Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer
Kleur(en)
zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860 op Kieskeurig.be.

Jelle0805 07-04-2013
  • Product half jaar in bezit

6,2
Dit apparaat heb ik nu bijna een jaar, en moet zeggen dat hij prima scheert.Het enige waar ik mij enorm aan stoor, is het gemak waarmee de scheerkoppen uit hun houder vallen bij het schoon borstelen.Ik heb al menig keer op de vroege ochtend in de vuilniszak moeten zoeken naar de scheerkoppen!Heb mijn oude philips 920 na dik 20 jaar moeten afdanken, maar dat apparaat vielen de scheerkoppen nooit uit.Ik denk niet dat deze die leeftijd gaat halen.

bols24 07-10-2015

4,2
Inderdaad, goedkope constructie.
Toestel ligt waardeloos in de hand, alsof je een chocolade paasei in je hand hebt...zo broos en licht!!.
Kwaliteit is ver te zoeken(ja dat was vroeger), toestel is goedkoop, tenminste als je het niet bij Philips zelf koopt,
maar is ook niks!.
Het netsnoer laat bij het minst of geringste los uit het toestel.
In de reclame lijkt het heel wat, maar in de praktijk blijkt het zoals wel vaker prut en rotzooi.

Patrick67 08-08-2013

Vanwege de goede reviews op deze site dit apparaat gekocht. Tijdens mijn vakantie ging mijn Coolskin kapot en moest ik een paar dagen met het mes scheren. Niets voor mij, maar wel superglad. Hier in de reviews las ik, dat de PT860 het scheren met een scheermesje benaderd. Daar geloofde ik geen barst van, maar vanwege de goede beoordelingen toch de gok gewaagd. Alhoewel mijn COOLSKIN vele malen duurder was, is deze PT860 veel en veel beter. Stiller, geruislozer tijdens het scheren zelf - en inderdaad - hij benaderd inderdaad het scheermesje, met dien verstanden dat ik met de PT860 vele malen sneller klaar ben, dan met een scheermesje.
Beste apparaat en misschien zelfs het goedkoopste apparaat - wat ik ooit heb gehad - en ik scheer me al ruim 30 jaar.

Frank 1 23-09-2011

Mijn vorig scheerapparaat was ook een Philips (Philishave, geen type bekend). Die gaf de geest, waarschijnlijk omdat de Ni-cad batterij niet meer wilde opladen.
Heb nu gekozen voor de PT860. Motivatie: eenvoudig toestel, ook te gebruiken op het lichtnet, aantrekkelijke prijs.
Sinds 2 weken in mijn bezit. Het scheerresultaat is goed, wellicht minder dan met schuim+mesje maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb de indruk dat het ook sneller gaat; lijkt misschien ook zo omdat de mesjes van m'n vorige apparaat bot waren ;-)
Belangrijke verschillen (wat mij betreft verbeteringen):
-De koppen bewegen beter mee met de vormen van je gezicht.
-Het geluid is veel zachter.
-De motor lijkt me veel sterker, werkt nu op 15 V i.p.v. 1,5 V.
-De Ni-Cad batterij heeft plaats gemaakt voor een Li-Ion.
-De omvormer zit nu in de stekker i.p.v.in het toestel.
-Het gewicht is met 174 gram iets hoger dan m'n vorige apparaat (164 gram). Komt mogelijk door een groter accupack.
-De tondeuze heeft nu een veer, waardoor die na een druk op de knop uitklapt.
-Hij is nu onder de kraan schoon te spoelen. Alles wordt snel schoon maar ik ben hier toch een beetje huiverig voor, er blijft altijd wat water tussen de mesjes achter. Hoe gaat dat met de smering van de mesjes? Kan zich schimmel ontwikkelen?
-De PT860 ziet er degelijk uit.

Tot nu toe een aanrader, ik ben er tevreden mee.

*Jimmy* 15-08-2012

Ik maak mijn scheerapparaat af en toe schoon met alcohol. Gewoon een wattenschijfje met 70% alcohol. Werkt prima en tevens ontsmettend.

S.Th.C. Broekema 03-10-2015

Ik maak mijn PT860 schoon met Jet Clean reinigingsvloeistof.
Maar let op, de prijzen van deze spuitbus lopen enorm uieen, bij Philips zelf kost deze € 7,99, bij Blokker € 5,00 maar koop je precies dezelfde spuitbus bij Cool Blue dan betaal je maar liefst € 14,99.
Waar dit verschil in zit is mij niet duidelijk geworden.

Rob 12-03-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Slechte kwaliteit accu

6,8
Dit toestel is al het tweede toestel v Philips waarvan de accu het binnen de garantietermijn begeeft. Het eerste na 14 maanden, daarna na 18 maanden (buiten garantie). Nieuw toestel gekocht. Accu begeeft het al na 11 maanden. Overkwam mij op reis in Australie. Daar maar een Remington gekocht. Die doet het ook goed. Het apparaat ligt nu bij Philips ter reparatie.

hiemstra23 19-03-2014

Ik heb dit apparaat jaren gehad. Philips is slechter geworden, met name in dit sigment van de makt. Vroeger, kon je langer me je apparaat doen (betere accu). Toen was het een delijk goed apparaat. Daarnaast is het scheer resultaat gewoon hetzelfde gebleven of minder. Ik heb nu 3 philips apparaten versleten in 20 jaar, ik ben gestopt met philips.

Mr Maurits 02-08-2012

Om maar met de deur in huis te vallen: de Powertouch Plus serie (PT8xx) scheert beter dan Powertouch Pro (PT9xx). Dat komt doordat de HQ8 koppen simpelweg betere scheerprestaties leveren dan de HQ9 serie. Blijkbaar is dat Philips' idee van innovatie en vooruitgang. Dus bespaar je veel geld en scheer je gladder met een apparaat van 60 euro.
Ik heb beide scheerkoppen kunnen uitproberen en de HQ9 is gewoon een drama. Duurt een eeuwigheid voordat je enigszins resultaat hebt en dan nog voel je stoppels. Dan scheren zelfs de goedkope apparaten uit de PT7xx serie beter.

De PT860 is een prima apparaat met een lange batterijduur (dankzij de Li-Ion accu), bruikbare tondeuse en maakt niet veel lawaai. Het toerental ligt hoger dan mijn vorige apparaat (HQ7320) en dat komt het scheerresultaat ten goede. Ik was hem 1x per week af onder de kraan en laat hem dan opdrogen met het kapje open. Opladen duurt nog geen uur, erg handig. Wel maakt de oplader een vervelende hoge pieptoon, maar dat is dan na een uurtje weer afgelopen. De plaatsing van de aan/uit knop is een beetje ongelukkig, ik heb de neiging met mijn duim op de knop te rusten tijdens het scheren en moet daarom uitkijken dat ik hem niet per ongeluk uit zet. Voor de rest kun je je echt geen buil vallen aan dit apparaat van 6 tientjes. Prijs/kwaliteit verhouding uitstekend.

burgkop 12-10-2013

Kun je zien hoe persoon gebonden het is. Ben het hier niet mee eens, gebruik beide koppen en mijn ervaring is dat het met de HQ9 beter gaat dan met de HQ8

Littleelvis 24-07-2019

Geen doos om toestel veilig te bewaren

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Het is jammer dat er bij het toestel geen doos zit waarin dit kan bewaard en vervoerd worden (bijv. op reis)

Coiske 22-02-2018

Scheert grondig en is geruisloos.

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Mijn vorig scheerapparaat, eveneens een Philips heeft na vele jaren van goede dienst de plaats geruimd voor dit nieuwe apparaat.
Het eerste wat mij opviel tijdens het scheren was de zachtheid van de mesjes en de geruisloosheid.
Ben zeer tevreden met mijn aankoop van dit model.

Hans 2011 07-10-2011

eem prima scheerapparaat voor het geld. Het scheerresultaat is goed in een paar minuten.

Pat45 12-08-2019

Excellent

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Ce rasoir remplace un ancien modèle Philips avec les mêmes caractéristiques mais dont la batterie ne tenait plus après plus de dix ans de service.
Ce nouveau modèle est plus silencieux.

Roggeveen 08-01-2019

Slechte ervaring met schoonmaken.

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Prima scheerapparaat alleen met schoonmaken van de kop met borsteltje moet ik heel voorzichtig zijn anders laat het schroefje die de mesjes en die ronde dingetjes waar de mesjes in ronddraaien op zijn plaats houden los en valt er alles uit. Heeft men proberen op te lossen maar nu heb ik weer het zelfde. Weer contact opgenomen en nu komt het helemaal in orde De eerste keer heeft men het geprobeerd met een nieuw onderdeel maar dat was helaas niet de oplossing.Wordt 100% opgelost heeft men gezegd. Heb daar alle vertrouwen in.

Rosbiefislekker 23-08-2018

Mooi Design, doet wat hij moet doen.

Goed uitgevoerd,
Doet wat hij moet doen
Alleen kan je niet zien hoeveel accuduur er nog op zit. Op mijn oude zat een indicator waarmee de accuduur te zien is.

Zo is gelijk duidelijk of ik als ik s'ochtends mij geschoren heb, het scheerapparaat in de oplader moet doen. Nu dus niet meer.

Stami629 19-07-2018

Dit product is efficient en snel.

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Dit product heeft weinig onderhoud nodig. Het heeft weinig om handen. Je pakt het apparaat bedraad of niet en scheert goed en snel. In een mum van tijd kan je verder en kom je goed voor de dag. Gladjes!

xyz1 16-05-2018

na lang zoeken weer iets wat ouderwets goed is

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Na enige jaren zoeken en vele scheerapparaten verder weer eindelijk een scheerapparaat zonder toeters en bellen die makkelijk schoon te maken is en nog glad scheert ook

Patrick1977 10-05-2018

De oude was op, dus tijd voor een nieuwe

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Dit scheerapparaat gebruik ik al langere tijd en koop als de oude op is steeds weer de zelfde nieuw.

Wieb 11-04-2018

Valt een beetje tegen

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Scheert niet zo snel en glad als mijn oude philips apparaat, wat inmiddels defect is maar 15 jaar oud was.

Coen 07-07-2017

Snel opgeladen en lang scheren op 1 lading

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Scheert goed, tondeuse werkt prettig, goed schoon te houden en je kunt lang scheren op 1 lading.
Wat jammer is dat er niet op staat waarvan de batterij is gemaakt, omdat je dan ook tussendoor snel even kunt bijladen als het nodig mocht zijn voor een vakantie b.v. Dan kun je de lader thuis laten.

Izak 01-05-2017

Philips stelt teleur

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Na 50 jaar tevredenheid met Philips scheerapparaten heb ik mijn vertrouwen in het merk verloren. Na precies 2 jaar en een maand begaf de accu het. Geen garantie meer. De scheerkoppen zijn minder goed dan voorheen. Aan een zware baard heeft hij lang werk. Geen aanrader.

mobile8 19-01-2017

Na een jaar gebruik geef ik het op.

Geschreven voor: Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT860

Ik heb besloten om een ander apparaat te kopen (braun) omdat deze shaver niet echt glad scheert en wondjes maakt in de zachte huid in je nek. Ik dacht dat de scheerkoppen op elkaar in moesten slijten en dat er dan geen huidbeschadigingen zouden zijn. Ik had het fout. Er is aan dit apparaat geen jarenlange ervaring op scheerapparaat gebied te merken. Mogelijk zitten er budget scheerkoppen op. Nooit meer een Philips voor mij.
Jeroen

Minpunten

• scheert niet glad
  • wondjes in de nek hoe voorzichtig je ook bent
  • Afrader van de maand!