Philips SHAVER Series 7000 S7960

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7960 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

ThomasK 06-08-2019

Zeer degelijk scheeraparaat

De eerste scheerbeurt met het toestel ging het vlot door mijn cm lange baardharen. Ik was aangenaam verrast. Droog of nat scheren gaat uitstekend met een glad resultaat. Het branderig gevoel na het scheren verdween naarmate ik meer scheerde. Irritatie was ook veel minder, helaas niet helemaal verdwenen met mijn moeilijke huid.
Er is een simpele app om je scheerervaring te verbeteren. Persoonlijk vind ik dit niet echt noodzakelijk.
Een goed product voor degelijk of wekelijks gebruik.

Pluspunten

• Nat scheren
  • Minder irritatie

Tuborg 20-07-2019

Philips shaver serie S7960

Mijn eerste ervaringen zijn zeer positief. Weinig of geen last van branderig gevoel vanaf de eerste scheerbeurten. Niet het gevoel dat de wat langere haartjes eruit worden getrokken. Mooi glad scheerresultaat voor een niet dagelijks scheerder. Messen gaan goed mee over de "obstakels" . Echte positieve ervaring

Pluspunten

• Scheert zeer glad
  • Geen branderig gevoel na scheerbeurt
  • nat en droog scheren mogelijk

Minpunten

• meer scheerbeurten per week

stefje 17-07-2019

zachte scheerervaring

Dit scheerapparaat geeft je een superzachte scheerbeurt zonder branderig gevoel en zelfs bij een stoppelbaard van meerdere dagen heb je niet het gevoel dat de haartjes uitgetrokken worden. De app geeft bovendien goede tips om efficiënter te scheren en meet nadien ook op of je de gegeven tips ook toepast!

Pluspunten

• superzachte scheerbeurt
  • ideaal voor gevoelige huid

Alouatta 08-07-2019

Goed apparaat met verbeterpunten

Een nieuw scheerapparaat is altijd wennen. Scheren met een mesje gaf me de laatst tijd een branderig gevoel: scheerbrand.
Dus toch nog maar eens een elektrisch apparaat proberen.
Bij die overstap heeft mijn huid toch enkele weken moeten wennen. In het begin had ik toch ook last van een branderig gevoel. Dit voornamelijk omdat je verschillende keren over dezelfde plekken moet scheren.
Dit betert dus wel (maar ook enkel als de mesjes scherp zijn).

De ergonomische vorm is goed en ligt prettig in de hand.
Het opladen gaat vrij snel en ik kom zeker 3 weken toe met één batterijlading (scheer wel niet elke dag)
De app is een leuke toevoeging, maar wordt al snel overbodig.
Nat scheren is aan te raden onder de douche. Er blijven druppels uit de scheerkoppen druppen en dan kan het een boeltje worden boven de lavabo.
De gladheid van een scheermes is moeilijk te evenaren, maar het is kiezen tussen huidirritatie en echte gladheid.
Voor de bijgeleverde baardstyler is het spijtig dat deze niet ingebouwd is. Het losse stuk wordt al snel ergens in een lade gelegd om er niet meer uit te komen.

Pluspunten

• Scherpe mesjes geeft weinig irritatie
  • Stil en lange batterijduur

Minpunten

• Bepaalde plekken moet veelvuldig overgegaan worden
  • Nat scheren aan lavabo kan een boeltje worden

Koen83 02-07-2019

licht en krachtig

Het toestel is verrassend licht en krachtig.
ik had op voorhand wat schrik voor het feit dat ik de instellingen alleen maar kon wijzigen via de smartphone app groomtribe. Het pairen met de app via bluetooth ging wel moeizaam, na verschillende pogingen is het pas gelukt.
Eens in de app gingen de instellingen zeer vlot en heb ik het toestel (4 weken) niet meer aangepast. Valt al bij al nog wel mee, maar eerlijk gezegd zie ik wel niet de grote toegevoegde waarde.

Toestel scheert wel zeer vlot, ook indien de baard al wat langer is, al is de hals zoals altijd dan wat lastiger.

Pluspunten

• gewicht
  • performantie

Minpunten

• bluetooth pairing

andy121 01-07-2019

fantastisch scheermachine

om te beginnen ben ik iemand die een hekel heeft aan scheren ! wegens mijn zware stugge baard beperk ik het scheren tot 1 maal per week. hiervoor gebruikte ik steeds een mesje van betere (duurdere) kwaliteit en noch had ik nadien meer wondjes en uitslag dan me lief was. nu ik dit toestel getest heb zie ik er al veel minder tegen op , oke , ik scheer me nog steeds niet dagelijks maar na de scheerbeurt ben ik wel lekker zacht en nergens een wondje of geïrriteerde huid te zien :-) . ik moet toegeven , met een mesje was het wel noch iets zachter maar dat kan zeker niet op tegen een branderige hals.

Pluspunten

• geen irritatie of wondjes
  • batterij gaat lang mee

Minpunten

• iets minder glad dan met een mesje

vhl 22-06-2019

Minder roodheid, irritatie en ingegroeide haren

Normaal gezien scheer ik nat, met een scheermes en scheergel. Ik heb de Philips S7960 droog gebruikt, omdat dat de meest huidvriendelijke manier is van scheren volgens de Groomtribe app. Hij kan echter ook nat (met of zonder scheergel, onder de douche, ...) gebruikt worden. De bijbehorende app selecteert het meest gepaste scheerprogramma en leert je 'correct' scheren en dat is vooral makkelijk in het begin. Het houdt bij of je de juiste bewegingen maakt en houdt de scheertijd in de gaten (aangezien lang scheren ook huidirritatie kan brengen). Na het gebruiken van de Philips S7960 heb ik zeker minder last van huidirritatie en roodheid. Ik heb ook veel minder ingegroeide haren dan bij scheren met een scheermesje. Ik moet me wel dagelijks scheren in tegenstelling tot scheren met een mesje.

Pluspunten

• geschikt voor droog en nat scheren
  • met app dat het juiste scheerprogramma selecteert
  • minder roodheid en irritatie na het scheren
  • minder ingegroeide haren
  • goede accuduur

Minpunten

• scheert minder kort dan scheermesje