Philips SHAVER Series 7000 S7970

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7970 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Luc 05-08-2019

"IDEAAL TOESTEL OM NAT TE SCHEREN"

"IDEAAL TOESTEL OM NAT TE SCHEREN"
Na een paar weken aan het (nat) scheren met dit scheerapparaat en ben toch aangenaam verrast over het resultaat. In begin wat moeten zoeken hoe ik eraan ging beginnen vermits ik mij al jaren met mesjes schreer. Onmiddellijk mijn gevoeligheid op xs gezet vermits ik een gevoelig huid heb en dan ook nog eens psoriasis heb maak het helemaal compleet. Na de scheerbeurt had ik relatief weinig last van irritaties. Ik merk wel op dat in verloop van de dag de haartjes vlugger terugkomen dan met een mesje scheren. Verder merkte ik ook op via de app dat ik mij nog niet zo goed scheerde zoals het zou moeten ondanks dat ik voldoende draai bewegingen maakte.Uiteindelijk moesten mijn draaibewegingen veel kleiner worden. Heb wel nog wat problemen om vlag onder de neus alles goed glad te krijgen.Ondertussen ook de reinigingstoestel al gebruikt, leuk toestel en ruikt lekker. Ligt ook gemakkelijk in de hand. Ideaal toestel om nat te scheren. Wel binnenkort weer een extra kost als de vulling leeg is. :-(

Pluspunten

• batterij
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• accessoires

revken 27-07-2019

weg met irritaties

Zelf had ik er zo mijn twijfels over na ervaringen met andere scheermachines van verscheidene merken in het verleden dus was ik zeer benieuwd of dit apparaat zo verschillend was. Zelf heb ik een zeer gevoelige huid , vooral rond mijn mond krijg ik zeer snel uitslag na het scheren. met de philips s7970 merk ik nu dat ik totaal geen last heb van jeuk of uitslag en dat is al een serieus pluspunt voor dit apparaat. mijn eerste scheerervaring was ietwat teleurstellend omdat mijn baardharen al enkele dagen oud waren en het niet makkelijk scheren was . Daarna echter heb ik mezelf dagelijks geschoren en het gaat super vlot. de philips maakt bijzonder weinig lawaai en scheert mooi glad , slecht iets minder glad dan met een scheermesje , maar dit is wel logisch denk ik. Groot voordeel is dat je zowel nat als droog kan scheren , beiden gaan zeer makkelijk. mijn ervaring is dat het het vlotst gaat met wat scheerschuim. scheren na een bad of douche is iets moeilijker door de klamme huid en raad ik dus niet aan. het laadstation met reinigingsfunctie is een zeer leuke extra. Ikzelf ben zeer tevreden over het apparaat en zal het zeker houden en aanbevelen!

Pluspunten

• nat en droog scheren
  • laadstation kan ook reinigen

Minpunten

• schoonmaakpods apart bij te kopen

Rrrr 25-07-2019

Super glad

Dit toestel is echt zeer goed in het super glad scheren zonder irritaties! Zowel nat als droog scheren verlopen vlot en geven een glad en irritatieloos resultaat. Via de app kan je het toestel instellen naar je voorkeur en het helpt je ook bij het juiste gebruik.

Wanneer ik niet veel tijd heb verkies ik droog scheren, zo is er ook minder schoon te maken nadien. Al gaat schoonmaken makkelijk door onder de kraan te houden en met de meegeleverde cleaner.

Ook de batterij gaat enorm lang mee. Het enige nadeel is de positie van de aan/uit-knop. Tijdens het scheren komt het al eens voor dat je hier per ongeluk op drukt...

Pluspunten

• Super glad
  • zowel droog als nat

Minpunten

• positie aan/uit-knop

vhl 24-07-2019

Minder roodheid, irritatie en ingegroeide haren

Normaal gezien scheer ik nat, met een scheermes en scheergel. Ik heb de Philips shaver droog gebruikt, omdat dat de meest huidvriendelijke manier is van scheren volgens de Groomtribe app. Hij kan echter ook nat (met of zonder scheergel, onder de douche, ...) gebruikt worden. De bijbehorende app selecteert het meest gepaste scheerprogramma en leert je 'correct' scheren en dat is vooral makkelijk in het begin. Het houdt bij of je de juiste bewegingen maakt en houdt de scheertijd in de gaten (aangezien lang scheren ook huidirritatie kan brengen). Na het gebruiken heb ik zeker minder last van huidirritatie en roodheid. Ik heb ook veel minder ingegroeide haren dan bij scheren met een scheermesje. Ik moet me wel dagelijks scheren in tegenstelling tot scheren met een mesje.

Pluspunten

• geschikt voor droog en nat scheren
  • et app dat het juiste scheerprogramma selecteert
  • minder roodheid en irritatie na het scheren
  • minder ingegroeide haren
  • goede accuduur

Minpunten

• scheert minder kort dan scheermesje

tonydewit 18-07-2019

Efficiënt gereedschap voor de man

Mijn vriendin zei tot voor kort dat ze last had van mijn baardharen als ik haar kuste. Ze heeft een erg gevoelige huid en het kwam daardoor regelmatig voor dat ik me twee keer per dag moest scheren omdat zoenen niet prettig was zonder de tweede scheerbeurt.
Wat een verschil maakt dit apparaat.
Geholpen door de app heb ik in een paar weken tijd mijn scheerritueel zodanig aangepast dat mijn baard langer weg blijft zodat ik ook als ik in de avond thuis kom van mijn werk nog een kus kan geven zonder de opmerking: "Je prikt"...
Ik had problemen met de overgevoeligheid van mijn huid, maar sinds ik de scheerintensiteit heb aangepast op mijn huidtype heb ik ook daar minder last van.
Al met al zorgt dit apparaat er dus voor dat ik een aantal "problemen" minder heb en ik zal het dan zeker ook met veel plezier blijven gebruiken.

Pluspunten

• minder last van huidirritatie
  • langer plezier van een glad scheerresultaat,
  • snel gewend met een nieuwe scheerroutine

Minpunten

• in het begin last van huidirritatie

Barry82 18-07-2019

top product

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de Philips s7970 om grondig uit te proberen. In mijn functie wordt er verwacht dat ik me dagelijs scheer. Zelf heb ik een gevoelige huid en regelmatig ingegroeide haren in mijn hals. Sinds het gebruik van de Philips s7970 heb ik hier geen last van gehad. Nornaal had ik vaak last van een geirriteede huid en nu niet tot nauwelijks. Het design is super en ligt lekker in de hand. Het zowel droog als nat kunnen scheren vind ik ideaal. Ik heb de variant met schoonmaakstation erbij. Dit is er prettig. Zo wordt je scheerapparaar opgeladen en gereinigd tegelijk. De navullingen voor het schoonmaakstation zijn ook erg gunstig geprijst. Met een scheermesje scheer je gladder maar met de Phillips s7970 heb ik minder last van irritatie en ingegroeide haren. Mijn keus is gemaakt, ik ben verkocht aan de Philips s7970. Voor mij geen mesjes meer.

Wouter55 10-07-2019

Degelijk scheerapparaat voor een gevoelige huid

Een degelijk apparaat als je een gevoelige huid hebt. Het geeft geen irritaties bij zowel droog als nat scheren en scheert zeer glad.
Kan niet zo goed overweg met wat langere haren en je moet al eens over hetzelfde plekje gaan.
Maar toch vooral een degelijk product met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Gebruksvriendelijk
  • Reinig zichzelf
  • Geen irritaties

Minpunten

• Moeilijk om lange haren te scheren
  • Niet alles in 1 keer mee

EliasPolin 02-07-2019

Prijs/kwaliteit fantastisch maar niets voor mij

Het toestel ziet er mooi uit, is ergonomisch en voelt zeer kwalitatief. Ik ben een heel moeilijk geval op niveau van scheren. Ik heb al enorm veel toestellen geprobeerd maar geen enkele die m'n haar deftig kan verwijderen en nog belangrijker zonder al te veel irritatie. Ik scheer mij altijd met het mes, voor mij de snelste en enige manier om irritatie tegen te gaan + de beste manier om de haartjes weg te krijgen. Het scheer apparaat doet z'n best en volgens de app werd die in xs stand gezet. Het scheren loopt voor mij gewoon niet al te best, ik probeer de tips te volgen maar de machine krijgt het haar gewoon niet af. Kaaklijn is geen probleem maar m'n nek die heel hoekig is lukt quasi niet. Ik scheer normaal via het mes en gebruik dan een scheer apparaat om m'n snor en kin nog wat dichter af te scheren. De 3 koppen van de philips werken daar niet zo goed voor vind ik, laat vaak haartjes achter en snijdt voor mij te onregelmatig. Ik denk dat dit voor velen een fantastisch toestel is maar voor mij werkt het jammer genoeg niet.

Stefaan45 17-06-2019

Een zalige scheermachine !!!

Toestel al meerdere malen gebruikt en ik moet zeggen dat het weer een plezier is m mij te scheren, wat voor mij een noodzakelijk kwaad is.Mooi verpakt met een reinigingscassette erbij geleverd begon ik aan mijn nieuw toestel !!Je kan al onmiddellijk beginnen want hij zit opgeladen in de doos, met mijn vorig scheerapparaat was het duwen om te bereiken wat ik nu bereik , een gladde huid en wat ook belangrijk is , ik scheer mij nu zonder huidirritaties. Vroeger kon ik mij scheren en uit frustratie ging ik er nog eens over met het scheermes, nu ook nog eens het de baard-styler erbij maakt het af, heel gemakkelijk om te verwisselen en te gebruiken. De app heb ik nog niet gebruikt , daar kom ik nog eens op terug ,een klein min puntje : scheren onder de neus , ik ben gewoon van één groot oppervlak om te scheren , nu 3 kleine rondjes , is efkes wennen.Het design van het apparaat is goed , ligt heel goed in de hand en het reinigingsstation die erbij zit werkt ook naar behoren, het apparaat is heel proper en ruikt nog lekker ook, om af te sluiten nog één positief punt : de haartjes worden allemaal opgevangen door het toestel, van mijn vorig apparaat lag mijn lavabo vol met kleine haartjes, dit is nu ook voorbij.Dit apparaat is alleszins een aanrader.Intussen ook de App geprobeerd, eerst alle stappen doorlopen om je aan te melden en te koppelen, maar eens dat dit gedaan is kun je perfect alles instellen hoe je je wilt scheren, toestel past zich automatisch aan aan de instellingen van de app, vind ik wel een leuk hebbeding .

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Makkelijk te reinigen
  • Vangt alle haartjes op

Minpunten

• Onder de neus een beetje moeilijk