Philips SHAVER Series 7000 S7522

Kleur(en)
wit, blauw
Fabrikant kleur(en)
blauw, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 35 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7522 op Kieskeurig.be.

Gompieke 20-11-2017

Gladde beurt

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Mijn eerste ervaring met de Philips serie 7000 is heel positief. Is snel opgeladen en gaat geruime tijd mee, zodat je hem overal kan gebruiken, voor zowel nat als droog te scheren. Dit apparaat scheert echt glad , zelfs op de moeilijkste plaatsen zoals een hals, zonde irritatie. De inclusieve reinigingsborstel om de huid te verwennen i, geeft een heel fijn gevoel. Het scheerapparaat ligt ook fijn in de hand. Er had wel een reinigingsborsteltje mogen bij zitten voor het reinigen van het scheerapparaat , Maar het kan ook onder de kraan gereinigd worden. Een aanrader

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Lange batterij duur
  • Scheert echt glad
  • Geen irritatie
  • Reinigen onder de kraan

Minpunten

• Geen reinigingsborsteltje

Welkom99 15-11-2017
  • Product gekregen

Zacht voor de huid

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Scheerapparaat is handig in gebruik door de makkelijke manier van reinigen. Scheert glad. Je voelt dat de koppen soepel over de huid glijden. Heeft beter resultaat I.c.m scheerschuim bij mij.

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen
  • Nat scheren
  • Voor gevoelige huid

Minpunten

• Minder resultaat bij droog scheren
  • Scheert iets minder in de hals

Etienne Claes 17-06-2019

Prima scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Had vroeger een Braun scheerapparaat en was toe aan een nieuw apparaat . Het was de eerste keer aanpassen aan de manier van scheren met deze Philips Shaver . Maar aanpassing verliep vlot en ik ben heel tevreden en glad geschoren grondig en daarna een aangenaam gevoel

Pluspunten

• doet zijn werk zonder veel lawaai
  • grondig
  • goed te kuisen en gereed voor een voldende beurt

Haagie85 06-12-2017

Goed, maar ...

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Ik gebruik mijn Philips Series 7000 scheerapparaat nu een aantal weken.

Ik gebruikte altijd een scheermesje, maar had daarmee vaak last van huidirritatie, vooral als ik binnen twee dagen nog een keer wilde scheren. Dit scheerapparaat is daar een mooie oplossing voor. Het resultaat is niet zo glas als (nat) scheren met een mesje, maar omdat de mesjes de huid niet raken ontstaat er geen huidirritatie. Ik scheer dus nu 1 of 2 keer per week met een mesje, en 'tussendoor' met de Philips Series 7000 om de huid de kans te geven om te herstellen zonder er onverzorgd uit te zien. Ik heb ook geprobeerd om nat te scheren met het apparaat, maar dat heeft me niet overtuigd. Het resultaat lijkt niet beter dan bij droog scheren.

Het geluid dat het apparaat maakt valt mij erg mee. Ik kan me er probleemloos mee scheren in de badkamer terwijl er twee kinderen slapen in de kamers ernaast.

Het schoonmaken gaat vrij gemakkelijk. Je haalt de kop van het apparaat af, haalt de twee delen van de kop van elkaar en spoelt ze allebei af. Even laten drogen, weer in elkaar zetten en klaar. Enige punt van aandacht is de aansluiting van de scheerkop. Omdat je die er elke keer dat je hem schoonmaakt vanaf haalt en de aansluiting niet heel solide aanvoelt vraag ik me af of die tot in lengte van jaren heel blijft.

De batterijduur is me positief opgevallen. Zeker wanneer je het apparaat niet dagelijks gebruikt duurt het lang voordat hij opnieuw opgeladen moet worden. Als hij eenmaal leeg is, is hij ook zo weer opgeladen. Extra positief puntje: de aansluiting van de adapter is hetzelfde als die van de Philips tondeuse, die ik al een tijdje heb. Redelijk universeel dus. Altijd gemakkelijk om 1 adapter voor meerdere apparaten te kunnen gebruiken.

De trimmer heb ik nog niet gebruikt, maar ziet eruit alsof hij goed bruikbaar is. De bijgeleverde roterende borstel zie ik mezelf nog niet gebruiken.

Mijn eindconclusie:
Als vervanging voor nat scheren met een mesje: Nee.
Als aanvulling om huidirritatie te voorkomen en er gemakkelijk en snel verzorgd uit te zien: Ja

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Batterijduur
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Minder glad dan met een scheermes

Rutger99 03-12-2017

Fijn en handig scheerappartaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

De Philips serie 7000 heeft een mooi design, licht prettig in de hand en is voorzien van alle benodigde accessoires. Opladen gaat erg snel. Tevens gaat de batterij lang mee en kun je meerdere malen mee scheren totdat de batterij leeg is.
Dit apparaat speciaal geschikt voor de gevoelige huid. Zowel tijdens als na het scheren geen enkele last van irritatie.

Pluspunten

• Geschikt voor gevoelige huid
  • Inclusief trimmer
  • Glad scheer resultaat

aaron7951 03-12-2017

Mooi en goed werkend scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

De Philips serie 7000 heeft een mooi design, licht prettig in de hand en is voorzien van alle benodigde assecoires.

Voor gebruik dien je het apparaat even op te laten. Dit gaat zeer snel. Tevens is de batterij duurzaam en kun je meerdere malen ( ca 6 keer) mee scheren totdat de batterij leeg is.

Volgens de productinformatie is dit apparaat speciaal geschikt voor de gevoelige huid. Dit is helemaal waar. Zowel tijdens al na het scheren geen enkele last van irritatie.

Het apparaat kan nat en droog gebruikt worden. Ik geef de voorkeur voor nat, omdat ik tijdens het droog scheren t gevoel heb dat er haartjes worden meegetrokken.

Het scheerresultaat is wat het hoort te zijn!

Pluspunten

• snel opgeladen
  • lange batterijduur
  • mooi design
  • flexibele scheerkop
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• droog scheren onprettig ( gevoel van harsen)

Murat 01-12-2017

Geweldig!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Om te beginnen zal ik wat vertellen over het inhoud. Alles was zorgvuldig ingepakt. Het stevige hoes zal zeker van pas komen. Enkel kon de handleiding gedetailleerder zijn met wat uitleg samen met de afbeeldingen. Verder is de scheermachine zeer ergonomisch in de hand en heeft een mooi design. Oplader is lang genoeg dat bij sommige scheermachines te kort is. Maar het belangrijkste is natuurlijk de resultaat. Ik ben onder de indruk over het eerste scheerbeurt. Ik heb meestal wat iritatie maar bij philips 7000 series is het precies verleden tijd (eindelijk). Ik gebruik bij elke scheerbeurt het scheerkoppen en trimmer dus deze apparaat is ideaal voor mij en wisselen tussen deze twee koppen is zeer makkelijk. Scheren (droog) ging zeer vlot, koppen nemen zonder moeite het vorm van je gelaat en geeft een comfortabel gevoel en het resultaat is zeer goed (mooi glad). Voor de trimmer kan ik wel zeggen dat het scheerlengte die je kunt instellen spijtig niet uitgedrukt is in mm maar in blokjes maar is zeer makkelijk in te stellen, scheert zonder moeite en je kunt zeer kort scheren. Volgede keer is proberen nat te scheren...... Nu is het al even geleden en heb het al een paar keer geprobeert met nat te scheren en eerlijk gezegd ben verschoten hoe aangenaam en glad het kan zijn met een scheerapparaat. Mijn keuze om nat of droog te scheren is al gemaakt. Batterijcapaciteit valt heel goed mee. Het is zeker niet dat je elke keer moet laden.

Pluspunten

• Super glad
  • Nat en droog scheren
  • Draadloos
  • Ergonomisch
  • Trimmen en glad scheren

Minpunten

• Trimmer toont geen lengte in mm

daflowaman 30-11-2017

Echt glad scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Na meerdere weken gebruik wordt het tijd voor een review. Ik heb meerdere scheerapparaten gebruikt, maar kwam altijd terug bij het nat scheren met een scheermes. De reden hiervoor was dat ik sneller klaar was en dan ook nog met een gladder en minder geïrriteerde huid als resultaat. Ik was dan ook een beetje sceptisch als het gaat om de beweringen dat dit scheerapparaat glad zou scheren en dan ook nog zonder irritatie. Maar ik moet toch eerlijk zeggen dat de beweringen kloppen. Het resultaat is een erg gladde huid. En waar ik met de andere scheerapparaten een droge rode huid aan het scheren overhield, is er nu helemaal geen irritatie.
Toch is er wel een klein puntje van kritiek. Het scheren kost meer tijd dan verwacht, vooral rond de kaaklijn (rondingen). Om een goed resultaat te halen moet je hier goed controleren of het resultaat overal gelijk is en meerdere malen de scheerbeweging herhalen. Voor mij is de combinatie met nat scheren (dus scheerschuim en de Serie7000) de perfecte. Het gaat sneller dan droog scheren en na het scheren voelt de huid nog zachter.
Accuduur is goed te noemen, nog niet hoeven te herladen. Schoonmaken een fluitje van een cent, aangezien je gewoon onder kraan kunt schoonmaken.
Dus voor mij geen andere scheermethode meer.

Pluspunten

• glad resultaat
  • zowel droog als nat scheren
  • makkelijk schoon te maken
  • lang gebruik voor herladen

Minpunten

• iets langer nodig om te scheren

Eddy 30-11-2017

Lange scheermogelijkheid

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Mijn eerste kennismaking met het scheerapparaat was super, dit was bij het openen van de verpakking. Ik had speciaal mij 3 dagen niet geschoren en wilde het apparaat onmiddellijk uitproberen, daar ik heel stugge baardhaartjes heb was ik benieuwd naar de prestaties. Voorheen scheerde ik eerst elektrisch en daarna nog extra met een scheermesje om mijn baard weg te hebben. Het toestel is een lichtgewicht en ligt super in de hand. Voor het eerst gebruik was een lading nodig die enkel 5 min duurde, gebruik het toestel nu gedurende een week elke dag en heb het momenteel nog niet moeten herladen. Dus een super autonomie van de batterijen. Het scheerresultaat is zo verbluffend dat ik geen scheermesje meer nodig heb. De baardtrimmer vind ik persoonlijk minder handig, daar er niet echt een duidelijke handleiding bijzit. Bij mij vorige scheerapparaat gebruikte ik deze om mij snor te trimmen, wat zonder probleem ging, echter (ondanks de regelbare opzetkam) viel het resultaat enorm tegen daar ik zonder het te beseffen kale plekken had gekregen in mijn snor. Het extra borsteltje heb ik nog niet gebruikt daar het voor mij niet echt duidelijk is waarvoor het dient. Het opberghoesje is ideaal om enkel het toestel in op te bergen, de extra opzetstukken kunnen jammer genoeg er niet bij in. Hierdoor is het mogelijk dat de opzetstukken verloren geraken.

Pluspunten

• scheerkwaliteit
  • autonomiteit

Minpunten

• geen opberging voor accessoires
  • Basic handleiding

Macjos 29-11-2017
  • Product gekregen

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Na een weekje de Philips Shaver 7000 getest te hebben ben ik heel tevreden over het apparaat en de scheerprestaties. De belofte om zonder huidirritaties glad te scheren maakt Philips met dit apparaat helemaal waar. Ook met droog scheren zonder schuim. De Philips Shaver 7000 ziet er fraai uit, is licht en ligt prima in de hand. Met de scherpe kinlijn en de halsstreek heeft het apparaat iets meer moeite. Jammer dat er geen (oplaad)houder bij zit zodat je hem netjes een staand plekje had kunnen geven.

Pluspunten

• Lekker glad scheerresultaat
  • Geen huidirritatie

Minpunten

• Geen oplaadhouder

Johan 070 29-11-2017

Draadloos - Prachtig design

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Het is een heel goed scheerapparaat omdat het draadloos is, er zit ook een extra trimmer bij en een borsteltje ! Het is heel gemakkelijk als je op vakantie gaat en hij is heel snel opgeladen. Jammer dat de trimmer weinig standen bevat. Heel goede mesjes en geen irriatie na gebruik Maar een super product. Zijn geld waard!

Pluspunten

• Draadloos
  • trimmer en borstel

Minpunten

• weinig standen op de trimmer

Erik 28-11-2017

Scheert Prima

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Prima scheerapparaat, scheert glad en ik heb er geen huidirritatie van gehad. Prima apparaat voor als je snel een goed resultaat wilt hebben. Wat mij betreft is de prijs aan de hoge kant.

Pluspunten

• Prima laadtijd
  • Makkelijk in bediening
  • Eenvoudig te reinigen
  • Prima accu indicatie

Minpunten

• Scheren tijdens laden niet mogelijk

GreenDevil1981 25-11-2017

De evenknie van scheermesjes

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Nu enkele weken aan het werk met de Philips S7522/50. Me in het verleden altijd geschoren met mesjes omdat ik uitslag kreeg van een apparaat. Tijdens de eerste week was het wennen. Langere scheerbeurten dan met een mesje en ook nog wat huidirritatie. De week erna toen ik het apparaat al meer in de vingers kreeg waren de scheerbeurten korter. Blijkbaar paste m'n huid zich ook aan want de irritatie verdween. Besluit: heel tevreden over dit apparaat. Eens je het in de vingers hebt, is het resultaat identiek aan het scheren met mesjes. Het toestel maakt ook heel weinig geluid en is zeer gemakkelijk te reinigen. Zeker en vast een aanrader!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Scheert even goed als een scheermesje

KlaasK39 24-11-2017

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Nadat mijn oude scheerapparaat het een tijdje terug had begeven heb ik een tijd met een mesje geschoren. Echter, ik miste het gemak van even snel 's ochtends met een scheerapparaat door je gezicht en klaar! De Philips S7522/50 is een fijn scheerapparaat. Relatief korte laadtijd en lange gebruiksduur. Tot nu toe heb ik alleen droog geschoren, het scheert wel iets minder glad als met mesjes maar ben zeer tevreden met het resultaat. Tevens heb ik geen last van huidirritatie, wat ik met mijn vorige scheerapparaat en scheermesjes wel had. Er zit een baardtrimmer en reinigingsborstel (nog niet gebruikt) bij en een etui. Al met al dus een complete set. Handig is ook de batterij indicator, snellaadmogelijkheid voor een enkele scheerbeurt en de vergrendelknop voor onderweg. Tevens is het apparaat makkelijk te reinigen onder de kraan. Ik vind wel de handleiding enigszins beknopt, hier had wel iets meer tekst bij gemogen in plaats van alleen plaatjes.

Pluspunten

• Snellaadmogelijkheid
  • Batterij indicator
  • Lange gebruiksduur
  • Korte laadtijd

Minpunten

• Beknopte handleiding

Schuurtje1904 24-11-2017

Top scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Heb dit apparaat nu ruim 2 weken in het gebruik en het scheert echt super glad. Het apparaat is namelijk te reinigen.

Minpunten

• Vind de blauwe omhulsels een beetje zwak

Marco 24-11-2017

Philips Shaver 7000 Werkt prima!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Ik heb dit scheerapparaat sinds kort. Het is een fijn apparaat wat goed in de hand ligt. Voorheen scheerde ik vaak met een mesje of met een ander scheerapparaat, het is dus even wennen maar werkt erg fijn. Droog scheren voelt prettig aan. Ik gebruik hem liefst met nat scheren. Herwisselen gaat goed maar voelt of je iets kapot trekt.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Glijd rustig over de huid
  • Bruikbaar onder de douche

Minpunten

• Geen schoonmaak borsteltje

Willem1975 24-11-2017

Goed geschoren, lekker glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Vandaag heb ik Philips Shaver S7522/50 mogen ontvangen. De eerste indruk is goed, alles zag er mooi en degelijk uit. Mooi design, 2 hulpstukken, een borstel om te schubben en een Tondeuse/baardtrimmer. Ik vrees dat ik die niet kan testen, bij gebrek aan baard. Het scheerapparaat gaf aan dat hij leeg was en was binnen een uur opgeladen. Je mag dit apparaat niet gebruiken terwijl de stekker er in zit in verband met elektriciteit en water. ik merkte dat dit ook niet mogelijk is., als het snoer er aan zit gaar hij simpelweg ook niet aan en zie je een stekker symbool oplichten, geeft een veilig gevoel. Inmiddels zijn we een aantal scheerbeurten verder en kan ik niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. Wel maakt het apparaat wat meer lawaai dan ik gedacht had.
Inmiddels heb ik mij zowel nat als droog met het scheerapparaat geschoren en dit gaf beide een prima resultaat. Ook onder de douche kon ik met er prima mee scheren. Tevens heb ik daarna mijn gezicht met de reinigingsborstel gedaan en dit gaf een heerlijk schoon en ontspannen gevoel. Kortom, ik kan dit apparaat bij iedereen aanbevelen.

Sacruzsa 24-11-2017

Scheren zonder irritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Heb mijn Philips scheerapparaat gisteren afgehaald op het UPS punt , opgeladen en direct getest en moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben
Update : Gebruik heb dagelijks (waar ik anders mij pas om de 3dagen zou scheren wegens de irritatie) en nog steeds geen irritatie en perfect scheer resultaat Heb nogal een gevoelllig velletje en als militair moet ik mij dagelijjs schren waardoor ik vaak een geirriteerde huid had ma na het gebruik van mijn Philips is dit verdwenen.
Eindelijk scheren met plezier , dus meer dan tevreden klant

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Snel

Minpunten

• nog geen gevonden

Michiel86 24-11-2017

All in one toestel voor een goede prijs!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Absoluut tevreden over het resultaat van deze philips 7000 series! zo goed als geen achterblijvende haartjes, maar vooral het enorme zachte resultaat had ik nooit verwacht. Terwijl ik bij mijn vorige apparaat regelmatig rode puntjes en irritatie had, was dit bij de series 7000 niet het geval. Door de zachte coating op de ringen voelt de machine echt zeer aangenaam tegen de huid. Ook het scheren onder de douche is echt zeer aangenaam met een super resultaat.

Het toestel zelf komt met een leuk doosje waarin je het kan opbergen. Ook makkelijk als je op reis gaat: geen risico meer op kleine haartjes in je toilettas!
Ook een mooie plus: de verstelbare baardtrimmer en de cleansing brush!!

Kortom, dit toestel is kwaliteit/prijsverhouding meer dan de moeite waard!

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Multifunctioneel
  • Voelt zacht aan
  • Geen achterblijvende haartjes
  • Super resultaat, ook onder de douche!

Minpunten

• geen houder om op te laden

Peter71 23-11-2017

Toestel scheert schitterend

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7522

Ben het Philips scheerapparaat model 7000 nu een tweetal weken aan het gebruiken .
Mooi toestel ,stevige aan en uit knop die goed werkt (geen kleine tip toets die na verloop hapert) .Het ligt zeer goed in de hand en scheert optimaal zelfs bij een baard van 3 dagen geeft dit een mooi glad resultaat zonder irritatie of pijnlijke scheerbeurt.
De eerste keren geraakte mijn huid wat gekneld tussen de scheerknoppen , maar dit is opgelost door minder hard te drukken .
Ook het nat scheren werkt voortreffelijk en zeer eenvoudig te demonteren zodat je het snel kunt reinigen .
De tondeuse is eenvoudig maar werkt goed .
Tot hier toe het beste apparaat dat ik in mijn scheer carrière gebruikt heb .