Philips SHAVER Series 5000 S 5510 - Reviews

Afspoelbaar
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

Beoordeling op basis van 149 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Wimon 30-01-2017

Volg uitstekend de vorm van het gezicht.

Na ruim 40 jaar nat geschoren te hebben van mijn zoon de Philips Shaver gekregen omdat ik met de tijd mee moet. Kan alleen maar zeggen een prima advies.

youriv 04-10-2016 Product paar weken in bezit

Prijs-kwaliteit zeer oké!

Mooi design, makkelijk in gebruik en ik heb er een zeer goede scheerervaring mee. Ik kan het zeker aanraden.

FotoMeinema1 02-10-2016

Goed, Stevig, Makkelijk in gebruik.

Hallo,

Sinds een paar weken de Philips Shaver in huis. En dit zijn mijn eerste bevindingen. In de verpakking zit het apparaat en een paar extra opzet stukjes zoals een neustrimmer
en een tondeuze. Deze kunnen op de scheer apparaat geklikt worden door de scheerkop eerst te verwijderen, mijn bevinding hierover is dat dat wel een beetje zwaar gaat
en vooral bij het opzetten van een opzet stuk moet er toch wel wat druk worden uitgevoerd om deze vast te klikken.
De tondeuze opzet stuk doet zijn werk goed. Is makkelijk in gebruik en je kunt er lekker mee trimmen.

Dit is ook een punt wat snel volgens mij slap kan worden.

Bij het scheren is het eerst wennen dat de scheerkop meerder kanten op kan bewegen wat ook wel een beetje druk nodig heeft.
Het apparaat is daar tegenover wel een stuk stiller en heeft twee standen voor het scheren de normale stand en de turbo stand.
Over het algemeen scheert het apparaat goed, redelijker wijze volgt ie de contouren van het gezicht en de mesjes nemen goed
wat haartjes mij. Het apparaat zelf ligt lekker in de hand, daar is wel aandacht aan besteed.

Het schoonmaken van het apparaat gaat ook goed dit kan gewoon onder de kraan, maar ik mis toch wel een borsteltje aangezien ik het niet echt lekker vindt om
dingen onder een kraan te houden van ijzer, wat de levensduur van de scherpte van de mesjes etc volgens mij toch minder van wordt. Hopelijk is dit niet het geval.

Mvg, Anne

Terrabel 28-09-2016

Zeker zo goed als zijn duurdere broertje

Ik heb al een jaar een series 7000 (S7520) en deze lijkt nog wel beter te werken. Hoe bestaat het. De neustrimmer ook gebruikt en werkt ook goed. De bescherming van de scheerkop zit vast en daardoor verlies ik niet zo snel dat bovenste stukje in de wasbak of prullenbak, echt geweldig. Ik ben er helemaal tevreden mee.

yaydilek 28-09-2016

Goed maar ruw

Scheert goed en fijn, maar toch ruw om draaiende bewegingen te maken om een glad scheer resultaat te behalen. Hierdoor te lang onder de kaaklijn bezig wat weer voor irriterend huid veroorzaakt. Na nat maken gaat t beter. Lange scheertijd op accu.

real 28-09-2016

dit produkt heeft mogelijkheden

Het scheren is bijna geruisloos, snel, ook een turboknop
een baard trimmer en een neusharen trimmer

Sylvers 28-09-2016

Fijn, maar stroef, wel handige hulpstukken

Mooi scheerapparaat, makkelijk in gebruik. Voor mij persoonlijk echter te stroef, met de turboknop gaat het wel goed. Goed schoon te houden. Fijn dat hij wel spatwater bestendig is en ook onder de douche te gebruiken is. Erg handige hulpstukken.

Bart 28-09-2016 Product paar weken in bezit

goed toestel

toestel scheert fijn en volgt goed de lijnen van het gezicht en het heeft alles wat het moet hebben . Een borstelje bij het toestel maakt het kuizen wel beter

Pluspunten

• scheert fijn & snel
  • heeft alle nodige accessoires

Minpunten

• reinigen van het toestel

Pipoli 27-09-2016 Product paar maanden in bezit

Droom van een scheerapparaat

Bij mijn eerste scheerbeurt was ik wat onwennig met het gebruik van het toestel. Al vlug had ik door om wat lichte druk uit te oefenen zodat de scheerkoppen gemakkelijk de vorm van mijn huid kunnen volgen. Ik had een bijna perfect resultaat, heel wat beter dan met mijn oude toestel. Geen irritatie van de huid. Na een aantal dagen ben ik het toestel al goed gewoon. Ook het kuisen is kinderspel. Openen, uitspoelen, uitschudden en klaar voor een volgende scheerbeurt. Dit toestel is een droom voor mij.

Pluspunten

• snelheid
  • gladheid van de huid na het scheren

tim87 26-09-2016

geen meerwaarde

Ik scheer me al heel mijn leven met Philips scheerapparaten. Steeds met de modellen van rond de 70€. Ik was steeds tevreden over het scheerresultaat maar heb me toch laten verleiden om een duurder model aan te schaffen. Voor 50€ meer verwacht ik ook een beter scheerresultaat en dat is het niet. Zelfs in tegendeel. De handige trimmer die bij de “goedkopere” modellen vast op het scheerapparaat zit, is nu vervangen door een apart opzetstukje. Dit is zeer onhandig en bovendien trimt hij zeer slecht. De zogenaamde turbo functie bedoeld om snel door je stevige baardgroei te gaan laat zeer veel haren staan, zeker de nekharen krijgt hij niet weg. Wat ik ook opmerkelijk vind, al bij het uitpakken van het toestel merk je dat het een instap toestel is in de duurdere klasse. Bij een toestel van 70€ krijg je een beschermkapje voor de scheerkoppen, een borsteltje om je scheerkoppen te reinigen, een mooi oplaad station. Iets wat bij dit toestel van 50€ duurder allemaal niet bij zit. Om toch positief te eindigen vind ik wel dat hij beter in de hand ligt. Ook de schoonmaak functie is zeer handig het toestel geeft zelf aan wanneer en op welke wijze je het moet reinigen. Verder werkt de gewone scheerfunctie zeer goed en volgt het goed de contouren van het gezicht. Persoonlijk vind ik echter dat dit het prijsverschil niet waard is.

Pluspunten

• design
  • onderhoud

Minpunten

• losse trimmer
  • turbo functie

Hugo 25-09-2016 Product paar weken in bezit

Snel glad scheren zonder irritatie

Ik overweeg wel om mij elektrisch te blijven scheren.

Rubberenrobbie 23-09-2016

Beetje stug maar goed in de hand

Apparaat ligt goed in de hand. Batterij heeft echt het aantal scheeruren.
Schoonmaken gaat erg makkelijk.
Scheerresultaat goed maar voelt wat stug langs de huid.

Wim 23-09-2016 Product paar weken in bezit

Mooi, makkelijk te reinigen, scheert behoorlijk glad

Scheert behoorlijk snel en glad, maar toch niet zo glad als met een goed scheermesje. Ik gebruik altijd de turbofunctie overigens. Het is makkelijk te reinigen en ligt goed in de hand!

Pluspunten

• design
  • makkelijk reinigen

hinarren 22-09-2016

Shaver 5000serie met zeer goede eigenschappen

De shaver van de serie 5000 is een zeer goede apparaat. Hij is licht van gewicht en ideaal in gebruik. Ook zeer stil. Geeft zelf aan wanneer je hem moet schoonmaken (schoonspoelen of blazen), dus je hebt er is geen omdenken naar. Wat ook ideaal is is de turbo functie op de shaver. Jammer dat hij soms moeite heeft met de kleine nekhaartjes. Al met al een zeer gebruiksvriendelijke shaver.

michielvdm 22-09-2016

Mooi apparaat

Zeer mooi vormgegeven apparaat. Ligt ook lekker in de hand. Had misschien iets robuuster gekund, want het is van dun plastic gemaakt. Hij werkt verder goed, geeft aan wanneer je m moet schoonmaken en de batterij gaat lang mee. Als deze op raakt zie je een signaaltje. Verder hoefde mijn huid niet te wennen in tegenstelling tot wat de beschrijving zei. Je moet wel voor de spiegel staan om geen plekjes te missen. Dat is wel even wennen als je alleen met mesjes hebt geschoren. Dus al met al tevreden!

helmhelm 21-09-2016

Mooi vormgegeven en heel prettig scheerapparaat

Het apparaat fijn in de hand ligt. Verder is het apparaat stil en scheert het fijn en makkelijk. Iets waar het apparaat zeer moeite mee heeft is het feit dat sommige haartjes in de hals moeilijk te naderen is.

spakie 21-09-2016

Goed product voor scherpe prijs

Na enkele weken in gebruikt te hebben ben ik zeer tevreden met de resultaat van dit scheerapparaat. Het ligt erg makkelijk in de hand en laad zeer snel op. Ben zeer tevreden de mogelijkheden neustrimmer en opzetstuk. En als je weinig tijd hebt om te scheren doe je ff de turbo erop. Mis alleen een borsteltje.

Anoniem 21-09-2016

Mooi en degelijk scheerapparaat

Heel mooi en degelijk scheerapparaat. Met zijn beweegbare kop volgt het goed de kaaklijn, zodat het scheren comfortabel is. Nu een paar keer gebruikt en geen last van huidirritatie. Al met al een scheerapparaat waar je jarenlang plezier van zult hebben.

Gakkiegakstra 19-09-2016

Shaver met hele goede eigenschappen

De shaver van de serie 5000 is een zeer goede apparaat.
Hij is licht van gewicht en ideaal in gebruik.

Wat ook ideaal is is de turbo functie op de shaver.

Al met al een zeer gebruiksvriendelijke shaver.

Anoniem 19-09-2016

Mooi vormgegeven en heel prettig scheerapparaat

Mijn vorige scheerapparaat was een simpel apparaat van Philips die verder gewoon goed beviel, dus ik verwachtte niet veel verschil met een apparaat dat in een hogere catergorie viel. Tot nu toe ben ik echter aangenaam verrast! De Series 5000 ligt lekker in de hand en ziet er door de kleur en afwerking luxe uit. De flexibele scheerkoppen zorgen er voor dat het apparaat zich aanpast aan je huid en je elk plekje kan bereiken. Nadeel is wel dat ik een paar keer had dat een scheerkop bleek haken tijdens het scheren, hoewel je snel je manier van scheren aanpast. Het scheren zelf is heel prettig en voelt 'zijdezacht' aan op je huid en niet hard zoals bij mijn vorige apparaat. Wat ook heel handig is, zijn de opzetstukjes voor trimmen en neusharen. Hierdoor kun je heel snel wat irritante haartjes verwijderen die bij mij normaal lang bleven zitten, omdat ik er niet bij kon. Het is wel irritant dat je steeds de scheerkop er af moet halen om deze opzetstukjes te installeren, maar als je eenmaal weet hoe dit moet gaat het best wel snel. Een functie die me wel verbaasde is de turbo modus, waardoor je door snel dikke lagen baardgroei kan wegwerken. Ik ben zelf niet zo 'behaard' maar dit kan wel handig zijn als je weer eens genoeg hebt van je baard en het veel korter wil hebben. Het apparaat is ook makkelijk schoon te houden. Het is niet geschikt voor onder de douce, maar je kan wel de haartjes wegspoelen onder de kraan. Dit maakt schoonmaken veel makkelijker dan bij apparaten waar dit niet kan. Bij mijn vorige kreeg ik nooit alle haartjes weg, zelfs niet met het meegeleverde borsteltje. Al met al is het een aantrekkelijk scheerapparaat dat mij in ieder geval heel goed is bevallen.