Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Shaver S9000 Prestige SP9860/13 Nat en droog elektrisch scheerapparaat, 9000-serie op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Damascuz 29-11-2018

Stevig en vernieuwend scheerapparaat

De Philips S9000 wordt nu draadloos opgeladen. Het oplaadstation valt nogal groot uit, maar als je een plaats gevonden hebt waar hij kan blijven liggen is het zeer makkelijk om op te laden. Bij het aanzetten maakt hij eerst nogal vreemd geluid en denk je dat er iets mis is, maar achteraf wordt duidelijk dat het aantal decibel met mijn vorige toestellen wel aanzienlijk gedaald is. Er zijn ook 3 verschillende standen, waar ik persoonlijk niet veel verschil merk bij het scheren, behalve het geluidsniveau. De batterij gaat zeer lang mee. Ik gebruik hem nu al minstens 4 weken elke dag en heb nog steeds 20% over, wat overigens makkelijk af te lezen is via een indicator. Het openen gaat heel vlot, zonder dat je bang moet hebben om iets stuk te trekken. De mesjes blijven dan weer goed zitten bij het uitspoelen.
Het enige wat ik mij afvraag en waar ik op dit moment nog niet kan op antwoorden, is de levensduur van de mesjes.

Pluspunten

• Draadloos opladen
  • Batterij indicator
  • Laag geluidsniveau
  • Stevig

Minpunten

• Groot oplaadstation
  • Vreemd geluid
  • Levensduur mesjes?

Nick22 21-11-2018

Goed scheerapparaat, alleen niet voor mij...

Deze Philips doet wat hij belooft. Hij scheert kort, is zeer gebruiksvriendelijk en kan droog en nat scheren.

De oplaadtab is een leuk gimmick. Het draadloos opladen heeft wel iets, al vind ik dat er ook niets mis is met een ouderwetse draad.
Hij ziet er zeer degelijk uit, ook het bijgeleverde etui.

Spijtig genoeg geeft ook dit apparaat me irritatie na het droog scheren. (Dat doet elk apparaat met het normale 3 koppige scheerdesign dat ik tot nu toe uitgetest heb.) Bij het scheren met scheergel merk ik geen irritatie meer, maar dan is het weer meer opkuiswerk en ben ik toch even lang bezig als met mijn standaard gillette (die dan toch nog net iets korter scheert.)

Kortom: zeer degelijk apparaat (zie je ook wel aan de prijsklasse), maar mensen met een zeer gevoelige huid passen ook hier best op!

Pluspunten

• autonomie
  • design
  • droog, nat en onder de douche scheren

Minpunten

• irritatie bij gevoelige huid (droog scheren)

Evensda 20-11-2018

Wat een scheerapparaat!

Wat een scheerapparaat!

Ik scheer me al jaren elektrisch, zowel nat als droog.
Sinds kort gebruik ik de S9000 Prestige van Philips.
Hij scheert gewoon waanzinnig goed en glad, ook als de baard al enkele dagen oud is - zowel droog als onder de douche.
Hij is stil, je kan hem op verschillende snelheden laten draaien (ook geschikt voor tondeuse en zelfs neus/oorhaar verwijdering mits extra stuk) en ligt zeer vlot in de hand. Opladen is tegenwoordig draaadloos, dus geen contacten meer die kunnen aanslaan/verroesten.
Na 2 weken dagelijks gebruik op vakantie is hij nog steeds 55% opgeladen!

Twee kleine opmerkingen:
- de tondeuse is een apart opzetstuk. Voor sommigen praktisch, maar voor mij eerder een last.
- hij is redelijk prijzig, maar daar mag je hem zeker niet voor laten staan.

Finale conclusie: Ben er super happy mee en ik beveel deze topper zeker aan!

Pluspunten

• Geweldig scheer resultaat
  • stil
  • ergonomisch
  • draadloos opladen

Minpunten

• opzetstuk voor tondeuse
  • prijzig

Theaatje 19-11-2018

Snelle scheerbeurt

Heb het nu enkele dagen in gebruik en het bevalt me heel erg omdat het erg snel scheert en glad, zelfs de hardnekkigste haartje zoals onder de neus is geen probleem. ook heb ik geen irritatie in mijn hals en ook een baard van enkele dage is geen probleem

Pluspunten

• snel
  • glad
  • snel opgeladen
  • lange batterij duur
  • stiller in gebruik

Minpunten

• geen reinigings borsteltje

Bart 19-11-2018

Topapparaat

Ik ben of eerder gezegd was een gebruikervan een concurrerend merk. Wat me opvalt van dit apparaat is dat het bijzonder stil is, waardoor ik denk dat het niet naar behoren werkt. Het is enigszins aanpassen omdat de techniek van het scheren met een Philips anders is dan met een Ander merk. maar ik kan zeggen dat mijn baard goed is afgedaan (gladde scheerbeurt, ook na twee dagen niet te scheren) en op het einde van de dag nog niet zwaar doorkomt. Jammer vind ik dat er geen apart etui bij zit om het apparaat mee te nemen op reis, je krijgt een grote etui met een oplaadplaat (waar je ook je smartphone kan op opladen :) ). persoonlijk vind ik dit een overbodige tool en mag het van mij een gewone kabel zijn, die dan ook minder plaats en ruimte inneemt in je bagage. Verder moet ik zeggen dat de batterij heel lang meegaat wat bijzonder positief is. Ik ben tot dusver overtuigd van dit apparaat. Ook het reinigen gaat eenvoudig en je hebt enkel wat stromend water nodig. Dit apparaat kan en mag zich gerust rekenen tot de topapparaten

Pluspunten

• design
  • batterijduur

luckyone 17-11-2018

Vlot geschoren,mooi design

Al van bij het openen van de mooie doos wordt je gewaar dat dit een toestel is gesitueerd in het hogere segment van scheerapparaten,grote stevige doos met alle toebehoren binnen handbereik ,doch voor op reis mocht wel een kleiner etui meegeleverd worden daar de autonomie van de batterij meer dan voldoende is om zonder oplader te vertrekken,zeker als men zich zoals in mijn geval niet alle dagen scheert. De scheerervaring is zonder meer geslaagd te noemen en gaat snel,ook met een baard van een week en dit neemt ongeveer 6 percent van de batterijcapaciteit voor zijn rekening,het toestel ligt goed in de hand en is zeker niet te zwaar. Enig minpunt is het verwisselen van de scheerkop,daar moet ik zeker mijn bril voor opzetten daar dit maar op één specifieke manier kan gebeuren. Prachtige futuristisch oplader die zijn werk uitstekend doet in recordtempo (van 10% naar 100% in een uurtje!)

Pluspunten

• Sccheert zeer glad
  • Autonomie batterij

Minpunten

• Geen reisetui
  • Prijs

WimA 17-11-2018

Mooi toestel dat snel oplaadt

Dit toestel is minstens zo goed als mijn vorig Philips scheerapparaat. De grootste verbetering is voor mij het oplaadproces: het toestel laadt draadloos op en het batterijpercentage staat op het toestel aangegeven. Je kan dus altijd zien hoeveel procent de batterij nog bevat en wanneer het dus nuttig is om het toestel weer op te laden. Een volledige oplaadbeurt duurt ongeveer drie uur en dan kan je wel een weekje verder. Maar voor één enkele scheerbeurt kan het natuurlijk veel sneller. Het toestel heeft drie standen voor scheersnelheid, maar ik gebruik het altijd op de hoogste stand. Ik scheer me eerst droog met dit toestel en dan nog eens nat met scheerschuim en een scheermesje, voor een echt glad resultaat. Nog een pluspunt is dat dit toestel qua vormgeving heel mooi is en heel goed in de hand ligt, bovendien is het ook stiller dan mijn vorig scheerapparaat.

Pluspunten

• design
  • snel opladen

jeroenb 16-11-2018

Revolutionaire scheerbeurt

Ergonomie:
Toestel ligt heel goed in de hand en is licht. Voelt stevig aan en ziet er ook gewoon goed uit.
Oplaadstation is wel vrij groot. Draadloos opladen is handig, maar met zo een groot "dock" zie ik er de meerwaarde niet onmiddellijk van.

Display:
Handig display die automatisch geactiveerd wordt bij optillen van het toestel. Geeft steeds het huidige batterijpercentage aan.

Batterij:
Sterke prestaties hier, ik verbruik per scheerbeurt maximum 5% batterij, wat wilt zeggen dat deze gemakkelijk 20 dagen meegaat. Opladen duurt een dik uur.

Scheerervaring:
Veel beter resultaat dan met mijn vorige apparaat. Neemt mooi alle haartjes mee en een glad resultaat. Het toestel is ook stil, geen irritant motor geluid. Je kan ook de snelheid aanpassen, waardoor het nog stiller kan.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Glad resultaat
  • Stil

Minpunten

• Geen

Mm83 16-11-2018

Glad resultaat

De Philips s9000 is mijn eerste ervaring met een elektrisch scheerapparaat en overstijgt alle verwachtingen.
Het apparaat scheert quasi even kort als een scheermes. Daarenboven duurt een scheerbeurt minder lang.
Het apparaat beweegt soepel en zacht over de huid, zelfs wanneer de baard een paar dagen niet geschoren werd.
Voordien vreesde ik dat elektrisch scheren tot meer irritatie zou leiden, maar met de s9000 is hier helemaal niets van te merken. Hij zorgt voor een glad resultaat zonder prikkende hals of wangen.
Voor wie twijfelt om de overstap van scheermes naar elektrisch scheren te maken is dit apparaat de perfecte keuze

Pluspunten

• Glad

tdeinze 15-11-2018

Het product overtrof mijn verwachtingen. Zowel droog als nat te gebruiken. Het ligt goed in de hand.

Pluspunten

• design
  • droog en nat te gebruiken
  • scheert goed

Minpunten

• prijs

Jens007 08-11-2018

Top apparaat

Na enkele jaren gebruik te hebben gemaakt van mijn oude toestel, was ik al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuw toestel. Toen kwam plots de philips SP9860/13 op mijn pad. Na het unboxen meteen volledig geladen om er de volgende morgen mee te starten. Reeds na 3 dagen was de machine gewoon aan mijn 'fragiele' huidje. Top resultaat via deze top machine. Zelf heb ik maar één puntje van kritiek. De oplaadpad vind ik aan de grote kant... Voor de rest niets anders dan lof!

Pluspunten

• Mooi design
  • Glad resultaat

Minpunten

• Groot oplaadpad

WhiteCastle 29-10-2018

Fantastisch Scheerapparaat

Dit toestel oogt en voelt niet alleen degelijk aan, het doet ook wat het moet doen. Geen irritatie bij/na het scheren en naar gebruik ook heel eenvoudig. Het grote display geeft heel wat informatie naar onderhoud en batterijduur mee. Het draadloos opladen is ook heel gemakkelijk en het bijgeleverde hoesje zorgt ervoor dat je dit alles mee op reis kan nemen.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Degelijk
  • Glad resultaat
  • Geen irritatie

NicolasI 26-10-2018

Top scheerapparaat

Ik gebruik nu al een paar weken de Philips 900 serie (SP9860/13) in tegenstelling tot mijn oud scheerapparaat, volgt en past dit apparaat zich aan. Hij volgt mijn huid en zo bekom ik een perfect scheerresultaat. De lengte van haar maakt ook niet uit bij dit apparaat. Het wel even goed bij een korte stoppelbaard als 7-dagen baard.

Pluspunten

• scheert zowel droog als nat
  • scheert zowel korte/lange haren
  • draadlos oplaadpunt
  • glad resultaat