Philips S6620

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips S6620 op Kieskeurig.be.

7,9

Pieter63 09-12-2019

Goed scheerapparaat die glad en irritatieloos scheert

Geschreven voor: Philips S6620

Bij mijn vorige apparaat werd de huid gevoelig maar dat is nu verleden tijd: dit scheerapparaat scheert goed glad en zonder irritatie nadien, zeker als je de huid eerst wat vochtig maakt!
Verder ligt hij lekker in de hand en heeft een lange accu-duur. Je kan hem alleen niet gebruiken wanneer hij aan het opladen is.

Pluspunten

• Scheert goed glad
  • Geen irritaties na het scheren
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Niet te gebruiken tijden het opladen

Jack_ 05-12-2019

Scheerirritatie is verleden tijd!

Geschreven voor: Philips S6620

Het scheerapparaat S6620/11 scheert snel en is prettig in gebruik. Het apparaat ligt goed in de hand en de scheerkoppen volgen de contouren van het gezicht. Vanaf het eerste gebruiksmoment geen last meer gehad van scheerirritatie, wat een uitkomst is dit apparaat! Ook een fijne reisetui om het scheerapparaat in mee te nemen.

Pluspunten: Ligt goed in de hand Geen irritatie Schoonmaken gaat makkelijk

Minpunten: Kort oplaadsnoer Leeg is leeg; het apparaat kan niet tijdens het opladen worden gebruikt

Jurgen Meeusen 04-12-2019

Een eenvoudig apparaat met het gewenste scheerresultaat

Geschreven voor: Philips S6620

Mijn vorige scheerapparaat was alweer een paar jaar oud. Philips heeft in de tussentijd niet stil gezeten en hun concept doorontwikkeld. Door de anti-wrijvingscoating glijdt het apparaat soepel over de huid met een glad resultaat tot het gevolg. Het apparaat doet simpel zijn werk. Een fijne optie is ook de guard-modus. Je kunt daarmee de snelheid verlagen. Dat is prettig als je een dag scheren hebt overgeslagen en de haartjes wat langer zijn. De batterijduur (zeker 2 weken) is oké. Het opladen is binnen een uur geregeld. Schoonmaken is eenvoudig. Na iedere scheerbeurt even afspoelen onder de kraan. Een eenvoudig apparaat dat een doet wat het moet doen.

Pluspunten

• De anti-wrijvingscoating
  • De batterijduur
  • Eenvoudig schoon te maken

Klaas 04-12-2019

Fijn, vermindert scheerirritatie

Geschreven voor: Philips S6620

Heb het scheerapparaat nu ongeveer 2 weken in gebruik en vergelijk het (uiteraard) met mijn vorige Philips scheerapparaat. Ik had altijd last van scheerirritatie, doordat de scheerkoppen niet volledig meedraaiden bij mijn vorige apparaat. Daarom gekozen voor de S6620, om te kijken of ik van de scheerirritatie af kon komen.

De inhoud van de doos is erg compleet en er zit ook al een mooie hardcase opberghoes bij waarin het scheerapparaat goed en stevig opgeborgen zit. Ook zit er een opzetstuk bij om te kunnen trimmen, wel zo handig!

De S6620 heb ik nu ongeveer 2 weken in gebruik en ik merk dat de scheerirritatie een stuk minder is dan met mijn vorige scheerapparaat. Wel merk ik duidelijk verschil met de twee standen die het apparaat heeft. Wanneer ik het scheerapparaat gewoon gebruik, dan wil ik nog wel eens last hebben van wat rode strepen, deze zijn er echter niet wanneer ik de Skinguard mode aanzet. Wel zo prettig om na het scheren 'streeploos' en zonder irritatie aan mijn dag te kunnen beginnen.

Het scheerapparaat ligt goed in de hand, gaat lang mee op een volle batterij en heeft een mooi en overzichtelijk scherm. Ook geeft het apparaat aan, wanneer je hem het beste even kunt schoonmaken, hierdoor gaat hij hopelijk lekker lang mee!

Pluspunten

• Vermindert scheerirritatie
  • Houdt lekker vast
  • Duidelijk scherm
  • Skinguard Mode werkt goed

Niels88 04-12-2019

Weinig irritatie

Geschreven voor: Philips S6620

Een fijn apparaat waarbij ik in tegenstelling tot mijn oude apparaat weinig last heb van huidirritatie. Het scheerapparaat maakt weinig geluid en de accu gaat lang mee. Daarnaast kan hij gebruikt worden onder de douche. Scheerapparaat maakt gemakkelijk schoon.

Pluspunten

• Weinig irritatie
  • Maakt gemakkelijk schoon
  • Maakt weinig geluid
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Kan niet laden en scheren tergelijkertijd

Tinuske 02-12-2019

Philips S 6620 een topper

Geschreven voor: Philips S6620

Een makkelijk in de hand liggend scheer apparaat met goed "meelopende scheerkoppen.
Absoluut pluspunt is de stand voor de gevoelige huid met een glad resultaat, bovendien makkelijk schoon te maken

Pluspunten

• handzaam
  • goed voor gevoelige huid
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• nvt
  • nvt

M. Rodenhuis 02-12-2019

Je bent snel klaar met scheren

Geschreven voor: Philips S6620

Dit scheerapparaat is een aanrader. Als ik het vergelijk met mijn vorige apparaat ben ik nu een stuk sneller klaar. Vooral de ‘lastige’ hoeken zoals de kin en kaaklijn worden snel glad. De scheerkoppen bewegen goed mee met de vorm van je gezicht, waardoor je nauwelijks je huid strak hoeft te houden om overal bij te komen.

Pluspunten

• Snel klaar met scheren
  • Scheerkoppen bewegen goed mee met je gezicht

Minpunten

• Opzetstuk voor trimmen moet je er apart op zetten

exon02 25-07-2019

Best goed

Geschreven voor: Philips S6620

Hij voelt goed aan op de huid, snijdt de haartjes vlot af en geen irritatie achteraf. Het toestel ligt goed in de hand en de batterij gaat lang mee. het toestel heeft een goed grip in de hand en is makkelijk te kuisen. Enige minpunten zijn dat om moeilijk bereikbare plekken zoals rond de neus de ronde koppen niet zo precies zijn, om wat langere haren te trimmen moet je een andere kop plaatsen wat een beetje omslachtig is. Maar voor het algemeen ben ik zeer tevreden over dit toestel.

Pluspunten

• energiezuinig
  • Handig design
  • geen irritatie

Minpunten

• niet precies rond de neus

Dirk 23-07-2019

Zachte, aangename scheerbeurt

Geschreven voor: Philips S6620

Ik ben aangenaam verrast door dit scheerapparaat. De 3 los van elkaar bewegende koppen, zorgen voor een goed resultaat. Voelt zacht aan. Na het opladen van de batterij gaat deze lang mee.

Pluspunten

• Zacht
  • Batterij

joostc 23-07-2019

Goed toestel en scheert fijn glad

Geschreven voor: Philips S6620

Het apparaat heeft een mooi design, scheert fijn en glad en pakt goed vast in de hand. De batterij gaat lang mee. Enige nadeel is dat de draaiknoppen wat verder van elkaar vandaan staan. Hierdoor scheert het niet altijd fijn.

Pluspunten

• design
  • batterij duur
  • scheert fijn
  • scheert goed glad

Minpunten

• draaiknoppen ver uit elkaar

GJennes93 22-07-2019

Sterk verminderde huidirritatie

Geschreven voor: Philips S6620

Na de eerste scheerbeurten was ik niet 100% overtuigd. Ik had een gladder scheerresultaat verwacht. Maar na het apparaat iets langer gebruikt te hebben merk ik wel dat mijn huidirritatie een pak minder is dan met een scheermes. Hierdoor scheer ik me meer dan voorheen.

Pluspunten

• sterk verminderde irritatie
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• niet 100% glad
  • meer onderhoud dan scheermes

timwit00 17-07-2019

Leuke gadget

Geschreven voor: Philips S6620

Het scheerapparaat ziet er hypermodern uit vergeleken met mijn oudere versie. Hij glimt leuk en heeft een aantal verstopte lampjes onder het glanzende blauw. Mijn versie komt met een trimmer (zonder opzetstukjes) en een mooi beschermhoesje.
De scheerkop is vrij ondiep wanneer je deze open maakt, waardoor het schoonmaken makkelijker gaat.
Tijdens het scheren viel mij meteen op dat de mesjes iets verder uit elkaar staan dan op mijn oude apparaat(PT860). Het apparaat scheert prima en de skinguard modus werkt. Geen rode nek na het scheren. Ik heb wel het idee dat de skinguard modus het moeilijker maakt om kleine haartjes weg te krijgen. Om de mesjes heen zitten speciale ringen die het scheren gladder moeten maken met water. Zelf had ik het idee dat ze alleen maar grip hebben op mijn huid wanneer er water bij kwam. Met scheerschuim erbij glijdt het wel goed. Met dit apparaat kun je ook onder de douche scheren, omdat het volledig waterdicht is. Ik kwam hierbij wel tot de conclusie dat ik nu geen spiegel had om in te kijken, waardoor hier en daar plukjes overblijven. Scheren onder de douche is wat mij betreft dus niet zo effectief.

De waterdichtheid zorgt wel voor een probleem: je kunt niet meer scheren en laden tegelijk. Philips heeft een beveiliging gemaakt voor domme mensen, waardoor je niet tegelijk kunt opladen en douchen. Handig voor domme mensen, minder handig voor mensen die gewoon droog willen scheren.
De trimmer werkt prima. Je trekt de normale scheerkop eraf, gooit de trimmer erop en je bent klaar om te gaan. Mijn oude apparaat heeft een uitklapbare trimmer, die soms dus wel eens wil inklappen tijdens het trimmen. Met deze trimmer is dat geen probleem omdat ie vast blijft zitten.

Pluspunten

• scheert goed droog
  • trimmer
  • makkelijk schoonmaken
  • skinguard modus

Minpunten

• niet opladen en scheren tegelijk
  • nat scheren niet handig
  • vrij hoge prijs

jeromeke81 17-07-2019

Philips S6620, gebruiksgemak, reiniging

Geschreven voor: Philips S6620

Dit product heb ik voor the Insiders getest. Het is eenvoudig in gebruik, onder de kraan te reinigen. Geschikt voor de gevoelige huid.

Pluspunten

• makkelijk reinigbaar
  • Voor de gevoelige huis

Minpunten

• haartjes in de hals worden soms niet meegenomen

Enzonic 16-07-2019

doet wat het belooft

Geschreven voor: Philips S6620

Dit toestel maakt minder lawaai dan mijn vorige. De eerste maal na het scheren was er een lichte irritatie. De tweede keer geen probleem. Het scheren gaat heel vlot en met een degelijk resultaat. Nog een pluspunt: het reinigen van de mesjes kan gewoon met water onder de kraan. Handig dat je ook nat kan scheren. De batterij heeft een vrij korte oplaadtijd en gaat 1 uur mee. Handig de indicatie van de batterijduur. Top toestel voor een goede prijs.

Pluspunten

• makkelijk te reinigen
  • korte oplaadtijd
  • indicatie batterijduur
  • draadloos en batterij gaat een uur mee

rcroonenberghs 16-07-2019

Gemakkelijk nat scheren

Geschreven voor: Philips S6620

Het scheren gaat heel vlot en met een degelijk resultaat. Reinigen van de mesjes kan gewoon met water onder de kraan. Super handig. Handig dat je ook nat kan scheren onder de douche. Goed dat er een indicatie van de resterende batterijduur is.

Pluspunten

• gewoon onder kraan afspeoelen

Zwigger 11-07-2019

goed handteerbaar, soepel , geen irritatie

Geschreven voor: Philips S6620

Heb het product getest omdat ik voorheen altijd met elektrisch scheren huidirritatie had.Met dit scheerapparaat heb ik er geen last van,het geeft aan wanneer je huid te droog is.
Het is sneller als met het mesje ,maar voor het gladste resultaat heb ik het mesje nodig.
Je bent niet afhankelijk van een stopcontact en kan het overal gebruiken wat zeer handig is als je eigen verslaapt.
Ik ben er tevreden over en het beste werkt het bij mijn als ik nat scheer.

Pluspunten

• goede accu
  • overal te gebruiken
  • makkelijk schoon te maken
  • goed handteerbaar

Jankele 11-07-2019

Elektrisch versus Gilette

Geschreven voor: Philips S6620

Na jaren nat scheren met scheermesje nu een aantal weken deze Philips aan het testen. Het ligt goed in de hand en de batterij gaat lang mee. Droog scheren duurt wel iets langer en is ook niet zo kort afgeschoren. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met andere apparaten. Positief is wel dat ik het apparaat heel gemakkelijk kan afspoelen onder de kraan. Mijn huid is ook niet geïrriteerd.

Pluspunten

• heel gemakkelijk af te spoelen
  • lange batterijduur

Minpunten

• scheren duurt lang
  • niet zo kort af als met scheermes

Etney 10-07-2019

Geen huidirritatie meer

Geschreven voor: Philips S6620

Na enkele weken met dit product mij geschoren te hebben, merk ik dat ik geen huidirritatie meer heb na het scheren. Het enige wat ik ervaar is dat het niet zo glad is als met een scheermes. Verder is dit toestel heel toegankelijk in gebruik, dan denk ik aan het nat en droog scheren, korte oplaad tijd, 2 soorten snelheden en schoon spoelen onder de kraan. Dan is er bij deze versie ook nog de SmartClick Precision Trimmer, leuk dat je er de mesjes kan afhalen en andere stukken op kan zetten zoals de trimmer. Maar de trimmer heeft voor mij weinig waarde omdat ik het liefst glad scheer. Kortom goed product van Philips voor weinig geld met tal van voordelen, waardoor ik dit ook zeker aan kan raden bij andere personen die geen huidirritatie meer willen. Ik geef dit product een goede beoordeling door de voordelen, geen huidirritatie meer, alleen spijtig dat ik het niet zo glad krijg als met een scheermes

Pluspunten

• korte oplaadtijd
  • korte oplaadtijd

Minpunten

• niet zo glad als een mesje

Jonno 09-07-2019

Aangenaam verrast

Geschreven voor: Philips S6620

Dit scheerapparaat ligt goed in de hand, scheert redelijk vlot en geeft weinig irritatie na het scheren. Ik blijf wel nog nat scheren tussendoor (met scheermesje) omdat volledige gladheid niet bereikt wordt. Maar het is een handig apparaat, scheert snel en vlot tussendoor. Heeft een mooi design.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Scheert moeilijke hoeken niet goed (de kin,...)

PatrickV. 07-07-2019

Aangenaam verrast

Geschreven voor: Philips S6620

Na vele jaren nat scheren met scheermesje nu een aantal weken deze Philips S6620 aan het testen. Apparaat ziet er goed uit,ligt lekker in de hand, opladen gaat erg snel en de batterij gaat zeker twee weken mee. Zowel geschikt om droog mee te scheren als nat mee te scheren, met scheerschuim of zonder. Bijzonder prettig om dit tijdens het douche te doen, geeft bij mij het beste resultaat. Beter dan droog scheren, duurt ook iets langer in mijn beleving en is iets minder nauwkeurig met de moeilijke haartjes bij de kin richting de hals. Ook een baard van ruim een wee is geen probleem voor deze S6620, ik was dan ook aangenaam verrast.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • batterij gaat lang mee
  • nat en/of droog scheren

Minpunten

• geen gevonden