Philips SHAVER Series 9000 S9711

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 56 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9711 op Kieskeurig.be.

Altijd op zoek naar kwaliteit 24-12-2017

De Philips Shaver 9000 S9711

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik gebruik dit apparaat nu ruim twee jaar en dacht: Ik laat even weten wat mijn ervaringen zijn met dit apparaat, ik heb zelf destijds flink lang gezocht naar het beste type dat ik kon vinden. en besloot deze aan te schaffen.
Tenslotte vind ik zelf altijd fijn om reviews met ervaringen te lezen om te bepalen of ik tot de aankoop overga. Misschien heeft iemand iets aan mijn schrijven hier.

Ik heb zelf van origine redelijk donker haar dus wil ik mij zo glad mogelijk scheren en de stoppels weg te werken. Dit lukt met dit apparaat ondanks mijn donkere haar redelijk goed al is het resultaat met een scheermes uiteraard beter. ik scheer mijzelf iedere ochtend.

Het apparaat is degelijk en ligt fijn in de hand. ook beweegt de scheerkop soepel over de huid.

Ik persoonlijk gebruik het reinigingssysteem niet, ik vind de cartridges gewoonweg te duur en het apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen onder de kraan, zo gebeurd. Bij hte schoonmaken haal ik het bovenste gedeelte van de scheerkop er af, dit gaat zeer eenvoudig en spoel deze af. Daarna maak ik het gedeelte dat aan het apparaat zit even schoon, gewoon afspoelen dus, eenvoudig en zo gedaan. Al het water dat bovenin het scheerapparaat bij reinigen stroomt, loopt er in een paar seconden aan de onderkant uit bij als je hem rechtop houdt, erg fijn. Schoonmaken onder de kraan is gedaan in een minuut.

Wanneer je het apparaat aan de adapter en het stopcontact legt, laadt hij echt zeer snel op.
Ik gebruik zo' n 10% van de batterij per scheerbeurt, dus deze gaat in mijn geval zo' n 10 dagen mee. Hier ben ik echt zeer tevreden over.

De 3 stuks "krachtstanden" op het apparaat vind ik onzin, bij mij staat deze altijd op maximaal, maar er zal wel een reden zijn voor deze mogelijkheid tot instellen.

Het apparaat is trouwens vrijwel geruisloos.

Op het apparaat zit ook een "op slot stand" wanneer je de startknop een 3 tal seconden ingedrukt houdt, handig waneer je hem in je toilettas stopt om op reis te gaan. (Het bijgeleverde scheerapparaat doosje gebruik ik niet, deze neemt teveel ruimte in vind ik).

De hele set heeft eigenlijk maar 1 nadeel.
Ik vind namelijk dat de scheerkop(pen) nogal prijzig zijn. Natuurlijk kun je niet een waarde geven aan de lengte van de duur waarmee messen zouden moeten meegaan, deze zal bij dit type wel "gemiddeld" zijn qua levensduur. Ik doe zelf denk ik zo' n 6 maanden met de scheerkop, dat is te doen. Wel moet ik zeggen dat, ondanks dat ik geen domme jongen ben, het plaatsten van een nieuwe scheerkop niet super makkelijk is, dit was bij het vorige type veel eenvoudiger, maar het is goed te doen.

Ja, ondanks dat het altijd beter kan, ben ik tevreden over de kwaliteit van dit apparaat n raad hem aan.

johan 26-11-2016

goede kwaliteit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

goed product makelijk in gebruik en goede prijs scheert fijn en is ook mooi kwa uitvoering ik beveel dit product aan

lapto_83 21-08-2016

Prettig en fijn scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Net als vele ben ik gaan vergelijken met andere toestellen.
Natuurlijk is de prijs naar mijn mening best behoorlijk echter krijg je er wel een geweldig scheerapparaat voor.

Met een scheerkop die zeer flexibel is en de mesjes log van elkaar bewegen volg je gemakkelijk de contouren van je gezicht.
Dit geeft een prettig scheergevoel en een gladder resultaat.

De verschillende snelheden zijn ook erg prettig.
Zo kan je hem bijvoorbeeld op snel zetten wanneer je dagelijks scheer.
Wanneer je niet dagelijks scheer vind ik hem persoonlijk prettiger door hem iets minder snel te zetten waardoor je vrijwel geen irritatie heb bij een gevoelige huid.

Ook de batterij indicator is erg prettig zodat je hem op tijd kan opladen en dus niet zonder zou zitten.
Mocht je het toch een keer vergeten is het ook mogelijk om het snel voor 1 scheerbeurt op te laden.

De scheerkop is gemakkelijk los te klikken en met het hulpstuk kan je gemakkelijk de mesjes reinigen onder de kraan.
Ook is hij gemakkelijk te reinigen middels de Smart Clean al duurt dit best lang.

Dankzij een gemakkelijk op te klikken trimmer is trimmen natuurlijk ook erg gemakkelijk om te doen met dit scheerapparaat.

Kortom een fijn scheerapparaat die erg prettig aanvoelt en gemakkelijk in gebruik is.
Echter is hij best aan de prijs en de prijs van de clean cartridge zijn ook aan de prijs.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • batterij indicator
  • Flexibele scheerkop
  • Regelbare snelheid

Minpunten

• Prijs Apparaat
  • Prijs Clean cartridge

Jos 28-11-2016

TOP in glad scheren !

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Fantastisch scheerapparaat, ligt prima in de hand. Scheerresultaat prima ! Heerlijk om én nat én ook droog te kunnen scheren.

Nat scheren toch beter 15-06-2016

Review van mij

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Altijd nat gescheerd maar wilde het "gedoe"niet meer. Apparaat pak je sneller maar je moet vele malen rondjes draaien en blijven controleren of alles glad is. Het wordt gewoon niet glad, de hele dag wel ergens ruwe plekken. Ik geloof zonder meer dat dit een van de betere is maar elektrisch scheert gewoon niet glad. Kan ook niet, want het mesje gaat niet over het gezicht zelf zoals bij nat scheren. Verder een mooi apparaat, licht maar met een enorme houder. De vloeistof is lastig want durf hem niet neer te zetten omdat schoonmaakster of partner het verzet en dan de bak gaat lekken.

Hovestad 14-01-2020

Scheert zeer slecht voor de prijs die je betaald.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Na paar weken gebruikt te hebben verlang ik weer terug naar mijn oude apparaat. Ik ben verre van tevreden. Glijd niet goed over mijn gezicht, dus hapert (na het douchen) echt glad scheren doet hij niet en batterij houd het minder lang uit dan mijn oude Senseotouch apparaat. Sterker nog, ik verlang terug naar mijn oude. Jammer maar ik denk dat ik hem verkoop en overstap op een ander merk omdat dit de top of the Bill moet zijn..

Pluspunt is het reiniging station

Boertje 07-01-2020

Scheert heel glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Scheert zeer glad in een zeer korte tijd. Het beste scheerapparaat dat ik tot nog toe gehad heb. Alleen jammer dat nu na zo'n 2,5jaar steeds de scheerkop van de body afvalt tijdens het scheren. Bij al de vorige apparaten van Philips nooit gehad, maar deze hadden de precisietrimmer ingebouwd aan de zijkant.

Rdg70 26-12-2019

Perfect apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Het eerste wat opvalt is het geluid van het apparaat tijdens het scheren. Het apparaat maakt een heel zacht soepel geluid. Niets in vergelijking met mijn oude apparaat van een ander merk. Ook het scheerresultaat is prima te noemen. Behoorlijk glad. Nat scheren levert nog altijd het meest gladde en zachte resultaat. Ik heb nog nooit een apparaat gehad wat het het nat scheren overtroffen heeft. Maar dit apparaat komt aardig in de buurt.
Het apparaat is ook zacht voor de huid. Makkelijk schoon te maken. Zeker in combinatie met het spoelapparaat. Kortom, ik ben blij verrast. Ik kan hem iedereen aanraden.

Thoom 22-12-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Een zeer goed apparaat. Scheert heel glad, voelt soepel aan bij het scheren en is makkelijk schoon te maken.

Ricky2000 21-12-2019

Scheert lekker glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Voor het glad scheren een dikke pluim!
Helaas is de batterij erg snel leeg. Waar mijn oude Philips het ruim 2 uur volhoudt en dus één keer per 2 maanden geladen moest worden is deze binnen 3 weken aan een nieuwe laadbeurt toe.

Wimvk64 04-09-2019

Duur apparaat dat niet goed scheert

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik had gedacht een duur scheerapparaat zal wel goed zijn naar niets is minder waar. Ik sta een half uur te scheren en krijg mijn stoppels niet weg. Dan maar weer met mijn 15 jaar oude goedkope Philips scheren. Hier geldt echt: goedkoop is duurkoop

Henkerson 02-08-2019

Ben erg tevreden met dit apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt omdat ik steeds twijfelde heb ik besloten hem toch te kopen heel fijn om ook alle accessoires te kunnen gebruiken zoals de neustrimmer deze werkt heel erg fijn en bedankt

FPul 21-07-2019

Zeer snelle slijtage messen

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik ben 48 jaar en gebruik al mijn hele leven Philips scheerapp met tevredenheid. Nog geen jaar geleden de nw 9000 serie gekocht. Echter na paar maanden werd het resultaat slechter.
Gezien het feit dat ik al meerdere Philips scheer app gebruik weet ik dat de messen zelfde plek terug moeten en hoe je hem schoonmaakt.
Hoop echt dat Philips een oplossing vind voor deze snelle slijtage.

klaas 14-07-2019

Goede grip en superglad scheren met geluidsarm apparaat.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Praktisch mijn hele leven gewend geweest om nat te scheren met mesje. Uit gemakzucht uiteindelijk over gegaan op elektrisch scheren wat aanvankelijk niet echt plezierig was met normaal scheerapparaat. Kon mezelf niet glad scheren. Enkele weken geleden over gegaan op deze roterende scheerapparaat. Wat een verademing en wat een heerlijk glad resultaat zonder irritatie van de huid. Praktisch geluidloos.

Pluspunten

• geluidsarm
  • geen huidirritatie

Minpunten

• zat geen borsteltje bij

JaapKonijn 07-07-2019

Waardeloos

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Een waardeloos apparaat met zijn zwabberende scheerkoppen. De miskoop van mijn leven. Ik heb ruim 50 jaar duurdere philishave apparaten gebruikt, maar dit ding is waardeloos. Onder de neus is het slecht scheren vanwege de schuin geplaatste koppen en dat geldt ook voor de kaaklijn. Voor mij nooit meer een Philips.

Swinkie666 24-06-2019

Heerlijk glad zonder irritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Mijn oude Senso Touch 3D was aan vervanging toe. Tot nu toe heel erg blij met deze aankoop. Prefect glad scheren zonder irritaties. Normaliter heb ik daar snel laat van. Toestel is ook eenvoudig te reinigen onder de kraan door het afnemen van de scheerkoppen. Timmer heb ik nog niet gebruikt maar ziet er degelijk uit.

peter alki 20-06-2019

tegenvallend

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

nagenoeg jaarlijks vervangen van dure mesjes
scheert stroef op de huid, na enkele jaren gaat telkens de kop van het apparaat
al 45 jaar philipsscheerder, maar prijs en kwaliteit naar prijs van de 9000 serie doet me uitkijken naar mogelijk alternatief.

HTM123 13-06-2019

Prestatie

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Scheren duurt lang en moet toch nog n mesje gebruiken om het af te maken. had meer prestatie verwacht.

veko 01-06-2019

Top product !!!

ik ben echt tevreden.
ik raad zeker iedereen aan als dagelijks willen scheren.
Pijnloos en geen rode plekken!

HansFM 28-05-2019

Goed, maar niet uitmuntend

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik heb voor ik deze recensie ging schrijven even gewacht tot ik een aantal keren geschoren zou hebben. Ik was natscheerder en de overstap naar dit elektrisch apparaat valt zeker niet tegen! Ik vind de baardtrimmer wel beter werken dan de scheerkop. Bij de laatste blijft het toch ploegen en met het mes bereik je een beter resultaat. Het gemak dient echter de mens, dus voorlopig doe ik het in ieder geval zo.

Het schoonmaakgedeelte is niet per se nodig, maar wel handig.

De handleiding met alleen pictogrammen vond ik niet duidelijk. Als een plaatje voor zich spreekt, is een picto natuurlijk voldoende, maar een aantal keren was het echt raden naar de bedoeling.