Garmin vívofit - Reviews

Soort product
polsband
Touchscreen

Testing-123 18-10-2014 Product maand in bezit

Op zich snel te koppelen aan telefoon of laptop met BT (meegeleverd USB stick) helaas geen verlichte display, wel weer lange levensduur van de batterij, helaas is de sluiting zo slecht dat ik hem bij zwemmen al niet meer omhield en hem van de week bij hardlopen verloren ben. dus de sluiting is echt waardeloos, hoop dat ze dat in de toekomst veranderen. voor mij even verder sporten zonder dus.
goldenluck 05-10-2014 Product maand in bezit

Een prima activity tracker, maar voor mij persoonlijk te eenvoudig. Ik miste met name het gemak van synchroniseren met Blackberry en ik vind de applicatie te beperkt. Ook werkt de stappenteller niet nauwkeurig. Over de slaapfunctie ben ik wel tevreden, alleen jammer dat ik hem niet als wekker kon gebruiken. Een goede, maar simpele tracker dus.
senor_martinez 23-09-2014 Product maand in bezit

Voor Kieskeurig heb ik een paar weken de Vivofit mogen testen.

Het apparaat is een hedendaagse stappenteller die door middel van de online Garmin Connect software geavanceerder is dan de stappentellers zoals we die van vroeger kennen. Je stappen worden netjes dagelijks bijgehouden en door middel van doelen en badges word je gestimuleerd dagelijks te bewegen. Daarnaast is display in vergelijking met andere stappentellers een dikke plus. Alle noodzakelijk informatie is hierop terug te zien.

Helaas komt het product niet zonder minpunten:
- Er zit geen handleiding in de doos, waardoor je verplicht bent eerst op internet te zoeken
- Zonder eerst te syncen kun je de Vivofit niet gebruiken en omdat de Garmin servers down waren toen ik het product ontving kon ik de Vivofit de eerste 1-2 dagen niet gebruiken
- Je bent verplicht om Garmin Connect te gebruiken. Synchronisatie met Runkeeper is niet mogelijk
- Vivofit telt ook stappen als je niet loopt, bijvoorbeeld door je armen te bewegen
- Gelopen afstand (km) wijk meer dan 10 procent af van de daadwerkelijk afstand
- Synchroniseren van slaap werkt vaak niet goed de eerste keer Waardoor je soms drie of vier keer opnieuw moet synchroniseren
- Je lijkt dagelijks te moeten synchroniseren, anders vergeet hij je slaapritme
- Slaapstand moet je handmatig aan- en uitzetten

Als je op zoekt bent naar een stappenteller en je hebt geen probleem met de bovengenoemde afwijking van 10 procent en het verplicht gebruik van Garmin Connect dan is het een prima apparaat.

Voor serieuze sporters of wandelaars werkt Runkeeper op een smartphone meer motiverend. De Vivofit heeft in dat geval weinig toegevoegde waarde.
bunthem 23-09-2014 Product maand in bezit

De Vivofit mogen testen via een Facebook actie. Nu 5 weken in gebruik. Ik wilde het ding al een tijdje aanschaffen, maar vond het nogal aan de prijs. Helemaal blij dus geweest met deze actie. Ik heb een paarse. Het design is echt te gek! Strak en niet cheaplooking. Wordt in een stevige doos opgestuurd, dus je kunt het rustig online bestellen.
Het is wel aan te raden de Garmin connect app er bij te gebruiken. Dat kost even uitzoekwerk om te bezien hoe alles werkt, maar in het kader van meten is weten wordt je aardig met je neus op de feiten gedrukt. Slaap-, voedings- en bewegingspatroon, gewicht kunnen dan worden bijgehouden. Voor het hardlopen blijf ik wel mijn Forerunner 10 gebruiken. De app herkend dat, dus geen dubbele registraties. Jammer dat fietsen niet als activiteit wordt gezien, dat vind ik echt een makke (moet ik toch nog die Garmin fietscomputer voor mijn verjaardag vragen ;-)). Ook huishoudelijk werk wordt niet altijd als activiteit herkend. In die zin is het dus een stappenteller.
Wat ik nog apart wil noemen is de rode bewegingsbalk. Die motiveert je of niet. Per uur stilzitten komt het ding tevoorschijn. Dus ook als je lekker aan je kop koffie zit na een stukje rennen van 10km wordt deze lijn zichtbaar na een uurtje. Vond ik niet leuk, heb je daar je best voor gedaan. Ik trek me er dus niets van aan, als de lijn zichtbaar is. Wat mij betreft krijg ik ’s ochtend een rode lijn te zien, die ik gedurende de dag “wegloop”, ipv deze optie. Wellicht met een update vanuit Garmin te realiseren?
Jammer dat er geen gps op zit, maar ik begrijp ook wel dat het dan pas echt een duur ding zou worden.
essiekoko 19-09-2014 Product paar weken in bezit

Voor het testpanel van Kieskeurig mocht ik de Vivofit uitproberen. Leuk om te zien hoeveel stappen je op een dag zet. Ook interessant om via een website bij te houden wat je activiteiten zijn.
Toch kun je jezelf makkelijk voor de gek houden. Het apparaat registreert je stappen, maar telt ook als je bijv. klust (telt blijkbaar trillingen). Ook andere activiteiten moet je handmatig invoeren op de site. Er wordt niet gekeken of je bijv. veel fietst (en dus beweegt).
's Nachts de Vivofit niet omgehouden. Ik vond het niet prettig zitten en kreeg irritatieplekjes onder de band. Ook vind ik het continu dragen niet echt fris.
Wel een mooi ontwerp, ziet er strak uit (mooie 'look').
Sethy1974 17-09-2014 Product maand in bezit

Ik heb de Garmin Vívofit mogen testen voor het Kieskeurig.nl Testpanel. Leuk apparaat voor de beginnende beweger. Makkelijk in gebruik, je merkt niet dat je hem om hebt. Het display is duidelijk leesbaar, e je kunt op de garmin connect site je instellingen makkelijk aanpassen. Je stappen worden automatisch aangepast naarmate je meer gaat bewegen, dus dit motiveert om dagelijks je niveau te behouden of te verbeteren.
Leuk ook dat hij meld, wanneer je te lang stilzit.
Voor de gevorderde sporter mis ik een aantal functies zoals een timer en een stopwatch.
CJohn 17-09-2014 Product paar weken in bezit

De Garmin Vívofit heb ik getest voor Kieskeurig.nl
Het is een makkelijk horloge met stappenteller die ook aangeeft als je te lang zit en hoeveel energie je verbruikt.
Er zitten 2 maten polsbandjes bij.
Het horloge geeft me een goed inzicht hoeveel stappen ik per dag loop en hoeveel kilometer.
Deze gegevens zijn draadloos ook via de computer te bekijken.
het horloge is een handig tooltje om inzicht te krijgen over hoeveel je dagelijks beweegt en daar het nog waterdicht is ook is het voor mij een echte aanrader.
123Suus 17-09-2014 Product kwartaal in bezit

Fijn ding. ik draag 'm dagelijks. Gebruik 'm ook als horloge. Tijdens sporten koppel ik 'm met mijn hartslagband, dit gaat ook super makkelijk.Scherm is goed leesbaar.

Mijn zoon heeft er ook één, we houden regelmatig een wedstrijdje wie de meeste stappen haalt.
Nickyjvl 17-09-2014 Product paar weken in bezit

Fijne smartwatch, heel handig om je bewegingspatroon te controleren en aan te passen. Je krijgt een dagelijks doel, een bepaald aantal stappen die je moet zetten, en het meest effectieve is dat hij ook aangeeft wanneer je al te lang "stil" zit. Hoewel ik redelijk actief ben, zie ik nu dat ik ook vaak te lang zit, en dat ik nu aan dit seintje genoeg heb om dan even wat te lopen.
Sandra_66 30-08-2014 Product maand in bezit

Ik gebruik de Vivofit nu een maand, ben echt veel meer gaan bewegen. Ik heb me aangemeld voor groepje op de App. Hierdoor doe je een soort competitie met andere Vivofit gebruikers, dit motiveert echt! Er zit een batterij in hierdoor hoef je hem niet elke keer op te laden, dit vind ik echt een pluspunt.
JustinW 17-07-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden over de Vivofit. De app is makkelijk in gebruik en duidelijk om af te lezen. Het geeft ook een positieve stimulans om in beweging te komen.
renee1984 11-07-2014 Product paar dagen in bezit

Sinds kort heb ik een Garmin Vivovit. Hij ziet er supercool uit en zit lekker. Alleen met slapen moet ik er nog een beetje aan wennen, maar als je alleen stappen en calorieën wilt tellen en niet je slaapgedrag wilt tracken hoef je hem natuurlijk 's nachts niet om te houden. Ik vind het prettig dat de Vivovit me helpt bewust meer te bewegen, zeker omdat ik veel op kantoor zit en niet altijd voldoende beweeg tussendoor. Ik heb mijn Vivovit pas net, maar ben nu al fan:-)