Philips SHAVER Series 7000 S7940

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7940 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Kaz73 19-07-2019

Geen irritatie, maar net niet glad genoeg

het was in het begin even wennen met het toestel, maar na een paar dagen van testen van de verschillende mogelijkheden (droog, nat , met app , zonder app, trimmer...) ben ik tevreen over de kwaliteit van het toestel. Ik heb totaal geen last gehad van irritatie. Wel merkte ik bij het scheren met de app op dat ik veel langer scheerde dan de aangegeven 3 minuten. ne eenpoosje ging het sneller en sneller en was voor mij het resultaat het beste met nat scheren. Mijn huid reageert dus positief op het toestel, maar ik vind het resultaat toch niet even glad als bij het scheren met een scheermesje. Bijgevolg heb je dus ook sneller terug stoppels. De batterij houdt het erg lang vol voor meerdere scheerbeurten. het toestel ligt goed in de hand , is licht en zit in een makkelijk meeneembaar etui voor als je op reis gaat. jammer genoeg is er geen plaats voorzien voor de oplader en de trimmer in dit etui. wat ook jammer is , is dat er meerdere snelheden ifv je huid mogelijk zijn , maar die zijn enkel via de app te bedienen. bij tijdsgebrek of slechte wifi moet je je dus tevreden stellen met de ene snelheid waarop het toestel zelf werkt.

Pluspunten

• ligt gemakkelijk in de hand, ergonomisch design
  • geen irritatie
  • batterij gaat lang mee tussen 2 laadbeurten
  • gemakkelijk reisetui
  • zowel droog als nat scheren mogelijk

Minpunten

• scheert niet glad genoeg
  • snelheid enkel aanpasbaar via app

vkoen 17-07-2019

Zeer tevreden op alle vlakken

Dit scheerapparaat doet wat het moet doen en doet dat uitstekend. Het ligt goed in de hand, het scheert heel vlotjes. Het geeft een aangenaam gevoel na het scheren, totaal geen irritatie. Het is bovendien ook nog gemakkelijk schoon te maken. Het design is mooi en zorgt ervoor dat het goed in de hand ligt.

GertS 17-07-2019

Goed scheerresultaat, zowel droog als nat.

Na iets meer dan 5 weken heb ik toch het gevoel dat ik snel en goed kan scheren.
Hiervoor had ik snel irritatie en dankzij de begeleide scheerfunctie op de smartphone denk ik toch dat de instellingen van het toestel nu ideaal zijn voor mijn huid.
Initieel was het even zoeken om alles correct in te stellen en de link tussen mijn smartphone en het toestel in orde te krijgen, maar eens dat gedaan is zijn er geen issues meer.
Ik merk wel dat ik de eerste keren steeds de app checkte om te zien wat ik moest doen en wat de aanbevelingen waren, maar ik denk dat dit op langere termijn niet meer zal gebeuren en ik gewoon zal scheren zoals het toestel nu ingesteld is.
De batterij gaat nog steeds mee en heeft nog geen teken gegeven dat ze bijna plat is, dus ik denk dat je dit toestel zeker ook kan meenemen op reis zonder te moeten denken aan de oplader.

Ook nat scheren (enkel met gel momenteel) geeft een zeer goed resultaat!

Pluspunten

• Scheert glad
  • weinig irritatie
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Iets moeilijker in te stellen door ouderen

POTSJ 16-07-2019

Goed scheerapparaat. Goed resultaat, maar kan beter

Ik heb dit scheerapparaat mogen testen voor The Insiders. Ik vergelijk het gebruik ervan dus ook effectief met de scheermethode die ik ervoor gebruikte (scheermesje van wilkinson).
Over het algemeen ben ik tevreden over dit scheerapparaat. Maar hieronder volgen enkele vergelijkingen met het scheermesje
Nadeel: scheren met scheermesje geeft een beduidend gladder resultaat. Niet dat het verschil zichtbaar is met het blote oog, maar als je erover wrijft, dan voel je bij een scheermesje niets, met het scheerapparaat is toch enige weerstand van heel korte haartjes.
Voordeel: nat & droog scheren is mogelijk met het scheerapparaat. Droog scheren raad ik niet aan met een mesje :-p
Voordeel: minder verbruik van water bij scheerapparaat (enkel om een beetje te reinigen)
Voordeel: minder kans op verstopte rioolbuizen (haartjes kunnen gewoon in de vuilbak)
Nadeel: quasi verplichte verbinding met de app maken, terwijl deze buiten het aanpassen van de instellingen amper toegevoegde waarde heeft. Als je dan toch een app wil maken, zorg er dan voor dat er een ECHTE meerwaarde is.

Conclusie (voor mij): Goed apparaat, ligt goed in de handen, maar ondanks de voordelen ga ik toch bij het scheermesje blijven en stuur ik dit apparaat terug naar The Insiders.

Pluspunten

• snel goed resultaat
  • nat & droog scheren
  • minder water = beter voor het milieu
  • haartjes niet doorspoelen

Minpunten

• resultaat: met mesjes nog altijd beter
  • App: geen toegevoegde waarde

Sinny 08-07-2019

Verrassend!

Ik was zeer verrast over mijn scheerervaring met de S7940. De eerste keren scheren gaven geen goed resultaat maar na een paar keer was het resultaat verrassend goed. De eerste keren had ik ook het gevoel dat ik niet goed geschoren was maar nu is dit niet meer het geval. Mijn huid is zachter, gladder en ik heb geen huidirritatie meer na het scheren. Ik was altijd een mesjes-fan maar ik moet zeggen dat ik me nu verbazend goed geschoren voel. Ik grijp ook sneller nu naar mijn scheermachine, vroeger vond ik het een hele opgave. De batterijduur is goed, het zuiver maken gaat makkelijk, het apparaat ligt makkelijk in de hand en is niet te zwaar. Een aanrader dus!

Pluspunten

• Geen huidirritatie
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Licht
  • Lange batterijduur

Gino Van Waeyenberghe 04-07-2019

Nooit gedacht.

Al jaren scheer ik mij met een krabbertje/mesje, met de overtuiging dat je je niet gladder kan scheren dan op deze manier. Toch wou ik zeker meedoen met de test en heb dit toestel uitgebreid getest. Ik moet dus nu toegeven dat het wel kan, het was een perfecte gladde scheerbeurt! Ook geen irritatie. Het enige minpuntje vind ik is dat je met een mesje de contouren aan bijvoorbeeld de bakkebaarden nauwkeuriger kan aflijnen.
De applicatie waarmee je alles op je smartphone kan volgen, is misschien leuk in het begin maar ga je uiteindelijk toch niet meer gebruiken. Ook is het plaatsen van de scheerkop op het toestel niet altijd even gemakkelijk.
Maar zonder meer een prachtig toestel met perfect scheerresultaat!

Pluspunten

• Gladde scheerbeurt
  • Zeer stil in gebruik

Minpunten

• Scheerkop op toestel plaatsen.

Tomdk 04-07-2019

Weg met de mesjes

Omdat ik altijd uitslag kreeg van het elektrisch scheren en een lekker gladde huid wil ben ik beginnen scheren met het mesje. Nu zoveel jaar later wou ik het nog eens een kans geven. Na twee weken vervelende uitslag en andere ongemakjes van het veranderen van scheermethode, ben ik zeer tevreden. Het toestel ligt lekker in de hand en de app op de telefoon zegt perfect wat je moet doen. Enkel spijtig dat hij soms problemen heeft met het verbinden. Het scheerresultaat is zeer goed. Ik heb wel de indruk dat er sneller terug stoppeltjes zijn tegenover met het mesje. De batterij gaat zeer lang mee +/- 1,5 week. En het is ook zeer onderhoudsvriendelijk. Bey bey scheermesje en schuim, welkom Philips s7940

Pluspunten

• Goedkoper dan mesjes
  • Ligt goed in de hand
  • Gebruiksvrizndelijk

Minpunten

• Soms werkt de app niet goed

stefenkel 01-07-2019

Doe wat moet

Na jarenlang scheren met mesjes en een ongelofelijke angst dat een scheerapparaat epileert ipv scheert, heb ik toch de grote stap gemaakt. De eerste dagen lukte het allemaal niet zo goed. Nat scheren gaat fantastisch. Apparaat heeft melding wanneer onderhoud nodig is.

Pluspunten

• geen irritatie
  • nat en droog

Minpunten

• kan niet draadloos gebruikt worden

Olivier1982 17-06-2019

Zo glad als een scheermes

Na de unboxing heb ik onmiddellijk het scheerapparaat geconnecteerd met mijn smartphone, dit ging zonder problemen en heb mij onmiddellijk geregistreerd via de app voor de garantie te verlengen. Daarna heb ik de tips gelezen in verband met ronde bewegingen te maken en heb ik mijn persoonlijke gegevens ingesteld op gevoelige rode huid. Na een uurtje op te laden heb ik mij de eerste keer geschoren. Na ongeveer 6 minuten scheertijd was ik helemaal glad geschoren, het duurde wel heel lang omdat ik echte harde stoppels heb en het lang duurde voor ze allemaal afgeschoren waren. Nu ben ik heel content van het gladde resultaat maar heb wel een branderige en licht geïrriteerde huid maar dit schijnt voor de eerste keren normaal te zijn bij gebruik van een nieuwe scheermethode. Na enkele scheerbeurten laten heb ik geen last meer van uitslag of branderigheid. De scheerbeurten liggen nu rond de 2 minuten. Ik ben alvast gewonnen voor dit apparaat!

Pluspunten

• Zeer gladde huid
  • Geen irritatie en branderig gevoel

Minpunten

• Klein zakje om alles in te steken