Braun Series 7 7865cc Wet&Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 7 7865cc Wet&Dry op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Yves M. 13-01-2018

Uitstekend toestel voor harde baardgroei

Sinds een maand gebruik ik de Braun 7865cc. Ik verkreeg het toestel kosteloos om uit te testen.
Vooreerst stond ik sceptisch ten opzichte van dit type van scheerapparaat. Ik maakte immers jaren gebruik van een roterend scheerapparaat.
De eerste malen voelt het scheren dan ook ietwat anders aan. Je raakt echter snel gewoon aan het gevoel. Het toestel ligt best stevig in de hand. In een mum van tijd slaagt het toestel er in om glad te scheren. Je hoeft maar eenmaal over het te scheren stuk huid heen te glijden. Dit toestel werkt dan ook snel en efficiënt. Bovendien is het gladde scheergevoel van lange duur. Ondanks mijn zware baardgroei hoef me maar eens per etmaal te scheren.
Zelfs als ik een stevige stoppelbaard heb, bijvoorbeeld na een scheerloos weekend, slaag ik er moeiteloos in om de baardgroei in een handomdraai te verwijderen. Droog én nat. Het toestel leest je huid en past zich als het ware aan. Je kan de scheerfunctie ook personaliseren met behulp van één van de vijf standen, afhankelijk van je wensen van het moment.
Ook het trimmen is kinderspel. Met zijn flexibele kop bereik je de moeilijkste en meest fijngevoelige plekken. Het reinigingsstation is een leuk extraatje. Het is ietwat log maar biedt een enorme meerwaarde. Het station waakt over de een perfecte hygiëne en geeft duidelijke info. Het fungeert tevens als oplaadstation, eentje waar het scheerapparaat perfect zijn thuis vindt.
Last but not least verdient ook de reishoes een vermelding. Altijd handig als bescherming als je het scheertoestel wil meenemen!

Pluspunten

• krachtige motor
  • efficient
  • zowel nat als droog
  • laadstation

Minpunten

• reinigingsstation neemt wat plaats in

KenEm 22-12-2017

Aanradertje

Ik ben zeer onder de indruk van dit toestel. Je kan je zowel nat als droog scheren en dat werkt in beide gevallen snel en gemakkelijk. Goed formaat, makkelijk om te reinigen, handige bakkenbaardentrimmer. Praktisch ding dus. Scheert gewoon heel goed en is handig in gebruik. Wat wil je nog meer?

TomH 20-12-2017

Toptoestel voor glad scheerresultaat

Ik kreeg dit scheerapparaat gratis toegestuurd om te testen. Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van een Braun Series 3-toestel, maar schrok toch even van het kwaliteitsverschil met deze Series 7! Onmiddellijk bij het 1e gebruik voel je dat je een toptoestel in handen hebt. “Made in Germany” en dat merk je wel. Houder en toestel ogen trouwens ook nog mooi in de badkamer. Het zelf reinigen en automatisch laden zijn super handig, ook al lijkt me de prijs van de reinigingscartridges wat duur uitvallen. Je kan het toestel ook gewoon onder de kraan uitspoelen, wat erg handig is.
Enig nadeel is de (op het eerste zicht) ingewikkelde handleiding (er zijn nl. heel wat led-indicatoren op het toestel en de houder…). In de doos stak er ook geen reinigingsborsteltje (zoals bij mijn Series 3), jammer. Voor die prijs mocht dat er zeker bij.
Conclusie: je haalt topkwaliteit en –design in huis. Het toestel heeft enkele handige functies maar net dat vereist wat ‘studietijd’.

Pluspunten

• degelijkheid van het toestel
  • zelfreiniging
  • trimmer en 'snorstand'

Minpunten

• prijs reinigingscartridges
  • borsteltje ontbrak

Luc 04-12-2017

Closer dan elektrisch scheren kom je niet!

Heb de Braun 7865cc nu al een goeie 2 weken in gebruik (ontvangen van Braun met het ook een onafhankelijke recensie).
Hierbij mijn bevindingen (ik scheer steeds droog):

Pluspunten:

- heel close shave, dit komt in de buurt van een mesje met scheerschuim
- gevoelige zone zoals de hals wordt goed meegenomen, geen platliggen haartjes die 'vergeten' raken
- stil scheren (dit in vergelijking met mijn vorige van Panasonic)
- reinigingsstation doet zijn werk goed en grondig
- scheerkop dient maar om de 18 maanden te worden vervangen

Nadelen:

- na elke shave wordt dit toestel opgeladen in het station (levensduur batterij?)
- vrij dure vervangcartridges voor het reinigingstoestel
- scherpe alcoholgeur na reiniging van het toestel

Robby Emons 27-11-2017

Glad scheerresultaat

Ik heb deze Braun series 7 7865cc gratis ontvangen om hem te testen en ben er zeer tevreden over. Het toestel levert een glad resultaat. Door de zwenkende scheerkop worden de gelaatscontouren goed gevolgd en worden alle haartjes efficiënt verwijderd zonder (huid)irritatie. Wanneer het scheren erop zit plaats je het scheerapparaat gewoon in het clean&charge station waar het wordt gereinigd, gesmeerd en opgeladen, supermakkelijk!

Pluspunten

• glad resultaat
  • vrij stil