Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

(Meet)-functies
afgelegde afstand, aantal trappen, aantal stappen, persoonlijke doelen
Verbindingstechnologie
draadloos
Activiteitsmonitoring
afgelegde afstand, aantal trappen, aantal stappen, persoonlijke doelen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw op Kieskeurig.be.

ns 09-08-2017

miskoop

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

mijn gear laadt na een jaar niet meer op , heb kontakt opgenomen met samsung en ze zeggen dat het geen garantie is wegens gebruiksschade,,, ik koop hem niet om in de kast te leggen , ben er altijd heel zuinig op geweest , ik weet niuet hoe dat g ebruiksschade kan zijn als je wnn je hem oplaadt enkel op de oplader legt.0

Anita 27-03-2017

Samsung gear git 2

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Ik ben er niet zo blij mee na eerst de gear fit 1 te hebben gehad. De eerst4 dag zat ik stil op de bank heel de avond en kreeg door dat ik 24 keer de trap had opgelopen ???? Sluiting is ook niet zo fijn. Bang om te verliezen. Bij de 1 was het mogelijk om in het beginscherm datum en temperatuur te zetten maar hier is het of datum of temperatuur. Stappenteller tel maar door ook met zitten. Voordeel is dat je een Whatsappje wel antwoord kunt geven via de gear fit 2. Nee voor mijn een tegen valller.

Pluspunten

• Whatsappje via gear fit beantwoorden
  • Mooi om te zien.

Minpunten

• Sluiting is niet fijn
  • Geeft geen juiste gegevens door

Iklinda 24-11-2016

Geweldige gadget

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

De trappenteller is totaal niet accuraat. GPS met hardlopen doet het niet altijd.
Het gadget gehalte maakt echter heel veel goed en maakt dat ik hem toch niet wil missen....
Het bandje matcht niet met mijn pols (ene gaatje te strak, andere te los). Wellicht dat dit op te lossen is met een andere band.
Verder niets op aan te merken. Goed en makkelijk te koppelen met mijn telefoon. Berichten goed te lezen en zelfs te beantwoorden met tevoren ingestelde korte tekstberichten!
Aanrader!

Denise 24-11-2016

mooi horloge

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Ik ben heel erg blij met de gearfit. Hij is goed te koppelen met andere apps en ook s health werkt goed.
Helaas werkt de gps niet altijd zo goed. Soms duurt het erg lang voordat hij tijdens een training werkt.

Timo Meijrink 16-11-2016

Mooi product, goede prijs, okay functionaliteit

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Als je de Samsung Gear Fit 2 uit de doos haalt merk je direct dat hij netjes is afgewerkt en opgebouwd is uit goede kwaliteit materialen. Hij heeft een fijne pasvorm en sluit goed en comfortabel om je pols. Hij is licht en na enige tijd merk je niet eens meer dat je hem om hebt.

Het scherm is echt fantastisch. Prachtige heldere kleuren en groot genoeg om belangrijke zaken weer te geven. De accuduur is afhankelijk van je gekozen watchface. Kies je voor een standaard watchface, zonder always-on dan gaat hij bij intensief gebruik zeker 3 dagen mee. Kies je voor wat meer informatie op je watchface en always-on dan houdt hij het ongeveer 1 dag vol.

De Gear Fit 2 focussed zich natuurlijk voornamelijk op activity tracking en dit doet hij goed. Hij houdt bij waar, wanneer en hoe je sport. Je kan zelf kiezen om een activiteit te starten, maar als je actief gaat bewegen gaat hij ook automatisch bijhouden dat je aan het sporten bent. Wat erg prettig is aan de Gear Fit 2, is dat je geen telefoon meer mee hoeft te nemen bij het sporten. Je koppelt een bluetooth headset aan de Gear Fit 2 en kan je favoriete muziek afspelen en wordt op de hoogte gehouden van je voortgang.

Nadeel aan de Gear Fit 2 vind ik de beperkte app keuze. Doordat het geen volwaardige android wear device is, kan je bijvoorbeeld geen sleeptracking doen met Sleep for Android. Daarnaast communiceert hij niet met de Nike Run+ app. Ik zie wel vooruitgang in de appstore, dus ik verwacht in de toekomst een bredere ondersteuning.

Na 4 weken met de Gear Fit 2 te hebben geleefd, ben ik tot de conclusie gekomen dat het een perfecte activity tracker is, mits je de juiste apps gebruikt die goed werken met de Gear Fit 2. Als vervanger van de Smartwatch vind ik hem nog te beperkt. Al met al, een goede prijs kwaliteit verhouding.

Billy 15-11-2016

Fantastisch sport watch

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

De GearFit2 is heel makkelijk in gebruik en voelt heel degelijk aan. Ook is hij heel comfortabel en zit hij lekker om je pols. Het is even wennen maar na een paar dagen voel je niet meer dat er iets om je pols zit. Het scherm is heel scherp en vel. Hij meet al mijn loop en ren activiteiten heel accuraat, zelfs mijn slaap houdt hij goed bij. Zo kan ik zien of ik die dag ook echt goed geslapen heb. Echter is de batterij duur best laag. Met een volle lading haal je ongeveer 2 dagen. Naast het feit dat ik hem vaak moet opladen, ben ik er tevreden over.

Billy 15-11-2016

Fantastisch

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

De GearFit2 is heel makkelijk in gebruik en voelt heel degelijk aan.
Ook is hij heel comfortabel en zit hij lekker om je pols.
Zo kan ik zien of ik die dag ook echt goed geslapen heb.
Naast het feit dat ik hem vaak moet opladen, ben ik er tevreden over.

Samsung gearfit 2 14-11-2016

Mooi design

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Inmiddels de Samsung gearfit 2 een paar weken in bezig.
Als eerste een prachtig design. Display is mooi helder en leest gemakkelijk af. Heel makkelijk te bedienen.
Ik heb hem elke dag om. Stappen telt hij redelijk nauwkeurig maar trappen zeker niet. Soms heb ik een wandeling in de buurt gemaakt en geeft hij bijv. 10 trappen aan terwijl ik er maar 1 of 2 heb gehad.
Leuk dat je hem kan syncen met s health, waardoor je meer inzicht hebt in wat je hebt gedaan.

Wat ik echt minder vind is dat ik hem elke 2 dagen aan de oplader moet hebben want dan is hij leeg en dat vind ik wel erg snel.

Over het algemeen wel tevreden

Menja 14-11-2016

Super gaaf horloge, betrouwbaar en makkelijk

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Mooie vormgeving, zit lekker. Ook prima in de nacht te dragen. Ideaal voor het sporten, afstand, snelheid, alles is te zien, dat is echt SUPER handig! Dus geen mobiel meer mee, alleen het horloge. Stappenteller soms al veel stappen gemaakt in de ochtend, vraag me af of dat klopt. Op de fiets pakt hij automatisch de fietsmodus, echt geinig. Vooral voor het hardlopen dus erg handig. Als gewoon horloge knipt hij steeds aan, of je kunt hem aan laten staan. Daar krijg je uiteraard veel reacties op, dat hoeft van mij dan weer niet.

Prit 14-11-2016

Voor het dagelijks gebruik een top product.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Ik heb de Samsung Gear nu een maand in gebruik. In het begin was ik heel enthousiast over de watch maar na 2 dagen gebruik kwam ik er eigenlijk achter dat het meer een gadget is dan een fitness tracker. 5 dagen heb ik zowel de Gear als de Fitbit om gehad de stappen waren van de Fitbit iets nauwkeuriger. Tijdens het hardlopen was weer de Fitbit iets beter. Een grote pluspunt van de Gear is dat je je telefoon thuis kan laten door de ingebouwde GPS en muziek opslag. De Wifi functie is zeer handig daarmee vergroot je het bereik waardoor je de telefoon op één plek kunt laten ipv het constant bij je te moeten houden. Nadeel is wel dat de batterij maar 1 dag mee gaat. Als ik alleen Bluetooth functie aan heb staan doe ik er +/- 4 dagen mee. In het dagelijks gebruik is deze gadget wel heel handig door dat de berichten zichtbaar worden op je pols kijk je toch iets minder op je telefoon.

Conclusie sport tracker een dikke NEEE maar voor het dagelijks gebruik een top product.

Stefanie Wijker 13-11-2016

Apparaat wekt goed en zit fijn om de pols.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Je kunt alles bijhouden waardoor je je meer bewust wordt van alles wat je doet.
Voorbeeld is koffie, ik hou van een lekker bakkie maar teveel is uiteraard niet goed.
Nu hou je het bij en je consumptie hou je beperkt.
Daarnaast uiteraard het sporten waar het uiteindelijk om gaat.
De hartslag functie is accuraat, geeft dezelfde waarde als andere meters tijdens het sporten.

Sandra 13-11-2016

Mooi design.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

De gear fit 2 heeft een mooi design. Het scherm is erg duidelijk en hij zit heerlijk. De gear fit 2 biedt veel mogelijkheden en is makkelijk in gebruik. Stappen, hartslag, calorieën, trainingen, trappen, berichtjes kun je bijhouden. Via de S Health app is de gear fit 2 gekoppeld aan je telefoon. Design van scherm is aan te passen naar eigen smaak. Je kunt muziek luisteren via off line play list. Hiervoor heb je wel bleu tooth earplugs nodig. Deze zijn helaas niet meegeleverd. Gear fit2 kan niet gekoppeld worden aan bv Deezer en Runkeeper, dat is wel een nadeel. Jammer dat je op het horloge niet kan zien hoeveel % stroom er nog in zit. Dit kan alleen als deze op de oplader zit. Je kunt je prestaties goed bijhouden en dat werkt stimuleren.

Pluspunten: Mooi design, helder beeldscherm; Zit comfortabel; Veel mogelijkheden
Minpunten: Bleu tooth earplug worden niet bijgeleverd; Muziek alleen via off line playlist

Janvg 12-11-2016

Prima product

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Samsung gear fit 2 ziet er goed uit en zit ook goed om je pols. Het bandje blijft goed zitten ook bij actief sporten en slapen. Enkele leuke opties welke de gear fit 2 te bieden heeft zijn het bij houden van de calorieën en het meten van hartslag. Ook het bijhouden van de gelopen stappen en trappen behoord tot de mogelijkheden (al lijkt dit niet helemaal zuiver te werken). Verder kun je de gear fit 2 makkelijk verbinden met je (Samsung) smartphone. Hiermee kun je dan bijvoorbeeld muziek streamen, nadeel is dat je dan alsnog je telefoon mee dient te nemen tijden het sporten. Verder een prima sportband met veel verschillende trainingsopties.

Mddegraaf78 12-11-2016

Fijn en gemakkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Na enige weken dragen ben ik erg positief over dit product. Het apparaat vergelijkt hoe actief je bent met andere Samsung Health gebruikers. Het motiveert zeker om nog meer te bewegen. Uit andere reviews kwam naar voren dat Gear Fit 2 spontaan afviel. Hier heb ik niets van gemerkt. Hij schijnt ook minder accuraat te zijn qua stappen tellen en hartslag opmeten. In mijn optiek is dit echter een goede koop als je op zoek bent naar een smart watch en een activity tracker. Je krijgt meldingen van Whatsapp en berichten. Dit kun je ook makkelijk uitzetten als je niet gestoord wilt worden. Als je echt een fanatieke sporter dan is dit misschien niet de beste optie. Maar voor de gemiddelde actieve persoon heeft dit apparaat zeker meerwaarde.
Pluspunten
- Draagt fijn. Ook tijdens het slapen heb ik er geen last van.
- Fijn dat de data via Samsung Health wat speficifieker kunt inzien.
- Fijn dat je muziek op de watch kunt zetten via je telefoon. Werkt perfect met een Bluetooth head set. Zelfs een van een goedkoop merk. Handig als je op de fiets zit en even een ander nummer wilt luisteren.
- Batterij laadt snel op.
- Telt traplopen. Dit motiveert om de trap te kiezen boven de lift.
- Yoga is een te kiezen activiteit op de Gear Fit 2.
- Houdt je slaap redelijk nauwkeurig bij.
Minpunten
-Binnen twee dagen opladen, hoewel met alle functionaliteiten dit ergens wel logisch is.
-Na Gear app update was ik data kwijt. Deze was ook niet terug te halen via de back up.
- Zumba/ dansen staat wel als activiteit op de Samsung Health, maar kun je niet kiezen als activiteit op de Gear Fit 2. Als je ‘other activity’ kiest wordt de hartslag niet gemeten. Jammer. Hopelijk verandert dit nog.

Grup 11-11-2016

Must have voor mensen die met beweging en gezond(er) leven bezig zijn.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

De Samsung gear fit 2 is een geweldig sporthorloge. Ik probeer wat gezonder te leven en dus ook meer met beweging bezig te zijn. Dit horloge houd je stappenaantal bij, geeft je calorieverbruik weer, het meet je hartslag en laat zelfs zien hoe efficiënt je slaapt. Maar het heeft nog zoveel meer functies. Het koppelen met Samsung gear op mijn telefoon ging makkelijk. Via je telefoon kun je ook dingen customizen, zoals de wijzerplaat van het horloge. Als je de Bluetooth aanzet, linkt het horloge ook vanzelf met je telefoon. Een super leuke verrassing was de motiverende berichtjes als je met beweging bezig bent. Het horloge herkent over het algemeen welke activiteit je doet (bv wandelen, fietsen, crosstrainer) en houdt het aantal minuten bij die je dan beweegt. Tevens geeft het inactieve tijd weer, goede reminders om weer even een stukje te bewegen. Ook kun je zien hoeveel trappen je gelopen hebt, al is deze niet altijd 100% betrouwbaar helaas. Ander minpuntje is dat ik niet handmatig kan aangeven dat ik bv klaar ben met slapen, want even in bed blijven liggen word dan deels als slapen gezien. Ook was het fijn geweest als het oplaadsysteem compleet geleverd werd, nu mist de connector die in het stopcontact gaat. De duur van de batterij valt mij wel reuze mee. In normale stand gaat de batterij ongeveer 1,5 dag mee, in de spaarmode nog veel langer (3 tot 4 dagen). Het opladen zelf is ongeveer in een uurtje gedaan. Het horloge mag een beetje nat worden, wat handig is met handen wassen. Onder de douche raden ze niet aan, dat is wel een beetje jammer. Het design zelf is strak en sportief, prima alleen niet voor elke gelegenheid geschikt. Wel heel handig dat je via je horloge de muziekspeler kan besturen. Ook zijn er opties zoals stopwatch, timer, zoek mijn telefoon en water/cafeïne gebruik, echter heb ik deze nog niet gebruikt en kan daar geen oordeel over geven.

Kortom: ik ben zeer tevreden over de Samsung gear fit 2. Het geeft gezonder leven een extra dimensie. Er zijn een paar kleine minpuntjes, maar de pluspunten streven die ver voorbij. Zeker een aanrader voor Samsung gebruikers!

nvaltena 11-11-2016

Jammer van de gebrekkige nauwkeurigheid

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Allereerst, ik hou van het ontwerp en de beoogde functies van het apparaat. In combinatie met mijn Galaxy S7 en de S Health app, is het idee van het apparaat geweldig en zou ik heel graag de Gear Fit 2 gebruiken als het apparaat nauwkeuriger en betrouwbaarder was.

Stappen tellen is het grootste probleem, want het telt armbewegingen voor het wassen van de handen en het tanden poetsen als stappen. Voor mij is dat onaanvaardbaar! Het aantal stappen, als ik de Gear loskoppel van mijn Galaxy, is altijd veel hoger op de Gear dan op de Galaxy en dus niet betrouwbaar.
Tevens werkt de hartslag functie vaak niet goed. Vaak krijg ik de melding dat ik het apparaat beter moet plaatsen rond mijn pols, terwijl ik deze strak eromheen houd en zelfs speciaal op het deel waar mijn aderen zichtbaar zijn plaats. Dit is tot op heden volkomen willekeurig, aangezien het soms wel en soms niet werkt onder dezelfde omstandigheden.

Deze 2 kwesties zijn de belangrijkste redenen voor mij om dit apparaat niet te kiezen na mijn proefperiode. En dat is jammer, omdat de intenties en functionaliteiten geweldig zijn en ik zou het leuk vinden om permanent te dragen.

Daarnaast nog 2 grote nadelen: Het lukt me niet met Runkeeper te syncen, terwijl dat mijn harloopapp is. En Spotify ondersteuning ontbreekt, terwijl dit op de website van Samsung wel vermeld staat. Erg jammer!

Mimy64 11-11-2016

Kopen!

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Hiervoor had ik geen smartwatch. Ik gebruik Samsung Gear 2 nu een aantal dagen. Ik vind het een geweldig horloge! Hij heeft een mooi design. Het scherm is via allerlei apps volledig naar wens en kleur in te richten. Ik vind het een makkelijk bedienbaar display. Het werkt zeer motiverend tot bewegen. Leuk is ook dat je via de S Health app competitie aan kunt gaan met vrienden die ook een Gear 2 hebben om doelen als eerste te behalen. 's Nachts doe ik hem wel af. Ik vind hem dan hinderlijk om mijn pols, omdat het bandje dan plakt en ik graag met mijn arm/hand onder mijn hoofd slaap. De batterij gaat naar mijn idee snel leeg. 2 Dagen. Dus 's nachts laad ik hem op. Ik zou hem iedereen aanbevelen die met gezonde voeding en bewegen bezig is. Je kunt ook voedings apps intergreren . Verder ook nog allerlei andere dingen zoals het weer, vocht inname, ja agenda, je mail, je Whatsapp, foto's, Spotify etc. Spotify moet echter wel met bluetooth oortjes worden geluisterd.

Mausje87 11-11-2016

Hardlopen niet nauwkeurig

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Mooi design, maar helaas is de gear fit 2 tijdens het hardlopen niet nauwkeurig genoeg. Ik heb daarom besloten om de gear fit 2 terug te sturen.

MichielvanRijn 11-11-2016

Goede fitnesstracker

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Enkele weken geleden heb ik de Samsung Gear Fit2 gekocht. Ik wilde graag nauwkeuriger mijn conditie in de gaten houden. In het verleden gebruikte ik een Motorola smartwatch, in combinatie met de app Runtastic. Dit was puur alleen maar gericht op de hardloopprestaties. Ik was dus wel nieuwsgierig en kritisch wat de Gear Fit2 extra zou kunnen brengen. Nu, na enkele weken gebruik heb ik, denk ik, wel een duidelijk beeld van de verschillen. De Gear Fit2 heeft duidelijk een ander uitgangspunt dan mijn vorige oplossing. De informatie via de Gear Fit2 in de Samsung S Health app is enorm uitgebreid en daarmee veel uitgebreider dan de combinatie met de Motorola. Registratie van zaken als zuurstofopname, hartslag, slaappatronen, voeding zijn erg behulpzaam. Het draagt bij aan de bewustwording van hoe belangrijk goede voeding, voldoende vocht en slaap zijn. Verder zijn de accuduur en het draagcomfort goed te noemen. De Fit2 gaat ongeveer twee en een halve dag mee op een accu en het apparaat is prettig om te dragen. Zelfs 's nachts. De enige minpunten die ik heb ervaren zijn de slechte registratie van traplopen en het eventueel overdragen van appdata vanuit andere apps in S Health. Daarom dan ook geen 5-sterren beoordeling. Al met al een zeer prettige toevoeging van mijn verzameling gadgets.

Wendy Venge 11-11-2016

Fantastische gebruikservaring

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 Blauw - L blauw

Dit horloge is geweldig. Super mooi helder scherm en een tal van opties. Helaas is de hartslagmeting niet accuraat maar dit is bij de meeste Activity trackers het geval. Daarnaast is het bandje qua design niet zo best, ik ben de Tracker bijna 2x verloren!