Philips SHAVER Series 5000 S5510

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 67 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5510 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

youriv 04-10-2016

Prijs-kwaliteit zeer oké!

Mooi design, makkelijk in gebruik en ik heb er een zeer goede scheerervaring mee. Ik kan het zeker aanraden.

Bart 28-09-2016

goed toestel

toestel scheert fijn en volgt goed de lijnen van het gezicht en het heeft alles wat het moet hebben . Een borstelje bij het toestel maakt het kuizen wel beter

Pluspunten

• scheert fijn & snel
  • heeft alle nodige accessoires

Minpunten

• reinigen van het toestel

Pipoli 27-09-2016

Droom van een scheerapparaat

Bij mijn eerste scheerbeurt was ik wat onwennig met het gebruik van het toestel. Al vlug had ik door om wat lichte druk uit te oefenen zodat de scheerkoppen gemakkelijk de vorm van mijn huid kunnen volgen. Ik had een bijna perfect resultaat, heel wat beter dan met mijn oude toestel. Geen irritatie van de huid. Na een aantal dagen ben ik het toestel al goed gewoon. Ook het kuisen is kinderspel. Openen, uitspoelen, uitschudden en klaar voor een volgende scheerbeurt. Dit toestel is een droom voor mij.

Pluspunten

• snelheid
  • gladheid van de huid na het scheren

tim87 26-09-2016

geen meerwaarde

Ik scheer me al heel mijn leven met Philips scheerapparaten. Steeds met de modellen van rond de 70€. Ik was steeds tevreden over het scheerresultaat maar heb me toch laten verleiden om een duurder model aan te schaffen. Voor 50€ meer verwacht ik ook een beter scheerresultaat en dat is het niet. Zelfs in tegendeel. De handige trimmer die bij de “goedkopere” modellen vast op het scheerapparaat zit, is nu vervangen door een apart opzetstukje. Dit is zeer onhandig en bovendien trimt hij zeer slecht. De zogenaamde turbo functie bedoeld om snel door je stevige baardgroei te gaan laat zeer veel haren staan, zeker de nekharen krijgt hij niet weg. Wat ik ook opmerkelijk vind, al bij het uitpakken van het toestel merk je dat het een instap toestel is in de duurdere klasse. Bij een toestel van 70€ krijg je een beschermkapje voor de scheerkoppen, een borsteltje om je scheerkoppen te reinigen, een mooi oplaad station. Iets wat bij dit toestel van 50€ duurder allemaal niet bij zit. Om toch positief te eindigen vind ik wel dat hij beter in de hand ligt. Ook de schoonmaak functie is zeer handig het toestel geeft zelf aan wanneer en op welke wijze je het moet reinigen. Verder werkt de gewone scheerfunctie zeer goed en volgt het goed de contouren van het gezicht. Persoonlijk vind ik echter dat dit het prijsverschil niet waard is.

Pluspunten

• design
  • onderhoud

Minpunten

• losse trimmer
  • turbo functie

Hugo 25-09-2016

Snel glad scheren zonder irritatie

Ik overweeg wel om mij elektrisch te blijven scheren.

Wim 23-09-2016

Mooi, makkelijk te reinigen, scheert behoorlijk glad

Scheert behoorlijk snel en glad, maar toch niet zo glad als met een goed scheermesje. Ik gebruik altijd de turbofunctie overigens. Het is makkelijk te reinigen en ligt goed in de hand!

Pluspunten

• design
  • makkelijk reinigen

Kisvinno 14-09-2016

Mooi scheerresultaat

De Philips Series 5000 is een mooi en licht apparaat dat verbluffend scheert. Echter vind ik het toestel iets te licht voor mezelf.

De accessoires die bij het toestel geleverd zijn werken goed maar het is een hele hoop werk om ze er elke keer weer op te zetten en weer af te halen. Het had een stuk fijner geweest als de trimmer op het toestel zat. Dit had het gewicht ook verbeterd.

Over het scheerresultaat zelf kan ik zeggen dat ik geen irritatie ondervond en dat alles mooi glad is. Echter, is de draaibeweging even wennen en weet ik niet of ik dit gewoon zal worden.

Pluspunten

• Vlot scheerresultaat

Minpunten

• Te Licht
  • Lastige draaibeweging
  • Accessoires kon beter

liesebees 15-01-2016

Ik scheer me nu een kleine twee weken met mijn Philips S5510/45 kan ik zeggen dat het scheerapparaat dubbel en dik voldoet aan de verwachtingen.
Mijn vorig scheerapparaat was ook een Philips en na 6 jaar rotversleten en dringend aan vervanging toe. Ik hebme altijd graag geschoren met de vorige, dus koos ik terug voor een Philips.
In vergelijking met die oude Philips is het eerste dat opvalt dat de nieuwe een pak stiller is. Vroeger moest ik niet proberen om een conversatie te voeren tijdens het scheren. Nu is dat geen probleem.
Wat wel direct opviel was dat er geen laadstation is. En dat mis ik wel, iets om het toestel netjes in weg te zetten terwijl het oplaadt.

De scheerervaring zelf is fel verbeterd. De 3 scheerkoppen kunnen afzonderlijk bewegen waardoor je sneller en gladder scheert.
Bij mijn vorig toestel kon dat niet, en dat scheerde minder kort en minder snel.

De neustrimmer heb ik nog maar 1 keer geprobeerd en buiten mijn neus snotvrij maken, kon het me niet bekoren. Maar ik denk dat dat eerder aan mij ligt dan aan het toestel.
Slotsom: goede aankoop en aan te raden!