Philips SHAVER Series 5000 S 5510/45 - Reviews

Trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

youriv 04-10-2016 Product paar weken in bezit

Prijs-kwaliteit zeer oké!

Mooi design, makkelijk in gebruik en ik heb er een zeer goede scheerervaring mee. Ik kan het zeker aanraden.

Bart 28-09-2016 Product paar weken in bezit

goed toestel

toestel scheert fijn en volgt goed de lijnen van het gezicht en het heeft alles wat het moet hebben . Een borstelje bij het toestel maakt het kuizen wel beter

Pluspunten

• scheert fijn & snel
  • heeft alle nodige accessoires

Minpunten

• reinigen van het toestel

Pipoli 27-09-2016 Product paar maanden in bezit

Droom van een scheerapparaat

Bij mijn eerste scheerbeurt was ik wat onwennig met het gebruik van het toestel. Al vlug had ik door om wat lichte druk uit te oefenen zodat de scheerkoppen gemakkelijk de vorm van mijn huid kunnen volgen. Ik had een bijna perfect resultaat, heel wat beter dan met mijn oude toestel. Geen irritatie van de huid. Na een aantal dagen ben ik het toestel al goed gewoon. Ook het kuisen is kinderspel. Openen, uitspoelen, uitschudden en klaar voor een volgende scheerbeurt. Dit toestel is een droom voor mij.

Pluspunten

• snelheid
  • gladheid van de huid na het scheren

tim87 26-09-2016

geen meerwaarde

Ik scheer me al heel mijn leven met Philips scheerapparaten. Steeds met de modellen van rond de 70€. Ik was steeds tevreden over het scheerresultaat maar heb me toch laten verleiden om een duurder model aan te schaffen. Voor 50€ meer verwacht ik ook een beter scheerresultaat en dat is het niet. Zelfs in tegendeel. De handige trimmer die bij de “goedkopere” modellen vast op het scheerapparaat zit, is nu vervangen door een apart opzetstukje. Dit is zeer onhandig en bovendien trimt hij zeer slecht. De zogenaamde turbo functie bedoeld om snel door je stevige baardgroei te gaan laat zeer veel haren staan, zeker de nekharen krijgt hij niet weg. Wat ik ook opmerkelijk vind, al bij het uitpakken van het toestel merk je dat het een instap toestel is in de duurdere klasse. Bij een toestel van 70€ krijg je een beschermkapje voor de scheerkoppen, een borsteltje om je scheerkoppen te reinigen, een mooi oplaad station. Iets wat bij dit toestel van 50€ duurder allemaal niet bij zit. Om toch positief te eindigen vind ik wel dat hij beter in de hand ligt. Ook de schoonmaak functie is zeer handig het toestel geeft zelf aan wanneer en op welke wijze je het moet reinigen. Verder werkt de gewone scheerfunctie zeer goed en volgt het goed de contouren van het gezicht. Persoonlijk vind ik echter dat dit het prijsverschil niet waard is.

Pluspunten

• design
  • onderhoud

Minpunten

• losse trimmer
  • turbo functie

Hugo 25-09-2016 Product paar weken in bezit

Snel glad scheren zonder irritatie

Ik overweeg wel om mij elektrisch te blijven scheren.

Wim 23-09-2016 Product paar weken in bezit

Mooi, makkelijk te reinigen, scheert behoorlijk glad

Scheert behoorlijk snel en glad, maar toch niet zo glad als met een goed scheermesje. Ik gebruik altijd de turbofunctie overigens. Het is makkelijk te reinigen en ligt goed in de hand!

Pluspunten

• design
  • makkelijk reinigen

Kisvinno 14-09-2016 Product paar weken in bezit

Mooi scheerresultaat

De Philips Series 5000 is een mooi en licht apparaat dat verbluffend scheert. Echter vind ik het toestel iets te licht voor mezelf.

De accessoires die bij het toestel geleverd zijn werken goed maar het is een hele hoop werk om ze er elke keer weer op te zetten en weer af te halen. Het had een stuk fijner geweest als de trimmer op het toestel zat. Dit had het gewicht ook verbeterd.

Over het scheerresultaat zelf kan ik zeggen dat ik geen irritatie ondervond en dat alles mooi glad is. Echter, is de draaibeweging even wennen en weet ik niet of ik dit gewoon zal worden.

Pluspunten

• Vlot scheerresultaat

Minpunten

• Te Licht
  • Lastige draaibeweging
  • Accessoires kon beter

Gerben 25-01-2016 Product maand in bezit

Bij een iets langere baardgroei is het apparaat niet geschikt voor mijn huid. Het wekt huid irritatie op en geeft geen glad resultaat.
Maar als ik het bijhoud en elke paar dagen het scheerapparaat gebruik is het resultaat goed. Boven verwachting goed zelfs tov jaren geleden toen ik voor het laatst elektrisch scheerde.
Pluspunten zijn toch wel de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat en dat hij zeer makkelijk schoon te maken is.

sanderbbb 24-01-2016 Product paar weken in bezit

5,5
Misschien ligt het aan mijn te volle baardgroei of de dikte van de haren an sich. Ik heb vaker scheerapparaten gebruikt en wat steeds het probleem is is dat het me erg lang kost om tot een nog steeds niet glad resultaat te komen. Zelfs na de turbo knop te hebben gebruikt. Je kunt gewoon keer op keer op keer over dezelfde plek gaan, zonder al teveel resultaat. Na dik een half uur voelt mijn gezicht numb en zijn er nog teveel haren die maar niet weggaan. Ik moet wel zeggen dat ik na de lange scheerbeurt amper last heb van scheerirritatie (heb ik met mesjes wel). Het schoonmaken van het apparaat is een koud kunstje. De p-timmer is een nutteloze add on, deze werkt echt voor geen meter. Je gaat er 10 keer overheen en je ziet nog 80% van de bakkebaard zitten.

RichardM 22-01-2016 Product paar weken in bezit

Sinds 3 weken ben ik de bezitter van de Philips S5510.
Als notoire nat scheerder was het even wennen om een scheer apparaat te gebruiken.
Het scheer resultaat is goed glad, en tegen verwachting in geen last van een rauwe huid na het scheren

erkinex 22-01-2016 Product maand in bezit

Voor dat ik van dit apparaat gebruikt heb gemaakt heb ik eerst mijn baard laten groein. Voor het eerste gebruik, heb ik er lang over moeten doen om mijn wat langere haartjes te kunnen scheren. (niet aan te raden)
Verder voor dagelijks gebruik is hij zeer geschikt (erg snel en zeker glad).
Philips ligt erg fijn in de hand en het scheren is erg aangenaam. Je kan hem makkelijk overal mee naar toe nemen om er op het laatste moment goed uit te zien.
De bij geleverde opzet stukjes zijn ook erg handig in gebruik (nadeel is dat ze niet in eigen etui passen)

Wesley 20-01-2016 Product paar weken in bezit

Sinds enkele weken gebruik ik de Philips S5510/45. In eerste instantie was ik niet zo van de scheerapparaten gezien ze volgens vele niet zo glad scheren als mesjes.

Enfin, ik ben gaan scheren met deze solide, lichte en naar mijn inziens stille scheerapparaat. Droog scheren geeft een goed resultaat maar niet zo glad als ik zou willen. Ik ben daarom nat gaan scheren met gel en schuim en in beide gevallen ben ik aangenaam verrast door het gladde resultaat!

Oefening baart kunst. Na een aantal keer proberen en ontdekken hoe de scheerkoppen mijn stugge haartjes het beste weghaalt heeft het apparaat mij overtuigd. Voor het gevoel en qua uitstraling kan het apparaat net zo glad scheren als het mes, maar dan zonder irritaties en/of wondjes. (Ik gebruik dan wel altijd de turbo-stand)

Opladen gaat snel en de accessoires zoals de neustrimmer en de precisietrimmer doen het ook goed. dit zijn handige extra's. Daarnaast zijn deze accessoires met een beetje passen en meten ook netjes op te bergen in de meegeleverde opberghoes. Let wel, de oplader past er niet in. (Als je een paar dagen op vakantie gaat kun je met een lading voldoende scheren en is de oplader niet nodig.) Dit model heeft geen cleaning/oplaad station maar die mis ik persoonlijk niet. Het schoonmaken gaat immers makkelijk. Na een scheerbeurt gaat er een lampje branden, klik open, afspoelen en klaar.

Al met al presteert het apparaat boven mijn verwachtingen en raad ik hem zeker aan wanneer je opzoek bent naar een degelijk scheerapparaat.

MW 20-01-2016 Product paar weken in bezit

Goed scheerapparaat alleen als de baardgroei te lang is moeilijk te scheren. Verder een goed en degelijk apparaat.

rd1908 20-01-2016 Product kwartaal in bezit

5,8
Met veel plezier dit mooi vormgegeven apparaat uitgetest. Helaas hetzelfde resultaat als met eerdere elektrische scheerapparaten. Niet volledig glad en een rode huid.
Voor mij dus de "ouderwetse" manier van scheren.

JaccoM1969 20-01-2016 Product paar weken in bezit

5,2
Al vele jaren scheer ik mij nat, maar nog steeds nieuwsgierig hoe een normaal scheerapparaat het zou doen. Onlangs kreeg ik via The Insiders die kans, een Philips Male Grooming.
Een mooi vormgegeven ligt scheerapparaat wat goed in de hand ligt. Twee accessoires, een neus trimmer en een precisie trimmer. Eerst nog even opladen en dan proberen. Helaas was mij eerste ervaring teleurstellend, een rode huid, haartjes die ik met geen mogelijkheid weg kreeg en na korte tijd pukkels van de irritatie aan mijn huid. Precies zoals ik ook had voordat ik nat ging scheren. Natuurlijk heb ik het scheerapparaat nog enkele keren geprobeerd, maar kon er niet warm voor lopen. Na twee weken toch weer nat scheren. Mss is een combinatie van elektrisch scheren met nat scheren iets voor mij??? Maar droog scheren valt voor mij echt af.

RvdZ 18-01-2016 Product paar weken in bezit

Dit is een kwalitatief goed scheerapparaat, waarbij met name de flexibele scheerkoppen goed bevallen, die volgen namelijk de oneffenheden en vorm van je gezicht, waardoor je relatief snel klaar bent met je scheerbeurt. Daarnaast kun je door de turbo-knop extra power geven aan het apparaat, wat handig kan zijn bij wat zwaardere baardgroei.

Alex81 18-01-2016 Product paar weken in bezit

Het is een fijn scheer apparaat wat gewoon doet wat hij moet doen en ook nog eens snel opgeladen is.
De led indicatoren geven aan hoeveel stroom er nog in zit en wanneer je het apparaat moet schoonmaken/afspoelen.
Er zijn 2 hulpstukken meegeleverd een neushaar trimmer en een baardtrimmer. Deze passen alleen niet in de meegeleverd etui dit is wel jammer.
Het scheren zelf gaat wel erg soepel en ook nog een erg stil in gebruik.
Plus punten:
mooi strak design
ligt lekker in de hand
snel opgeladen
stil in gebruik
minpunten:
hulp stukken passen niet in de etui

Glnk 17-01-2016 Product paar weken in bezit

Het apparaat wordt geleverd met twee koppelstukken en een etui. De inbegrepen opzetstukken (neushaartrimmer en precisie trimmer) zijn handig, maar passen helaas niet in het etui. De scheerprestaties vallen mij wat tegen. Het pakt niet alle haartjes mee. 3 of 4 keer over dezelfde plek en vaak met irritatie als gevolg. Het komt ook moeilijk bij de hoeken in de kaaklijn. Het apparaat ziet er mooi uit maar voelt niet erg degelijk aan. Het plastic kraakt als je erop drukt. Opladen gaat snel en de batterijduur is geweldig.

Edw83 16-01-2016 Product paar weken in bezit

De afgelopen maanden heb ik ervaren dat mijn oude scheerapparaat (ook van Philips) het steeds moeilijker had om mijn gezichtsbeharing goed te lijf te gaan. Hij was inmiddels alweer ruim twee jaar oud. Dat resulteerde in een aantal aanvullende scheerbewegingen tot aan het verwijderen van enkele losse haren. Het werd de hoogste tijd om uit te kijken naar hetzij nieuwe scheerkoppen of een geheel nieuw scheerapparaat.

Via een actie kon ik 'kennismaken' met de scheerapparaten van Philips en er zodoende één testen. Ik heb toen gekozen voor de S5510. Ik heb dit apparaat gekozen omdat hij snel op te laden was, onder kraanwater afgespoeld kon worden en daarnaast er enkele losse trimmers bij aanwezig waren voor het verwijderen van overtollig nek- of neushaar. Ook van de flexibele kop had ik hoge verwachtingen om ook mijn kaaklijn van haar vrij te maken.

Er bestond ook de optie om duurdere apparaten te testen. Daarbij werd je vrijwel meteen verplicht om reinigingsmiddelen aan te schaffen voor een optimale schoonmaak van het apparaat. Het is mooi dat de keuze er is, maar nog los van de reinigingsmiddelen waren deze apparaten direct fors duurder. Daarom heb ik zelf niet voor die apparaten gekozen, maar weet dat het bestaat.

Over het gebruik en het resultaat kan ik het volgende zeggen. Ik gebruik het apparaat inmiddels al enkele weken, waarbij ik mij om de dag scheer. Ik moest eerlijk gezegd een beetje aan het apparaat wennen. Aanvankelijk was ik dan ook niet geheel tevreden over het resultaat. Het apparaat miste toch wel wat haren en het gezichtsoppervlak voelde lang niet altijd niet geheel glad aan. Hoewel de doos melding maakt van 'fast shave' heb ik vervolgens gemerkt dat je het beste resultaat toch echt bereikt wanneer je rustig de tijd neemt en vooral niet te hard de scheerkoppen tegen je gezicht aandrukt. Thans is ook mijn kaaklijn weer goed te scheren dankzij de flexibele scheerkoppen waar mijn oude apparaat dat al geruime tijd liet afweten. Daar ben ik dus zeer tevreden mee. Ook prettig blijft het dat het apparaat onder de kraan afgespoeld kan worden. Wellicht is het ook het vermelden waard dat het tot op heden nog niet nodig was om het apparaat op te laden ondanks dat het maar 50 minuten in totaal aan scheertijd is.

Ik heb uiteindelijk ook besloten het apparaat aan te schaffen en ik hoop dat het scheerresultaat nog lang een positieve ervaring zal opleveren!

liesebees 15-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik scheer me nu een kleine twee weken met mijn Philips S5510/45 kan ik zeggen dat het scheerapparaat dubbel en dik voldoet aan de verwachtingen.
Mijn vorig scheerapparaat was ook een Philips en na 6 jaar rotversleten en dringend aan vervanging toe. Ik hebme altijd graag geschoren met de vorige, dus koos ik terug voor een Philips.
In vergelijking met die oude Philips is het eerste dat opvalt dat de nieuwe een pak stiller is. Vroeger moest ik niet proberen om een conversatie te voeren tijdens het scheren. Nu is dat geen probleem.
Wat wel direct opviel was dat er geen laadstation is. En dat mis ik wel, iets om het toestel netjes in weg te zetten terwijl het oplaadt.

De scheerervaring zelf is fel verbeterd. De 3 scheerkoppen kunnen afzonderlijk bewegen waardoor je sneller en gladder scheert.
Bij mijn vorig toestel kon dat niet, en dat scheerde minder kort en minder snel.

De neustrimmer heb ik nog maar 1 keer geprobeerd en buiten mijn neus snotvrij maken, kon het me niet bekoren. Maar ik denk dat dat eerder aan mij ligt dan aan het toestel.
Slotsom: goede aankoop en aan te raden!