Garmin vívosmart HR - Reviews

Beoordeling op basis van 31 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

nalberts 09-02-2016

Ik ben een weer beginnende sporter na diverse knie problemen en heb de vivosmart nu ruim een week in gebruik.
Het doel dat ik heb met de vivosmart is om een extra stimulans te hebben om te blijven bewegen.
En dat lukt ook zeker!, als je te lang stil zit trilt het horloge en meldt : Beweeg :-)
Het horloge zit heerlijk, is erg licht en je hebt bijna niet door dat je hem draagt.
Dat hij waterdicht is is ook erg fijn, je kan hem dus tijdens het douchen gewoon omhouden.
Hierdoor word ik gemotiveerd om net even iets meer te bewegen of net een extra trap te nemen zodat ik de doelstellingen wel kan behalen.

Door middel van een koppeling met een smartphone kun je gemakkelijk alle gegevens van de dagelijkse activiteiten bijhouden.
Het is in het begin wel even puzzelen, want je kan zowat van alles instellen.
Ook de muziekspeler op de telefoon kan bediend worden, maar heb deze functie nog niet gebruikt.
Ook fijn is het om je hartslag te meten via je pols en niet met een losse borst band.
Wat ik wel mis is een GPS functie, hoewel je deze icm diverse apps op je telefoon wel kan gebruiken.

Al met al een prima horloge voor deze prijs!
Leuke Extra functies zijn : berichten van social media komen binnen op je horloge! evenals het weer.

Pluspunten:
- Comfortabel
- Stappenteller
- Hartslagmeter

Minpunten

- bijhouden minuten intensieve training niet nauwkeurig
- Trappen worden niet altijd geregistreerd (of met vertraging)

hansg65 30-12-2015

Na twee weken een Jawbone UP3 omgehad te hebben, sinds een kleine week deze Garmin vivosmart HR om. En deze gaat niet terug! Waar de Jawbone een slechte band heeft en helemaal waardeloos wordt wanneer de servers van Jawbone uit de lucht zijn (wat vorige week zeker een dag het geval was), functioneert de vivosmart geheel zelfstandig waarbij de app alleen extra inzichten geeft. Vergeleken met de Fitbit Charge HR van mijn vrouw, vind ik de vivosmart ook beter. Hij biedt meer mogelijkheden die ik relevant vindt, zoals het stille alarm en de Move Bar, een subtiele hint om te gaan bewegen (wat ik ook zo waardeerde aan de Jawbone).

Over de Move Bar gesproken, helemaal perfect vind ik die niet. Ik heb een zittend beroep en ben altijd werkzaam op een kantoor. Daar kan ik wel ieder uur een wandelingetje maken naar de koffiemachine, maar de vivosmart vindt dat niet altijd genoeg. Zeker wanneer je niet binnen een kwartier reageert op de 'Bewegen!' melding, moet je nog meer stappen zetten om van de melding af te komen. Dat zou instelbaar moeten zijn, naar mijn mening. Ook heb ik een keer een 'Bewegen!' melding gehad toen ik in het weekend uitsliep... En soms krijg ik de melding terwijl ik gewoon behoorlijk actief ben. Anyway, het is goed dat je met een zittend beroep af en toe een subtiel hintje krijgt iets te gaan doen, maar hier is nog ruimte voor verbetering. De Jawbone deed dit in mijn beleving veel beter.

Het tellen van trappen, gaat ook niet helemaal goed, in mijn beleving. Al heb ik wel het idee dat dat met het tempo te maken heeft waarmee je een trap oploopt. Als je snel een trap op sprint, telt hij hem wel altijd.

Mooi is het feit dat je je stapgrootte vrij gemakkelijk kunt kalibreren. Gewoon een afstand lopen waarvan je de lengte kent (even opmeten in Google Maps) en het aantal stappen noteren, en klaar ben je. Vanaf dat moment is de afstand die de vivosmart aangeeft veel nauwkeuriger.

De gemeten hartslag lijkt aan de ene kant zéér nauwkeurig, aan de andere kant zit hij er soms volledig naast. Een paar dagen geleden was ik op mijn hometrainer aan het fietsen met een Polar band om en klopte de vivosmart tot op de bpm met de Polar, maar vanmorgen klopte er helemaal geen hout van... Misschien zat de vivosmart niet helemaal goed, maar wel een beetje jammer.

De vivosmart gebruiken als wekker, werkt uitstekend. Hij heeft dan wel niet de mooie feature die de Jawbone heeft waarbij je gewekt kunt worden op het moment dat je licht slaapt, maar het werkt wel goed (waar ik bij de UP in twee weken tijd zeker twee keer het alarm gemist heb). Je kunt 10 minuten snoozen en je moet vrij precies op de juiste knop op het scherm drukken om het alarm het zwijgen op te leggen. Je drukt hem niet zo maar per ongeluk uit.

Goed werkt ook de koppeling met myfitnesspal, al duurde het wel even voor beide apps correct gegevens twee kanten op synchroniseerden. Geduld bleek hier een schone zaak. Nu zie ik direct in MFP wat ik aan stappen met de Garmin heb gedaan en de andere kant op zie ik in Garmin Connect de geconsumeerde calorieën zoals geteld in MFP. Prima dus!

De smartwatch functies, vind ik minder belangrijk. Ik heb al een Android Wear smartwatch, dus ik heb de meldingen op de vivosmart uitgezet. Maar het is wel leuk dat het kan en het maakt de prijs voor de vivosmart best interessant. Voor een prijs die maar iets hoger ligt dan de Fitbit Charge HR en zelfs lager is dan die van de Jawbone UP3, heb je eigenlijk wel een smartwatch met goede fitnesstracker in plaats van vooral dat laatste.

Wat het stappentellen betreft, ik heb de indruk dat dat goed werkt. Het blijft natuurlijk een indruk, maar in ieder geval worden normale bewegingen zelden als stappen geteld en ligt een normale wandeling in de lijn der verwachting.

Bottom line ben ik heel tevreden met de Garmin vivosmart. Het is gewoon een feit dat een stappenteller zeer motiverend werkt te bewegen wanneer je dat in je normale leven te weinig doet wanneer je een zittend beroep hebt. Voeg daar de Move Bar en de Intesity Minutes van de Garmin bij en je hebt een virtuele vriend die je subtiel een schop onder je luie kont geeft. En daar is helemaal niets mis mee! Met de alarm functie van de vivosmart, de smartwatch functies en de (wat rommelige maar) uitgebreide app, ben ik van mening dat dit in het rijtje Jawbone UP3, Fitbit Charge HR en Garmin vivosmart HR met enige afstand de beste keus is!

tommy2612 11-02-2016

Ik heb de vivosmart nu enkele dagen in gebruik.
hij weegt bijna niets en zit prettig om de pols. wat ik erg prettig vind is dat hij ook tevens dient als horloge. verder kun je ook instellen dat hij diverse meldingen vanaf je smartphone weergeeft zoals o.a. appjes, email, sms en inkomende oproepen.
de bediening van de vivosmart werkt gemakkelijk, en koppelt prima met een samsung telefoon.
in de app. op je telefoon zijn er diverse mogelijke instellingen mogelijk om je vivosmart zo persoonlijk mogelijk te maken.
de vivosmart stelt automatisch voor jou een stappendoel voor de dag samen, en dat werkt erg motiverend om net dat beetje meer te bewegen om je stappendoel te halen.
wat minder motiverend is dat als je aan het werk bent zoals stofzuigen, ramen lappen en dergelijke dat hij dan aangeeft dat er geen beweging is. terwijl het zweet je op dat moment over de rug loopt.
tijdens het hartlopen kun je wel gemakkelijk aflezen wat o.a je hartslag, gelopen afstand en tijd van de trainig is. wel mis ik daarbij toch de GPS. want de afstand klopt niet helemaal. geprobeerd hem goed aftestellen doormiddel van staplengt,en nu klopt het redelijk.
wat ik ook jammer vind is dat je alleen een hardloop training kunt registreren en niet een flinke wandeling of andere activiteit.
wel is hij makkelijk te koppelen aan andere apps zoals oa endomondo en myfitnesspal.
kortom moet nog veel ontdekken, maar de eerste indruk is redelijk goed ondanks de minpunten.
Hij motiveert mij om meer te bewegen en dat was toch mijn doel.

rajocoky 12-02-2016

Sinds een kleine 2 weken heb ik de Garmin Vivosmart HR in mijn bezit. Hiervoor maakte ik gebruik van de Garmin Vivofit en de Jawbone Up.

Nadat ik ontzettend tevreden was over de Garmin Vivofit, die ook waterdicht is en waarbij maar 1x per jaar het batterijtje vervangen hoeft te worden, werd ik heel nieuwsgierig naar de Garmin Vivosmart HR. Dit voornamelijk voor de ingebouwde hartslagmeter.

Voorheen maakte ik gebruik van een losse borstband, en met de Vivosmart hoopte ik dat het tot de verleden tijd zou horen. Jammer genoeg vind ik de hartslagmeter van de Vivosmart zeer onbetrouwbaar en ben ik na een paar trainingen toch weer mijn oude vertrouwde borstband gaan gebruiken.

Maar de Vivosmart HR is door deze tegenvallende functie zeker geen weggegooid.

De automatische aanpassing van het stappendoel, de smartphone berichten (Whatsapp, Facebook, Gmail, weersbericht, enz.) af kunnen lezen, de muziekbediening en de trilfuncties zijn een ware aanwinst. Daar waar de Vivofit enkel een rode bewegingslijn liet zien bij te lange inactiviteit i.c.m. het aantal stappen, krijg je van de Vivosmart echt een trilling en een aanbeveling om meer te bewegen. En met mijn zittend beroep vind ik dat vooral heel erg fijn. Ik had niet in de gaten hoelang ik soms stil zat. Ik ben door de Vivosmart echt meer en vaker gaan bewegen.

De overige functies, zoals traplopen, calorieverbranding, aantal kilometers afgelegd en actieve minuten per week, houd ik eigenlijk niet echt in de gaten. Mede doordat ik reeds gemerkt heb dat deze, net als de hartslagmeter, niet betrouwbaar zijn. Soms loop ik gewoon over straat en dan ontvang ik de melding dat ik het aantal “trap op” voor die dag gehaald heb. Raar!

Ondanks de wat tegenvallende functies ben ik, mede gezien de aanschafprijs, tevreden over de Garmin Vivosmart HR.

Simoning 22-12-2015

Ik was erg benieuwd naar hoe aktief ik nou eigenlijk ben. Ik vind mijzelf heel aktief, maar ik ben niet objectief over mezelf.
Met dit horloge, waaraan ik wel even heb moeten wennen door de "sensorenbult" aan de achterkant, is het wel een realitycheck. Ik blijk veel minder aktief dan ik van mezelf dacht en dit motiveert mij zeer om meer bewust, meer te bewegen.
Hij monitort je hartslag, het aantal stappen, je intensieve bewegings minuten, het aantal maal je een trap op loopt en natuurlijk tijd en datum. Ook kan je meldingen van social media, what'sapp en smsjes op je horloge terug lezen, al gaat dit soms wat lastig door het kleine display, maar dan kan je natuurlijk altijd je telefoon( die altijd in de buurt is) er even bijpakken om alles even terug te lezen.
Je moet er ook het weer op kunnen volgen maar het mij niet gelukt om dat ingesteld te krijgen.Dat vind ik dan ook meteen het eerste negatieve punt van deze vivosmart. De batterij gaat mega lang mee, een volle accu gaat bijna een week mee. Dat is weer een grote plus. Ik ben een wandelaar en geen hardloper, maar voor hardlopers kun je ook goed tijd en afstand bijhouden met dit horloge.
Alle activiteiten kan je terug zien op de app op je telefoon en als je een groep aanmaakt kan je ook onderling elkaars activiteiten volgen en zo elkaar stimuleren of afremmen ;)

Kortom: een handig, leuk product met ruimte voor verbetering.

Hennie2410 16-02-2016
  • Product maand in bezit

super fijne hartslagmeter,hij meet via je pols
houd ook bij hoeveel tijd per week besteedt aan je sport
ook je hartslag is goed te lezen ,ook kun je hem koppelen aan andere apps zoals mij fitness Pal

maantje 1950 08-02-2016

dit product geeft heel veel nuttige in formatie tijdens je bezigheden. tijdens het wandelen of fietsen , of sporten . ja zelfs als je slaapt.je kan schema,s op je computer maken op op je tablet.kortom tevreden over de garmin vivo
Corinne 24-07-2016

Hoe doe je dat met fietsen

Maroesjka 08-09-2017

Service garmin

Ik heb een garmin vivo smart hr gekocht. Fijn horloge met makkelijke bediening. Op een gegeven brak het bandje tijdens training werk. Hierop contact opgenomen met garmin. Zij hebben een nieuwe bandje en gereedschap gestuurd waarna bandje goed te herstellen. Zij brachten zelfs NIETS in rekening. Geweldige service. Ook bij een storing geven zij snel anawoord en advies.
Goed bedrijf.

Michel 24-06-2017

Prima ding, alleen bandje stuk na 14 maanden

Prima apparaat, jammer van het bandje.
Nu 14 maanden later nog steeds erg blij, helaas is het bandje stuk en zijn er geen nieuwe te krijgen. moet via garmin terug gestuurd worden. ga ik niet doen!
Wel balen dat zoiets weer niet een verwachte levensduur heeft. Dure investering!

Peerke 29-05-2017

over het algemeen nauwkeurig apparaat, aantal trappen niet.

Ik heb de vivosmart HR inmiddels meer dan een jaar in gebruik. Het is een nauwkeurige activiteitentracker met leuke extra gimmicks. Het zorgt er voor dat ik uitgedaagd wordt steeds weer te bewegen en ik laat mij dan ook vaak verleiden om nog een extra rondje te wandelen om zo aan mijn stappen te komen.

Het horloge vind ik prettig zitten rond mijn pols. Soms wordt het door het kunstof wel wat zweterig en ik merk dat ik hem de laatste tijd minder strak om mijn pols doe. Voor de meting maakt dit geen verschil.
Over smaak valt niet te twisten, maar wat mij betreft had het uiterlijk wel wat klassieker gemogen, omdat hij nu soms niet goed bij mijn kleding past.
Dit geeft overigens ook wel aan hoe graag ik het horloge ook wel draag, ik heb geen ander horloge meer aan.

Het aantal passen wordt nauwkeurig gemeten. Ik gebruik zelf de standaard instelling voor de paslengte, maar bij mij is deze helemaal goed. Ik heb de lengte van een wandeling vergeleken met Strava en met mijn andere Garmin GPS en het onderlinge verschil over een afstand van 6km is max. 100m. Het aantal passen klopt het grootste deel van de tijd heel goed. Soms blokkeert hij wel eens, dan registreert hij niet meer passen. Dit gaat naar 10minuten of zo weer wel over.

De activiteitentracker werkt wel goed. ik was blij dat ze er met een update ook de wandelfunctie aan toegevoegd hebben. Nu mis ik alleen nog het fietsen.

De hartslagmeting is nauwkeurig, ook weer vergeleken met mijn traditionele Garmin GPS met losse hartslagband. Alleen tijdens het spinnen raakt het horloge echt de pad kwijt, hij kan dan het hartslagverschil niet bijbenen. Nu zijn hartslagmeters voor spinnen toch al niet goed geschikt, maar mijn andere meter presteert dan nog wat beter.

De smartwatchfuncties zijn handige gimmicks. inkomende oproepen terwijl mijn telefoon op stil staat is gewoon handig. De e-mail en berichtfunctie heb ik uitgezet. Allereerst werd ik gek van het aantal berichten wat binnen kwam en ten tweede werden de berichten niet duidelijk weer gegeven waardoor ik er nog niets aan had.

Of de caloriemeting nauwkeurig is weet ik niet. Ik neem de exacte meting nooit zo serieus. In combinatie met een app die gekoppeld is met Garmin houd ik wel eens mijn eten in de gaten. Als ik dan met de voedingsmiddelen onder het aantal calorieën blijf dat het horloge aangeeft val ik ook daadwerkelijk af. Dus de combi werkt in ieder geval goed voor mij.

Het tracken van mijn slaap gaat ook wel goed, alleen twijfel ik soms over de nauwkeurigheid. Ik heb een behoorlijke lage rustpols (rond de 50) waardoor het apparaat misschien wat eerder denkt dat ik aan het slapen ben.

Het aantal trappen wat ik oploop telt hij niet of veel te veel. Dit is wel het grootste minpunt van het apparaat. de productsupport van Garmin valt op zo een moment wel tegen. Diverse malen gebeld, maar voor mijn gevoel steeds met een kluitje in het riet gestuurd. Ook de vlaamse support kon me niet verder helpen. Wat mij verbaasde was dat ze zeiden dit niet eerder gehoord te hebben terwijl het hier in de reviews ook al een aantal maal is teruggekomen.

De bijbehorende app is wat lastig om mee te werken. Er zitten veel functies op en nuttige info alleen is het niet altijd even gemakkelijk te vinden. Met name het via de app instellen van het horloge vergt soms wat puzzelwerk. Wanneer ik mijn beide garmin toestellen automatisch laat synchroniseren gaat het mis. Hij registreert dan twee activiteiten naast elkaar ipv één activiteit. hetgeen volgens mij niet zo moeilijk te verhelpen hoeft te zijn.

Kortom het is een nuttig horloge als je gevoelig bent voor aanmoediging en wat competitief bent ingesteld (zowel met jezelf als met anderen via de Garmin challenges in de app)

Pluspunten

• nauwkeurige meting van activeiten
  • daagt uit tot meer bewegen
  • makkelijk in gebruik
  • weinig storingen
  • sommige smartwatchfuncties zijn handig

Minpunten

• aantal trappen klopt totaal niet
  • productsupport van Garmin
  • instellen horloge via app wat lastig

C vd bergh 07-03-2017

Werkt in het begin goed

Ik heb dit product in augustus 2016 aangeschaft. In het begin werkte alles goed. Na een paar maanden werkte het trappen tellen niet meer. Ik liep vlg de vivosmart op de vreemdste tijden heel veel trappen. De helpdesk kon mij hier niet mee helpen. In de winkel weer omgeruild voor nieuwe. Er werd geadviseerd om een ander merk te kopen omdat bij de vivosmart hr bekend was dat trappen niet goed geregistreerd werden. Ik wilde toch weer dezelfde. Na paar maanden precies het zelfde probleem alleen nu kwamen er nog meer problemen bij. Als ik via de vivosmart 2x had vast gelegd dat ik gesport had werd bij het synchroniseren alleen maar de laatste gegevens vastgelegd. Ik heb contact met garmin gehad hierover en alle logfiles en overige gegevens opgestuurd alleen nooit meer wat gehoord. Hij begon ook spontaan op te starten. Een vriendin heeft ook soortgelijke problemen met de vivosmart, ik heb hem uiteindelijk terug gebracht en bijbetaald voor een ander merk. Voor mij nooit meer een garmin ook omdat ik de ondersteuning vanuit garmin slecht vind.

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Werkt maar paar maanden gied
  • Slechte ondersteuning garmin

Ysdj 23-10-2016

Fijn apparaat. Caloriemeting klopte niet.

Apparaat enkele dagen in bezit en uitgeprobeerd. Na afloop Mountainbiketocht calorie meting vivosmart vergeleken met de shealthapp. met gps. Hier gaf de vvsmart 100 kcal
meer aan dan de app. Omdat de app werkt met gps, denk ik dat deze nauwkeuriger
is. Verder kun je volgens mij alle funkties niet resetten of ik moet iets gemist hebben.
Verder handig apparaatje.

Pluspunten

• Veel funkties
  • Zit prettig

Minpunten

• Onnauwkeurige caloriemeting
  • Geen resetmogelijkheid

Rianne 03-08-2016
  • Product half jaar in bezit

Nooit meer zonder!

Sinds januari aan deze activity tracker, ik heb er 24/7 een maatje bij. Hij registreert alles wat je doet, makkelijk te gebruiken in combinatie met de app. Ik ben zelfs de hr plus al aan het overwegen. Voor mij niks anders meer!

Enige nadeel, wat voor mij overigens onbelangrijk is, is dat de meting van de hoeveelheid trappen niet klopt.

Th.Stolwijk 02-08-2016

Vivosmart HR na 2 weken gebruik

Na 2 weken vind ik dit een mooi goed waterdicht horloge met als extra een redelijk betrouwbare hartslagmeting.
De slaapanalyse klopt vaak helemaal niets van, wakker worden en opstaan scheelt soms el 3 uur volgens deze Vivosmart. ook het detecteren van de activiteit snap ik niet helemaal, intensieve training blijft gewoon op nul staan na een stevige racefietstocht. Voor fietsen is deze volgens mij niet geschikt. Gewoon een geinig horloge en niet echt spijt van. Verwacht er niet teveel van.
Rianne 03-08-2016

Je kan bij inrensieve training je cardio aanzetten. En of hij dan nauwkeurig is. Mijn slaapritme klopt ook tot op de minuut. Ik werk onregelmatig en slaap dus op afwijkende tijden, registreert hij zonder moeite!

LeuntjeOppelaar 10-02-2016

Mooi apparaatje, sluit makkelijk om de pols. Batterij gaat makkelijk 3 dagen mee, zeer snel opgeladen.

Bij mij gaat hij 5 dagen mee

griekJS 09-02-2016

Een dikke week maak ik gebruik van de Garmin Vivosmart HR. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de fitbit charge HR. Bij de Garmin valt direct op dat deze iets dikker is dan de fitbit. Het scherm is ook groter. Dit heeft wel een functie. Op de Garmin komen namelijk ook alle meldingen van de telefoon binnen indien je via bluetooth verbonden bent. Ik gebruik de Garmin i.c.m. de iphone 5s. Dit werkt dan ook uitstekend. Whatsapp, facebook, sms, belfunctie, google maps meldingen, alles komt binnen op de Garmin. Het is zelfs mogelijk vanuit de Garmin ook je telefoon te "bellen" als je hem kwijt bent.
Ik heb deze fitnesstracker nog niet tijdens het hardlopen gebruik, maar wel dagelijks gedragen. De Garming zit goed om je polsen heeft een gewone horloge sluiting. Het synchroniseren met de app gaat vlekkeloos en snel. De Garmin is altijd in staat om de hartslag te meten. DAt opvalt is dat de Garmin mijn hartslag 10 slagen kleiner aangeeft dan de fitbit. het lijkt alsof de Garmin mijn laagste hartslag als rusthartslag aangeeft (bv tijdens mijn slaap), terwijl de fitbit de rusthartslag mee als je net wakker bent en nog in rust bent.
Al met al een fitnesstracker met een smartwatch functie die zeker aan te bevel is!!

Daan 08-02-2016

Ik ben een student en heb de vivosmart nu een week in gebruik. Het doel dat ik heb met de vivosmart is om een goede conditie te behouden. De doelstellingen die de vivosmart automatisch voor mij opstelt zijn vaak net niet te behalen met wat ik normaal doe op een dag. Hierdoor word ik gemotiveerd om net even iets meer te bewegen dan normaal om zo wel mijn doelstellingen te behalen.

Door middel van een koppeling met een smartphone kun je gemakkelijk alle gegevens van de dagelijkse activiteiten bijhouden en ook de muziekspeler op de telefoon kan goed bediend worden met de vivosmart (al mis ik wel de functie om het volume harder en zachter te zetten)

Pluspunten:
- Comfortabel
- Stappenteller
- Hartslagmeter
- Koppeling met smartphone

Minpunten
- Calorieën tracker
- bijhouden minuten intensieve training
- Slaapritme/tijd bijhouden

Marco404 07-02-2016

goed gedaan garmin.
vorige week dit handige apparaatje gekocht om mij te helpen met het verbranden van de kerstkilo's doormiddel van de hartslagmeting op de pols.
Ik ben aangenaam verrast moet ik zeggen.
Ik deed altijd hartslagmeting met een band op mijn borst die altijd afzakte of geen verbinding meer had tijdens het sporten.Maar daar heb ik geen last meer van nu plus dat er nu nog meer handige features opzitten wat dit apparaat super maakt.De bediening van mijn spotify tijdens het sporten en op de fiets naar het werk is superhandig en het bijhouden van afstanden en cardio oefeningen geeft ook de motivatie om door te gaan.
Corinne 24-07-2016

Hoe verbind je m met sportify

Natascha 06-02-2016

Ik heb het horloge nu een week en vind het een fijn horloge, past goed, geen uitstekende bandjes (wat erg fijn is). Ik heb enkele plus en minpunten ontdekt bij de vivosmart. Ik ben een hardloper en mis dus eigenlijk meteen de GPS. Nu heeft Garmin daar in de app wel iets op bedacht (meten van je stappen) , maar het blijft natuurlijk niet hetzelfde als bij GPS.. Een groot pluspunt vind ik de app, het is in connectie met My fitnessbal waardoor eten, stappen en activiteit op elkaar worden afgestemd. Ook fijn is het om je hartslag te meten via je pols, helaas niet vanaf het begin van je activiteit goed aangegeven. Doel wordt ook aangepast als je het haalt, wat motiveert om meer te bewegen! Al met al een prima horloge voor deze prijs! Extra functie : berichten van social media komen ook binnen op je horloge!

Dennis van Scherpenzeel 06-02-2016

Ik gebruik de smartwatch nu een kleine week. Het bandje is goed te stellen en irriteerd niet. Ik vind vooral de hartslag meter een uitvinding. Je kunt goed bijhouden wanneer de ideale hartslag berijkt is voor je fitness doel. Het aantal stappen wordt vrij nauwkeurig weergegeven en motiveerd om nét dat stapje extra te zetten om GOAL!!! te zien te krijgen. Ik vind alleen dat de verbinding met bluetooth niet al te sterk. Als de telefoon beneden ligt en ik ben boven valt de verbinding heel erg weg. Ik heb er nog niet mee hardgelopen maar kan niet wachten om dit uit te proberen!