Philips SHAVER Series 7000 S7510 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 186 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,1

Martijn Slaats 07-10-2016 Product paar weken in bezit

Goed en prettig apparaat

Ik heb het scheerapparaat nu enkele weken uitvoerig getest. Persoonlijk scheer ik dagelijks iedere ochtend voor het douche. Voor een goede test een aantal dagen niet geschoren om te kijken hoe het apparaat omgaat met wat langere baardgroei.

Het design van de Philips is geweldig. Hij is super licht in tegenstelling tot mijn oude scheerapparaat. Hij ligt lekker in de hand met een aan en uitknop op de juiste positie. Het opzet stukje heb ik niet geprobeerd. Dit lijkt mij een iets wat omslachtige procedure. De batterij gaat lang mee. Op mij n vakantie van 2,5 week niet 1 keer opgeladen bij dagelijks gebruik.

Het scheer resultaat is goed. Bij dagelijks scheren verdwijnen de stoppels als sneeuw voor de zon. Door de bewegende koppen glijd hij soepel over de huid heen en geeft een glad resultaat. Wanneer ik mijn baardgroei een paar dagen liet staan had het scheerapparaat er meer moeite mee. Ik moest op plekje waar lange haren zaten meerdere malen overheen. Dit zorgde voor een droge geïrriteerde huid.

Ik ben uiterste tevreden over de prestatie van dit scheerapparaat. Hij doet wat hij moet doen en doet dit goed. Als ik hem vergelijk met andere apparaten die ik heb gehad is het een absolute aanrader.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Perfect scheerresultaat
  • Goede Accu
  • Prettige in de hand

Minpunten

• Resultaat bij langere haren

mooii 24-01-2016 Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden met het toestel.heb hem in de auto liggen en voor ik op het werk aankom is mijn huid glad!Top apparaat! Ik zou het iedereen kunnen aanraden!

bussie04 19-01-2016 Product paar weken in bezit

Scheerresultaat is mooi glad, de verschillende mogelijkheden zijn fijn maar niet altijd nodig, zeer gebruiksvriendelijk en mooie vorm ligt makkelijk in je hand

Visser 05-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prijs-kwaliteit onvoldoende

Binnen 1 jaar gingen scheerprestaties hard achteruit. Geen aanrader dus. De prijs wekt de verwachting van kwalitatief lang functionerd product. Niet bij mij dus.

Pluspunten

• Ergonomie
  • Geluid

Minpunten

• Scheerprestaties te kort voldoende
  • Timmer niet handig

BlueLover 28-07-2017

Naarmate gebruik steeds slechter scheerresultaat

in januari 2017 werd dit apparaat gekocht. Aanvankelijk waren de scheerresultaten naar tevredenheid, maar na een half jaar dagelijks eenmaal gebruik laten die resultaten behoorlijk na. Ik krijg mijn baard niet meer volledig glad, of ik nu nat of droog scheer. Hoewel de beschreven scheertechniek dit niet doet vermoeden zijn de resultaten erg slecht. Na zeven maanden mogen de mesjes toch niet bot zijn bij 1 keer per dag scheren!!! Spijt van deze aankoop.

Sgerard 12-07-2017

Slecht scheerresultaat

Vorig jaar heb ik een 7510/41 gekocht, maar het apparaat doet absoluut niet wat het zou moeten doen, nl. glad scheren. Daarom gebruik ik regelmatig mijn oude apparaat maar weer, wat vergeleken met de Philips, stukken beter scheert. Ook van het gemak waarmee de koppen over de huid glijden heb ik nog niets gemerkt. Kortom, een miskoop.

gert1966 03-07-2017

scheerresultaat valt erg tegen helaas

altijd al een philips scheerapperaat gehad beviel mij uitstekend .
heb onlangs een nieuw apperaat gekocht en na advies in de winkel voor mijn gevoelige huid de S7510 gekocht. scheerresultaat valt van begin afaan tegen niet glad en blijven op meerdere plekken haartjes staan krijg geregeld comentaar van mijn vrouw over plekken die niet goed zijn geschoren terwel ik niet hard druk en er vaak over bepaalde plekken moet om toch enigzins resultaat te behalen. mijn oude HQ7240 scheert beter deze namelijk weer geprobeert . erg jammer wil graag weer jaren fijn en probleemloos scheren en met plezier mijn apperaat pakken.

cyberpiet 22-06-2017

valt zeer tegen

Ik scheer al 20 jaar met phlips (nat/droog) en altijd tevreden geweest maar met dit apparaat krijg ik het vaak niet glad. Stoppels gaat goed alleen als het wat langer is onder de kin worden de haren niet geschoren.

nijwa 12-05-2017

scheert slecht

Scheer mij al 40 jaar elektrisch en koop elke 2 jaar een nieuwe, maar heb ik nooit zo'n slecht apparaat gehad.hier Zitten andere mesjes in, had hier voor een 35110 s5000

Floey31 23-03-2017

Redelijk resultaat

Makkelijk in gebruik maar helaas is het resultaat wat minder. Hij scheert minder kort als verwacht en je moet meerdere keren over dezelfde plek om het acceptabel te krijgen. Misschien is dat normaal het is mijn partners eerste scheerapparaat.

frans1907 12-03-2017

apparaat valt tegen

na veel scheerapparaten van philips gebruikt te hebben is dit het eerste apparaat welke mij zeer tegenvalt
voor een glad resultaat moet ik nu mezelf nascheren met een mesje omdat het apparaat geen glad resultaat geeft en zelfs veel wat langere haren laat staan

BenShaver 05-01-2017

heel andere eigenschappen dan verwacht

Het grootste 'probleem' is de afstand tussen de koppen. Ca. 10 mm ipv 5 mm bij mijn oude Philips shaver. Dit geeft een relatief erg groot oppervlak in midden van het apparaat waar niet geschoren wordt. Waardoor je dus wel heel hard rondjes moet gaan draaien. Niet prettig. Was de ontwerper soms een persoon met reusachtig grote kaken? Ten tweede de comfort ringen zijn helemaal niet zo glad als verwacht voor 'sensitive shave'. (bij droog scheren). Is het apparaat toch vooral voor nat scheren bedoeld? Dan is het nl. wel beter. Apparaat is wel licht van gewicht en ligt goed in de hand.

Zaka 27-12-2016

Hallo Philips,

Ik gebruik de pro 7000 maar helaas is het scheer resultaat niet best. Ik moet altijd achteraf met een scheermesje de stoppels weg scheren. Dit is nodig voor een gladde resultaat. Terwijl ik juist eigenlijk van de losse scheermesjes af wil. De pro 7000 moet ik vaak over hetzelfde plek manoeuvreren, en het gaat moeizaam af. De stoppels blijven gewoon goed zichtbaar achter..

Hoe kunnen wij dit nu het beste oplossen?

Ger 18-12-2016 Product paar maanden in bezit

zeer slecht scheer resultaat

ik had verwacht dat het een goed glad scheer resultaat zou zijn, ,maar na 3 weken was het steeds minder,heb hem 2 maanden gebruikt ,contact met philips gehad,dat het slechte scheerkoppen waren,maar verder ben ik er bedankt mee,alleen de trimmer is goed
ik denk dat de eerste scheerkoppen niet goed waren,jammer van philips,

Minpunten

• slecht scheer resultaat

MartijnS 07-10-2016

Goed en prettig apparaat

Jaap35 04-10-2016

Lichtgewicht scheerapparaat

Een heel licht scheerapparaat, wat lekker in de hand ligt. Scheert zeer glad en geeft nauwelijks irritatie. Een klein minpuntje is dat hij rondom de neus wat lastiger scheert.
Makkelijk dat hij onder de douche te gebruiken is.
Zeer snel opgeladen

Spadimo 28-09-2016 Product paar weken in bezit

Perfect in de handliggende en soepel scherend scheerapparaat

Philips Shaver series 7000 is een perfect in de handliggende en lichtgewicht scheerapparaat.
De 3 scheerkoppen zorgen voor een perfecte scheerbeurt. Dankzij het handig kliksysteem is de Philips gemakkelijk te reinigen.
Het scheer zo goed dat ik me soms om de 2 dagen hoef te scheren.
De Batterij gaat ook heel lang mee en is vlug terug opgeladen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk reinigbaar
  • Perfect scheerresultaat

MrFerrari 27-09-2016

werk fijn en makelijk

Werkt zeer fijn en makkelijk. makkelijk schoon te maken. trimmer is makkelijk te verwisselen met scheerkop

Psygho77 25-09-2016

ideaal voor de (baard)harige gevoelige man!

Verpakking / Eerste indruk:
Het apparaat is netjes verpakt. Het ligt lekker in de hand, en is opvallend licht in gewicht! Bouwkwaliteit is wat betreft mijn eerste indruk gewoon goed. Geen goedkope plastic-plastic klik systemen voor het scheerbladhouder, maar keurig met metaal-plastic.

Tondeuse:
Het is even wennen dat je de hele scheerkop kan wisselen voor een de opzet tondeuse. Je trekt de kop er helemaal af, en je plaats dan de tondeuse "kop". Deze heb ik overigens nog niet gebruikt. Methode van bevestigen lijkt prima in orde. Het vergrendelt goed, en zit ook weer niet te vast. Lijkt op het eerste oog kwalitatief wederom een goed ontwerp.

Eerste ervaring:
Tijdens het droog scheren (nat scheren nog niet gedaan) valt op dat het scheer apparaat erg stil is! Hij volgt goed de contouren van mijn gezicht. En hij glijd gemakkelijk over mijn huid.
Ik was ook erg snel klaar met mijn scheerbeurt. Snel gaat het dus ook. Het is voor mij weer leuk om me te scheren.

Roodheid:
Hoewel je huid eerst 2 week moet wennen, kan ik wel zeggen dat ik na het scheren al heel veel minder roodheid heb! Dit is nu al een VERADEMING! Ik moet normaal gesproken gemiddeld 5 keer in de week scheren.

1e Scheer resultaten / opmerkingen:
Ik heb wel het gevoel dat het apparaat iets minder glad scheert.
Dit is niet te zien, en mijn vrouw voelt het ook niet. Maar gezien het ENORME verschil wat betreft roodheid / irritatie, ben ik de laatste die hier over moppert! Een scheerbeurt is immers zo weer klaar, minder dan 3 minuten.

Het is even wennen om onder je neus te scheren, dit doe ik met 1 "scheerrondje". De eerste keer kreeg ik het niet mooi glad. Na wat oefenen was het de 3e scheerbeurt al geen probleem meer.

Schoonmaken:
Het schoonmaken na de scheerbeurt verloopt prima. Wil mis ik het borsteltje. Dit is echt een gemiste kans! Het verstoort de werking niet, (en je ziet het niet eens meer als je het scheerblad weer monteert) maar het lijkt niet zo netjes als er nog wat minuscule haartjes achterblijven. De extra kosten voor een borsteltje lijken me te verwaarlozen.

Update na 2 week in gebruik:
Super tevreden.
'Avonds scheren geeft 'morgens geen zichtbare irritatie plekjes meer. Met nat scheren,(erg fijn!) is het binnen 2 uur weg. Irritatie plekjes zijn bij mij met 90% verminderd!
Als je droog scheert voel je vanzelf dat het wat stroever over de huid gaat. Dit is het moment dat het glad is, en je hier niet weer over heen hoeft.

Tondeuse inmiddels ook getest en doet het gewoon goed

Alice 24-09-2016 Product paar weken in bezit

Tegenvallend scheerresultaat

Ik heb het scheerapparaat nu twee weken in huis.
Het is een mooi scheerapparaat wat prettig in de hand ligt. Echter de veelbelovende tekst "Smooth glide, sensitive shave gaat helaas niet op.
Ik had een redelijke baard laten staan van enkele dagen, waarvan je verwacht dat dit apparaat, met zijn 3 flexibele scheerkoppen, er met gemak doorheen zou moeten komen. Helaas was dit niet het geval, over elk gezichtsgebied moet je lang en vaak heen gaan en dan nog blijven er haartjes achter. De bedoeling is dat je dan eerst de grooming kop erop zet, maar dit is toch veel omslachtiger dan mijn vorige apparaat. Het nat scheren geeft wel een verfrissend effect maar helaas ook dan teveel haartjes die blijven zitten. Ook onder de neus is heel lastig scheren. Met mijn vorige apparaat ben ik veel sneller klaar en blijven er geen stoppels achter. Met dit apparaat daarentegen ben ik erg lang bezig en moet ik verschillende plekken overdoen met nog niet hetzelfde resultaat. Ook na meerdere keren proberen blijft het resultaat hetzelfde. De enige pluspunten die ik kan geven aan dit apparaat is dat het een geweldige vormgeving heeft, hij ligt erg comfortabel in de hand en is erg licht.
Ook is hij erg stil en makkelijk schoon te maken met het cleaning systeem.

Pluspunten

• comfortabel in de hand
  • Licht

Minpunten

• Tegenvallend resultaat
  • Moeilijk scheren bij neus

Ramón 26-01-2017

Jouw beschrijving geeft precies weer wat ik met al mijn scheerapparaten heb ervaren: scheren duurt verschrikkelijk lang en zelfs met veel heen-en-weer bewegen blijven er baardharen achter.

Ik moet een nieuw scheerapparaat kopen en had mijn ook op deze Philips laten vallen ... maar lijkt me na het lezen van jouw review geen goede keuze voor mij.

Je schrijft dat je met je vorige apparaat veel sneller klaar was en er geen stoppels achterbleven ... ik zou graag willen weten welk apparaat je hiervoor had en of je inmiddels een beter apparaat dan deze Philips hebt gevonden?