Philips SHAVER Series 7000 S7510

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 94 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7510 op Kieskeurig.be.

Martijn Slaats 07-10-2016

Goed en prettig apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Ik heb het scheerapparaat nu enkele weken uitvoerig getest. Persoonlijk scheer ik dagelijks iedere ochtend voor het douche. Voor een goede test een aantal dagen niet geschoren om te kijken hoe het apparaat omgaat met wat langere baardgroei.

Het design van de Philips is geweldig. Hij is super licht in tegenstelling tot mijn oude scheerapparaat. Hij ligt lekker in de hand met een aan en uitknop op de juiste positie. Het opzet stukje heb ik niet geprobeerd. Dit lijkt mij een iets wat omslachtige procedure. De batterij gaat lang mee. Op mij n vakantie van 2,5 week niet 1 keer opgeladen bij dagelijks gebruik.

Het scheer resultaat is goed. Bij dagelijks scheren verdwijnen de stoppels als sneeuw voor de zon. Door de bewegende koppen glijd hij soepel over de huid heen en geeft een glad resultaat. Wanneer ik mijn baardgroei een paar dagen liet staan had het scheerapparaat er meer moeite mee. Ik moest op plekje waar lange haren zaten meerdere malen overheen. Dit zorgde voor een droge geïrriteerde huid.

Ik ben uiterste tevreden over de prestatie van dit scheerapparaat. Hij doet wat hij moet doen en doet dit goed. Als ik hem vergelijk met andere apparaten die ik heb gehad is het een absolute aanrader.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Perfect scheerresultaat
  • Goede Accu
  • Prettige in de hand

Minpunten

• Resultaat bij langere haren

Princeke 04-11-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Ik had hiervoor een ander Philips scheerapparaat uit de 5000 series en was aanvankelijk heel blij met het scheerresultaat en het scheren op zich. Na enkele weken/maanden echter bleek dat het scheergedeelte meermaals los kwam tijdens het scheren wat enorme frustraties teweeg bracht, zeker als het scheergedeelte dan op de grond viel en openging waardoor alle afgeschoren haartjes op de vloer terechtkwamen. Ik ging er uiteindelijk terug mee naar de winkel en kreeg gelukkig mijn geld terug. Om dit geen tweede keer mee te maken ging ik alle toestellen in de toonzaal af om zelf te ondervinden welk scheerhoofd het best vast zat aan het scheerapparaat en zo kwam ik uit bij deze S7510. De andere uit de 5000 en 9000-series hadden allen een even los scheerhoofd maar bij deze zat het duidelijk goed vast aan het apparaat.

Over het toestel zelf dan: het ziet er heel leuk uit en buiten het feit dat de aan-/uitknop niet echt ideaal gelegen is, wat wel eens onverwacht uitschakelen tot gevolg geeft, ligt het ook heel goed in de hand. Ikzelf heb het apparaat tot heden enkel 'droog' gebruikt en vind wel dat het tijdens het scheren niet zo zacht aanvoelt als mijn vorige. Ook het scheerresultaat is zonder twijfel niet zo goed als met een mesje maar voor een elektrisch apparaat best wel goed. Soms moet je wel meer dan 1 keer scheren om volledig glad te hebben maar dat heb je wel met elk elektrisch scheerapparaat, zeker als het wat 'ouder' wordt. Als je aan je bakkebaarden wat lang haar hebt en je komt er toevallig met je apparaat aan, dan worden de lange haren wel echt uitgetrokken wat een beetje pijnlijk is! Daarentegen glijd het toestel wel heel vlot over elk onderdeel van je huid en volgt het heel goed de contouren van je gezicht. Ikzelf gebruikte tot op heden de bijgeleverde trimmer niet; enerzijds omdat ik het niet nodig heb maar anderzijds ook uit vrees om het scheerhoofd los te maken en het daarna niet meer zo vast aan het toestel te kunnen bevestigen zoals ik had met mijn vorig toestel.
De batterij is relatief snel leeg maar gelukkig is er een goeie aanduiding zodat je weet wanneer je het moet opladen (na 4 - 5 scheerbeurten).
Het reinigen zelf is vrij simpel: je houdt het toestel (of de onderdelen) onder de kraan en het is proper. Na het reinigen mag je de scheerkoppen langs de buitenzijde NIET afwrijven met een handdoek ofzo volgens de gebruikshandleiding en effectief, als je dat wel zou doen zul je al snel merken dat je handdoek blijft steken aan de mesjes. Gewoon even droog schudden is voldoende.
De prijs is wel aan de hoge kant maar als je even googled kan je wel een goedkopere prijs vinden dan in de meeste winkelketens. Tot eind januari 2018 is er tevens een cashback van 30 euro vanwege Philps zelf!!

Kortom: Als het scheerhoofd nu ook binnen een aantal maanden nog steeds zo goed vastzit aan het toestel als nu (wat niet het geval was bij mijn toestel uit de 5000-serie), dan ben ik een heel gelukkige gebruiker en beveel ik dit apparaat zeker aan!!

Pluspunten

• Stevig toestel
  • Geen wondjes bij het scheren

• Batterijduur

mooii 24-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden met het toestel.heb hem in de auto liggen en voor ik op het werk aankom is mijn huid glad!Top apparaat! Ik zou het iedereen kunnen aanraden!

Visser 05-08-2017

Prijs-kwaliteit onvoldoende

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Binnen 1 jaar gingen scheerprestaties hard achteruit. Geen aanrader dus. De prijs wekt de verwachting van kwalitatief lang functionerd product. Niet bij mij dus.

Pluspunten

• Ergonomie
  • Geluid

Minpunten

• Scheerprestaties te kort voldoende
  • Timmer niet handig

Haralt 18-07-2018

Scheert slecht en met pijn

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

De duur van het scheren is lang. Scheren gaat zeer moeilijk en pijnlijk.
De haartjes worden door het ontwerp platgedrukt waardoor de haren bijna niet in het apparaat terecht komen en dus niet geschoren worden. bovendien worden ze niet kort genoeg geschoren.
Het 3000 model is veeeel beter en scheert korter.

Pluspunten

• accuduur

Minpunten

• lange scheerbeurt
  • scheert geen lange haren
  • haren moeilijk te scheren
  • lange haren bijna niet te scheren

Matthijs 29-10-2017

Scheert matig tot slecht

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Heb de S7510 van Philips nu een maand of 10 in gebruik. In het verleden altijd zeer te spreken geweest over Philips scheerapparaten (ik ben 62 en gebruik ze al vanaf mijn 18e). Maar deze scheert gewoon niet goed. Ik scheer elke dag én langdurig én volgens de gebruiksaanwijzing maar hij scheert echt niet glad. Twijfel nu of ik een andere Philips ga kopen of een ander merk. Wel erg balen. Overigens is ook het schoonmaken van de scheerkoppen lastig omdat het plastic houdertje niet makkelijk vast te krijgen is en de koppen er dan blijven uitvallen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • voelt zacht aan

Minpunten

• scheert gewoon niet goed
  • lastig schoonmaken

bussie04 19-01-2016

Scheerresultaat is mooi glad, de verschillende mogelijkheden zijn fijn maar niet altijd nodig, zeer gebruiksvriendelijk en mooie vorm ligt makkelijk in je hand

Erwin 20-07-2019

gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

gebruik dit apparaat nu een maand en ben er vrij tevreden van, scheert glad overal ,doordat het goed de contouren van het gezicht volgt. blijf wel nog een geïrriteerde huid hebben en het is nodig om dagelijks te scheren want de baard komt snel terug door

Bussing 20-06-2018

S7510/41

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Spijt dat ik dit scheerapparaat (S7510/41) heb gekocht scheert niet zoals ik had verwacht , mijn oude Philips doet het eigenlijk nog beter dan deze helaas is die na gevallen te zijn beetje onhandig in gebruik geworden , dus vandaar dat ik een nieuwe kocht maar is een slechte aanschaf

Pluspunten

• ligt goed in de hand

Minpunten

• scheert totaal niet glad

BvH 07-01-2018

Scheert slecht

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Bijna altijd met een Philips scheer apparaat geschoren, maar de nieuwe 7 serie is vanaf het begin al een ramp. Naar het scheren met het mes aan de gang voor glad resultaat.
Overgestapt naar een Braun. Dat is pas super. Binnnen 2 minuten een glad resultaat.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Accuzuur

Minpunten

• Te lang bezig
  • Zeer slecht resultaat

priem 01-01-2018

philips 7000

Heb scheerapparaat 3 maand in bezit en is de slechtste philips ooit gehad
heb zware baard maar machine kan er niet mee overweg en lange baard haren al helemaal niet ,daarbij ben je ook nog uren aan het scheren waardeloos

Rick 04-12-2017

Philips s7000

Positieve punten:
Mijn zachtste scheerervaring ooit.
En ik heb een extreem gevoelige huid en scheer normaal altijd nat en dit met een 5- blaads mesje.

Ook is er GEEN sprake van irritatie zoals voorgaande elektrische varianten wel hadden en/of het meetrekken van haren.
Scheert haren langer dan 3 dagen moeiteloos!

Daarnaast maken de accessoires het compleet, een scheerervaring zoals bij een ouderwetse kapper!
Trimmer met bescherm en hoogtekap plus tevens een borstelkop zaten bij mij erbij.

Er is apart nog een reinigingsstation en een neus- en oortrimmer verkrijgbaar. Beiden zal ik in de toekomst aanschaffen.

Zie links:
Accessoires:

Reinigingsstation:

Ook de afwerking is top, ligt na een paar maal gebruiken (2-3) goed in de hand.
Zelfs mijn vriendin is het opgevallen dat mijn huid zachter is.

"Een zeer mooie en complete modulaire facial/hair verzorgingsset voor de man anno 2017"

Negatieve punten:
Handleiding, ik geef de voorkeur aan een tekstuele uitleg, dit boven plaatjes.

Etui, hierin passen niet alle accessoires. Probleem in het kader van mobiliteit, maar eenvoudig oplosbaar.

Horsemen. 03-12-2017

Weinig

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Aller slechtste scheerapperaat wat ik gekocht heb, slechte scheerkoppen, 2 keer vervangen, een ramp.

edwin 30-09-2017

waardeloos bij meerdagen baard

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

wanneer je een aantal dagen niet scheert heeft dit apparaat moeite met gladscheren
laat haren staan en irriteert de huid

Ger 18-12-2016

zeer slecht scheer resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

ik had verwacht dat het een goed glad scheer resultaat zou zijn, ,maar na 3 weken was het steeds minder,heb hem 2 maanden gebruikt ,contact met philips gehad,dat het slechte scheerkoppen waren,maar verder ben ik er bedankt mee,alleen de trimmer is goed
ik denk dat de eerste scheerkoppen niet goed waren,jammer van philips,

Minpunten

• slecht scheer resultaat

Waviestofke 30-09-2016

Goed scheerresultaat voor een goede prijs

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Een goed in de hand liggend scheerapparaat dat makkelijk te reinigen is. ook de batterij heeft een lange levensduur.

Spadimo 28-09-2016

Perfect in de handliggende en soepel scherend scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Philips Shaver series 7000 is een perfect in de handliggende en lichtgewicht scheerapparaat.
De 3 scheerkoppen zorgen voor een perfecte scheerbeurt. Dankzij het handig kliksysteem is de Philips gemakkelijk te reinigen.
Het scheer zo goed dat ik me soms om de 2 dagen hoef te scheren.
De Batterij gaat ook heel lang mee en is vlug terug opgeladen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk reinigbaar
  • Perfect scheerresultaat

Bert48 27-09-2016

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Dit artikel heeft een mooi design en is makkelijk in gebruik. Bij een zwaardere baardgroei is het echter toch moeilijker om alles glad te scheren. Ik dien dan ook met een scheermesje mijn scheerbeurt af te werken. Maar dit gezegd zijnde een goed apparaat op zich.

Alice 24-09-2016

Tegenvallend scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Ik heb het scheerapparaat nu twee weken in huis.
Het is een mooi scheerapparaat wat prettig in de hand ligt. Echter de veelbelovende tekst "Smooth glide, sensitive shave gaat helaas niet op.
Ik had een redelijke baard laten staan van enkele dagen, waarvan je verwacht dat dit apparaat, met zijn 3 flexibele scheerkoppen, er met gemak doorheen zou moeten komen. Helaas was dit niet het geval, over elk gezichtsgebied moet je lang en vaak heen gaan en dan nog blijven er haartjes achter. De bedoeling is dat je dan eerst de grooming kop erop zet, maar dit is toch veel omslachtiger dan mijn vorige apparaat. Het nat scheren geeft wel een verfrissend effect maar helaas ook dan teveel haartjes die blijven zitten. Ook onder de neus is heel lastig scheren. Met mijn vorige apparaat ben ik veel sneller klaar en blijven er geen stoppels achter. Met dit apparaat daarentegen ben ik erg lang bezig en moet ik verschillende plekken overdoen met nog niet hetzelfde resultaat. Ook na meerdere keren proberen blijft het resultaat hetzelfde. De enige pluspunten die ik kan geven aan dit apparaat is dat het een geweldige vormgeving heeft, hij ligt erg comfortabel in de hand en is erg licht.
Ook is hij erg stil en makkelijk schoon te maken met het cleaning systeem.

Pluspunten

• comfortabel in de hand
  • Licht

Minpunten

• Tegenvallend resultaat
  • Moeilijk scheren bij neus

Ramón 26-01-2017

Jouw beschrijving geeft precies weer wat ik met al mijn scheerapparaten heb ervaren: scheren duurt verschrikkelijk lang en zelfs met veel heen-en-weer bewegen blijven er baardharen achter.

Ik moet een nieuw scheerapparaat kopen en had mijn ook op deze Philips laten vallen ... maar lijkt me na het lezen van jouw review geen goede keuze voor mij.

Je schrijft dat je met je vorige apparaat veel sneller klaar was en er geen stoppels achterbleven ... ik zou graag willen weten welk apparaat je hiervoor had en of je inmiddels een beter apparaat dan deze Philips hebt gevonden?

sjarel1974 23-09-2016

Een stille en effectieve scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Dit scheerapparaat werkt perfect. Zowel in het schoonmaken en het scheren. Ik heb geen huidirritatie gehad. Alleen gaat hij een beetje stroef over de huid als je droog scheert, maar dat vind ik niet zo erg.
Dit is een stil apparaat in vergelijking van het scheerapparaat van een welbekend merk met een horizontale scheerkop wat ik voorheen heb gebruikt en scheert ook gladder.
Alleen vind ik het jammer dat dit apparaat niet voorzien is van een standaard en geen afdekplaatje van de scheerkoppen.
Voor de rest is dit een uitstekend apparaat voor dagelijks gebruik.
Dit product heb ik getest voor The Insiders.

Pluspunten

• geen huidirritatie
  • nat scheren
  • makkelijk schoon te maken
  • maakt weinig geluid
  • baardtrimmer 5 standen

Minpunten

• droog gaat iets stroef
  • geen standaard
  • geen afdekkapje