Philips SHAVER Series 5000 S5150

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5150 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

joskedeneushoorn 30-12-2015

Sinds een grote week heb ik dit toestel in huis. De handleiding was een beetje onoverzichtelijk omdat dit enkel met tekeningetjes is, maar eenmaal je alles één keer goed bekeken hebt wijst het zichzelf wel uit.

Het toestel bestaat uit twee delen. De scheermachine en ook een houder waarmee je alles kan reinigen.

Het voordeel is dat je de scheermachine goed in een houder kan wegzetten, deze gereinigd wordt en nadien automatisch wordt opgeladen. Dit is handiger dan een losse scheermachine die je ergens weg moet leggen en de kabel die door de badkamer ligt. De houder is wel redelijk groot, maar dit komt doordat er onderaan een reinigingsvloeistof in zit.

De scheermachine zelf heeft een zeer gemakkelijke vorm, het houdt prettig vast, in welke houding je ook zit. De kop is zeer flexibel, waardoor je met een paar vlotte bewegingen toch de hele kaaklijn hebt geschoren. De scheermachine is ook stil. Bij sommige machines heb je het gevoel alsof er een grasmaaier bezig is. Maar hier hoor je enkel een lichte ruis.

Qua efficiëntie ben ik iets minder tevreden. tot nu toe heb ik nog geen enkel toestel gevonden waar mijn baardhaar vlot mee af gaat. Zelfs met gewone scheermesjes moet ik er twee keer overheen gaan voordat alles verdwenen is. Ik heb dan ook last van een hevige baardgroei, waardoor er tegen de middag al nieuwe stoppels zichtbaar zijn.
Het toestel verwijderd wel alle haren, maar hier moet ik op sommige plaatsen ook twee- of driemaal er overheen.
Ik denk dat het wel heel effectief is bij een normale baardgroei. Als je met een scheermesje geen tweemaal over de huid moet, zal dit zeker even efficiënt zijn, en gaat dit veel sneller.
Het toestel glijdt ook vlot over de huid. Door het flexibele systeem heb ik weinig tot geen last van irritatie.

Al bij al is het dus een zeer goed toestel voor een normale baardgroei. Het werkt zeer handig met de houder en reinigingssysteem. Bij zwaardere baardgroei raad ik een toestel aan waarbij je ook nat kan scheren.