Philips SHAVER Series 7000 S7960

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7960 op Kieskeurig.be.

Robbie 02-10-2019

Prettig scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Scheert goed en glad zonder irritaties. Hetzelfde resultaat als met een mesje.
De app helpt je goed om efficiënt te kunnen scheren.
App werkt gemakkelijk is overzichtelijk en geeft goede tips.
Zowel nat als droog scheren gaat goed.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Geen irritaties
  • Ligt prettig in de hand

Minpunten

• mis drukknop voor kopstuk

Alouatta 08-07-2019

Goed apparaat met verbeterpunten

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Een nieuw scheerapparaat is altijd wennen. Scheren met een mesje gaf me de laatst tijd een branderig gevoel: scheerbrand.
Dus toch nog maar eens een elektrisch apparaat proberen.
Bij die overstap heeft mijn huid toch enkele weken moeten wennen. In het begin had ik toch ook last van een branderig gevoel. Dit voornamelijk omdat je verschillende keren over dezelfde plekken moet scheren.
Dit betert dus wel (maar ook enkel als de mesjes scherp zijn).

De ergonomische vorm is goed en ligt prettig in de hand.
Het opladen gaat vrij snel en ik kom zeker 3 weken toe met één batterijlading (scheer wel niet elke dag)
De app is een leuke toevoeging, maar wordt al snel overbodig.
Nat scheren is aan te raden onder de douche. Er blijven druppels uit de scheerkoppen druppen en dan kan het een boeltje worden boven de lavabo.
De gladheid van een scheermes is moeilijk te evenaren, maar het is kiezen tussen huidirritatie en echte gladheid.
Voor de bijgeleverde baardstyler is het spijtig dat deze niet ingebouwd is. Het losse stuk wordt al snel ergens in een lade gelegd om er niet meer uit te komen.

Pluspunten

• Scherpe mesjes geeft weinig irritatie
  • Stil en lange batterijduur

Minpunten

• Bepaalde plekken moet veelvuldig overgegaan worden
  • Nat scheren aan lavabo kan een boeltje worden

Hugo 09-10-2019

Prima scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Nu drie weken in gebruik en ben dik tevreden met aankoop. Scheerresultaat is heel goed en met via de app nog in te stellen. Hierdoor geen irritatie en prima scheerresultaat.
Erg handig dat het apparaat zelf reinigend is.
Ik was erg verrast over het scheerresultaat, zowel nat als droog prima resultaat en voor mij belangrijk zonder irritatie, dit mede door instellingen in app.
Kortom dik tevreden met dit apparaat en zeker aanrader.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • App
  • Gebruiksgemak

Dennisb 01-10-2019

Geen huid irritatie meer

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Heb dit apparaat gekocht omdat ik na het scheren last had van rode huid en brandige. Na het gebruik geen een keer last gehad meer. De scheer resultaat is super goed en glad nog beter dan de scheermes

Pluspunten

• Geen irritatie meer
  • Heel glad resultaat

Sjors 01-10-2019

Compact scheerapaaraat voor gevoelige huid

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Het scheerapparaat is lekker compact en voorzien van stevige reisetui. De koppen volgen de contouren van het gezicht goed voor een glad scheerresultaat. Vooral de verschillende scheerstanden (te bedienen via de app) zorgen voor minder huidirritatie. Het scheerapparaat is zowel droog als nat en onder de douche te gebruiken.

Pluspunten

• Verschillende standen
  • te gebruiken onder de douche

Minpunten

• toch niet zo glad als een scheermes

JeLe87 07-08-2019

Scheerapparaat dat coacht voor een betere huid

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Ik heb dit apparaat een paar maanden in bezit en het is echt een topapparaat. Ik scheerde voorheen met de hand en had veel last van ingegroeide haren, maar inmiddels is dat verleden tijd! Als ik een paar dagen niet scheer moet ik wel de laatste haartjes met een handscheermes verwijderen. Kleine moeite, want verder ben ik erg tevreden.

Pluspunten

• Verbetert de huid
  • Coaching via app

Minpunten

• Bij een meerdaagse baard een handmes vereist

ThomasK 06-08-2019

Zeer degelijk scheeraparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

De eerste scheerbeurt met het toestel ging het vlot door mijn cm lange baardharen. Ik was aangenaam verrast. Droog of nat scheren gaat uitstekend met een glad resultaat. Het branderig gevoel na het scheren verdween naarmate ik meer scheerde. Irritatie was ook veel minder, helaas niet helemaal verdwenen met mijn moeilijke huid.
Er is een simpele app om je scheerervaring te verbeteren. Persoonlijk vind ik dit niet echt noodzakelijk.
Een goed product voor degelijk of wekelijks gebruik.

Pluspunten

• Nat scheren
  • Minder irritatie

Gido34 01-08-2019

Niet mijn apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Nog geen enkel scheerapparaat heeft mijn huid glad kunnen scheren. Helaas ook deze nieuwe generatie van philips niet. Ik houd het toch weer gewoon bij nat scheren met mesjes.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Baardtrimfunctie

Minpunten

• Scheert mijn huid niet glad

klaas1964 24-07-2019

Perfect scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Had hiervoor een 5 serie van Philips maar deze is ideaal voor mijn snel geïrriteerde huid. Scheert super glad zelfs onder de douche. Makkelijk schoon te maken en batterij gaat lekker lang mee. Voor mij geen ander meer. de app die met bleutooth werkt is een leuke gadget

Tuborg 20-07-2019

Philips shaver serie S7960

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Mijn eerste ervaringen zijn zeer positief. Weinig of geen last van branderig gevoel vanaf de eerste scheerbeurten. Niet het gevoel dat de wat langere haartjes eruit worden getrokken. Mooi glad scheerresultaat voor een niet dagelijks scheerder. Messen gaan goed mee over de "obstakels" . Echte positieve ervaring

Pluspunten

• Scheert zeer glad
  • Geen branderig gevoel na scheerbeurt
  • nat en droog scheren mogelijk

Minpunten

• meer scheerbeurten per week

kees1972 18-07-2019

fijn apparaat scheert erg glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

ik gebruik het scheerapparaat nu 2 maanden en ben er erg blij mee ,hij scheert goed glad en zonder noemenswaardige huid irritatie .
ik vind het een hele verbetering ten opzichte van mijn oude 5000 serie scheerapparaat .
ik heb de app die je kan downloaden heb ik niet gebruikt,
ik ben van menig dat ik mij prima kan scheren zonder app!
maar misschien is het handig als je echt scheer irritatie krijgt

Pluspunten

• scheert erg glad
  • mooi apparaat
  • goede accu duur
  • nat en droog scheren

Minpunten

• losse tondeuse
  • best prijzig

stefje 17-07-2019

zachte scheerervaring

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Dit scheerapparaat geeft je een superzachte scheerbeurt zonder branderig gevoel en zelfs bij een stoppelbaard van meerdere dagen heb je niet het gevoel dat de haartjes uitgetrokken worden. De app geeft bovendien goede tips om efficiënter te scheren en meet nadien ook op of je de gegeven tips ook toepast!

Pluspunten

• superzachte scheerbeurt
  • ideaal voor gevoelige huid

JohnnyBravo80 17-07-2019

Fijn apparaat, glad scheerresultaat!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Ik scheer nu een week of 2 met het apparaat en heb even gewacht met de review, omdat ik van een ander merk scheerapparaat ben overgestapt op de Philips S7960/17. In het begin had ik wat last van roodheid, maar dat is inmiddels niet meer het geval, precies zoals ook werd aangegeven in de documentatie.

De shaver zit goed verpakt, redelijk simplistisch met alles wat je nodig hebt. Het scheerapparaat, baardtrimmer, een voeding (vergelijkbaar met een voeding van een mobiele telefoon) en schematische handleiding en garantievoorwaarden. Voor mij voldoende informatie!

Het apparaat ligt goed in de hand en kan gekoppeld worden met GroomTribe. Daarmee kun je je scheerbeurt laten analyseren. Het verschil met andere merken is dat je met de driekoppige scheerkop een licht draaiende beweging moet maken. Op je telefoon met de app kun je precies zien of je de beweging onder de knie hebt. De eerste paar keer geef je ook aan of je roodheid ervaart en zo ja in welke mate, zodat het apparaat de juiste stand gebruikt (voor de gevoelige huid). Dat werkt erg prettig!

Terug naar het apparaat, het maakt niet teveel lawaai en ligt prettig in de hand. De draaiende beweging is even wennen, maar snel onder de knie. Na twee weken heb ik een glad scheerresultaat zonder irritatie of roodheid. Ook de accu gaat voldoende lang mee, ik laadt het apparaat regelmatig bij, maar hij kan zeker twee weken mee (korte scheerbeurten in mijn geval. Tot slot heb ik ook een keer met scheergel geschoren en ik moet zeggen, dat ging vlot en zonder irritatie. Dus zowel nat als droog een prima resultaat.

Voor de baardtrimmer, zal ik een paar dagen niet scheren en hopelijk kom ik ertoe die ook nog even te gebruiken en te reviewen.

Overigens in de tussentijd gewisseld van mobiele telefoon, daardoor moest de verbinding worden gereset, dit redelijk snel kunnen Googlen, waarbij ik direct op de Philips website uitkwam met het juiste antwoord.

Kortom goed verpakt, goed apparaat en een glad scheerresultaat. Ik kan het iedereen aanraden!

Goldst 10-07-2019

makkelijk gebruik

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Aangezien ik een dikke baardgroei heb scheer ik regelmatig met een mesje voor een glad resultaat. Dit zorgt bij mij echter wel voor huidirritatie in mijn nek. Met dit apparaat scheer je volgens een plan welke je kunt maken met de app (best wel handig zitten echter wel wat dingen in voor de hipdoenerij) Het apparaat stelt zich automatisch in en je kunt live een scheerbeurt laten soufleren. Meer cirkelende bewegingen met het apparaat maken voor mij. Apparaat is te gebruiken onder de douche wat voor mij prettig is omdat ik anders met een verhit hoofd voor de spiegel moet staan. Qua glad resultaat is met een mes scheren toch beter. Maar daar is de kans op ingegroeide haren natuurlijk weer meer aanwezig. Voor elke dag scheren is dit een ideaal apparaat!

Pluspunten

• handzaam en licht
  • wijzigen kop makkelijk

Minpunten

• gladheid kan beter

Sjollie 08-07-2019
  • Product gekregen

Subliem betaalbaar scheerapparaat van Philips

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Als Philips fan (ooit 1x de uitstap gemaakt naar Braun maar dat was toch niet zo mijn ding) heb ik inmiddels zo'n 10 scheerapparaten versleten. Begonnen met een gewone Philips; daarna de Coolskin en nu inmiddels al weer een poosje aan het elektrisch scheren zonder emulsie (eerst 5000 series; daarna de 9000 series en nu de 7000 series)

Het valt mij op dat Philips steeds betere ontwikkelingen doormaakt met deze apparaten voor gezichtsverzorging. Ik ben namelijk zelf iemand die houdt van een gladde huid en waar de 9000 series van een jaartje of 2 geleden nog wel wat haartjes laat staan neemt de 7000 series ze allemaal wel mee!

Qua scheergemak, ingegroeide haartjes en huidirritatie is het allemaal het neusje van de zalm. Zeker de integratie met de app op de mobiele telefoon maakt de bewustwording van het scheren op zich wel inzichtelijk (ik scheer me vaak 10 minuten lang terwijl ik naar de iPad kijk)
Nu scheer ik me niet langer dan perse noodzakelijk en het resultaat is prima.

Voor de oudere generatie is het product weliswaar mogelijk te technisch aangezien de koppeling via Bluetooth niet voor elke digibeet is weggelegd. Het koppelen van de shaver aan de mobiele telefoon is echter een fluitje van een cent maar vanuit mijn ervaring met klanten die al een hyperventilatie krijgen als het woord "Internet" of Bluetooth valt kan dit enig struikelblok vormen.

Ik durf te zeggen dat het niet meer noodzakelijk is om de duurste series van Philips aan te schaffen om een goed scheerapparaat te hebben. Deze 7000 Series is voor mij een absolute aanwinst.

Pluspunten

• Accu
  • Scheerresultaat
  • Haalt ook stugge haartjes weg

Minpunten

• Nog geen kunnen ontdekken
  • Voor oudere generatie de koppeling met

willem781 08-07-2019

Stuk minder glad dan met mesje

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Na het instellen met de app en een paar vragen beantwoord te hebben werd mijn apparaat ingesteld op XS. Er werd een programma gestart. Er werd niet duidelijk vermeld hoe lang dit zou duren, en of het nog aangepast zou worden. Na een aantal dagen scheren viel me op dat de algehele gladheid tegen viel ten opzichte van de mesjes die ik normaal gebruik. Ik had nog steeds geen feedback over aanpassing van stand o.i.d. dus ik dacht zelf een andere stand in te stellen. Gezet naar normaal scheren. Dit hielp qua gladheid een beetje, maar nog steeds niet zo glad als traditioneel scheren. Een dag of wat later kreeg ik opeens de melding van de App dat mijn programma klaar was voor gebruik en nu ingesteld was. Beetje jammer dat ik dus halverwege al overgestapt was. Wat ik ook mistte bij de vragen is vooral de vraag of het scheerresultaat glad genoeg is, er komen vooral vragen over de roodheid en branderigheid. Dat werd na een week wel minder overigens, maar dat werd ook voorspelt (wenperiode). Al met al denk ik dat ik toch weer overga naar mijn normale mesjes, dat is gladder en sneller.

Pluspunten

• minder kans op sneetjes dan met mesje

Minpunten

• minder glad dan met mesje
  • minder snel klaar dan met mesje

Erwinsider scheert met Philips 04-07-2019

Erwinsider scheert

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Mijn ervaringen zijn tussentijds als positief te benoemen. Een scheerapparaat gericht op de gevoelige huid. Middels de app (gratis te downloaden) configureer je de beste instellingen aangepast op jouw eigen scheerpatroon. De eindbeoordeling van de app geen aan dat ik te lang ben bezig geweest, maar dat vind ik minder interessant. Gemakkelijk schoon te houden, meegeleverde scheerkammetje werkt ook perfect met meerdere standen. Ronduit zijn geld waard.

• Gemakkelijk in gebruik

Erwin101 03-07-2019

Doet waarvoor hij gemaakt is.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Als ik het scheerapparaat zo volledig mag beschrijven: zorgt voor weinig tot geen irritatie na het scheren (vooraf werd gemeld dat het mogelijk twee weken kon duren voor roodheid afnam) , geeft een glad scheereffect, ligt gemakkelijk in de hand, zeer eenvoudig schoon te maken onder de kraan (klepje bovenkant eraf en gewoon af te spoelen), Lange gebruiksduur qua batterij (niet te gebruiken met snoer in stopcontact), al met al een gedegen en goed apparaat die doet wat ie moet doen, met een uitstekend resultaat.

Pluspunten

• glad scheerresultaat
  • weinig last van irritatie
  • gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• onduidelijk of de schoonmaak smartclean ook kan

Koen83 02-07-2019

licht en krachtig

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Het toestel is verrassend licht en krachtig.
ik had op voorhand wat schrik voor het feit dat ik de instellingen alleen maar kon wijzigen via de smartphone app groomtribe. Het pairen met de app via bluetooth ging wel moeizaam, na verschillende pogingen is het pas gelukt.
Eens in de app gingen de instellingen zeer vlot en heb ik het toestel (4 weken) niet meer aangepast. Valt al bij al nog wel mee, maar eerlijk gezegd zie ik wel niet de grote toegevoegde waarde.

Toestel scheert wel zeer vlot, ook indien de baard al wat langer is, al is de hals zoals altijd dan wat lastiger.

Pluspunten

• gewicht
  • performantie

Minpunten

• bluetooth pairing

Georgsee 02-07-2019

Top scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7960

Ik ben het scheerapparaat S 7960/17 3 weken aan het gebruiken, had voorheen veel last van rode irritatie, dit is nu bijna niet meer, het is makkelijk te reinigen en met de app kun je precies
bijhouden of je goede scheerbewegingen maakt. Aldus een top Scheerapparaat voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Glijd makkelijk over de huid
  • Zowel droog als nat te gebruiken
  • Makkelijk te reinigen