Philips SHAVER Series 7000 S7522

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7522 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Etienne Claes 17-06-2019

Prima scheerapparaat

Had vroeger een Braun scheerapparaat en was toe aan een nieuw apparaat . Het was de eerste keer aanpassen aan de manier van scheren met deze Philips Shaver . Maar aanpassing verliep vlot en ik ben heel tevreden en glad geschoren grondig en daarna een aangenaam gevoel

Pluspunten

• doet zijn werk zonder veel lawaai
  • grondig
  • goed te kuisen en gereed voor een voldende beurt

Minpunten

• geen

Murat 01-12-2017

Geweldig!

Om te beginnen zal ik wat vertellen over het inhoud. Alles was zorgvuldig ingepakt. Het stevige hoes zal zeker van pas komen. Enkel kon de handleiding gedetailleerder zijn met wat uitleg samen met de afbeeldingen. Verder is de scheermachine zeer ergonomisch in de hand en heeft een mooi design. Oplader is lang genoeg dat bij sommige scheermachines te kort is. Maar het belangrijkste is natuurlijk de resultaat. Ik ben onder de indruk over het eerste scheerbeurt. Ik heb meestal wat iritatie maar bij philips 7000 series is het precies verleden tijd (eindelijk). Ik gebruik bij elke scheerbeurt het scheerkoppen en trimmer dus deze apparaat is ideaal voor mij en wisselen tussen deze twee koppen is zeer makkelijk. Scheren (droog) ging zeer vlot, koppen nemen zonder moeite het vorm van je gelaat en geeft een comfortabel gevoel en het resultaat is zeer goed (mooi glad). Voor de trimmer kan ik wel zeggen dat het scheerlengte die je kunt instellen spijtig niet uitgedrukt is in mm maar in blokjes maar is zeer makkelijk in te stellen, scheert zonder moeite en je kunt zeer kort scheren. Volgede keer is proberen nat te scheren...... Nu is het al even geleden en heb het al een paar keer geprobeert met nat te scheren en eerlijk gezegd ben verschoten hoe aangenaam en glad het kan zijn met een scheerapparaat. Mijn keuze om nat of droog te scheren is al gemaakt. Batterijcapaciteit valt heel goed mee. Het is zeker niet dat je elke keer moet laden.

Pluspunten

• Super glad
  • Nat en droog scheren
  • Draadloos
  • Ergonomisch
  • Trimmen en glad scheren

Minpunten

• Trimmer toont geen lengte in mm

Eddy 30-11-2017

Lange scheermogelijkheid

Mijn eerste kennismaking met het scheerapparaat was super, dit was bij het openen van de verpakking. Ik had speciaal mij 3 dagen niet geschoren en wilde het apparaat onmiddellijk uitproberen, daar ik heel stugge baardhaartjes heb was ik benieuwd naar de prestaties. Voorheen scheerde ik eerst elektrisch en daarna nog extra met een scheermesje om mijn baard weg te hebben. Het toestel is een lichtgewicht en ligt super in de hand. Voor het eerst gebruik was een lading nodig die enkel 5 min duurde, gebruik het toestel nu gedurende een week elke dag en heb het momenteel nog niet moeten herladen. Dus een super autonomie van de batterijen. Het scheerresultaat is zo verbluffend dat ik geen scheermesje meer nodig heb. De baardtrimmer vind ik persoonlijk minder handig, daar er niet echt een duidelijke handleiding bijzit. Bij mij vorige scheerapparaat gebruikte ik deze om mij snor te trimmen, wat zonder probleem ging, echter (ondanks de regelbare opzetkam) viel het resultaat enorm tegen daar ik zonder het te beseffen kale plekken had gekregen in mijn snor. Het extra borsteltje heb ik nog niet gebruikt daar het voor mij niet echt duidelijk is waarvoor het dient. Het opberghoesje is ideaal om enkel het toestel in op te bergen, de extra opzetstukken kunnen jammer genoeg er niet bij in. Hierdoor is het mogelijk dat de opzetstukken verloren geraken.

Pluspunten

• scheerkwaliteit
  • autonomiteit

Minpunten

• geen opberging voor accessoires
  • Basic handleiding

Johan 070 29-11-2017

Draadloos - Prachtig design

Het is een heel goed scheerapparaat omdat het draadloos is, er zit ook een extra trimmer bij en een borsteltje ! Het is heel gemakkelijk als je op vakantie gaat en hij is heel snel opgeladen. Jammer dat de trimmer weinig standen bevat. Heel goede mesjes en geen irriatie na gebruik Maar een super product. Zijn geld waard!

Pluspunten

• Draadloos
  • trimmer en borstel

Minpunten

• weinig standen op de trimmer

GreenDevil1981 25-11-2017

De evenknie van scheermesjes

Nu enkele weken aan het werk met de Philips S7522/50. Me in het verleden altijd geschoren met mesjes omdat ik uitslag kreeg van een apparaat. Tijdens de eerste week was het wennen. Langere scheerbeurten dan met een mesje en ook nog wat huidirritatie. De week erna toen ik het apparaat al meer in de vingers kreeg waren de scheerbeurten korter. Blijkbaar paste m'n huid zich ook aan want de irritatie verdween. Besluit: heel tevreden over dit apparaat. Eens je het in de vingers hebt, is het resultaat identiek aan het scheren met mesjes. Het toestel maakt ook heel weinig geluid en is zeer gemakkelijk te reinigen. Zeker en vast een aanrader!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Scheert even goed als een scheermesje
  • Mooi design

Sacruzsa 24-11-2017

Scheren zonder irritatie

Heb mijn Philips scheerapparaat gisteren afgehaald op het UPS punt , opgeladen en direct getest en moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben
Update : Gebruik heb dagelijks (waar ik anders mij pas om de 3dagen zou scheren wegens de irritatie) en nog steeds geen irritatie en perfect scheer resultaat Heb nogal een gevoelllig velletje en als militair moet ik mij dagelijjs schren waardoor ik vaak een geirriteerde huid had ma na het gebruik van mijn Philips is dit verdwenen.
Eindelijk scheren met plezier , dus meer dan tevreden klant

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Snel

Minpunten

• nog geen gevonden

Michiel86 24-11-2017

All in one toestel voor een goede prijs!

Absoluut tevreden over het resultaat van deze philips 7000 series! zo goed als geen achterblijvende haartjes, maar vooral het enorme zachte resultaat had ik nooit verwacht. Terwijl ik bij mijn vorige apparaat regelmatig rode puntjes en irritatie had, was dit bij de series 7000 niet het geval. Door de zachte coating op de ringen voelt de machine echt zeer aangenaam tegen de huid. Ook het scheren onder de douche is echt zeer aangenaam met een super resultaat.

Het toestel zelf komt met een leuk doosje waarin je het kan opbergen. Ook makkelijk als je op reis gaat: geen risico meer op kleine haartjes in je toilettas!
Ook een mooie plus: de verstelbare baardtrimmer en de cleansing brush!!

Kortom, dit toestel is kwaliteit/prijsverhouding meer dan de moeite waard!

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Multifunctioneel
  • Voelt zacht aan
  • Geen achterblijvende haartjes
  • Super resultaat, ook onder de douche!

Minpunten

• geen houder om op te laden

Peter71 23-11-2017

Toestel scheert schitterend

Ben het Philips scheerapparaat model 7000 nu een tweetal weken aan het gebruiken .
Mooi toestel ,stevige aan en uit knop die goed werkt (geen kleine tip toets die na verloop hapert) .Het ligt zeer goed in de hand en scheert optimaal zelfs bij een baard van 3 dagen geeft dit een mooi glad resultaat zonder irritatie of pijnlijke scheerbeurt.
De eerste keren geraakte mijn huid wat gekneld tussen de scheerknoppen , maar dit is opgelost door minder hard te drukken .
Ook het nat scheren werkt voortreffelijk en zeer eenvoudig te demonteren zodat je het snel kunt reinigen .
De tondeuse is eenvoudig maar werkt goed .
Tot hier toe het beste apparaat dat ik in mijn scheer carrière gebruikt heb .

Kris77 23-11-2017

aangenaam verrast

Nogmaals dank voor het scheepapparaat. Hierbij gaan mijn bevindingen.

Het apparaat is modieus en ligt goed in de hand. De batterij is in een mum van tijd opgeladen. Ikzelf heb altijd een Braun-scheerapparaat gebruikt, maar ik moet vaststellen dat dit Philips-model efficiënter scheert dan een Braun. Vermoedelijk komt dit door de drie ronde en roterende scheerkoppen, terwijl een Braun doorgaans een ‘recht’ scheerprofiel heeft. Het scheerresultaat is goed en glad. Het nat scheren is wel minder overzichtelijk: met bv. scheerschuim is het moeilijk om na te gaan of de haartjes effectief weg zijn. Het LED-lampje geeft aan hoeveel accu je nog hebt. De set voorziet ook in een handige reisetui. Prijs – kwaliteit absoluut een aanrader.

Pluspunten

• snel opgeladen

Minpunten

• (ont)koppelen baardtrimmer gaat moeilijk.

Ydier5 23-11-2017

Goede scheerbeurt

Ik heb een zeer gevoelige huid, elke scheerbeurt in het verleden zowel manueel als elektrisch gaf me uitslag en een branderig gevoel. Na het ophalen van het apparaat was ik dan ook in volle verwachting van pijnloos te scheren. Ik nam de koe bij de horens en testte het nat scheren met scheerschuim uit. Op het eerste zicht een makkelijke scheerbeurt en een glad resultaat. Ik denk dat de meeste hier een perfect toestel voor handen zouden hebben. Ook bij mij leek het enigzins een perfect match te worden. Echter na enkele dagen (2) begon de uitslag toch te verschijnen. Ik had de meegeleverde cleansing brush echter nog niet geprobeerd. Dat is de volgende stap. Maar eerst de uitslag laten genezen om niet bevooroordeeld te zijn. Er is nog niets verloren. Algemeen was de scheurbeurt geruisloos, snel en het nat scheren een echte aanrader. Het moet gezegd worden dat de uitslag sterk verminderd was.

Pluspunten

• mooi design
  • geruisloos
  • nat scheren
  • snel switchen tussen scheren en trimmen
  • geeft aan wanneer het moet gereinigd worden

DaisyChris 22-11-2017

Zachte huid!!

Zalig scheermachine, uiterst licht in gebruik. Maakt weinig tot geen lawaai. Scheert goed de haartjes weg zonder te trekken. Hierdoor krijg ik een zachte huid, die glad is. Zonder uitslag te krijgen!

Pluspunten

• Licht in gebruik
  • Zachte huid

Glimi1070 21-11-2017

Super machientje

Een topmachien! Het scheren gaat vlot en het resultaat is fantastisch. Het voelt comfortabel aan, ligt goed in de hand en totaal geen irritatie van de huid. Ook de gezichtsbrush is geweldig. Ik gebruik het elke avond voor de T-zone van het gezicht. M'n huid is stralend en aangenaam zacht.
Ik heb ook al een keer gebruik gemaakt van de trimfunctie en ook die was meer dan positief. Zeer gelijkmatig, makkelijk af te stellen. Tot slot heb ik de batterij nog maar 1 keer moeten opladen en kan ik gewoon verder blijven gaan. De reiscase is ook zeer handig en ga ik zeker gebruiken op m'n volgende reis. Het is alleen jammer dat er geen houder bij zit om het machientje in op te laden. dit moet met een gewone kabel.

Pluspunten

• Batterij
  • Gezichtsbrush
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Geen oplaadhouder

Derdev 21-11-2017

Licht en makkelijk handelbaar om te scheren,glad te scheren

Super toestel,daar scheer je je goed glad mee.
Ligt makkelijk in de hand,niet te zwaar.
Is ook vlug proper gemaakt.
Makkelijk verwisselen van kop.
Uitstekend,niets op aan te merken.
Het nat scheren is niet zo geweldig als het droog scheren,kan zijn dat ik dit niet gewoon ben ook.

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen
  • Ligt makkelijk in gebruik
  • Easy veranderen van koppen

Minpunten

• Gladscheren iets minder

Tibs 20-11-2017

goede all-rounder

Bij het uitpakken van het toestel valt direct het hedendaags design op. Niets al te blinkend, gewoon een mooi, functioneel ontwerp dat goed in de hand ligt. Na de eerste oplaadbeurt (ongeveer een uurtje) kon ik ermee aan de slag.

Aangezien ik me niet elke dag volledig wens te scheren gebruikte ik tot op heden een combinatie van een 2 machines. 1 Trimmer ( voor na een aantal ongeschoren dagen) en een standaard scheerapparaat (dqgelijks voor snor/aangezicht). Groot was dus ook m'n interesse toen ik las over dit apparaat. Het zou zowel m'n 3 dagen stoppel met de trimmer als dagelijkse scheerbeurt aankunnen.
Na de eerste keer scheren dacht ik dat dit toestel niet genoeg kracht ging hebben om een 3-dagen stoppel aan te kunnen omdat dit toestel geen "lawaai" maakte. Ik ben namelijk gewoon dat m'n oud toestel het hele huis wakker maakte als ik me ging scheren en ervaarde dit stil toestel als minder krachtig. Direct even uittesten dus.... Na 3 dagen echter moest ik mijn ongelijk toegeven. De 3-dagen stoppel krijgt dit toestel met even groot gemak weggeschoren.

Na afloop van de scheerbeurt herinnert het toestel je eraan dat je het perfect onder de kraan kan afspoelen D.M.V. een indicator. Ook het resterende batterijniveau kan je op deze locatie aflezen.

Alles samen bekeken kan ik niet anders dan de volgende conclusie trekken:
= het perfecte all-round toestel!

Pluspunten

• stil
  • voor zowel dagelijkse als 3-dagen stoppel

Minpunten

• nog niet ontdekt

stephan1966 20-11-2017

veel minder irritatie!

de oplaadtijd die ze opgeven is indertijd rond het uur , opgebruikt heb ik het nog niet omdat ik op 2 adressen woon , mijn eerste indruk van het scheren was positief , vriendin bevestigde dat ik beter geschoren was als ervoor , nu volgend weekend eens nat proberen , de uitleg vindt ik minder , je ziet wel tekeningen maar had beter ook een kleine uitleg bij gemogen , vindt het zuiver maken van de scheerkop niet gemakkelijk , de twee delen scheiden is wat wring en trekkracht nodig , dit was bij de 5000 serie gemakkelijker , wel gemakkelijk is het afspoelen maar maakt de kop niet helemaal zuiver . nu afwachten wat het weekend brengt om nat te scheren . van het weekend eens nat geschoren ,met wat scheerschuim , vindt dit een beter resultaat als droog scheren , heb ook veel minder irritatie in de nekhals , nek is ook niet meer zo rood , de scheerkop heb ik onder de kraan uitgespoeld en daarna eens open gedaan , en is dat zuiverder vanbinnen ten opzichte van als je droog scheerd , ben best tevreden over deze serie , als je de scheerkop zou moeten vervangen op de duur is een aan de prijzige kant ,

Pluspunten

• veel minder irritatie
  • fijne én zware haartjes zijn weg

Minpunten

• moeilijk te reinigen
  • vervangkop is blijkbaar vrij duur

franky 20-11-2017

compact en licht

Eerste indruk is positief.Het is een licht toestel en voelt heel zacht aan op de huid. Enkel nog maar droog gebruikt op 1 dag baardje dus ben benieuwd na 3 dagen. Leuk dat er ook een borsteltje bijzit om je gezicht te reinigen hier zal de vrouw ook wel gebruik van gaan maken;-) en goed dat je het ook kan gebruiken om de faches bij te werken.Ondertussen gebruikt na een 3dagen baardje en ben tevreden van het resultaat maar had nu wel last van huiduitslag. Stond wel vermeld dat dit in het begin mogelijk was dus nog even afwachten.

Pluspunten

• compact
  • licht
  • leuk design
  • zacht voor de huis
  • assecoires

Gompieke 20-11-2017

Gladde beurt

Mijn eerste ervaring met de Philips serie 7000 is heel positief. Is snel opgeladen en gaat geruime tijd mee, zodat je hem overal kan gebruiken, voor zowel nat als droog te scheren. Dit apparaat scheert echt glad , zelfs op de moeilijkste plaatsen zoals een hals, zonde irritatie. De inclusieve reinigingsborstel om de huid te verwennen i, geeft een heel fijn gevoel. Het scheerapparaat ligt ook fijn in de hand. Er had wel een reinigingsborsteltje mogen bij zitten voor het reinigen van het scheerapparaat , Maar het kan ook onder de kraan gereinigd worden. Een aanrader

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Lange batterij duur
  • Scheert echt glad
  • Geen irritatie
  • Reinigen onder de kraan

Minpunten

• Geen reinigingsborsteltje

Nick82 15-11-2017

Eerste indruk

De eerste indruk van de Philips Serie 7000 is zeer positief. Mooi verpakt, duidelijke instructies, komt met veel toebehoren, zowel de trimmer als de opzetborstel waren leuke extra's. Had nog nooit in mijn leven een reinigingsborstel gebruikt maar ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Het apparaat ligt goed in de hand en is snel opgeladen. Ook over het scheerresultaat ben ik tevreden, de mesjes bewegen echt in alle mogelijke richtingen waardoor het scheren zeer vlot verloopt Misschien toch 1 klein minpuntje, er zit geen borsteltje bij om de trimmer proper te maken, dit had wel handig geweest.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • goede scheerresultaten
  • handige toebehoren

Minpunten

• geen borsteltje om de messen te reinigen

Stijn81 13-11-2017

Compact en efficiënt toestel

Een heel degelijk scheerapparaat! Het is een compact en licht toestel. Opgeladen in 1u en dan goed voor 50 minuten gebruik. Via een lampje wordt aangegeven wanneer de batterij bijna plat is. Het toestel wordt geleverd met 3 opzetstukken: een flexibele scheerkop, waarmee je vlot korte haartjes kan scheren (ook op moeilijk bereikbare plaatsen zoals onder de kin). Er zit ook een trimkop bij voor baarden waarop je 6 verschillende lengtes kan instellen. Wat wennen in het begin hoe het best vast te houden en niet altijd eenvoudig om bijvoorbeeld je haren te scheren (zeker achteraan het hoofd, maar dat is sowieso moeilijk). Er zit ook een borstelkop bij om de huid te reinigen na iedere scheerbeurt. Al deze stukken zijn makkelijk te (de)monteren. Ik ben dus zeker tevreden van het toestel!

Pluspunten

• op batterij
  • zowel nat als droog gebruik
  • scheer- en trimfunctie
  • compact
  • laadt snel op

MatthewQ 12-11-2017

Mijn review Series 7000

Complete scheerbeleving met baardstyler en reinigingsborstel als extra.
Het apparaat heeft een mooi en modern design welke mooi is meegenomen , maar het belangrijkste zijn de prestaties en die zijn er zeker. Zowel nat als droog ! En voor mij persoonlijk vanaf de eerste scheerbeurt zonder uitslag of irritatie. De oplaadtijd van dit toestel in verhouding met zijn autonomie is verbluffend , 1u opladen voor 50 min gebruiksgemak. Schoonmaken is gemakkelijk en voor het opbergen word een handige "case" meegeleverd.
Nadeel aan het toestel is dat het niet mogelijk is te scheren tijdens het opladen van het toestel. Het wisselen van de opzetstukken voelt de eerste malen wat ongemakkelijk aan, uit schrik deze stuk te maken.
Echter ben ik zeer tevreden van mijn toestel en raad ik u dit zeker ook aan.

Pluspunten

• lange autonomie
  • makkelijk schoonmaken
  • mooi design
  • handig instelbare beard styler

Minpunten

• scheren tijdens het opladen niet mogelijk