Philips SHAVER Series 7000 S7930

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7930 op Kieskeurig.be.

Alex 22-07-2019

Gadget scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Ik moet zeggen dat het een fijn apparaat is.
Net voor mijn vakantie ontvangen en meegenomen.
Ligt gemakkelijk in de hand en de batterij gaat lang mee.
Ook zeker leuk is de GroomTribe-app.
Deze app houdt je voortgang bij en geeft advies voor de betere resultaten!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Scheerresultaat

Ernst Jan 17-07-2019

Goed scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Bij ontvangen product viel meteen op dat de handleiding die er bij zit erg summier is (alleen plaatjes).
De app die je kan downloaden heeft moeite om te connect en met het scheerapparaat.
De scheer resultaten zijn erg goed, ook geen last meer van een geïntegreerde huid.
Accu nog niet opnieuw hoeven laden, ca 10 x gebruikt.

Pluspunten

• Goede scheer resultaten
  • Geen huidirritatie

Minpunten

• Handleiding
  • App werkt matig tot slecht

MatthijsB 11-07-2019

Boven verwachting!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Het doosje oogt klein en simpel. Het noodzakelijke staat er op afgebeeld.
Bij het openen vond ik een mooi stevig hoesje voor het apparaat, en natuurlijk de S7930. Deze ziet er mooi strak uit. Bijzonder is de touchknoppen in plaats van traditionele drukknoppen. Ik vind zelfs nog een extra trimmer-module in de doos.
Afijn, ik wil hem proberen. Dus ik begin, in tegenstelling tot wat ik normaal doe, eerst het boekje te lezen. Dit scheerapparaat heeft ook een app. Dus ik installeer de app, worstel me door de vragenlijst van de app heen( hiermee bepalen ze wel scheerprogramma het beste bij je huid en wensen past). (Door deze vragenlijst en het aangepaste programma heb ik, in tegenstelling tot wat aangegeven staat nagenoeg geen last gehad van irritatie. Sterker nog, ik heb minder last van irritatie dan met het gewone mes.)
In de app zag ik de batterijstatus van de S7930, dus eerst nog maar even aan de oplader. (Nadat ik het toestel volledig opgeladen heb ben ik, inmiddels 3 weken dagelijks scheren verder, nog niet aan een laadbeurt toe.)
Eindelijk kon ik scheren, met het begeleide programma van de app. Het scheren met een apparaat is toch echt anders dan met een mesje.. Hier moest ik wel even aan wennen, met name de meest ideale beweging om te scheren. De app vertelt je namelijk precies of je meer of minder moet bewegen, kleinere rondjes moet draaien enz. Na het scheren geeft de app ook een mooie samenvatting van je scheerbeurt.
Omdat ik altijd met een mesje geschoren heb heb ik mezelf eerst twee weken de tijd gegund om te wennen voordat ik wat zinnigs zou zeggen/vinden. Na twee weken was mijn huid goed gewend aan het apparaat en ik merkte aan het scheerresultaat dat ik ook gewend was aan het apparaat.
Het scheren gaat sneller, makkelijker en heeft bijna hetzelfde resultaat, alleen minder rommel dan met nat scheren. Ik ben in de regel binnen 3 minuten klaar en kan ik gladgeschoren de deur uit. Het schoonmaken is een kwestie van kop loshalen en leeggooien, en eventueel naspoelen.
Het enige waar de S7930 niet kan tippen aan mijn vertrouwde scheermes is in de overgang van mn kaaklijn naar mn hals. Daar blijven regelmatig kleine haartjes achter die ik niet weg krijg met de S7930. Misschien ligt het aan mij, misschien aan het apparaat…misschien aan het feit dat ik met het apparaat droog scheer en nat scheren nog niet geprobeerd heb.
Uiteindelijk vind ik het apparaat voor het dagelijks gebruik een zeer welkome aanvulling op mijn scheermes. Ik moet zeggen dat ik die, sinds het ontvangen van het apparaat, niet meer gebruikt heb.
Ik zal het vertrouwde scheermes waarschijnlijk alleen nog gebruiken voor het gevoel van luxe of als ik er echt volledig glad geschoren wil zijn.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Nakkelijk te reinigen

Minpunten

• Niet zo glad als met een mes

pascalvgb 08-07-2019

Prettig in de hand maar had er meer van verwacht

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Ik heb de scheermachine vooral gebruikt om 's morgens tijd te winnen maar dit is me tegen gevallen. Ik scheer me al jaren met scheermesjes en dit voelt voor mij nog steeds gladder en aangenamer aan.
Is zeker geen slecht apparaat maar ik had er net ietsje meer van verwacht.

Hatseflats97 06-07-2019

Positieve ervaring

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Na altijd met een normaal scheermesje geschoren te hebben is het scheren met een scheerapparaat een totaal nieuwe ervaring. De huidirritatie waar ik normaalgesproken last van heb is na twee weken scheren met de Philips bijna volledig verdwenen. Na begonnen te zijn met droog scheren, ben ik inmiddels over naar scheren met schuim onder de douche. Waar ik nog aan moet wennen is het feit dat scheren met dit apparaat wat langer duurt dan ik gewend was. Ook wordt je huid niet zo spiegelglad als met een conventioneel mesje. Dit kan ook komen doordat de app het apparaat op de laagste stand heeft ingesteld. Helaas kan dit niet meer veranderd worden. Al met al ben ik zeer tevreden, met name door de verbazingwekkende afname van huidirritatie.

Pluspunten

• Geen huidirritatie
  • Batterijduur

Minpunten

• Duurt langer
  • App is na een tijdje overbodig

Jogy1000 06-07-2019

Top scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Dit scheerapparaat scheert zowel droog als nat echt geweldig kan niet anders zeggen .
Heb de eerste 2 weken wel veel last gehad van irritatie maar dat werd steeds minder en nu nergens geen last meer van .
Hij ligt goed in de hand en is lekker licht en gaat soepel over je huid.
Enigste min puntje vind ik het korte laad snoertje hij is wel snel vol en de App is leuk om erbij te gebruiken geeft wel nuttige tips om
Beter te scheren

Pluspunten

• Zowel droog als nat scheren
  • Ligt goed in de hand
  • Is niet zwaar
  • Laad snel Op
  • Handige app erbij

Minpunten

• Kort oplaad snoertje

Hilko 05-07-2019

De 7000-serie verder verbeterd

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Mijn oude S7510 had nieuwe scheerkoppen nodig en hoewel verder nog prima in orde, had ik de mogelijkheid om een geheel nieuwe S7930 aan te schaffen voor een zeer lage prijs. Eerste ervaring was direct al heel positief; nog minder irritatie na het scheren en glad.
Zoals met alle premium nieuwe apparaten van Philips is hier ook een app bij, waarmee je het scheerapparaat kan instellen op jouw huid om de minste irritatie te kunnen verwachten. Of de app het verschil maakt durf ik niet te zeggen, maar ik ben wel heel erg tevreden met het resultaat en hoe mijn huid aanvoelt.
Ideaal is ook hoe lang de batterij mee gaat, 2 weken is geen uitzondering. Het scheerapparaat is ook nog eens aangenaam stil.
Het enige wat ik mis eigenlijk is een kleine bakkenbaard-trimmer ingebouwd in het apparaat, maar daarvoor gebruik ik wel een mesje. Wisselen van de scheerkop naar een trimmer vind ik niet heel handig.
Al met al : top apparaat!

Pluspunten

• Geen huidirritatie
  • Goede accuduur
  • Makkelijk schoon te maken

Grmpy 04-07-2019

Prima

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Een prima scheerapparaat dat voor mij de terugkeer naar elektrisch scheren betekent Het voorkomt een boel irritatie en scheert netjes glad (altijd net iets minder dan met een mesje maar zeer acceptabel)
Bruikbaar voor droog en nat scheren en ook dat is een groot voordeel

Pluspunten

• Droog en nat scheren
  • Geen irritatie

arno1967 04-07-2019

Van mes naar elektrisch

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

De eerste week na ontvangst van dit scheerapparaat heb ik me telkens alleen droog ermee geschoren. Mijn gevoelige huid werd niet rood of pijnlijk, dus dat was erg fijn. Alleen was ik niet helemaal tevreden over het scheerresultaat. Vanaf de tweede week ben ik me met dit apparaat nat gaan scheren. Het resultaat werd vanaf de eerste keer een stuk beter en benaderde de gladheid die ik heb ervaren met dure mesjes. Ik gebruik met het dit apparaat dezelfde scheergel voor gevoelige huid en ik ervaar geen nadelige gevolgen voor mijn huid. De huid wordt niet rood en pijnlijk en uiteraard krijg ik nooit wondjes tijdens het scheren. Dat is wel heel fijn!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Levert geen huidproblemen op
  • Zowel nat als droog scheren

RvdZ 02-07-2019

Nat scheren met scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Na jarenlang nat gescheerd te hebben met een scheermesje, nu al een paar weken nat aan het scheren met het Philips 7930 scheerapparaat. Als je altijd met een mesje scheert, dan is nat scheren met een scheerapparaat de eerste paar keer wennen. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Het volgt de goed de contouren en eventuele oneffenheden in je gezicht, het scheerresultaat is glad en de huidirritatie die ik in het verleden altijd had met een scheerapparaat om droog te scheren, voel ik bij de Philips 7930 absoluut niet. Het reinigen van het apparaat gaat ook makkelijk, even onder de kraan en laten drogen. De GroomTribe app is via bluetooth met je scheerapparaat verbonden en houdt je scheeractiviteiten bij en geeft je nuttige tips, onder andere over de hoeveelheid tijd die je gebruikt om te scheren en of je wel voldoende cirkelbewegingen maakt. Via de app wordt ook de setup van je scheerapparaat gedaan. Overall is het een fijn scheerapparaat met een goed scheerresultaat, ik ben zeker een tevreden gebruiker!

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Volgt goed contouren en oneffenheden in gezicht
  • Feedback via app

Emstelon 01-07-2019

Minder irritatie en glad resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Aangezien ik altijd last heb van ingegroeide haartjes, scheerde ik mij zelden tot niet. Meestal met de tondeuse worden de langere haren ingekort, maar mijn gezicht wordt zeker niet glad gescheerd. Nu met deze Philips campagne heb ik de mogelijk om deze scheerapparaat uitgebreid te testen. De 1e dagen geen last of irritatie, maar toen kwam er wel wat irritatie,rode bultjes. Dus toch maar even rustig aan om mijn huid e laten wennen aan dit apparaat. Hij scheert op zich goed, soms blijft er toch nog wel wat staan. Via de GroomTride App kan je goed in de gaten houden of je op de juiste manier doet scheren. Enig minpuntje aan de App is dat je de gevoeligheid niet kan instellen, tenminste ik heb het tot nu niet kunnen veranderen van XS naar S. Een duidelijke gebruikershandleiding was wel op z'n plaats geweest. Nat scheren gaat mij nog beter af, maar duurt ook weer wat langer. Al met al ben ik wel erg tevreden over dit scheerapparaat. Schoonmaken is ook erg makkelijk. Batterij gaat erg lang mee. Draadloos scheren is erg handig en het scheerapparaat wordt in een koker netjes opgeborgen.

Pluspunten

• stil
  • glad resultaat
  • minder irritatie
  • batterij gaat lang mee
  • mooi design

Minpunten

• scheren duurt langer

Sgauwie 23-06-2019

Top

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Een zeer goed scheer apparaat met een super glad resultaat. Zowel droog als nat. Een mooi en ergonomisch design .

Pluspunten

• Glad

Minpunten

• Wenning

Botsie 21-06-2019

Goed resultaat en minder irritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7930

Erg blij met mijn Philps scheerapparaat. Daar ik nog nooit droog geschoren had, was het even wennen, maar na drie keer begon het gemak ervan me positief te verrassen. Het resultaat van het scheren is iets minder glad dan wanneer ik me nat scheer, maar daar staat wel tegenover dat ik sneller klaar ben. Fijner is nog dat ik minder huidirritatie voel.

Pluspunten

• Resultaat
  • Groomtribe App
  • Batterij