Braun Series 7 7880cc Wet&Dry - Reviews

vibrerende folie
Nat en droog
Trimmerfunctie/tondeuse

PatriCCk 28-09-2016 Product paar weken in bezit

De gehele dag een glad gezicht

Mijn oude scheerapparaat met roterende koppen was toe aan vervanging. Ik gebruik nu de Braun 7880CC Wet&Dry en het resultaat is perfect. De eerste dagen moeten wennen aan het apparaat en de daarbij behorende scheerbeweging. Direct viel mij op dat mijn huid een stuk minder rood was na het scheren. Verder is het scheerresultaat veel beter. Midden op de dag is de baardgroei nog minimaal.

Pluspunten

• Goed scheerresultaat
  • Automatisch schoonmaak/oplaad station
  • Ligt goed in de hand
  • Laad snel op
  • Ingebouwde trimmer

Minpunten

• Maakt iets meer geluid bij scheren

vlokje-trnd 25-09-2016 Product paar weken in bezit

Beste keus voor de gevoelige huid.

Ik heb sinds kort een Braun 7880cc scheerapparaat. Ik heb me de afgelopen jaren altijd geschoren met een scheermesje. Daarvoor had ik een scheerapparaat met 3 roterende koppen, maar daar kreeg ik altijd een verschrikkelijk overgevoelige huid van. Ik had sindsdien scheerapparaten afgezworen, tot iemand me attendeerde op de techniek die Braun gebruikt in de 7-serie (en 9-serie). Daarmee zou je geen last hebben van een gevoelige huid na het scheren.

Het is best een grote uitgave, maar als het echt goed is voor mijn huid, dan vind ik dat het waard. En dat is het dus.
Ik gebruik het apparaat nu 2 weken en ik heb helemaal geen last gehad van mijn huid. Eindelijk heb ik geen gedoe meer met mesjes.
Dus voor iedereen die last heeft van een schrale, rode huid na het scheren, is dit een echte aanrader.

Wat krijg je nu nog meer voor dit geld, behalve een fijn scheer resultaat?
Bij de 7880cc wordt ook een reinigings- en oplaadhouder geleverd (Clean&Charge station). Je kunt het scheerapparaat daar na het scheren in zetten, waarna het schoongemaakt wordt en tegelijk opgeladen. Erg handig, maar je hebt wel een (grote) plek nodig met stopcontact in de buurt, om dit schoonmaak-apparaat neer te zetten. Er zit ook een cartridge bij voor ongeveer 30 keer reinigen.
Ik reinig het scheerapparaat na elke scheerbeurt onder de kraan en zet het pas in de houder als de batterij bijna leeg is. In de gebruiksaanwijzing staat verder dat je 1 maal per week een paar druppels naaimachine-olie op de scheerkop moet doen. Heel erg jammer dat dat niet meegeleverd wordt. Voor zo'n duur apparaat had er best een flesje olie bij mogen zitten.

Op het scheerapparaat zit een schermpje met info over de batterij status en een indicatie als de scheerkop vervangen moet worden. De scheerkop moet vervangen worden na ongeveer 18 maanden, maar dat is ook afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt en hoe je het onderhoudt.
Verder zit er ook nog een kleine tondeuse op voor je bakkebaarden bijvoorbeeld. De tondeuse zit echter op een rare plek, want als ik het rond de oren gebruik, komt de scheerkop gevaarlijk dicht bij mijn hoofdhaar. Je zou dus per ongeluk haar kunnen afscheren, terwijl je met de tondeuse bezig bent.

Enige puntje voor wat betreft scheer resultaat, vlak onder de neus scheren gaat niet zo grondig. De volgende dag zijn daar de haren als eerste zichtbaar. Het lijkt alsof de 3-delige scheerkop niet met alle 3 delen scheert en daardoor niet zo effectief is. Je kunt de beweegbare scheerkop wel vast zetten om een beter resultaat te krijgen, maar dat is niet zo perfect als de rest.

Conclusie: Voor mijn huidtype blijkt dat ik het beste resultaat krijg als ik me met scheerschuim scheer. Dan heb ik geen rode huid, geen gevoelige plekken en daar was het mij om te doen.

Pluspunten

• geen gevoelige huid
  • batterij gaat lang mee
  • nat te gebruiken
  • of met scheerschuim
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• prijzig
  • tondeuse is niet handig

pwijnans 15-09-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goed scheeraparaat tegen geiriteerde en rode huid

Prima scheerapparaat
Scheert glad zonder rode en geirriteerde huid
Fijn reinigingsstation waarbij het scheerappraat grondig wordt schoongemaakt.

Pluspunten

• Scheerervaring
  • Geen rode huid
  • Geen geirriteerde huid