Braun Series 9 9290cc Wet&Dry - Reviews

Nat en droog
Bruikbaar onder de douche
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

renzoluitjes2 10-09-2016

Top apparaat!

Prachtig apparaat, mooi vormgegeven, lange accuduur en zowel nat als droogscheren is mogelijk. Geen huidirritaties (vorige Philips gaf dit wel) en gewoon een compleet apparaat inclusief toebehoren. Duurzaamheid en prijs/kwaliteit niet goed kunnen beoordelen omdat deze gratis ter beschikking is gesteld.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Accuduur
  • Irritatieloze huid
  • Functionaliteiten

Minpunten

• Duurzaamheid?
  • Prijs-kwaliteit?

Filip P. 02-02-2018

waanzinnig apparaat!

Ik heb dit product gratis gekregen om te testen en vond het een sublieme machine. Het straalt een en al degelijkheid uit. Het design is echt knap en het voelt even robuust aan als het eruit ziet!

Het glijdt enorm goed over de huid en evenaart voor mij meer dan perfect het scheren met een mesje en schuim, maar dan zonder al dat gedoe. Onder de douche werkt het evengoed. Ik ben maw supertevreden over dit artikel!! Als je zoekt naar het summum van machinaal scheren, wel dan heb je het hiermee gevonden!

• Robuust
  • Scheerresultaat

Ayllas de Vries 25-01-2018

Top product!

Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen. Het scheerapparaat ziet er heel mooi en fancy uit. Werkt zoals je zou mogen verwachten van een product van dit kaliber. Wordt geleverd met oplaad/schoonmaakstation, wat heel handig is en waardoor je er weinig onderhoud aan hebt. Wanneer ik het apparaat gebruikt heb zet je hem terug in het station, waardoor hij altijd klaar is voor gebruik. Ik kan het apparaat aan iedereen die gladgeschoren voor de dag wil komen aanraden. Alleen wanneer je wilt trimmen in plaats van scheren (iets meer dan een stoppel), kun je beter een trim-apparaat gebruiken.

Pluspunten

• Snel opgeladen

Minpunten

• Niet om te trimmen

JohnnyS 18-01-2018

Degelijk en efficiënt

Ik heb dit scheerapparaat ontvangen om gratis te testen.
Het scheerapparaat is heel stijlvol en oogt zeer mooi. Het ziet er heel luxueus uit. Het ligt heel goed in de hand. Je krijgt er ook een reistasje, reinigingsvloeistof een reinigingsstation en een borsteltje bij, alles is dus voorzien. Scheren gaat heel gemakkelijk, zowel nat als droog. Het voelt zeer zacht aan. Handig om onder de douche te gebruiken. Het scheerapparaat scheert fijn door de flexibele scheerkop. Het scheert zeer vlug alles glad. Je hebt ook geen huidirritaties. Voelt misschien wel wat zwaar aan in vgl met andere apparaten.
Het apparaat laadt snel op en de accu gaat lang mee. De lcd display is gemakkelijk, geeft aan hoe lang je nog kan scheren. Ook heel handig is de ingebouwde trimmer. Bij sommige andere toestellen moet je dit er apart opzetten.
Het bijgeleverd reinigingsapparaat is ook een troef, het doet zijn werk goed. Is niet heel groot en gemakkelijk op te bergen. Qua looks valt het echter een beetje tegen in vgl met het scheerapparaat. Boven het reinigingsstation staan een rood kruis en een groene V. Oogt niet mooi op de badkamerkast. Ook meenemen op reis is een heel gedoe (te groot), is daar waarschijnlijk niet voor gemaakt. Voor een reinigingsapparaat heb je natuurlijk reinigingsvloeistof nodig, dit moet je dan wel op voorraad hebben en moet je apart aankopen. Prijs hiervan weet ik niet.
Dit is een goed en degelijk scheerapparaat. Scheert zeer efficiënt.

Pluspunten

• Scheert zeer efficiënt
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Reinigingstation heeft minder mooi design

DannyVL 07-01-2018

Handig in gebruik, snel gladgeschoren

Ik heb de Series 9 9290cc Silver gratis ontvangen om te testen en ben zeer tevreden van het apparaat! Ik heb me hiervoor jarenlang geschoren met een oud scheerapparaat. In vergelijking is het nieuwe Braun apparaat stukken beter. Het apparaat ligt goed in de hand en het is volledig draadloos. Dit is een groot pluspunt tegenover apparaten die je in het stopcontact moet steken. Zo heb je niet meer het risico om het apparaat uit te trekken tijdens het scheren.
Daarnaast geeft het apparaat ook een glad resultaat na één scheerbeurt. Het is niet nodig om er meerdere keren over te gaan en het blijft langer glad. De scheermesjes gaan mee met de contouren van je gezicht. Je moet dus niet hard drukken om goed te kunnen scheren. Wat ik persoonlijk wel een nadeel vind is dat het apparaat vrij hard trilt tijdens het scheren. De trillingen voel je tot in je kaakbeen.
Andere voordelen zijn het handige cleaning station. Je zet het scheerapparaat in het station en het is gereinigd. Je hoeft het apparaat dus niet te demonteren en manueel te reinigen. Daarnaast gaat de batterij ook lang mee en zit er een handige etui in de doos waarin je het apparaat kan bewaren als je op reis gaat.

Pluspunten

• Snel gladgeschoren
  • Blijft lang glad
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Trilt hard tijdens scheren

Daniel B 04-01-2018
  • Product gekregen

Goed apparaat maar niet eenvoudig

Enige tijd geleden heb ik dit product gratis in ontvangst genomen om het te testen. Na het lezen van de handleiding ben ik mij er mee gaan scheren.

Bij het eerste gebruik had ik mijn baard wat langer, denk hierbij aan 1,5-2 weken niet geschoren. Bij het scheren voelde ik dat dit scheerapparaat erg aan die langere haren trekt. Dit was aardig pijnlijk en zeg om die reden dat dit apparaat niet geschikt is voor mensen die hun baard een beetje laten groeien en dan scheren. Bij het opnieuw scheren na 2 dagen groei is het scheerapparaat wel erg prettig. Scheert goed glad en glijdt eenvoudig over de huid.

Het apparaat komt in een mooie case voor bijvoorbeeld het reizen. Een hardcase die je apparaat goed beschermt. HEt is dus geen tasje of zakje waarin je apparaat alsnog snel beschadigd (kromme mesjes etc).

De trimfunctie op dit apparaat vind ik erg lastig te gebruiken en vereist wel enige oefening met het apparaat.

Het reinigingssysteem is ideaal. Nou was ik dit al wel gewend, maar dan zonder een vulling maar gewoon een bakje waar je onderin het schoonmaakmiddel doet. Je hoeft dus niet later het reinigingssysteem zelf schoon te maken. Nadeel hiervan is wel dat de aanschaf hiervan duurder is.

Vanuit mij: prima apparaat voor het glad scheren (zowel nat als droog).

Pluspunten

• Hardcase
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Vulling reiniging prijzig
  • Groot laadstation

Nick 21-12-2017

Handig Scheertoestel

Ongeveer 1 maand geleden ontving ik de Braun 9290cc, deze kreeg ik volledig gratis toegestuurd. Mijn eerste indruk was erg positief. Het apparaat zag er erg luxueus uit en lag licht in de hand. Na het lezen van de handleiding was ik klaar om het apparaat uit te testen.

Mijn baard was tussen de twee a drie dagen oud bij het eerste gebruik. Het scheren van mijn baard verliep erg vlot. Bij één enkele beweging verdwenen de haartjes, waarbij je bij een ander apparaat soms meerdere keren over hetzelfde plekje moet gaan om dit resultaat te bereiken. Het gebruik van de trimmer gaat goed maar deze staat best kort op de scheerkop waardoor het even zoeken is hoe deze te gebruiken

Het scheren was alvast een succes maar wat me helemaal aansprak bij dit apparaat is het reiningings accessoire. Na gebruik klop je de scheerkop uit en plaats je het apparaat in het reiningings accessoire. Vanaf dit moment doet het accessoire zelf al het werk. Het apparaat komt er na de reiningings sessie helemaal schoon uit en bovendien heeft het een erg frisse geur.

Pluspunten

• luxueus
  • licht apparaat
  • reinigings methode

Minpunten

• prijs
  • de trimmer staat kort op de scheerkop

MartijnVhn 10-12-2017

Geweldig product voor de mensen die het kunnen betalen

Voor dit apparaat heb ik altijd een manueel scheermesje gebruikt. Mijn huid is jammer genoeg zeer droog waardoor het scheren snel pijn deed. Met de Braun 9 ben ik dit probleem echter nog nooit tegen gekomen. Mijn huid is niet geïrriteerd en voelt zeer glad aan. Het scheerapparaat volgt de contouren van mijn gezicht zeer gemakkelijk met zijn losse scheerkop en van de acne die soms open ging tijdens het scheren heb ik ook geen last meer.
De batterijduur is ook een belangrijk pluspunt aan dit scheerapparaat. Na één keer op te laden is het scheerapparaat klaar voor langdurig gebruik. De batterij krijgt dan ook vaak de kans om extra op te laden tijdens het gebruik van het Clean&Charge station. Dit station laadt de batterij op en zorgt ervoor dat elke scheerbeurt als de eerste keer aanvoelt.
Goed aan dit apparaat is dat ik dit ook op allerlei manieren kan gebruiken. Ik mag scheerschuim gebruiken, onder de douche staan en droog scheren.
Het enige minpunt aan dit apparaat is dat de grote kop ervoor zorgt dat het scheren onder de neus soms een beetje ongemakkelijk is.
Al bij al zou ik dit apparaat dus zeker aanraden, als je het kan betalen.

Pluspunten

• Batterij
  • Losse kop
  • Trimmer
  • Nat en droog scheren

Minpunten

• Grote kop