Samsung Gear Fit2 Grijs - L zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 102 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear Fit2 Grijs - L zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nathaliex 23-11-2016

Een super smartwatch ...

Het heeft een tal van nuttige functies en is een “must” voor sporters. Het houdt uw hartslag in de gaten en je hoeft je GSM niet meer mee te sleuren tijdens het sporten.
(dat kan je die dan ook niet laten vallen met soms de gevolgen van dien). Het intern geheugen is zeker voldoende om het ten volle te kunnen gebruiken en zelf om muziek erop te zetten. Het logboek is super handig, want het ziet alles, wanneer je sport (fietsen, lopen, wandelen dat detecteert het horloge allemaal automatisch), rust, slaapt … noem maar op. De meldingen die erop komen, kunnen eenvoudig beantwoord met een kort bericht. Het is meer dan een gadget … het is echt handig en gebruiksvriendelijk. Je kan het volledig instellen naar eigen behoefte en ook volledig personaliseren. Het design is top en past aan elke pols. Het is een echte aanrader en het is zijn prijs ECHT waard. Tot nu toe heb ik echt niets negatiefs kunnen vinden.

Pluspunten

• personaliseerbaar
  • comfortabel
  • veel gadgets

Minpunten

• batterij

Dries Debecker 18-11-2016

Ik krijg hem niet meer uit!

Na enige tijd de Gear Fit 2 te gebruiken wil ik hem niet meer uit doen. Als je hem moet opladen na een aantal dagen vraag je jezelf voortdurend af hoeveel stappen je aan het zetten bent die niet geteld worden. Kortom, eens je het gebruik van het horloge gewend bent kan je bijna niet meer zonder. Je raakt zeer snel, positief, verslaafd aan het opvolgen van je stappen, lopen, wandelen, trappenlopen, slapen, ....
Als je dus enige interesse hebt om wat fitter te worden, gezonder te leven en een extra duwtje in de rug nodig hebt, met de hulp van nieuwe technologie, dan is deze absoluut een aanrader!

Pluspunten

• verschillende mogelijkheden op sportief gebied
  • notifications van de gsm komen netjes toe
  • flexibiliteit
  • draaggemak, je merkt het bijna niet

Minpunten

• Je mist het horloge tijdens het opladen
  • Je wilt het niet meer uitdoen :(

jeffrey 17-11-2016

uitgebreide work-out logger

2016-10-26

Features 4.0/5.0
Resultaten 4.0/5.0
Ontwerp 4.0/5.0
Waarde 4.0/5.0

uitgebreide work-out logger

zeer mooi en haarscherp beeld van het scherm dat tegen een stootje kan. De gear fit2 zit comfortabel. Het laadstation is zeer makkelijk in gebruik. Qua personalisatie heb je veel mogelijkheden (wijzerplaten, lettertype, snel openen apps, welke meldingen worden getoond,.

..) handig is ook de mogelijkheid om muziek op de gear fit 2 te zetten. De S health app slaat zeer veel info op over mijn uitgevoerde trainingen. De gps functie en hartslagmeter zijn mooi meegenomen pluspunten. kortom: een mooi toestel met handig smartwatch funties en de mogelijkheid voor het bijhouden van heel veel info over mijn uitgevoerde work-outs.

Pluspunten

• mooie watch
  • goede batterijduur

Minpunten

• bandje springt soms open

VickyC 16-11-2016

Mooi design

Zeer makkelijk in gebruik en mooi design.
Leuk dat je deze kan linken met je gsm en alles op je gsm of op de Great Fit kan volgen.
Zeker aan te raden voor sportieve mensen.

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik

Jurgen Leroy 16-11-2016

Leuk gadget voor tijdens het sporten

Als grote fan van Samsung had ik heel wat verwachtingen. Is zeer aangenaam om te dragen en heel veel mogelijkheden en kan je de Gear Fit2 zeer persoonlijk instellen wat ik wel belangrijk vind. Het leukste vind ik dat hij automatisch weet wanneer je gaat slapen en dat je de ochtend nadien je statistieken over je slaap kan zien.

Pluspunten

• draagcomfort
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• accu
  • niet altijd accuraat

Denalbri 16-11-2016

Mooie (recreatieve) sporthorloge

De Gear Fit 2 is een leuke horloge met een uitgebreid gamma aan mogelijkheden. Om aan de slag te gaan heb je niet noodzakelijk een PC of ander apparaat nodig, wat bij andere sporthorloges vaak wel het geval is. De Gear Fit 2 heeft een aantrekkelijk design. Kan kan naar eigen wens kiezen uit verschillende wijzerplaatsen. Het scherm is van hoogstaande kwaliteit, zeer scherp beeld. De touchscreen werkt zeer goed en het menu is zeer gebruiksvriendelijk en wijst zichzelf uit. De aanmoedingsboodschappen die je krijgt tijdens het wandelen en sporten kunnen motiverend werken.
De batterij gaat lang mee wanneer je alle functies (gps, bluetooth,...) afzet. Wanneer je deze laat openstaan, loopt ze veel sneller leeg (ongeveer 2 dagen). De muziekfunctie is een meerwaarde, zodat je geen ander apparaat hoeft mee te nemen.
De grote maat (Large) is wel te groot voor smalle vrouwenpolsen. Hierdoor spant het bandje niet voldoende aan en wordt de hartslag op de pols niet accuraat gemeten.
De Gear Fit2 is vooral een aanrader voor recreatieve sporters. In de keuze van de wijzerplaten is er geen enkele optie om de seconden te tonen, wat voor een sporthorloge wel een meerwaarde is.
De GPS-functie was niet tijdens alle trainingen even nauwkeurig en wijkt af van andere sporthorloges. Hetzelfde geldt voor de gemiddelde snelheid tijdens de looptrainingen en de stappen- en trappenteller.
Er is een ruime keuze aan trainingsmogelijkheden, maar deze instellen voor een persoonlijk trainingsschema gaat niet. Dit is wel een minpunt voor intensieve sporters. Je kan bepaalde trainingsdoelen instellen, maar de opties zijn beperkt en te weinig gedetailleerd. Zo kan je bijvoorbeeld geen hartslagzones instellen, in te stellen afstand per 500m ipv bijvoorbeeld 100m.
De oplader van de Gear Fit2 bestaat enkel uit een USB aansluiten, het aansluiting voor in het stopcontact wordt niet standaard meegeleverd. Dit kan vervelend zijn zal je je horloge en smartphone samen wil opladen. De installatie van de app op mijn smartphone (Sony) verliep niet zonder problemen.
Een goede sporthorloge voor recreatieve sporters, maar om het te gebruiken voor iets verdergaande trainingen zijn er wel wat tekortkomingen.

• Vele mogelijkheden

Minpunten

• Persoonlijke sportprogramma's
  • Onnauwkeurig

sylvie gunst 15-11-2016

Mooi en strak design. echt mijn ding ;-)

Ik vind het een strak designhorloge en zou niet meer zonder kunnen. Helaas vind ik een aantal functies (terug oproepen van berichten) niet terug zoals bij de gear fit one. De trappenteller werkt helaas ook niet naar behoren maar vind dit persoonlijk niet zo erg. Jammer dat het horloge steeds opgeladen moet worden. Positief vind ik dat hij nu zelf de slaapmodus traceert en ook als ik ga sporten dat hij alles zelf registreerd.

Pluspunten

• stappenteller
  • design

Minpunten

• trappenteller
  • batterij

tweetie 15-11-2016

Leuk toestel

Zeer tevreden over het toestel: mooi design, goede functies. Fijn dat je het gelopen traject (straten) nadien kan zien. Toestel registreert ook het aantal uren dat je geslapen hebt en of je goed/genoeg geslapen. Toestel motiveert om te sporten: het maant je aan om te bewegen als je te lang stil zit. Enig minpunt: batterij redelijk rap leeg.

Martine 15-11-2016

Het uurwerk dat doet bewegen !

Sinds 13 oktober ben ik de gelukkige bezitter van de Samsung Gear Fit 2.

Daarvoor had ik al de Samsung Gear Fit 1.
Het verschil tussen beide is een iets breder scherm, maar dat doet niets af aan de elegantie.
Het uurwerk is een lichtgewicht net als versie 1. Het bandje is veel beter.
Veel zachter en beweeglijker, en er is een zekerheid op. Geen schrik meer om met mijn hand in de voor de dames zo overvolle handtas te steken en te vrezen dat het uurwerk afvalt.

Nu over het uurwerk zelf.

Installatie ging als vanzelf. Enkel aan de Samsung S7 gekoppeld en de rest hoefde ik niet eens in te voeren. Na het detecteren was het al ok.

Ik noem het een “motiverend” fitnessuurwerk.

Elke 50 minuten spoort het me aan om te bewegen. Op zich vind ik dat heel tof, want ik zit inderdaad een hele dag achter een bureau en besef zelf soms niet hoe lang ik er zit.
Daarnaast kan het uurwerk zelf detecteren als je aan het wandelen slaat. Ik kende de functie niet, maar op weg naar het dorp met vaste tred, kreeg ik plots een motivatie van mijn uurwerk dat ik goed bezig was !
Je kan de GPS functie opzetten als je bvb gaat lopen. Best enkel opzetten als je hem nodig hebt, want het uurwerk heeft als minpunt dat de batterij wel op een dag leeg is, als je veel beweegt. Ook waarschijnlijk omdat ik van alle “apps” gebruik wil maken, waardoor het logisch is dat de batterij hierdoor meer verbruikt.
Top is ook dat je zelf kan aangeven welke verwittigingen je wil krijgen. Zelf heb ik bvb Het Laatste Nieuws app ingesteld, zodat er bij belangrijk nieuws een seintje komt.
Ook de smsjes ontvang ik op mijn Samsung Gear Fit 2. Antwoorden kan ook, zij het in korte standaardzinnetjes. Ik heb al afgesproken met mijn naasten dat als ze een smsje krijgen zonder kusjes, het een standaardzinnetje van het uurwerk is. Super functie alvast. Vooral als je in een vergadering zit en dringend op een bericht wacht.
Je kan de muziek van je GSM ook via het uurwerk bedienen. Handig als je aan het lopen bent en niet steeds die GSM uit de zak wil halen.
Vervolgens is er de zelf in te stellen fitness app. Ga je wandelen? Ga je lopen? Fitnessen ? enz… Stel het in en zet de GPS functie aan. Nadien kan je alles via je Health App bekijken.
Ben je benieuwd naar je hartslag? Die kan je via een toets bekijken. Je kan ook instellen dat je hartslag tijdens de dag regelmatig gemeten wordt. (Batterij gaat sneller leeg maar is best interessant). Ook kan je na meting aangeven of het na een inspanning of in rust was. De S Health app van je GSM bewaart alles goed.
Ben je nog meer geïnteresseerd in gezond leven dan kan je zelfs ingeven hoeveel water of koffie je drinkt. Ook de stopwatch is handig bij het trainen.

Bij het koken geen timer? Geen probleem, hij staat op je Samsung Gear Fit 2.
Telefoon aan het zoeken? Nog zo’n handigheidje. De Bluetooth van je telefoon moet wel aanstaan, maar ik ben zo’n blondje die regelmatig op zoek moet naar de GSM en met een druk op het uurwerk vind ik hem zo terug. Ook vergat ik vroeger nogal eens mijn GSM op het werk of thuis. Nu begint mijn arm te trillen (dank zij een bibberfunctie in het uurwerk) zodra ik buiten een bepaalde afstand van mijn telefoon ben. Wat een uitvinding !

Naast elegant is het uurwerk ook heel personaliseerbaar. Zoveel verschillende displaymogelijkheden dat ieder wel zijn gading vindt.

En dan zijn er de uitdagingen die je kan aangaan met een vriend. Op voorwaarde dat die ook een Gear Fit 2 heeft. Via de Together functie kan je met elkaar in wedstrijd aangaan…wie gaat de volgende dagen het fitst aan de slag. Deze functie heb ik nog niet kunnen uittesten, wegens geen partner met hetzelfde uurwerk in de buurt maar het lijkt me wel echt fun ! Je kan je niet verstoppen achter “ik ben gaan lopen” als je het niet gedaan hebt want het toestel meet alles.
Voila, tot zover mijn uiteenzetting bij het testen van het toestel.
Super motiverend uurwerk dus. Enkele minpunten wegens te veel te willen….de batterijduur. Ten opzichte van de Samsung GearFit 1 is die beduidend lager, maar uiteraard heb je er zoveel meer mogelijkheden voor in de plaats, dus ondanks dit minpunt wil ik niet meer ruilen.
Ook de trappen worden iets minder accuraat geteld. En een goede raad. Draag het uurwerk goed aansluitend aan je pols anders worden ook de stappen niet goed geteld. Maar aangezien je het amper voelt…
Samsung Gear Fit 2 …a happy user 

Tinneke

Pluspunten

• elegantie
  • veelzijdigheid
  • lichtgewicht
  • functioneel
  • vernieuwend fitnessuurwerk

Minpunten

• batterijduur maar afh v gebruikte apps
  • acuraatheid bij trappen

Philippe 15-11-2016

Beterte vinden op de markt

Mooie design
Strakke skins beschikbaar
Gemakkelijke installatie
Zeer goeie batterij

Gps laat te wensen over (verschillen van meer dan 15% op de afstand)
Functioneert niet met runkeeper
Niet waterdicht
Veel toeters en bellen waar ikniets aan heb
Hartslagmeter is maar een benadering

Pluspunten

• Batterij
  • Strakke design

Minpunten

• Nauwkeurigheid gps
  • Hartslagmeter

Marleen 13-11-2016

Goede tracker, maar de gsm-software is een gemiste kans

Ik moet mijn perceptie van dit toestel eigenlijk in twee delen opsplitsen: het toestel op zich, en de rapportering die ermee mogelijk is. Het eerste scoort 5 sterren: mooi toestel, gebruiksvriendelijk en bijzonder veelzijdig. De Gear Fit 2 registreert mijn activiteit zeer accuraat en wat hij niet zelf registreert, kan je nog zelf ingeven (zoals waterconsumptie).
Maar wat ben je met een mooi en slim toestel dat alles superslim registreert als je die info nadien niet in een handig overzicht kan raadplegen? Dit ligt natuurlijk meer aan Samsung dan aan de Gear Fit 2 zelf - of aan mij, maar vele zoektochten op het internet naar een goed alternatief hebben mij geleerd dat je de resultaten enkel op je smartphone kan aflezen met S Health, en dat programma biedt mij bijlange niet wat ik had hopen te vinden. Mijn goedkope Chinese trackertje van € 20 heeft een bijhorende app waarmee ik de cijfers van de afgelopen dag in een verstaanbaar beeld gegoten krijg, zodat ik weet op welke momenten ik goed en slecht presteer op het vlak van aantal stappen, hartslagzones en zelfs ook slaap. Als de app van Samsung dat ook zou bieden, zou de Gear Fit 2 zijn meerprijs helemaal waard zijn!

Koen 13-11-2016

Prachtig scherm en goede resultaten

De Samsung Gear Fit 2 is mooi ontworpen maar heeft toch enkele minpunten.
De sluiting van de armband lost heel en app is ook redelijk eenvoudig en beperkt .
De functie om trappen te tellen werkt van geen kanten maar dat is uiteraard minder van belang.
Het Scherm is echt een streling voor het oog. Het is niet alleen mooi, het is ook van zeer goede kwaliteit. De USB charging dock is dan ook weer een heel goede zaak, hij werkt snel en goed.
De hartslagmeter, muziekspeler, sleeptracking, motivator (activiteit), ed.. werken echt prima.

Pluspunten

• Scherm
  • USB charging dock

Minpunten

• Sluiting armband

ToniB 13-11-2016

Heel handig en gemakkelijk in gebruik.

Heel gemakkelijk in gebruik en werkt goed. Kan zelfstandig werken zonder GSM. Is niet echt waterproof. Heel goed format zelfs voor vrouwen.

Pluspunten

• scherm heel goed
  • gemakkelijk
  • goed stappen telling
  • hartslagmeter heel goed

Minpunten

• batterij
  • niet zo veel apps
  • trappen tellen niet zo goed

Katrien 11-11-2016

Heel gebruiksvriendelijke sporthorloge

Vanaf de eerste installatie ben je verknocht aan de sporthorloge! Heel gemakkelijk in het gebruik voor tijdens het sporten en ook tijdens het gewone leven. Hij houdt ook je 'gewone' bewegingen bij, aantal stappen en hoelang je echt stil zit. Daarnaast geeft hij aan wanneer je terug moet bewegen. Ook de muziekspeler is een grote topper. Kan je voortaan gewoon via je pols bedienen i.p.v. aan de arm. Heel leuk ook van Samsung dat ze geen nieuwe oplader cadeau doen. Het oplaadsysteem van de Gear Fit 2 past gewoon in je USB-oplader! Als er echt een minpuntje aan te vinden is, is het soms de batterijduur als je de smartphone aan de Gear Fit 2 aansluit. Dan durft hij wat sneller af gaan. Maar dat is dan momenteel het enige wat tegen kan zitten.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • bewegingssensor

Minpunten

• batterijduur

Joyce 11-11-2016

Mooi design

Zeer mooie sportwatch. Hij werkt precies zoals het hoort. Gemakkelijk in gebruik en zit lekker rond m'n pols. Maar hij schiet soms wel los. Veel leuke opties zoals muziekspeler, hartslagmeter, stappenteller, timer, alarm enzovoort. En je kan ook nog andere apps downloaden in de playstore via je Samsung. Ik gebruik hem dagelijks vooral om m'n stappen te tellen en hartslag te meten. Ook het aantal glazen water of cafeïne dat je per dag drinkt kan je er mee op volgen. En niet te vergeten; je kunt er smsjes op ontvangen en terugsturen (Enkel kant en klare antwoorden).

Pluspunten

• Stappenteller
  • Muziekspeler
  • Ingebouwde GPS

Minpunten

• Bandje schiet soms los
  • Activiteit klopt niet altijd

Bjorn 11-11-2016

Degelijk sporthorloge

Op zich een heel mooi product met veel mogelijkheden. Handig is bijvoorbeeld dat hij het percentage slaap meet. Ook tijdens het wandelen en fietsen is het handig om de afstand en het calorieverbruik te kennen. De hartslagmeter lijkt me tijdens activiteit niet echt correct (te hoog).

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • gebruiksgemaak

Minpunten

• niet altijd even correct
  • batterijduur

lindatje1977 11-11-2016

sportuurwerk en veel meer

Ik kreeg de kans om dit toestel een aantal weken te testen. Ik gebruikte voordien een goedkoper model van een ander merk dus ik was heel benieuwd wat de mogelijkheden waren van dit toestel.
Design: het uurwerk zit mooi aan de pols. Het aandoen van het uurwerk vraagt in het begin een beetje behendigheid. De sluiting komt gemakkelijk los, waardoor er een risico is om het te verliezen. Ik vind het heel tof dat je veel verschillende keuzes hebt in wijzerplaten waardoor je het idee hebt dat je steeds een ander uurwerk draagt. De Gear Fit 2 oogt mooi en heeft een heel helder beeldscherm. functies: Het instellen van het uurwerk gaat heel vlot, alles wijst zichzelf uit. -De Gear fit 2 kan autonoom werken, zo is het dus niet meer noodzakelijk om de gsm bij de hand te hebben tijdens het sporten om vb. muziek te beluisteren. De GPS-functie geeft soms een minder nauwkeurige meting. -Hartslagmeting: bij het testen ondervond ik soms een verschil in vergelijking met de fitnesstoestellen. -Slaapmeting: fijn om te weten hoe je geslapen hebt. De meldingen kunnen uitgezet worden zodanig dat je rustig kan slapen. -Handig touchscreen. -Apps: werken goed en zetten aan om bewust om te gaan met sporten en gezonde voeding -Meldingen van de gsm op de Gear Fit 2 zijn handig en aanpasbaar naar uw eigen wensen. Nadelen: -De Gear fit2 meet niet automatisch als je sport, de functie moet aangeklikt worden. -Ik moet de Gear fit 2 dagelijks opladen, maar dit gaat heel snel. -De Gear fit2 kan niet opgeladen worden via een micro-usb kabel waardoor we nog een ladertje bij hebben. -de trappenteller werkt niet correct, niet alle trappen worden geregistreerd. Samengevat vind ik de Gear fit2 een goede combinatie tussen een aangenaam uurwerk en een sportwatch, stappenteller en een aantal leuke extra's die me helpen om te sporten en een gezonde levensstijl aan te houden. Bovendien is het basisgebruik van gsm via de Gear Fit 2 handig zonder dat het echt ingewikkeld is. Als ik de Gear fit2 vergeet aan te doen mis ik hem echt! Deze recreatieve sporter wil dit uurwerk niet meer afstaan!

Pluspunten

• mooi design, zit goed aan de pols
  • leuke apps
  • gebruiksvriendelijk
  • correcte metingen en meldingen
  • werkt ook zonder gsm

Minpunten

• posbandje komt soms gemakkelijk los
  • gps en trappenteller zijn iets minder nauwkeurig
  • niet op te laden via micro-usb
  • sportmetingen starten niet automatisch
  • batterij gaat slecht iets langer dan 1 dag mee

meuken 11-11-2016

Trappen lopen

Weinig of geen problemen.In het begin een kleine reset moeten doen omdat er een paar functie's waren uitgevallen.Bij het trappen lopen heb ik wel mijn twijfels.Als ik een lift neem telt hij ook een aantal trappen.Voor de rest een prima ding die ik dagelijks gebruik om mijn prestaties bij te houden.

Pluspunten

• Duidelijk

Minpunten

• lift telt als trap

sportmanneke 07-11-2016

Een interressant toestel tijdens je favoriete sport.

Ik vind het toestel een meerwaarde tijdens het sporten, je krijgt met een makkelijke bediening de parameters die je nodig hebt.
Automatisch geeft hij weer hoe lang je geslapen hebt en geeft daarbij een score :).
Je kan ook zelf kiezen welk soort uurwerk je wil zien, een leukje.
Dat hij gesynchroniseerd wordt met je smartphone bied vele mogelijkheden.......je kiest je favoriete muziek via je galaxy gear, zelfs je volume kan je regelen.....wie heeft er gebeld, je galaxy gear fit 2 verteld het je, ook je berichten kan je lezen en eventueel een kort antwoord terugsturen.
De hartslagmeting werkt heel correct en gebeurd automatisch op verschillende tijdstippen.

Pluspunten

• display
  • functionaliteit
  • connectiviteit

Minpunten

• accuduur

Sophie 07-11-2016

Leuk horloge met super helder scherm!

Ik draag nu een al een eindje de Samsung Gear Fit rond mijn pols. Ik vind het heel leuk om al die info te zien en het zet mij alvast ook aan tot meer bewegen. Het is ook enorm handig dat je mailtjes en berichtjes/whatsappjes ziet "passeren". Zo weet je meteen of er dringende zaken tussen zitten, zonder meteen naar je gsm te moeten grijpen. Ik heb een L en ik vind het wel jammer dat er geen S beschikbaar was. De L is echt te groot rond mijn pols. Ambetant! Voor de rest, toptoestel met extreem helder scherm. Het design mocht misschien wat vrouwelijker zijn ;-). Ik denk dat ik dit exemplaartje niet meer zal kunnen missen...

Pluspunten

• functionaliteiten
  • houdt enorm veel bij
  • handig in gebruik
  • snel opgeladen

Minpunten

• trappen tellen loopt soms fout
  • L te groot

Lore 07-11-2016

Eenvoud met een strak design

De Samsung Gear Fit 2 is qua design erg aantrekkelijk. Het is small en je hebt niet het gevoel dat je met een blok aan je arm aan het sporten bent. Je kunt hem uiteraard gebruiken om te gaan sporten maar je kan hem blijven dragen als je aan het werken bent. De Gear Fit 2 is niet hoofdzakelijk bedoeld als echte smartwatch maar hij beschikt wel over de beknopte mogelijkheden zoals het lezen van inkomende meldingen en om beknopte standaard berichten te gaan beantwoorden.

Het is en blijft een activity tracker. Hij bezit dan ook over de nodige functies. Hartslag, ingebouwde GPS tracker, calorieën teller, stappenteller,... . Na de gear Fit een aantal weken te testen over de verschillende functies heb ik vertrouwen in de resultaten en de nauwkeurigheid ervan. Het probleem dat sommige fit watches in connectie moeten blijven met de smartphone lost de gear Fit 2 helemaal op. Je favoriete playlist kun je probleemloos op je Gear Fit 2 downloaden en klinkt het muziek in de oren als je aan het sporten bent. Daarnaast houdt hij perfect je locatie bij waar je overal geweest bent tijdens het sporten. Als je nu aan het fietsen, lopen, wandelen,.. bent. Alle details kun je achteraf perfect zien op je smartphone om alles te gaan analyseren. Natuurlijk geeft de gear Fit 2 ook zelf een beknopt overzicht van je prestaties. Je kan de gear Fit 2 perfect instellen voor gelijke welk doel je training/wedstrijd is.Naast al het sporten beschikt de gear Fit 2 over een slaapstand als de batterij bijna op is maar hij zal daarnaast ook een slaapanalyse geven van jouw slaap.

Kortom: De Samsung Gear Fit 2 eenvoudig in gebruik te nemen, hij kan alles aan zonder je smartphone bij te hebben. Nauwkeurige metingen met hartslag. Een ferme regenbui zal de gear fit 2 niet tegenhouden. Hij kan alle weersomstandigheden trotseren.

Pluspunten

• hartslag
  • Stand alone
  • Beknopte Smartwacht mogelijkheid
  • GPS

Minpunten

• trappenteller

Petra 06-11-2016

Mijn slimme horloge "Samsung Gear Fit 2"

De Samsung Gear fit 2 is een leuk toestel dat ik dagelijks gebruik .Je hebt geen smartphone meer nodig om de gegevens van je sportieve activiteiten te registreren. Het toestel is gemakkelijk in gebruik en heeft een leuk design . De stappenteller en de trappenteller zijn volgens mij minder nauwkeurig . Ik gebruik het toestel momenteel vooral tijdens het wandelen en joggen . Ik hoop nog veel meer functies te kunnen ontdekken . Via de bluetooth koppeling krijg je ook meldingen van Facebook en inkomende oproepen van je smartphone. Dat vind ik vooral handig als het geluid van mijn smartphone op het werk op stil staat.

Pluspunten

• simpel in gebruik
  • leuk design

Minpunten

• stappenteller,trappenteller niet nauwkeurig
  • opladen via usb

Maaike 06-11-2016

toffe sportwatch met smartwatch functionaliteit

Ik gebruik de gear fit 2 nu al enkele weken en ben er zeer tevreden over.
Het is een lichtgewicht toestel dat goed past, zelfs voor een dunnere damespols.
De setup is supergemakkelijk met een bluetooth verbinding naar een android smartphone en gebruikt S health van samsung om al de gegevens in bij te houden, andere apps zoals runkeeper zouden de gegevens van de app ook kunnen uitlezen maar dit heb ik niet kunnen testen. De app die ik voor lopen gebruik is niet compatibel maar met de ingebouwde gps in de Gear fit is dit geen enkel probleem. Ik start mijn workout apart op de GSM en de Gear fit en ik heb het voordeel van beide.
Omdat hij zo licht is gebruik ik hem 's nachts ook als sleeptracker, dus eigenlijk zit hij bijna constant rond mijn pols, met sport en sleeptracking gaat hij ongeveer een 2 dagen me op een volle batterij maar de gear laadt zo snel op dat als je hem gewoon in de lader legt terwijl je in bad of douche gaat voldoende is om weer een dag toe te komen.
Een nadeel van e oplader is dat deze enkel met een usb stekker komt dus je altijd wel een omvormer nodig hebt om hem rechtstreeks in de electriciteit te steken.
Al bij al is dit een leuk toestel, als je echt fanatiek sporter bent ga je merken dat hij misschien niet zo accuraat als een hartslagmeter met een borstband en als je een massa apps zoals op een volwaardige smartwatch ga je hier ook niet vinden maar dit toestel zit perfect ertussen.

Pluspunten

• Lichtgewicht design
  • snelle laadtijd
  • Intuitief gebruik

Minpunten

• lader enkel op USB
  • GPS niet altijd accuraat

Bart 05-11-2016

Mooi leuk , functioneel design uurwerk !!

Sinds een paar weken in het bezit van gear fit 2. En tot nu toe nog teleurgesteld geweest. Het uurwerk is zeer licht en aangenaam om te dragen. Het uurwerk of de gear fit2 komt in een compacte doos samen met een magneet oplader met usb aansluiting. De maat van de polsband kan je kiezen in een small of large en is gemakkelijk aan te doen en te sluiten. Het aansluiten of synchroniseren met mijn gsm toestel was ook simpel . De toestellen deden na het installeren van de applicatie eigenlijk het meeste werk. Daarna kan je zelf kiezen welke meldingen die je zelf al dan niet wil op je uurwerk. Voor de rest registreert het uurwerk alles zelf: je stappen , calorie verbruik , nachtrust , hartslag , ... Op het uurwerk kan je ook je tijden instellen die je wil gebruiken voor je sport of bewegingsoefeningen en al de resultaten hiervan worden netjes opgeslagen door de applicatie . Super handig. Het scherm van het uurwerk is ook mooi groot en duidelijk. De batterij van het uurwerk gaat zo een dag of twee mee , niet super lang maar aan de andere kant heeft het uurwerk ook niet zoveel tijd nodig om volledig op te laden.

• Lichtgewicht

Minpunten

• Batterij

Leentje 05-11-2016

Een mooie degelijke smartwacth

Door een blessure nog niet veel kunnen sporten ermee ... maar het dagdagelijks gebruik valt super mee.
Ik pas vaak het uurwerk aan zodat dit past bij mijn kledij, maar ook de binnenkomende gegevens zijn subliem.
Voor mijn job krijg ik vaak mails en chats binnen ... ook terwijl ik aan het rijden ben, zo kan ik deze veiliger checken.

Een perfect waterdicht toestel had natuurlijk beter geweest als sportuurwerk, maar we mogen niet klagen.

De GPS en hartslagmeter werken vrij goed en ik als het toestelletje niet meer om heb voel ik een duidelijk gemis.

Dus ... een blijver.

Pluspunten

• Mooi design en scherm
  • Goede GPS
  • Goede hartslagmeter

Minpunten

• niet 100% waterdicht