Braun Series 5 5160s

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 5 5160s op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HannesC 11-01-2018

Zeer degelijk scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen.
Vroeg gebruikte ik een scheerapparaat met roterende mesjes van Philips. Ik ben tevreden over het gebruiksgemak en algemeen resultaat van de Braun. Maar helaas heb ik niet de indruk dat kortere haartjes van een stoppelbaard probleemloos worden weggeschoren, iets wat me aan mijn vorige toestel ook stoorde.

Hoewel ik het scheerapparaat maar één keer per week gebruikt heb de afgelopen vijf weken, merk ik toch op dat de batterij zeer sterk is. Ik heb hem nog nooit moeten opladen.

Ik doe dit persoonlijk nooit, maar het is wel een pluspunt dat dit apparaat ook onder de douche bruikbaar is.

Pluspunten

• Vlotte scheerervaring
  • Ook onder de douche bruikbaar
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Niet altijd even accuraat
  • Geen reistas

Nickske92 08-01-2018

Aanrader voor dagelijks scheren en normale baardgroei

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Nu iets meer dan een maand geleden heb ik het product gratis toegestuurd gekregen om te testen. Ik heb altijd al droog en elektrisch geschoren, maar dan met apparaten met een roterende scheerkop. Ik had vroeger bij elk scheerbeurt last van irritatie, dit heb ik nu bijna nooit meer voor. Het scheerresultaat is vele male beter en gladder dan elke scheerapparaat dat ik ooit al gehad heb. Zelfs de moeilijkste haartjes scheer ik nu weg zonder veel problemen. De extra functies zoals de waterdichtheid en het snelladen maken het apparaat heel gebruiksvriendelijk. Alleen moet je wel jezelf dagelijks scheren, want voor langere baardgroei (bv. Na 2 dagen niet scheren) is het apparaat minder geschikt heb ik gemerkt. Dan voelt het soms echt alsof iemand met een pincet je haartjes aan het uittrekken is. Er wordt dan ook aanbevolen bij langere baardgroei om de ingebouwde trimmer te gebruiken, maar door het kleine scheeroppervlak en dubbele werk gaan er maar weinig mensen dit gebruiken denk ik. Buiten dit minpuntje, raad ik het apparaat aan iedereen aan met normale baardgroei en als je jezelf dagelijks scheert.

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Snellaadfunctie
  • Scheert ook moeilijke haartjes

Minpunten

• Enkel geschikt voor normale baardgroei
  • Enkel geschikt voor dagelijks scheren

testpersoon 20-12-2017

Doet perfect wat hij moet doen

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Ik kreeg het apparaat gratis in gebruik om het te testen en mijn mening hierover te delen. Dit is echt een zeer goed toestel! En als je dan weet dat ik de afgelopen 30 jaar nog nooit met een mesje heb geschoren maar telkens met een elektrisch toestel kan je wel bedenken dat ik er toch wel al een aantal heb versleten. Het apparaat volgt ook perfect de contouren van je gezicht en beschadigt de huid totaal niet. Ook het reinigen onder de kraan is heel makkelijk. Tot op heden wel enkel droog geschoren en de trimmer nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Volgt perfect de contouren van je gezicht
  • Makkelijk te reinigen

Levi 17-12-2017

Kwaliteit voor dagelijks gebruik.

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Ik ben zeer tevreden over het scheerapparaat, zowel door het gebruiksgemak als het scheer resultaat. Gebruikelijk trim ik mijn baard en ik was dan ook zeer verbaasd door het glad resultaat zonder irritatie zelfs bij de eerste maal elektrisch scheren.

Het apparaat is zeer makkelijk in gebruik zelfs zonder de handleiding te raadplegen. De scheerkop kan zowel vast als bewegend gebruikt worden afhankelijk van de zone die je aan het scheren bent.

Achteraan het apparaat is een trainer die de baard kort genoeg drinkt om gemakkelijker elektrisch te scheren. Deze trimmer is niet geschikt om in model te trimmen en enkel om kort te trimmen voor het scheren.

Scheert zeer glad zonder dat je 20 maal over dezelfde zone moet gaan.

Na opladen blijft het apparaat meer dan zeven dagen te gebruiken zelfs bij dagelijks gebruik. Het opladen is ook zeer snel.

Ik heb dit scheerapparaat ontvangen om te testen en alhoewel ik dus normaal gezien niet elektrisch scheer was ik positief verrast door het resultaat. Ik kan dit apparaat dan ook vooral aanraden aan mensen die dagelijks glad scheren en minder aan mensen die een baard trimmen of in model brengen.

Pluspunten

• Resultaat
  • Kwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Precisie trimmer
  • Fragiele staander.

Kevin 16-12-2017

Ergonomisch toestel

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Deze Braun series 5 scheermachine werd gratis ontvangen en toegestuurd. Dit zodat deze door mij getest kon worden.
Mijn bevindingen over dit product zijn vrij positief. Zo is het toestel zeer snel opgeladen voor een voldoende lange scheerbeurt. Na gebruik is het toestel eenvoudig af te spoelen onder de kraan waardoor dit telkens netjes opgeborgen kan worden. Een klein nadeel lijkt mij wel dat het opzetstuk voor een langere stand vrij los zit, gelukkig wordt dit niet door mij gebruikt.

Pluspunten

• Batterij
  • Ergonomisch
  • Reinigen

Minpunten

• Los opzetstuk