Philips SHAVER Series 7000 S7510

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 95 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7510 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Princeke 04-11-2017

Prima apparaat

Ik had hiervoor een ander Philips scheerapparaat uit de 5000 series en was aanvankelijk heel blij met het scheerresultaat en het scheren op zich. Na enkele weken/maanden echter bleek dat het scheergedeelte meermaals los kwam tijdens het scheren wat enorme frustraties teweeg bracht, zeker als het scheergedeelte dan op de grond viel en openging waardoor alle afgeschoren haartjes op de vloer terechtkwamen. Ik ging er uiteindelijk terug mee naar de winkel en kreeg gelukkig mijn geld terug. Om dit geen tweede keer mee te maken ging ik alle toestellen in de toonzaal af om zelf te ondervinden welk scheerhoofd het best vast zat aan het scheerapparaat en zo kwam ik uit bij deze S7510. De andere uit de 5000 en 9000-series hadden allen een even los scheerhoofd maar bij deze zat het duidelijk goed vast aan het apparaat.

Over het toestel zelf dan: het ziet er heel leuk uit en buiten het feit dat de aan-/uitknop niet echt ideaal gelegen is, wat wel eens onverwacht uitschakelen tot gevolg geeft, ligt het ook heel goed in de hand. Ikzelf heb het apparaat tot heden enkel 'droog' gebruikt en vind wel dat het tijdens het scheren niet zo zacht aanvoelt als mijn vorige. Ook het scheerresultaat is zonder twijfel niet zo goed als met een mesje maar voor een elektrisch apparaat best wel goed. Soms moet je wel meer dan 1 keer scheren om volledig glad te hebben maar dat heb je wel met elk elektrisch scheerapparaat, zeker als het wat 'ouder' wordt. Als je aan je bakkebaarden wat lang haar hebt en je komt er toevallig met je apparaat aan, dan worden de lange haren wel echt uitgetrokken wat een beetje pijnlijk is! Daarentegen glijd het toestel wel heel vlot over elk onderdeel van je huid en volgt het heel goed de contouren van je gezicht. Ikzelf gebruikte tot op heden de bijgeleverde trimmer niet; enerzijds omdat ik het niet nodig heb maar anderzijds ook uit vrees om het scheerhoofd los te maken en het daarna niet meer zo vast aan het toestel te kunnen bevestigen zoals ik had met mijn vorig toestel.
De batterij is relatief snel leeg maar gelukkig is er een goeie aanduiding zodat je weet wanneer je het moet opladen (na 4 - 5 scheerbeurten).
Het reinigen zelf is vrij simpel: je houdt het toestel (of de onderdelen) onder de kraan en het is proper. Na het reinigen mag je de scheerkoppen langs de buitenzijde NIET afwrijven met een handdoek ofzo volgens de gebruikshandleiding en effectief, als je dat wel zou doen zul je al snel merken dat je handdoek blijft steken aan de mesjes. Gewoon even droog schudden is voldoende.
De prijs is wel aan de hoge kant maar als je even googled kan je wel een goedkopere prijs vinden dan in de meeste winkelketens. Tot eind januari 2018 is er tevens een cashback van 30 euro vanwege Philps zelf!!

Kortom: Als het scheerhoofd nu ook binnen een aantal maanden nog steeds zo goed vastzit aan het toestel als nu (wat niet het geval was bij mijn toestel uit de 5000-serie), dan ben ik een heel gelukkige gebruiker en beveel ik dit apparaat zeker aan!!

Pluspunten

• Stevig toestel
  • Geen wondjes bij het scheren

Minpunten

• Prijs
  • Batterijduur

Spadimo 28-09-2016

Perfect in de handliggende en soepel scherend scheerapparaat

Philips Shaver series 7000 is een perfect in de handliggende en lichtgewicht scheerapparaat.
De 3 scheerkoppen zorgen voor een perfecte scheerbeurt. Dankzij het handig kliksysteem is de Philips gemakkelijk te reinigen.
Het scheer zo goed dat ik me soms om de 2 dagen hoef te scheren.
De Batterij gaat ook heel lang mee en is vlug terug opgeladen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk reinigbaar
  • Perfect scheerresultaat