Philips SHAVER Series 7000 S751041 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 179 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,1

Martijn Slaats 07-10-2016 Product paar weken in bezit

Goed en prettig apparaat

Ik heb het scheerapparaat nu enkele weken uitvoerig getest. Persoonlijk scheer ik dagelijks iedere ochtend voor het douche. Voor een goede test een aantal dagen niet geschoren om te kijken hoe het apparaat omgaat met wat langere baardgroei.

Het design van de Philips is geweldig. Hij is super licht in tegenstelling tot mijn oude scheerapparaat. Hij ligt lekker in de hand met een aan en uitknop op de juiste positie. Het opzet stukje heb ik niet geprobeerd. Dit lijkt mij een iets wat omslachtige procedure. De batterij gaat lang mee. Op mij n vakantie van 2,5 week niet 1 keer opgeladen bij dagelijks gebruik.

Het scheer resultaat is goed. Bij dagelijks scheren verdwijnen de stoppels als sneeuw voor de zon. Door de bewegende koppen glijd hij soepel over de huid heen en geeft een glad resultaat. Wanneer ik mijn baardgroei een paar dagen liet staan had het scheerapparaat er meer moeite mee. Ik moest op plekje waar lange haren zaten meerdere malen overheen. Dit zorgde voor een droge geïrriteerde huid.

Ik ben uiterste tevreden over de prestatie van dit scheerapparaat. Hij doet wat hij moet doen en doet dit goed. Als ik hem vergelijk met andere apparaten die ik heb gehad is het een absolute aanrader.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Perfect scheerresultaat
  • Goede Accu
  • Prettige in de hand

Minpunten

• Resultaat bij langere haren

mooii 24-01-2016 Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden met het toestel.heb hem in de auto liggen en voor ik op het werk aankom is mijn huid glad!Top apparaat! Ik zou het iedereen kunnen aanraden!

bussie04 19-01-2016 Product paar weken in bezit

Scheerresultaat is mooi glad, de verschillende mogelijkheden zijn fijn maar niet altijd nodig, zeer gebruiksvriendelijk en mooie vorm ligt makkelijk in je hand

frans1907 12-03-2017

apparaat valt tegen

na veel scheerapparaten van philips gebruikt te hebben is dit het eerste apparaat welke mij zeer tegenvalt
voor een glad resultaat moet ik nu mezelf nascheren met een mesje omdat het apparaat geen glad resultaat geeft en zelfs veel wat langere haren laat staan

BenShaver 05-01-2017

heel andere eigenschappen dan verwacht

Het grootste 'probleem' is de afstand tussen de koppen. Ca. 10 mm ipv 5 mm bij mijn oude Philips shaver. Dit geeft een relatief erg groot oppervlak in midden van het apparaat waar niet geschoren wordt. Waardoor je dus wel heel hard rondjes moet gaan draaien. Niet prettig. Was de ontwerper soms een persoon met reusachtig grote kaken? Ten tweede de comfort ringen zijn helemaal niet zo glad als verwacht voor 'sensitive shave'. (bij droog scheren). Is het apparaat toch vooral voor nat scheren bedoeld? Dan is het nl. wel beter. Apparaat is wel licht van gewicht en ligt goed in de hand.

Zaka 27-12-2016

Hallo Philips,

Ik gebruik de pro 7000 maar helaas is het scheer resultaat niet best. Ik moet altijd achteraf met een scheermesje de stoppels weg scheren. Dit is nodig voor een gladde resultaat. Terwijl ik juist eigenlijk van de losse scheermesjes af wil. De pro 7000 moet ik vaak over hetzelfde plek manoeuvreren, en het gaat moeizaam af. De stoppels blijven gewoon goed zichtbaar achter..

Hoe kunnen wij dit nu het beste oplossen?

Ger 18-12-2016 Product paar maanden in bezit

zeer slecht scheer resultaat

ik had verwacht dat het een goed glad scheer resultaat zou zijn, ,maar na 3 weken was het steeds minder,heb hem 2 maanden gebruikt ,contact met philips gehad,dat het slechte scheerkoppen waren,maar verder ben ik er bedankt mee,alleen de trimmer is goed
ik denk dat de eerste scheerkoppen niet goed waren,jammer van philips,

Minpunten

• slecht scheer resultaat

MartijnS 07-10-2016

Goed en prettig apparaat

Jaap35 04-10-2016

Lichtgewicht scheerapparaat

Een heel licht scheerapparaat, wat lekker in de hand ligt. Scheert zeer glad en geeft nauwelijks irritatie. Een klein minpuntje is dat hij rondom de neus wat lastiger scheert.
Makkelijk dat hij onder de douche te gebruiken is.
Zeer snel opgeladen

Spadimo 28-09-2016 Product paar weken in bezit

Perfect in de handliggende en soepel scherend scheerapparaat

Philips Shaver series 7000 is een perfect in de handliggende en lichtgewicht scheerapparaat.
De 3 scheerkoppen zorgen voor een perfecte scheerbeurt. Dankzij het handig kliksysteem is de Philips gemakkelijk te reinigen.
Het scheer zo goed dat ik me soms om de 2 dagen hoef te scheren.
De Batterij gaat ook heel lang mee en is vlug terug opgeladen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk reinigbaar
  • Perfect scheerresultaat

MrFerrari 27-09-2016

werk fijn en makelijk

Werkt zeer fijn en makkelijk. makkelijk schoon te maken. trimmer is makkelijk te verwisselen met scheerkop

Psygho77 25-09-2016

ideaal voor de (baard)harige gevoelige man!

Verpakking / Eerste indruk:
Het apparaat is netjes verpakt. Het ligt lekker in de hand, en is opvallend licht in gewicht! Bouwkwaliteit is wat betreft mijn eerste indruk gewoon goed. Geen goedkope plastic-plastic klik systemen voor het scheerbladhouder, maar keurig met metaal-plastic.

Tondeuse:
Het is even wennen dat je de hele scheerkop kan wisselen voor een de opzet tondeuse. Je trekt de kop er helemaal af, en je plaats dan de tondeuse "kop". Deze heb ik overigens nog niet gebruikt. Methode van bevestigen lijkt prima in orde. Het vergrendelt goed, en zit ook weer niet te vast. Lijkt op het eerste oog kwalitatief wederom een goed ontwerp.

Eerste ervaring:
Tijdens het droog scheren (nat scheren nog niet gedaan) valt op dat het scheer apparaat erg stil is! Hij volgt goed de contouren van mijn gezicht. En hij glijd gemakkelijk over mijn huid.
Ik was ook erg snel klaar met mijn scheerbeurt. Snel gaat het dus ook. Het is voor mij weer leuk om me te scheren.

Roodheid:
Hoewel je huid eerst 2 week moet wennen, kan ik wel zeggen dat ik na het scheren al heel veel minder roodheid heb! Dit is nu al een VERADEMING! Ik moet normaal gesproken gemiddeld 5 keer in de week scheren.

1e Scheer resultaten / opmerkingen:
Ik heb wel het gevoel dat het apparaat iets minder glad scheert.
Dit is niet te zien, en mijn vrouw voelt het ook niet. Maar gezien het ENORME verschil wat betreft roodheid / irritatie, ben ik de laatste die hier over moppert! Een scheerbeurt is immers zo weer klaar, minder dan 3 minuten.

Het is even wennen om onder je neus te scheren, dit doe ik met 1 "scheerrondje". De eerste keer kreeg ik het niet mooi glad. Na wat oefenen was het de 3e scheerbeurt al geen probleem meer.

Schoonmaken:
Het schoonmaken na de scheerbeurt verloopt prima. Wil mis ik het borsteltje. Dit is echt een gemiste kans! Het verstoort de werking niet, (en je ziet het niet eens meer als je het scheerblad weer monteert) maar het lijkt niet zo netjes als er nog wat minuscule haartjes achterblijven. De extra kosten voor een borsteltje lijken me te verwaarlozen.

Update na 2 week in gebruik:
Super tevreden.
'Avonds scheren geeft 'morgens geen zichtbare irritatie plekjes meer. Met nat scheren,(erg fijn!) is het binnen 2 uur weg. Irritatie plekjes zijn bij mij met 90% verminderd!
Als je droog scheert voel je vanzelf dat het wat stroever over de huid gaat. Dit is het moment dat het glad is, en je hier niet weer over heen hoeft.

Tondeuse inmiddels ook getest en doet het gewoon goed

Alice 24-09-2016 Product paar weken in bezit

Tegenvallend scheerresultaat

Ik heb het scheerapparaat nu twee weken in huis.
Het is een mooi scheerapparaat wat prettig in de hand ligt. Echter de veelbelovende tekst "Smooth glide, sensitive shave gaat helaas niet op.
Ik had een redelijke baard laten staan van enkele dagen, waarvan je verwacht dat dit apparaat, met zijn 3 flexibele scheerkoppen, er met gemak doorheen zou moeten komen. Helaas was dit niet het geval, over elk gezichtsgebied moet je lang en vaak heen gaan en dan nog blijven er haartjes achter. De bedoeling is dat je dan eerst de grooming kop erop zet, maar dit is toch veel omslachtiger dan mijn vorige apparaat. Het nat scheren geeft wel een verfrissend effect maar helaas ook dan teveel haartjes die blijven zitten. Ook onder de neus is heel lastig scheren. Met mijn vorige apparaat ben ik veel sneller klaar en blijven er geen stoppels achter. Met dit apparaat daarentegen ben ik erg lang bezig en moet ik verschillende plekken overdoen met nog niet hetzelfde resultaat. Ook na meerdere keren proberen blijft het resultaat hetzelfde. De enige pluspunten die ik kan geven aan dit apparaat is dat het een geweldige vormgeving heeft, hij ligt erg comfortabel in de hand en is erg licht.
Ook is hij erg stil en makkelijk schoon te maken met het cleaning systeem.

Pluspunten

• comfortabel in de hand
  • Licht

Minpunten

• Tegenvallend resultaat
  • Moeilijk scheren bij neus

Ramón 26-01-2017

Jouw beschrijving geeft precies weer wat ik met al mijn scheerapparaten heb ervaren: scheren duurt verschrikkelijk lang en zelfs met veel heen-en-weer bewegen blijven er baardharen achter.

Ik moet een nieuw scheerapparaat kopen en had mijn ook op deze Philips laten vallen ... maar lijkt me na het lezen van jouw review geen goede keuze voor mij.

Je schrijft dat je met je vorige apparaat veel sneller klaar was en er geen stoppels achterbleven ... ik zou graag willen weten welk apparaat je hiervoor had en of je inmiddels een beter apparaat dan deze Philips hebt gevonden?

Hilkor79 23-09-2016

Geen irritatie, goed scheerresultaat bij zware baargroei

Tot zover ben ik zeer blij verrast met het scheer resultaat, ik had het opgegeven ooit nog een Philips scheerapparaat te vinden die mijn zware baardgroei aan zou kunnen. De Series 7000 doet het echter boven verwachting goed.

Maar: ik vind het teleurstellend dat er niet eens een plastic kapje of zoiets is meegeleverd om de scheerkop te beschermen terwijl het apparaat op mijn plankje in de badkamer ligt. En er is ook geen ophang mogelijkheid. Voor zo'n duur apparaat vind ik dat wel een flinke tekortkoming. Ook jammer vind ik dat er geen bakkebaard-trimmer in het apparaat ingebouwd zit, iets dat ik op mijn oude scheerapparaat veelvuldig gebruik.

Maar: het scheerresultaat is geweldig en nagenoeg *geen* huid irritatie!

Anoniem 23-09-2016

De 7000 serie is een top product!

Via The Insiders heb ik de mogelijkheid gekregen om een Philips 7000 serie scheerapparaat te testen. Het eerste wat mijn opvalt is dat ie lekker licht in de hand ligt. Daarnaast is hij een stuk geruislozer dan mijn oude Philishave 6890. Het eerste gevoel is dat ie een beetje "happerig" over de huid gaat. Alsof ie de haren eruit probeert te trekken alvorens ze af te scheren. Toch ervaar ik dit niet als onprettig. Ik merk dat het de "7000" en gladder resultaat geeft dan mijn oude apparaat. Nog een voordeel is dat ik mijzelf weer 's ochtends kan scheren. Dat deed ik voorheen alleen 's avonds omdat ik anders de gehele dag met een rood geïrriteerde hals rond liep. Zijn er dan ook nog minpunten? Nou een paar kleintjes de scheerkop is behoorlijk groot. Dat voelt nog een beetje onwennig op de bovenlip net onder de neus. Ook bij de bakkebaard is dit wat lastig, ik wil er namelijk niet gelijk een hap in scheren. Ook mis ik het kapje over de scheerkop en de hardcase om het apparaat in te doen. De oude nam ik op vakantie zo mee in de koffer. Deze gaat geheid tussen de handdoeken....

sjarel1974 23-09-2016 Product paar weken in bezit

Een stille en effectieve scheerapparaat

Dit scheerapparaat werkt perfect. Zowel in het schoonmaken en het scheren. Ik heb geen huidirritatie gehad. Alleen gaat hij een beetje stroef over de huid als je droog scheert, maar dat vind ik niet zo erg.
Dit is een stil apparaat in vergelijking van het scheerapparaat van een welbekend merk met een horizontale scheerkop wat ik voorheen heb gebruikt en scheert ook gladder.
Alleen vind ik het jammer dat dit apparaat niet voorzien is van een standaard en geen afdekplaatje van de scheerkoppen.
Voor de rest is dit een uitstekend apparaat voor dagelijks gebruik.
Dit product heb ik getest voor The Insiders.

Pluspunten

• geen huidirritatie
  • nat scheren
  • makkelijk schoon te maken
  • maakt weinig geluid
  • baardtrimmer 5 standen

Minpunten

• droog gaat iets stroef
  • geen standaard
  • geen afdekkapje

JeroenJ 22-09-2016

Top apparaat!

Vroeger heb ik altijd een Philips gehad, maar in het verleden een apparaat van de concurrent gekregen die ik vaak afwisselde met het natte scheren. Nu ik weer een Philips gebruik, krijg ik gelijk weer het vertrouwde gevoel. Een heerlijk in de hand liggend apparaat, die glijd over je huid. Zelfs onder de douche werkt hij perfect. Vanmorgen heb ik hem getest met scheerschuim, nou dat is echt super. Ik wil niet meer terug naar het vorige apparaat en apart natscheren is ook niet meer nodig.

Francesco05 21-09-2016

Mooi resultaat, maar kan er helaas niet aan wennen.

Week 1:
Ik moet toegeven het resultaat is vele malen beter dan andere scheersystemen. Maar man man man, wat moet ik wennen aan het nieuwe scheren. Vooral de eerste kreeg ik behoorlijk wat irritatie, maar ik moet zeggen dat het al begint te wennen en de irritatie af begint te nemen.

Voordat ik een scheersysteem had scheerde ik nat. Dit voelde achteraf heerlijk fris. Met mijn vorige scheerapparaat was dat frisse gevoel verdwenen, maar ik bleef elektrisch scheren vanwege het gemak.
Nu met het scheersysteem van Philips Series 7000, heb ik het frisse gevoel van het nat scheren en het gemak van elektrisch scheren. Dit vind ik ideaal! Nu nog hopen dat de irritatie volledig verdwijnt. Tot nu toe ben ik redelijk tevreden.

Week 2:
De irritatie neemt steeds meer af. Mijn voorkeur gaat echt voor het natte scheren met dit systeem. Dit voelt veel frisser aan en zorgt voor minder irritatie. Ik moet wel nog steeds wennen aan het systeem. Met name de mondstreek is anders scheren. Ik scheer nu steeds over mijn mond heen. Dit zorgt voor een branderig gevoel. Ik zal hier waarschijnlijk de techniek nog van moeten ontdekken. Vooral wanneer ik haast heb is dit niet zo prettig.
Erg fijn is dat het apparaat perfect in de hand ligt en weinig geluid maakt. Voor nu nog steeds 3 sterren.

Week 4:
Ik raak niet gewend aan het scheren boven de lippen. Ik ervaar dit niet als prettig. Tevens is het scheren van de hals naar kaak, ook niet erg gemakkelijk. Misschien komt het vanwege dat ik dit scheersysteem niet gewend ben. Ik vind het scheer oppervlak persoonlijk te breed. Als je dit type scheersysteem al eerder hebt gebruikt en dit gewend bent, dan is dit een zeer goed scheerapparaat en zeker aan te raden.

Ik ben wel zeer te spreken over het scheerresultaat. Mooi en langdurig glad. Ook het schoonmaken gaat erg gemakkelijk en het nat scheren geeft een lekker fris gevoel. Ik heb inmiddels geen irritatie meer ondervonden van het scheren. Mijn huid is inmiddels gewend aan het nieuwe scheren. Dit was ongeveer 2,5 week wennen. Batterij is prima.

Gebruiksgemak: **
Design: *****
Scheerresultaat: ****
Batterijduur: ****

fantastrick 21-09-2016

Het is wennen... maar daarna....

In het begin zat ik maar te oefenen... hoe werkt ie nou? Waarom doet ie het het niet zoals ik dacht? En toen maar eens het boekje gaan lezen (want een Nederlander leest de gebruiksaanwijzing toch niet...) en toen kwam ik erachter. Ik was blond.. (en ben ik nog steeds...)

Ik heb me altijd nat gescheerd dus droog scheren was enorm wennen voor me. Toch proberen maar is niet mijn cup-of-tea. Dus toen ik zag dat ik met dit scheerapparaat me ook nat kon scheren.. hemels!

Uitgebreid proberen, lekker sopje, scheergel en scheren maar. Raar dat je dat met een elektrisch apparaat doet maar uiteindelijk oh zo fijn!

Ik ben om.. ik wil niet meer zonder. Ja het kost wat tijd om te wennen maar dan... heerlijkheid!

P.B. 21-09-2016 Product paar maanden in bezit

PErfect scheerapparaat

Perfect scheerapparaat. Heerlijk en geen irritaties na het scheren, makkelijk schoon te maken en de accu gaat lang mee.
De grote schoonmaak unit is een beetje een nadeel...

Pluspunten

• lekker in de hand
  • snel
  • goede accu

Minpunten

• grote schoonmaak module