Philips SHAVER Series 9000 S9711 - Reviews

Best Reviewed november 2016
Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 80 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

johan 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

goede kwaliteit

goed product makelijk in gebruik en goede prijs scheert fijn en is ook mooi kwa uitvoering ik beveel dit product aan

lapto_83 21-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prettig en fijn scheerapparaat

Net als vele ben ik gaan vergelijken met andere toestellen.
Natuurlijk is de prijs naar mijn mening best behoorlijk echter krijg je er wel een geweldig scheerapparaat voor.

Met een scheerkop die zeer flexibel is en de mesjes log van elkaar bewegen volg je gemakkelijk de contouren van je gezicht.
Dit geeft een prettig scheergevoel en een gladder resultaat.

De verschillende snelheden zijn ook erg prettig.
Zo kan je hem bijvoorbeeld op snel zetten wanneer je dagelijks scheer.
Wanneer je niet dagelijks scheer vind ik hem persoonlijk prettiger door hem iets minder snel te zetten waardoor je vrijwel geen irritatie heb bij een gevoelige huid.

Ook de batterij indicator is erg prettig zodat je hem op tijd kan opladen en dus niet zonder zou zitten.
Mocht je het toch een keer vergeten is het ook mogelijk om het snel voor 1 scheerbeurt op te laden.

De scheerkop is gemakkelijk los te klikken en met het hulpstuk kan je gemakkelijk de mesjes reinigen onder de kraan.
Ook is hij gemakkelijk te reinigen middels de Smart Clean al duurt dit best lang.

Dankzij een gemakkelijk op te klikken trimmer is trimmen natuurlijk ook erg gemakkelijk om te doen met dit scheerapparaat.

Kortom een fijn scheerapparaat die erg prettig aanvoelt en gemakkelijk in gebruik is.
Echter is hij best aan de prijs en de prijs van de clean cartridge zijn ook aan de prijs.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • batterij indicator
  • Flexibele scheerkop
  • Regelbare snelheid

Minpunten

• Prijs Apparaat
  • Prijs Clean cartridge

Nat scheren toch beter 15-06-2016 Product paar dagen in bezit

Review van mij

Altijd nat gescheerd maar wilde het "gedoe"niet meer. Apparaat pak je sneller maar je moet vele malen rondjes draaien en blijven controleren of alles glad is. Het wordt gewoon niet glad, de hele dag wel ergens ruwe plekken. Ik geloof zonder meer dat dit een van de betere is maar elektrisch scheert gewoon niet glad. Kan ook niet, want het mesje gaat niet over het gezicht zelf zoals bij nat scheren. Verder een mooi apparaat, licht maar met een enorme houder. De vloeistof is lastig want durf hem niet neer te zetten omdat schoonmaakster of partner het verzet en dan de bak gaat lekken.

BK 20-10-2017 Product paar weken in bezit

Philips ten top

Zoals je kunt verwachten van Philips, krijg je waar je voor betaalt. Een solide en stil apparaat met een prima accuduur. Aanrader!

Powerstation 07-10-2017

Beste Philips scheerapparaat tot nu.

Na 12 jaar afscheid genomen van mijn vorige philips scheerapparaat. De nieuwe S9711 scheert nog veel gladder dan mijn vorige scheerapparaat. Schoonmaken is nog gemakkelijker. Mooi design. +/- 3 weken scheren op een batterijlading.

John12349 20-09-2017

Zielige bezuiniging

Scheert goed. Wat ik een schande vind is dat er voor dit geld niet eens een houder vanaf kan. Philips schaam je.

Johan 16-09-2017 Product paar dagen in bezit

Goede accuduur

Een geweldig scheerapparaat, mooi afgewerkt. Hopelijk gaat het net zo lang mee als mijn vorige Philips shaver.

wim333 12-09-2017

scheert niet glad / trimmer is waardeloos

ik vind het bevestigings mechanisme zwak durf niet volledige druk er op te zetten ben bang dat hij dan knapt ook de trimmer is slecht met moet zeer regematig de trimmer afspoelen want anders slaat hij vast ook scheert hij de haartjes er niet af maar trekt ze uit de huid wat er pijnlijk is ik wil de trimmer wel vervangen als dat mogelijk is

Anoniem 27-08-2017

Redelijk

Scheert prima, al moet ik hiervoor 2/3 langs dezelfde plek.opladen in de schoonmaak unit onmogelijk, hij houd geen contact om te laden, jammer want nu moet ik hem schoonmaken en apart laden. (Dit heeft nooit gewerkt overigens)

123 13-08-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn scheerapparaat

Ligt fijn in de hand tot nu toe scheert hij zeer fijn. Trimmer nog niet gebruikt. Scheerapparaat is heel stil

Sander0011 08-08-2017

Mooi design maar scheert slecht

Nadat mijn oude RQ1250 Sensotouch 3D er na 7 jaar mee ophield op zoek naar een vervanger. Al snel bleek dat ingebouwde tondeuses verleden tijd zijn dus uiteindelijk genoegen genomen met de S9000.

Echter hij scheert niet goed, veel baardgroei is niet weg te krijgen zelfs na minuten lang scheren, draaien, cirkels maken, snelheid aanpassen. Niets helpt, met de oude nooit last van gehad. Ik heb lichte baardgroei dus ik kan me voorstellen dat heren met meer baardgroei nog meer problemen hebben.

Het verwisselen van de kop om gebruik te maken van de tondeuze is ronduit onhandig, het ingebouwde trimmertje van de RQ1250 was een uitstekende oplossing. Minder spullen en minder slijtage want nu moet je telkens de kop eraf halen, dat plastic slijt daardoor dus ik vermoed dat mechanisme snel versleten is.

De accuduur is aardig maar zeker niet 'premium', ook hier deed de oude het stukken beter. Vroeger nam ik nooit een oplader mee op reis maar nu zeker wel.

Erg jammer en zeker zijn geld niet waard.

ELAG 15-07-2017

Had van Philips wat beters verwacht

Scheert glad! Inderdaad geen schoonmaakborstel aanwezig, jammer.
Scheerkop vliegt steeds uit de houder.

hens36 28-06-2017

goed, maar het kan beter!

Het scheerresultaat vindt ik beter, dan met mijn oude philishave 8890. Alleen dat neemt meer tijd, misschien had ik met de oude philishave langer moeten scheren, om het zelfde effect te krijgen!
De tondeuse gebruik ik om de dag om mijn bakkebaarden bij te werken, dus tov mijn oude philishave veel extra handelingen om dat voor elkaar te krijgen. Want de 9000 heeft een apart opzetstuk wat hiervoor gebruikt moet worden. Gevolg is gepriegel in de morgen om eea om te wisselen! Verder zat er geen schoonmaak borsteltje bij de 9000, de uitvoering met Ultrasoon vindt ik te duur.

Hein69 23-06-2017

slecht apparaat

ik gebruik mijn oude Philishave liever: deze scheert veel gladder en veel sneller.
zonder van het geld.

Freek5 14-06-2017 Product paar maanden in bezit

Glad scheerresultaat; maar... scheerkop valt er af!

Plus:
Scheerresultaat is echt glad! (Dat kost mij wel 30 minuten, maar toch knap dat Philips ook de laatste kleine haartjes op lastige plekken zoals onder de kaaklijn wegkrijgt.)

Min (groot):
Tijdens een scheerbeurt komt het meerdere keren voor dat de scheerkop eraf valt als ik wat harder moet drukken. Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden door de gleuf waarin de scheerkop bevestigd moet worden wat dieper te maken. Kom op Philips, jullie maken nu bijna 80 jaar scheerapparaten met een prijs van soms meer dan 400 euro. Dit had echt beter gemoeten!

Min (klein):
* Als je op reis gaat moet je stekker van basisstation gebruiken. Doe er volgende keer gewoon een extra reisstekkertje bij.
* Scheerapparaat ziet er lelijk uit in basisstation (achterstevoren).
* Informatie op website over wat nou precies het verschil is tussen alle modellen is tenenkrommend slecht. (Duidelijk werk van marketingspecialisten die niet geinteresseerd zijn in klanten helpen.)

(Dit zijn slechts kleine punten, maar gegeven de prijs mag je beter verwachten.)

reckovice 27-05-2017

Prima apparaat, maar ik mis de ingebouwde tondeuse

Het apparaat voldoet aan mijn verwachtingen. Scheren is een genot evenals het schoonmaken van het apparaat. Het is even wennen aan de "handgreep" van het apparaat. Wat ik mis is de geïntegreerde tondeuse welke ik wel had op mijn oude Philishave. Er is wel een separate tondeuse kop bijgeleverd maar die ligt in de badkamerkast. Zou trouwens wel handig zijn als voor deze tondeuse kop een plaatsje was in de opbergbox.

Maabas12 19-03-2017

Beter dan verwacht

Dit scheerapparaat doet wat moet. Het is niet zo glad als met het mes, maar het komt zeer dicht in de buurt en dan zonder irritaties. Na een dag staat de baard er net zover door als voorheen dus het is een geweldig apparaat. Mijn vrouw is er ook blij mee en dat zegt dus echt wat!

Adje2607 10-03-2017

Ronduit slecht

Werknemer van Philips geweest,heel veel goede producten gemaakt maar dit zo'n miskleun,ik moet sinds kort mij elektrisch scheren daar ik bloedverdunners slik en als ik mij snijdt duurt het vrij lang voor het weer dicht is.Het app.scheert total niet glad het is ronduit slecht.

Adri 14-02-2017 Product paar maanden in bezit

Werkt goed

scheert glad, snel, maakt makkelijk schoon volautomatisch, ook makkelijk onder de kraan. Lange accuduur, genoeg voor meer dan een week

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • snel

Minpunten

Kolfree 03-12-2016

haperingen

Ik gebruik al jaren een Philips scheerapparaat met plezier. Dit appaat echter heeft bijna van begin af aan dat hij hapert. De kop gaat heen en weer en loopt waardoor het apparaat vast loopt en geeft dan aan dat hij afgspoelt moet worden maar ik scheer nat en daarbij hou ik het toestel flink nat.
Ik maak het apparaat regelmatig schoon d.m.v. het kwastje te gebruiken nadat de kop uitelkaar is gehaald en ook met behulp van de SmartClean PRO-systeem Plus.