Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Ace 3 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

a**********@l****** 20-06-2021

Fitbit Ace 3 geschikt voor jonge kinderen

Geschreven voor: Fitbit Ace 3

Mijn dochter van 7 jaar test deze horloge.
Zij is er dol op: het bandje heeft een leuke kleur, het draagt aangenaam, ze kan wedstrijdjes met mama doen om ter meeste stappen, ze hoeft hem niet uit te doen om te zwemmen,...
Als ouder ben ik er tevreden over omdat hij redelijk correct het aantal stappen registreert. Je krijgt ook een overzicht van hoe goed je kind slaapt.
De Fitbit verbind zeer goed met de app en was makkelijk in te stellen.
Ik vind het enkel vervelend dat je in de app steeds moet schakelen tussen kind en ouder modus en hiervoor steeds een paswoord moet ingeven.
Het bandje zit heel goed en ze ondervind hiervan geen last Enkel is het ook heel gemakkelijk om de horloge console (het zwarte blokje) uit het bandje te halen. Nieuwsgierige jonge kindjes kunnen de horloge dus ook zelf uit elkaar halen met gevaar voor krassen door vallen of eventueel verlies van de console.
De batterij gaat enorm lang mee, wel 10 dagen dus op dit vlak zeer goed van Fitbit.
Misschien enkel jammer dat er niet zeer veel functies op staan: een hartslagregistratie zou wel mogen voor een horloge van dit merk. Ook is de horloge voorzien van een zwart wit scherm wat minder aantrekkelijk is voor iets oudere kinderen.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • waterdicht
  • correcte stappenteller
  • slaapregistratie

Minpunten

• zwart wit scherm
  • geen hartslagmonitor

Thibeau28 17-06-2021

Eenvoudig in gebruik, leuk voor jongere kinderen.

Geschreven voor: Fitbit Ace 3

Mijn zoon van 10 jaar gebruikt de Fitbit Ace 3. Het design is meer geschikt voor jongere kinderen (-10 jaar) omdat de blauw-groene kleur niet echt stoer is. De animatie op het zwart-wit display lijkt ook eerder voor jongere kinderen te zijn ontwikkeld. Leuk voor de eerste dagen, maar daarna eerder flauw.
Dit was de eerste keer dat we een Fitbit installeerden, en dat verliep erg simpel. De app is gemakkelijk te downloaden, de installatie verliep vlot, het aanmaken van een ouder- en kinderaccount is ook eenvoudig.
De horloge gaat gemakkelijk rond de pols en is van goede kwaliteit.
Onze zoon van 10 jaar had geen handleiding nodig om alle opties van de Fitbit te ontdekken, ook dit was allemaal "kinderspel".
De eerste dagen ging hij een persoonlijke uitdaging aan met de Fitbit en vond hij dat hij niet stil mocht zitten. Toen "het nieuwe" er van af was, had hij gelukkig minder "bewegingsdrang".
De stappenteller lijkt erg correct. Als ouder is het gemakkelijk om te volgen hoe actief je kind die dag was.
Deze Fitbit is waterdicht, als hij water voelt, vraagt de horloge zelf om in waterlock te gaan.
De batterij van de Fitbit gaat lang mee (minstens een volledige week).
Omdat onze zoon regelmatig meldt dat hij slecht slaapt, volgen we nu zijn slaappatroon op via de Fitbit Ace. Ook dit lijkt erg accuraat, we hebben een duidelijk beeld van zijn slaap-waak patroon, wat ik als ouder wel fijn vind.
Mijn zoon vindt zijn nieuwe horloge geweldig, maar zou dus zelf een "stoerdere" versie hebben gekozen. Hij vindt het ook erg leuk om zijn activiteit te raadplegen op zijn horloge.
Ondanks het eerder kinderlijke design, vind ik wel dat deze horloge qua functies beter is dan ik had verwacht. Omdat dit onze eerste Fitbit is, kan ik niet vergelijken met andere activiteitstrackers.

Kim2006 16-06-2021

Handige monitor

Geschreven voor: Fitbit Ace 3

De Fitbit Ace 3 is het nieuwste horloge voor kinderen van Fitbit. Het is een activiteitentracker met een leuk design en veel verschillende wijzerplaten. Wij testen het horloge bij onze zoon van 6 jaar. Het heeft een aantal leuke functies, zoals bewegingsprikkels, meldingen vanaf een telefoon doorzetten en meten van slaapgegevens. Ik ben niet mega onder de indruk van de functies, het blijft allemaal vrij basic, maar dat is voor kinderen in de leeftijdscategorie misschien wel het beste. Wanneer er nog meer functies zouden opstaan, wordt het voor hen nogal snel onoverzichtelijk. Het helpt kinderen om meer te bewegen en wijzelf hebben meer inzicht in de hoeveelheid slaap die hij effectief gehad heeft. Ik hoop wel dat er nog leuke nieuwe bandjes uitkomen. Onze dochter heeft de vorige versie van de Fitbit Ace dus is het voor ons makkelijk om te vergelijken. Zo is het design al helemaal anders door het bolle scherm dat iets beter werkt voor het swipen. Het is ook enorm handig dat de kinderen hem niet hoeven uit te doen om te zwemmen of douchen. Het enige wat ik jammer vind aan de Fitbit is dat er geen hartslagmeter werd voorzien. Hier dus tevreden ouders die de bewegingen en vooral de nachtrust van hun zoon vanaf nu moeiteloos kunnen bijhouden.

Pluspunten

• waterdicht
  • design

Minpunten

• geen hartslagmeter

Knnth8000 16-06-2021

Teleurstellend

Geschreven voor: Fitbit Ace 3

Ik ben wat teleurgesteld in deze smartwatch. Mijn dochter van 11 was dolblij toen ze deze mocht testen, maar al snel bleek dat deze haar toch iets te kinderachtig was. De vreemde kleurencombinatie was al een eerste klein struikelpunt. Blijkt verder nog dat de bediening nogal omslachtig is met twee 'touch'-knoppen op de zijkant. Alleen al het alarm uitzetten blijkt een hele opdracht. Het is een cool hebbeding voor een kind van 5-7 jaar, maar zeker niet voor een tiener, dan schaf je beter een 'volwassen' fitbit aan.
Pluspunten wil ik toch nog even vermelden: de synchronisatie met de fitbit-app verloopt vlekkeloos, zoals we van fitbit gewoon zijn, en de batterijduur is fantastisch goed, met toch zeker een week autonomietijd.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Synchronisatie

• Kinderachtig
  • Bediening op de watch zelf is moeizaam