Philips SHAVER Series 7000 S7970

(Extra) functies
trimmer/tondeuse
Kleur(en)
zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7970 op Kieskeurig.be.

Roy K 09-10-2019

Fijn product!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Dit model scheert top, het is een product wat met de tijd mee gaat omdat je via de app scheeradvies krijgt. Ik heb zelf een gevoelige huid, en heb met deze minder last van scheerirritatie.

Pluspunten

• Meebewegende scheerkop
  • Reinigingsysteem
  • Grooming app

Minpunten

• Cartridge reinigingsysteem is prijzig

Luc 05-08-2019

"IDEAAL TOESTEL OM NAT TE SCHEREN"

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

"IDEAAL TOESTEL OM NAT TE SCHEREN"
Na een paar weken aan het (nat) scheren met dit scheerapparaat en ben toch aangenaam verrast over het resultaat. In begin wat moeten zoeken hoe ik eraan ging beginnen vermits ik mij al jaren met mesjes schreer. Onmiddellijk mijn gevoeligheid op xs gezet vermits ik een gevoelig huid heb en dan ook nog eens psoriasis heb maak het helemaal compleet. Na de scheerbeurt had ik relatief weinig last van irritaties. Ik merk wel op dat in verloop van de dag de haartjes vlugger terugkomen dan met een mesje scheren. Verder merkte ik ook op via de app dat ik mij nog niet zo goed scheerde zoals het zou moeten ondanks dat ik voldoende draai bewegingen maakte.Uiteindelijk moesten mijn draaibewegingen veel kleiner worden. Heb wel nog wat problemen om vlag onder de neus alles goed glad te krijgen.Ondertussen ook de reinigingstoestel al gebruikt, leuk toestel en ruikt lekker. Ligt ook gemakkelijk in de hand. Ideaal toestel om nat te scheren. Wel binnenkort weer een extra kost als de vulling leeg is. :-(

Pluspunten

• batterij
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• accessoires

Willie91 04-08-2019

Prima scheerapparaat bij zware baardgroei

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Heerlijk scheerapparaat, heb al een oudere versie van deze en ik merk dat deze nog gladder scheert. Vooral het oplaad en reinigingsstation is ideaal. Deze ga ik komende week gebruiken. Het schoonmaken gaat me goed af en het is ook handig om hem via bluetooth te connecten met je telefoon. Dit is ideaal want zo kan je aangeven of je huid is geïrriteerd en past die de instellingen aan. Nat scheren gaat ook goed.

Ik vind hem beter scheren dan de 9000 serie

Pluspunten

• Accuduur
  • Vormgeving

Minpunten

• Neusharen niet weg te halen ermee

revken 27-07-2019

weg met irritaties

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Zelf had ik er zo mijn twijfels over na ervaringen met andere scheermachines van verscheidene merken in het verleden dus was ik zeer benieuwd of dit apparaat zo verschillend was. Zelf heb ik een zeer gevoelige huid , vooral rond mijn mond krijg ik zeer snel uitslag na het scheren. met de philips s7970 merk ik nu dat ik totaal geen last heb van jeuk of uitslag en dat is al een serieus pluspunt voor dit apparaat. mijn eerste scheerervaring was ietwat teleurstellend omdat mijn baardharen al enkele dagen oud waren en het niet makkelijk scheren was . Daarna echter heb ik mezelf dagelijks geschoren en het gaat super vlot. de philips maakt bijzonder weinig lawaai en scheert mooi glad , slecht iets minder glad dan met een scheermesje , maar dit is wel logisch denk ik. Groot voordeel is dat je zowel nat als droog kan scheren , beiden gaan zeer makkelijk. mijn ervaring is dat het het vlotst gaat met wat scheerschuim. scheren na een bad of douche is iets moeilijker door de klamme huid en raad ik dus niet aan. het laadstation met reinigingsfunctie is een zeer leuke extra. Ikzelf ben zeer tevreden over het apparaat en zal het zeker houden en aanbevelen!

Pluspunten

• nat en droog scheren
  • laadstation kan ook reinigen

Minpunten

• schoonmaakpods apart bij te kopen

PeterS 26-07-2019

Slim scheerapparaat!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Het scheerapparaat heeft een mooi design, fijn in de hand te houden en een goede accu.
Ik ben met het scheerapparaat heel blij, want ik ben van mijn huidirritaties af. Er zit een handige app bij die een scheerplan voor je maakt en ook advies geeft. De app ontvangt van het scheerapparaat de informatie, waardoor je plan op maat wordt gemaakt.
De eerste twee weken wordt de irritaties erger, maar dat komt omdat de huid moet wennen aan het scheerapparaat.

Het station waar je het scheerapparaat in kan reinigen vind ik niet helemaal handig, want daar blijven best veel haren in zitten en in het hoesje wat je erbij krijgt past je accu niet erbij in.

Pluspunten

• design
  • goede accu
  • handige app
  • goed scheer resultaat

Minpunten

• in het hoesje past een accu
  • schoonmaak station blijven veel haren in zitten

Rrrr 25-07-2019
  • Product gekregen

Super glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Dit toestel is echt zeer goed in het super glad scheren zonder irritaties! Zowel nat als droog scheren verlopen vlot en geven een glad en irritatieloos resultaat. Via de app kan je het toestel instellen naar je voorkeur en het helpt je ook bij het juiste gebruik.

Wanneer ik niet veel tijd heb verkies ik droog scheren, zo is er ook minder schoon te maken nadien. Al gaat schoonmaken makkelijk door onder de kraan te houden en met de meegeleverde cleaner.

Ook de batterij gaat enorm lang mee. Het enige nadeel is de positie van de aan/uit-knop. Tijdens het scheren komt het al eens voor dat je hier per ongeluk op drukt...

Pluspunten

• Super glad
  • zowel droog als nat

Minpunten

• positie aan/uit-knop

vhl 24-07-2019

Minder roodheid, irritatie en ingegroeide haren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Normaal gezien scheer ik nat, met een scheermes en scheergel. Ik heb de Philips shaver droog gebruikt, omdat dat de meest huidvriendelijke manier is van scheren volgens de Groomtribe app. Hij kan echter ook nat (met of zonder scheergel, onder de douche, ...) gebruikt worden. De bijbehorende app selecteert het meest gepaste scheerprogramma en leert je 'correct' scheren en dat is vooral makkelijk in het begin. Het houdt bij of je de juiste bewegingen maakt en houdt de scheertijd in de gaten (aangezien lang scheren ook huidirritatie kan brengen). Na het gebruiken heb ik zeker minder last van huidirritatie en roodheid. Ik heb ook veel minder ingegroeide haren dan bij scheren met een scheermesje. Ik moet me wel dagelijks scheren in tegenstelling tot scheren met een mesje.

Pluspunten

• geschikt voor droog en nat scheren
  • et app dat het juiste scheerprogramma selecteert
  • minder roodheid en irritatie na het scheren
  • minder ingegroeide haren
  • goede accuduur

Minpunten

• scheert minder kort dan scheermesje

tonydewit 18-07-2019

Efficiënt gereedschap voor de man

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Mijn vriendin zei tot voor kort dat ze last had van mijn baardharen als ik haar kuste. Ze heeft een erg gevoelige huid en het kwam daardoor regelmatig voor dat ik me twee keer per dag moest scheren omdat zoenen niet prettig was zonder de tweede scheerbeurt.
Wat een verschil maakt dit apparaat.
Geholpen door de app heb ik in een paar weken tijd mijn scheerritueel zodanig aangepast dat mijn baard langer weg blijft zodat ik ook als ik in de avond thuis kom van mijn werk nog een kus kan geven zonder de opmerking: "Je prikt"...
Ik had problemen met de overgevoeligheid van mijn huid, maar sinds ik de scheerintensiteit heb aangepast op mijn huidtype heb ik ook daar minder last van.
Al met al zorgt dit apparaat er dus voor dat ik een aantal "problemen" minder heb en ik zal het dan zeker ook met veel plezier blijven gebruiken.

Pluspunten

• minder last van huidirritatie
  • langer plezier van een glad scheerresultaat,
  • snel gewend met een nieuwe scheerroutine

Minpunten

• in het begin last van huidirritatie

Barry82 18-07-2019

top product

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de Philips s7970 om grondig uit te proberen. In mijn functie wordt er verwacht dat ik me dagelijs scheer. Zelf heb ik een gevoelige huid en regelmatig ingegroeide haren in mijn hals. Sinds het gebruik van de Philips s7970 heb ik hier geen last van gehad. Nornaal had ik vaak last van een geirriteede huid en nu niet tot nauwelijks. Het design is super en ligt lekker in de hand. Het zowel droog als nat kunnen scheren vind ik ideaal. Ik heb de variant met schoonmaakstation erbij. Dit is er prettig. Zo wordt je scheerapparaar opgeladen en gereinigd tegelijk. De navullingen voor het schoonmaakstation zijn ook erg gunstig geprijst. Met een scheermesje scheer je gladder maar met de Phillips s7970 heb ik minder last van irritatie en ingegroeide haren. Mijn keus is gemaakt, ik ben verkocht aan de Philips s7970. Voor mij geen mesjes meer.

Sander8069 18-07-2019
  • Product gekregen

Goed en glad resultaat zonder irritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Zeer tevreden over dit scheerapparaat van philips. Voorheen gebruikte ik een braun maar philips geeft toch een beter resultaat. De messen zijn kwalitatief veel beter en er is geen tot weinig irritatie. Met dit apparaat heb je snel een mooi en glad resultaat in een mum van tijd.

Pluspunten

• Geen irritaties
  • Glad resultaat

Wouter55 10-07-2019

Degelijk scheerapparaat voor een gevoelige huid

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Een degelijk apparaat als je een gevoelige huid hebt. Het geeft geen irritaties bij zowel droog als nat scheren en scheert zeer glad.
Kan niet zo goed overweg met wat langere haren en je moet al eens over hetzelfde plekje gaan.
Maar toch vooral een degelijk product met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Gebruksvriendelijk
  • Reinig zichzelf
  • Geen irritaties

Minpunten

• Moeilijk om lange haren te scheren
  • Niet alles in 1 keer mee

Harryhar 08-07-2019

Nog beter scheren kan toch

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Nadat ik in een eerdere Insiders actie al kennis mocht maken met de 7000 serie van Philips is het ze blijkbaar toch gelukt om dit fantastische apparaat nogmaals te overtreffen met de 7960.

Nog minder irritatie, nog mooier uiterlijk en een fantastisch hulpmiddel door de bluetooth communicatie die je via een app laat weten of je goed bezig bent, of dat je techniek nog wat aangescherpt kan worden.

Kortom Philips maakt van scheren weer een feest. Geen rode irritaties in je nek en kiss proof glad.

Pluspunten

• feedback via van een app op je telefoon
  • geen irritaties tijdens of na het scheren
  • mooie vormgeving

jtjscholten 05-07-2019

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Ik heb nu voornamelijk het scheerapparaat met scheerschuim gebruikt. Ik gebruik het apparaat dan voornamelijk onder de douche. Het fijne hieraan is dat het apparaat weinig schoonmaak inspanning vereist naar het gebruik. Ook de irritaties van de huid is een stuk minder. Er zijn nog wel kleine irritaties maar hopelijk zullen die in de loop van de tijd verdwijnen. Het scheergenot is dus goed te noemen. Het verwijderen van de haren doet het apparaat goed.

Droog en nat geschoren met de app. Deze gaf aan dat ik kleine snelle bewegingen moest maken i.p.v. lange halen. Deze en andere aanbevelingen in de APP waren lerend voor mij. Door deze app is het idee van een thuiscoach gecreëerd. Erg fijn.

Echter dien je meerdere keren over dezelfde plek te gaan tot het glad is. Het aantal keren vergeleken met het vorige model is hier niet in verbeterd. Ook de kracht van het scheerapparaat had van mij wat sterker gekund. Is het dan een slecht apparaat. Absoluut niet. Maar wel een scheerapparaat met verbeterpunten.

Pluspunten

• app
  • batterij
  • scheerresultaat
  • geen irritatie

Minpunten

• meerdere keren op zelfde plek
  • app niet altijd de goede aanbeveling

dwk1980 04-07-2019

glad resultaat en geen huidirritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Blij verrast was ik na mijn eerste scheerbeurt. Ik heb een enorm gevoelige huid en een scheermes is altijd weer een drama om te gebruiken. Ik heb vele scheerapparaten geprobeerd maar het resultaat viel altijd erg tegen... Tot nu! De Philips S 7970/26 scheert zeer glad. Dichterbij een scheermes restultaat ga je niet komen met een ander model. En ook had ik totaal geen huidirritatie. En dit is uniek voor mij. De handige schoonmaakfunctie zorgt voor heel weinig onderhoud en hij is zo opgeladen. Ook de app is een goede toevoeging! Het enige wat altijd een beetje lastig blijft zijn de haartjes net onder de kaaklijn en kin maar dat is herkenbaar voor elk scheerapparaat. Ik ben tot nu toe zeer tevreden en voor mij is dit een oplossing voor mijn altijd geïrriteerde huid! Een aanrader!

Pluspunten

• glad resultaat
  • zacht geluid
  • mooi design
  • handige app
  • zelfreinigsfunctie

Minpunten

• haartjes onder de kaaklijn zijn wat lastig

dkapel 04-07-2019

Mooi scheerapparaat.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Ik heb deze scheerapparaat mogen testen maar helaas is het niet veel beter dan mijn oude scheerapparaat.
Hij laat haartjes achter en mijn gezicht voelt ruwer aan dan mijn oude scheerapparaat.
Ik heb wel iets minder last van irritatie maar heb wel een paar keer een klein sneetje opgelopen in mijn nek.

Het scheerapparaat is wel goed verpakt en zit in een harde beschermhoes.

Het design is wel heel erg mooi en ligt het scheerapparaat goed in de hand.

Voor mij genoeg redenen om het scheerapparaat te retourneren als de test periode voorbij is.

• Ligt goed in de hand

Minpunten

• Scheert niet glad
  • App heeft geen meerwaarde voor mij

R_Cuppers 02-07-2019

Test Philips Shaver S7000 series

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Ik ben altijd een "nat scheerder" geweest en ben nu een aantal weken met het scheerapparaat aan het testen. Vroeger heb ik een aantal electrische scheerapparaten getest maar daarmee had ik, buiten dat het scheerresultaat niet voldoende was, steeds een onfris en jeukerig/branderig resultaat. Dit euvel is met dit apparaat volledig weg, zeker nadit ik het guided shave plan had gevolgd. Helaas is het scheerresultaat niet voldoende. Met een gewoon nat scheer systeem ben ik bijna de hele dag glad en sla ik niet of nauwelijks plaatsen op mijn huid over. Dit lukt zeker niet met deze Philips. 's Morgens ben ik redelijk glad geschoren maar in de loop van de dag voeld mijn huid alweer ruw aan van de baardhaartjes.
Ik verwacht dat ik toch maar weer terugval op mijn oude vertrouwde nat scheersysteem want ik zou niet weten hoe ik het ongeschoren met het Philips scheersysteem kan oplossen. Op zich is de bijgeleverde app en het guided shaving programma een leuke gadget maar of het echt toegevoegde waarde heeft waag ik te betwijfelen. Een positief punt aan dit apparaat is de accu. Ik heb het apparaat aan het begin opgeladen en na dagelijks gebruik doet hij het nog steeds. Prima zou ik zeggen.

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Accuduur
  • Design (ligt goed in de hand

Minpunten

• Scheerresultaat is niet voldoende

Jero En 02-07-2019

Lange accuduur en weinig irritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Een week geleden mocht ik dan eindelijk mijn nieuwe Philips scheerapparaat gaan uitproberen. Het apparaat ziet er chique en solide uit. Het meegeleverde schoonmaakstation is echter aan de grote kant waardoor opbergen in de badkamer la voor ons helaas geen optie is. Neerleggen kan ook niet in verband met de aanwezige vloeistof in het "schoonmaakbakje". Voordat je het apparaat in gebruik neemt moet je een app op je telefoon installeren genaamd GroomTribe. Een naar mijn mening niet heel logische naam aangezien je nogal moet zoeken als je vergeten bent hoe de app ook alweer heet.... iets met Philips had meer logisch geweest. Via de app kan je het apparaat instellen op jouw huid waardoor je de minste irritatie kan verwachten. Dit werkt uitermate goed waardoor de eerste scheerbeurt totaal geen irritatie opleverde. Ik heb het scheerapparaat nu een week in gebruik en kan deze als positief beoordelen. Het scheerresultaat is een stuk gladder dan bij mijn oude scheerapparaat en de irritatie is afgenomen. Een nadeel is echter dat het apparaat niet duidelijk aangeeft hoeveel batterij er nog aanwezig is. Ik heb het apparaat nog maar 1 keer op hoeven laden dus kan tot op heden nog niets vertellen over de batterijduur. Inmiddels heb ik het apparaat langer in gebruik en blijft hij mij positief bevallen. De batterij is nu pas voor het eerst leeg. Dit was na ongeveer 3 weken, dagelijks gebruik.

Pluspunten

• Scheer resultaat
  • Accuduur
  • Geen irritatie
  • App

Minpunten

• Grote schoonmaak unit
  • beperkte info display

EliasPolin 02-07-2019

Prijs/kwaliteit fantastisch maar niets voor mij

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Het toestel ziet er mooi uit, is ergonomisch en voelt zeer kwalitatief. Ik ben een heel moeilijk geval op niveau van scheren. Ik heb al enorm veel toestellen geprobeerd maar geen enkele die m'n haar deftig kan verwijderen en nog belangrijker zonder al te veel irritatie. Ik scheer mij altijd met het mes, voor mij de snelste en enige manier om irritatie tegen te gaan + de beste manier om de haartjes weg te krijgen. Het scheer apparaat doet z'n best en volgens de app werd die in xs stand gezet. Het scheren loopt voor mij gewoon niet al te best, ik probeer de tips te volgen maar de machine krijgt het haar gewoon niet af. Kaaklijn is geen probleem maar m'n nek die heel hoekig is lukt quasi niet. Ik scheer normaal via het mes en gebruik dan een scheer apparaat om m'n snor en kin nog wat dichter af te scheren. De 3 koppen van de philips werken daar niet zo goed voor vind ik, laat vaak haartjes achter en snijdt voor mij te onregelmatig. Ik denk dat dit voor velen een fantastisch toestel is maar voor mij werkt het jammer genoeg niet.

Jero 02-07-2019

Droog/Nat met of zonder gel scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

Ik heb me mijn hele leven al met een scheermesje geschoren, maar kreeg steeds meer last van een geïrriteerde huid. Toch besloten om dit scheerapparaat speciaal voor de gevoelige huid aan te schaffen.
De eerste scheerbeurten droog wat ik niet gelijk enthousiast, toen met scheergel gedaan en dit ging geweldig. Daarna onder de douche geprobeerd en dat gaat ook geweldig, alleen zie je dan niet goed of je alle plekken goed hebt gehad.
Nu ik het apparaat gewend ben, is ook het droog scheren ideaal.

Batterij gaat erg lang mee en is makkelijk op te laden.

Ook de schoonmaakunit die erbij zit werkt geweldig. Je plaatst het scheerapparaat in de unit en deze reinigt het apparaat grondig. Hierdoor heb je weer een fris en schoon apparaat en wordt ook gelijk opgeladen.

Ook de app werkt goed. Via bluetooth maakt het apparaat contact met de telefoon en zie je precies hoe de scheerbeurt is verlopen en hoe lang je erover hebt gedaan. Aan de hand van deze gegevens krijg je tips voor je volgende scheerbeurt.

Met de bijgevoegde opbergtas ga ik hem zeker meenemen op vakantie en kan ik me s morgens lekker scheren en daarna met een gerust hart de zoute zee induiken.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Droog en nat scheren
  • Makkelijk te reinigen
  • Batterij gaat lang mee
  • Geen geïrriteerde huid meer

Minpunten

• Kunt moeilijk de contouren scheren
  • Kunt de scheersnelheid zelf niet aanpassen

Egbert02 02-07-2019

Fijne machine

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7970

De S7970/26 nu een paar weken in gebruik om te testen. Normaal gezien scheer ik nat, met een scheermes en scheergel voor gevoelige huid. Nu na een aantal scheerbeurten van zowel droog als nat te hebben gebruikt vind ik nog steeds dat mijn huid niet echt glad aanvoelt. Nat scheren heeft wel mijn voorkeur en voelt wel gladder. Last van een geïrriteerde huid heb ik niet en ook niet gehad.
De app doe ik eigenlijk niets meer mee. Ik heb veel ervaring met scheren en vind deze app geen toegevoegde waarde hebben voor mij.
Met een scheermes kon ik me om de twee dagen scheren, met het scheerapparaat moet ik me wel elke dag scheren voor een verzorgde look.

Pluspunten

• compact lekker in de hand liggend
  • lange batterijduur
  • stevige reis-etui

Minpunten

• Dagelijks gebruiken voor een verzorgde look
  • Klein opberg tasje