze Fitbit activity tracker te kopen. Nadeel van deze is dat er geen GPS op zit en op de TomTom wel. Alleen de TomTom had maar een accuduur van 12 uur dacht ik?! Te kort voor mijn manier van gebruiken. Ik heb een hekel aan continu moeten opladen, dus met de Fitbit valt het mee. Dag en nacht heb ik hem om en daarmee kan ik hem 3 dagen gebruiken. Tijdens douchen wel af. Het heeft mij geholpen aan een actievere levensstijl. Ik loop vaak 8km op een dag en dat miste ik pas toen het bandje stukging. Maar dat viel binnen de garantie dus weer een nieuwe gekregen! Het rapporteren van m’n slaapritme vind ik een superfijne functie, daarbij kan je ook bedtime reminders instellen. Als ik GPS nodig heb neem ik m’n telefoon mee, die is gelinkt via Bluetooth zodat ik alsnog GPS heb.

Pluspunten

• Accuduur
  • Hartslagsensor
  • Bedtime reminders
  • Slaappatronen tracking en advies
  • Stappenteller meestal wel precies

Minpunten

• Stappenteller telt gitaarspelen als stappen
  • Geen GPS
  • Bandje ging stuk (garantie)

Z.Ristic 19-08-2018

Geweldig apparaat met een paar verbeterpunten

Al een hele tijd heb ik getwijfeld of ik een sporthorloge/stappenteller wilde. Eigenlijk wel, maar ik twijfelde over de meerwaarde.
Na aankoop en gebruik geen enkele twijfel meer. Dit apparaat is TOP!

Het horloge voelt erg fijn aan omdat het bandje van zacht materiaal is. Hierdoor is het een comfortabel horloge om te dragen. De bediening op het horloge is super easy en duidelijk. Ook vind ik het horloge er erg mooi uitzien. In combinatie met de app van Fitbit heb je een volwaardig maatje die je kan helpen bij het afvallen, trainen, bewuster maken, jezelf uitdagen en gewoon méér uit jezelf halen. De app is super handig, uitgebreid en erg makkelijk te gebruiken. Er zijn veel functies, dit kan leiden tot onoverzichtelijkheid, maar dat gebeurd dus totaal niet. De app is namelijk duidelijk en fijn om te gebruiken.
Het display van het horloge is buiten in het felle licht nog goed leesbaar. Je kan het horloge linken met verschillende andere diensten zoals Strava. Dit is zo gebeurd en werkt perfect. (strava in ieder geval bij mij). Zo heb je ook je activiteiten met hartslag in je Strava staan! Het horloge maakt trouwens verbinding met je telefoon (bluetooth) en kan gebruik maken van je GPS in je telefoon. Zo hoef je dus alleen maar je activiteit te starten op je horloge en dan wordt de activiteit opgenomen mét GPS. Super handig dus! Als ik ga mountainbiken dan zet ik de activiteit fietsen aan op mijn horloge. Toch, dit komt waarschijnlijk door de bewegingen die ik maak, logt het horloge stappen. Ik snap dat ik de bewegingen maak, maar ik zet de activiteit fietsen aan. Beetje vreemd dat er dan dus toch stappen worden geteld. Hopelijk wordt dit nog in een update verholpen. Er is wel een workaround voor. Je kunt in de periode van je activiteit nog een andere activiteit toevoegen, namelijk: Driving. Dan worden je stappen en trappen gewist in de tijd die je hebt aangegeven.
Er is een optie om een melding te krijgen als je berichten, bijvoorbeeld Whatssap berichten, als je wordt gebeld en agenda items te krijgen op je horloge. Leuke feature...
Verder is er een optie om in real time in je app je hartslag te zien. Ik krijg deze functie helaas niet werkend. Ik zie alleen mijn rust hartslag. Wel zie ik gewoon mijn hartslag op het horloge en in mijn activiteit als ik deze heb opgenomen.
Het horloge is niet waterdicht en je kan niet kan kiezen hoe lang het display aan blijft. Als je het horloge 'wakker' maakt gaat het horloge na een paar seconden weer uit. Super voor de batterij natuurlijk, maar het zou fijn zijn als je hier zelf een keus in kan maken.
Al met al, een paar dingen die te verbeteren zijn, maar ik ben dik tevreden met mijn nieuwe maatje. Dus als je nog twijfelt of je een goede, betrouwbare (uitgebreide) stappenteller wilt, twijfel dan niet meer en schaf deze aan!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goede bijbehorende app
  • Goed afleesbare verlichting (ook buiten)
  • Ziet er mooi uit en draagcomfort is goed
  • Link met Strava is zo gemaakt en werkt perfect

Minpunten

• Niet waterdicht
  • Display gaat snel uit en dit is niet te veranderen
  • Telt stappen en treden bij een fietsactiviteit
  • Krijg real-time hartslag niet aan de praat
  • Geen Nederlandse app. Alleen Engels.

Cecilia Spaansen 11-08-2018

Bandje fitbit kapot BCC Oosterhout gratis bandje gekregen

Fitbit charche 2 met mijn verjaardag van kinderen gehad roy van BCC Oosterhout heeft t naar tevredenheid opgelost

Suzan 02-07-2018

Leuk horloge, maar niet duurzaam

Dit horloge gekocht en was erg blij met de mogelijkheden. Mooi slank model, werkt goed met Iphone.
Echter het bandje is van slechte kwaliteit.
Ik heb er ondertussen 3 versleten, waarbij iedere keer de aanhechting van het bandje breekt.
Langer dan 9 maanden heb ik er nog geen plezier aan beleeft.
In de winkel is het eufel bekend en gelukkig is het iedere keer zonder morren omgeruild.
Nu dan maar over op een ander type

Pluspunten

• Werkt samen met Iphone
  • Leuk om trianing in kaart te brengen
  • Laadt snel op

Minpunten

• Bandje breekt snel en is een bekend eufel
  • Ondertussen al 3 terug gebracht

Detje 27-05-2018

Mooi maar mis het eea

Wat ik een min punt vind is dat hij fitnes activiteit niet registreerd is sport 2 a 3 per week, registreerd hij niet als activiteit

Pluspunten

• Mooi
  • Slaapritme
  • Water
  • Stappen stimulatie

Minpunten

• Geen fitnes registratie

John 17-05-2018

Top

Goed simpel en doeltreffend
Het is makkelijk in te stellen en triggert om meer te doen dan het bankstel te verwarmen

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Doet wat het zegt

Minpunten

• Nog niet gevonden

Carla 23-02-2018

Teleurgesteld

Ik heb de fitbit nu twee weken en gebruik hem voor hardlopen. Echter is de afstand die hij automatisch berekend erg onbetrouwbaar. Loop samen met vriendin haar of mijn fitbit wijken sterk af terwijl we samen lopen zelfde duur en afstand. Tussen ons zit soms een verschil van ruim een km. Ook je loopsnelheid is hierdoor niet realistisch.

De stappen teller doet prima, nachtrust ook herken wel avondje film kijken en dat hij dan slaap registreert.

Ik ben teleurgesteld in het product daar ik hem juist voor hardlopen had gekocht.

Pluspunten

• Leuk design
  • Makkelijk bediening

Minpunten

• Onnauwkeurig met GPS
  • Synchronisatie problemen

rudoin 15-06-2018

Grappig dat je de fitbit “de schuld” geeft dat de gps niet goed werkt. De gps heeft geen eigen gps, en werkt met die van je telefoon. De app runkeeper registreert “stiekem” ook al wat aktiviteiten vlak voor ik de app de start waardoor vooral mijn eerste kilometer erg vaak afwijkt van de gemiddelde snelheid.

Suus 24-01-2018

Fijne smartwatch met één maar

Het horloge en de mogelijkheden zijn top, de erbij horende app is heel overzzichtelijk en ook het koppelen is niet moeilijk.
Er is alleen één maar en dat is de bevestiging van de horlogeband. Deze is bij mij al voor de 2e keer bij de aanhechting afgebroken en volgens de Mediamarkt is dit een bekend probleem.
Hopelijk komt er een oplossing voor, want al is het een hele goede service dat hij steeds omgeruild wordt, graag wil ik er langer van genieten

Pluspunten

• Goed display
  • Leuke functies
  • Overzichtelijke app
  • Makkelijk te koppelen met bijvoorbeeld telefoon

Minpunten

• Bevestiging horlogeband breekt snel!!

Jappie 24-01-2018

Onnauwkeurige data

Mooi design, maar de data is erg onnauwkeurig. GPS detectie (hardlopen) wijkt 5% af (=slechtere score dan gratis apps), autodetectie sporten loopt 2 minuten te lang door, slaap wordt gemeten terwijl je niet slaapt en andersom, enz. Ga je voor "mooi", dan is Fitbit een prima keus. Maar wil je betrouwbare data, koop dan een ander merk.

• Batterijduur

Minpunten

• Nauwkeurigheid
  • Klantenservice

Erwin 01-01-2018

Valt behoorlijk tegen

Communicatie tussen de app en de tracker is waardeloos. App kan continu de tracker niet vinden ondanks dat Bluetooth gewoon aanstaat. Daarnaast ligt de tracker niet comfortabel om de pols. Wat mij betreft een enorme miskoop geweest.

Bert 31-12-2017

probleem met sync Fitbit charge 2 met Huawei P10 lite

De Fitbit charge 2 ziet er mooi uit, zit lekker om de pols maar kan (nog) geen verbinding maken met diversen Android telefoons waaronder mijn Huawei P10 lite dit was voor mij een grote teleurstelling en vooral omdat Fitbit dit niet aangeeft op haar site.
Dus gaat hij terug naar de leverancier.

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • draagt lekker om de pols
  • bandjes wisselbaar

Minpunten

• niet te verbinden met diversen Adroid telefoons

Maaike 11-09-2017

Geweldig

Super horloge met strak design en leuke extra's zoals hartslagmeter, Slaapritme, calorieën teller en je ziet wanneer je een bericht op je telefoon ontvangen hebt.

• Hartslagmeter
  • Slaapritme
  • Stappenteller
  • Calorieën meter

Minpunten

• Alleen Engels

Laila 24-04-2017

Draagt lekker, mooi design

Fitbit zit lekker om je pols. Ziet er mooi uit en heeft diverse leuke functies. Het installeren via de app is zelfs voor anti-computer-vriendjes ( moi) heel gemakkelijk te doen. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat het geen whats app berichtjes doorgeeft op het scherm. Wel sms-jes maar die stuurt bijna niemand meer 🤔Allerlei functie kan je aan en uitzetten en het horloge kan je ook koppelen aan andere (gezondheids) apps.
Hoe dan ook ben ik er erg blij mee!

Pluspunten

• Mooi design
  • Eenvoudig in gebruik
  • Veel verschillende metingen

Minpunten

• Niet mee te zwemmen
  • Geen whats app meldingen

Z.Ristic 14-08-2018

Je kunt wél berichten van whatssap op je horloge krijgen. In de app bij notificaties kan je kiezen voor whatssap ipv berichten...

Myriam 14-03-2017

Mooi groot scherm, leuke inzichten

Sinds kort de Fitibit Charge 2 in mijn bezit. Maat s is al best groot voor mijn pols maar de activity tracker zit prima. Leuk om inzicht te krijgen in je beweging door de dag heen en je hartslag. App bijbehorende app is duidelijk en overzichtelijk. Data exporteren gaat naar mijn weten niet. Stappen worden meestal goed geteld maar niet altijd. Met trappen heeft het horloge moeite. Fijn dat hij automatisch sport/beweging en slaap detecteert en vastlegt. Echter als je een film kijkt en dus lang op je plek blijft denk hij soms dat je slaapt. Wat je wel weer in de app kunt corrigeren.

Al met al mooi apparaat met beperkingen. Echter zijn prijs zeker waard.

Pluspunten

• Mooi
  • Leesbaar
  • Goede bijbehorende app
  • Automatische detectie activiteit

Minpunten

• Batterij duur
  • Trappen en stappen tellen
  • Gesloten systeem

Caligula Biboppus 23-03-2017

Ik vraag mij af of die smartband de slaap ook nauwkeurig kan analyseren,iets wat ik interessant vind?
De app op mijn tablet gaf aan dat ik lekker geslapen had,terwijl ik een zware nacht had gehad en moe mijn bed uitkwam(sleepcycle geloof ik)
Caligula Biboppus

M 27-03-2017

Beste Caligula Biboppus,

De vivosmart charge 2 geeft alleen aan of je slaapt, onrustig bent of wakker. Over het algemeen doet hij dit heel goed. Alleen soms als ik 's avonds laat een film kijk op de bank denkt hij al dat ik slaap. Maar achteraf kun je de tijd dat je ging slapen of opstond veranderen dus dat vind ik geen probleem. Je kunt misschien aan de hand van je hartslag wel achterhalen wanneer je welke soort slaap had (rem, licht of diep).

Als u sleep tracking heel belangrijk vind kunt u ook kijken naar de garmin viovsmart HR. https://www.dcrainmaker.com/2016/01/garmin-vivosmarthr-review.html Hier staat dat deze tracker onderscheid maakt tussen rem, lichte en diepe slaap.
Ik hoop dat u hier wat aan heeft.

Met vriendelijke groet,
Myriam

Lammy 18-02-2017

Duidelijk leesbaar scherm, gemakkelijk te bedienen.

Een perfect apparaat, werkt eenvoudig en registreert alle activiteiten perfect. Ook de app is heel compleet en houdt alles prima bij. De Fitbit Charge 2 voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Het heeft een cool design. Ik ben er erg blij mee. Gekocht bij BCC te Leeuwarden (goede service, men nam ruimschoots de tijd voor uitleg).

Pluspunten

• Duidelijk leesbaar
  • veel mogelijkheden
  • modieus design

Erwin K 16-01-2017

Looks en Feels zijn goed maar ...

Hij ziet er in vergelijking met haar concurrenten goed uit, plat, zit lekker en makkelijk in de bediening. Het aanraken van het scherm werkt nog niet goed, soms reageert het horloge niet op de aanraking. De "maar" zit hem in de ondersteuning van het horloge voor Bluetooth. Helaas is Fitbit er nog niet in geslaagd om het merendeel van de bluetooth technologien te ondersteunen. Dit houdt in dat, voordat je overweegt dit horloge aan te schaffen, eerst naar de site van Fitbit moet om te kijken welke devices (phones) ze ondersteunen. Fitbit stelt dat Android in "veel gevallen" ondersteunend wordt maar helaas is dat (nog) niet waar.

Onderzoek dus eerst of jouw telefoon/device de fitbit koppeling via bluetooth aan kan!

Pluspunten

• Gebruik
  • Ziet er goed uit
  • Zit lekker
  • Fitbit App met veel functionaliteit

Minpunten

• Koppeling via Bluetooth
  • Geen kleurscherm
  • Geen universeel oplaadsysteem

Dirk 29-12-2016

Top fitness tracker

Zeer tevreden over dit fitness apparaat. Tijdens het sporten merk je niet dat het om je pols zit. De app is helder en duidelijk. Op www.fitbit.com kan je alles lezen over de app.

Marjon 06-12-2016

Mooi product

Voor mij als beginnende hardloper een mooie gadget. Alles wat ik nodig heb zit erop. Mijn polsomvang was 17 cm, net de overgang tussen S en L. Na advies heb ik voor de L gekozen, dit is een goed advies geweest. De band kan ik losser doen als het nodig is en ik heb nog twee streepjes speling om strakker te doen. Snel opgeladen en de batterij gaat vrij lang mee. Hij synchroniseert automatisch met mijn telefoon via Bluetooth.

Pluspunten

• Snelle synchronisatie
  • Motiveert
  • Geeft inzicht
  • Duidelijke app

Minpunten

• App is niet in het Nederlands.