Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT849 - Reviews

Laagste prijzen
Accu indicator
Afspoelbaar
Scheren met snoer

Beoordeling op basis van 23 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Design 24-12-2015

Slecht apparaat

Fragiel geluid en scheert slecht.
De goedkopere scheerapparaten van Philips zijn naar mijn mening zeker zo goed.

DiPablo 21-10-2015

Slechte ervaring.....

Ik gebruik al meer dan 30 jaar een Philips scheerapparaat. Mijn voorlaatste Philips HQ beviel mij uitstekend. Nu een keer een duurder model gekocht ( PT849/26) Vanaf het begin is mij deze erg tegen gevallen. Het begint al met het geluid, klinkt erg fragiel. Dan het scheren: in vergelijking met de veel goedkopere HQ is de PT in mijn beleving een heel stuk minder. Dan na 6 maanden begeeft het apparaat het, hij doet het af en toe op een zeer laag toerental wanneer men er een tik tegen aangeeft. Een kwaliteit voor deze prijs...... Nooit meer voor mij.....

Christian90 10-04-2015

Een prima scheerapparaat

Ik gebruik dit scheerapparaat nu 2 weken. Het is een mooi apparaat wat goed in de hand ligt. Verder is het reinigingsstation een mooie toevoeging, die binnen ong. 10 minuten de gehele scheerkop reinigt en onderhoud. Het enige nadeel van het apparaat is dat het regelmatig een haartje overslaat, en je dus meerdere malen over de huid moet gaan om een geheel glad resultaat te verkrijgen.

denOtter 21-03-2015

Aanrader!

Luxe scheerapparaat. Mooi design en een technisch hoogstandje. Na het scheren plaats je het apparaat in een houder en wordt het gereinigd. Naar mijn idee reinigt hij wel erg vaak waardoor de gel sneller opraakt. Ook neemt hij niet altijd alle haartjes mee. Apparaat laad snel op en de accu gaat lang mee. Zelf blijf ik bij natscheren maar voor mensen die droogscheren is dit een aanrader!!!

jordy93 20-03-2015

dit product functioneert goed

Ik gebruik het scheerapparaat nu bijna 3 weken en het werkt goed. Hij laadt redelijk snel op, zodat je hem weer snel kunt gebruiken. soms slaat hij een haar over maar dat vind ik niet zo erg dat kan gebeuren. Maar voor de rest een goed apparaat wat prettig in de hand ligt. Met de trimmer die eraan vast zit kun je goed je bakkebaard bij werken. Alleen slaat hij ook hier weleens een haartje over.
En het schoonmaken is ook erg makkelijk. Je spoelt hem met water af en eens in de zoveel tijd zet je hem in het schoonmaak station dat er bij zit.
Dit is erg prettig, want dan lijkt ie weer zo goed als nieuw.
dit apparaat verdient een dikke 8

Rob93 19-03-2015 Product paar weken in bezit

Voordat ik dit scheerapparaat had, gebruikte ik altijd wegwerpmesjes. Dat zorgt voor een beter resultaat, maar kost meer tijd en ergernis (sneetjes en huidirritatie). Al met al ben ik tevreden met het apparaat zelf. Ik heb er ook een SmartClean bij. Echter ik miste hierbij nog wat instructies, waardoor het in het begin even uitzoeken was hoe het precies werkte en of je een cartridge bijvoorbeeld meerdere keren kunt gebruiken (ja dat kan).

Dave88 17-03-2015

Ik gebruik de Philips 5000 nu 2 weken, het is een top product.

Allereerst bedankt dat ik het mocht testen. Gelijk in het begin lag het al lekker in de hand, de gebruiksaanwijzing was helder en duidelijk te lezen. Het scheerresultaat is uitstekend, maar de kleine trimmer is super voor de bakkebaarden.Al met al vind ik het een goed scheerapparaat, makkelijk schoon te maken. Het neemt iets meer ruimte in maar het is dan ook goed gereinigd.
Het is ideaal voor gladscheren, het opladen gaat snel.

Anoniem 17-03-2015

Ik zou dit apparaat aanbevelen.

Ik gebruik dit scheerapparaat nu ongeveer twee weken en het werkt beter dan degene die ik ervoor gebruikte (Philips AT750/16). Hij laadt snel op, waarna je hem weer goed kunt gebruiken. Hij pakt alleen niet elk haartje even goed, waardoor hij soms er een paar overslaat. Dit kan wel eens gebeuren, maar daar kan ik mee leven. Met de trimmer die eraan vast zit kun je goed je bakkebaarden bij werken. Alleen hier geld ook dat hij niet elk haartje meteen pakt.
Tevens is het schoonmaken erg makkelijker. Je spoelt hem af met water en eens in de zoveel tijd zet je hem in het schoonmaak station dat er bij zit.
Dit is erg fijn, want dan is hij weer zo goed als nieuw.
Als het aan mij ligt dan geef ik dit apparaat een acht.

Tom1995 15-03-2015

Top Product!

De Philips s5000 is een fijn product om mee te scheren. Voorheen heb ik altijd met losse mesjes geschoren maar sinds ik dit product in bezit heb wil ik niet meer terug.
Scheren gaat veel sneller met de Philips s5000 t.o.v. scheren met losse mesjes. Ook het schoonmaken van het apparaat met het speciale Smartclean system is erg makkelijk. In de gebruiksaanwijzing wordt fatsoenlijk en makkelijk uitgelegd hoe je het apparaat gebruikt en schoonmaakt.
Niet alleen de scheerkop is makkelijk in gebruik, ook de uitklapbare trimmer aan de achterkant is erg handig!

Conclusie: een goed product, met een handig reiniging systeem dat makkelijk in gebruik is en voor een goede prijs aangeboden wordt!

LBots 13-03-2015

Goede vervanging van scheermes

Na jaren van nat scheren met een mes, vorige week m'n eerste kennismaking met elektrisch scheren. Het was even wennen om zonder scheerschuim en op een droge huid het apparaat te gebruiken, maar de S5000 bevalt goed. Het scheerresultaat is zeer goed evenals de batterijduur. Na één keer volledig opladen, gebruik ik het apparaat al een week. Het apparaat is door het smart clean systeem eenvoudig schoon te maken. Daarnaast is de kleine trimmer een welkome toevoeging voor de bakkebaarden. Het enige kritiek puntje is dat het apparaat niet onder de douche te gebruiken is, voor het geld zou je dat wel verwachten. Philips heeft wel andere apparaten, die te gebruiken zijn onder de douche. Eindoordeel: 7,5.

Anoniem 10-03-2015

Philips PT849/26

Ik gebruik dit product nu ronduit een week,

In deze week heb ik opgemerkt dat het een goed en makkelijk apparaat is. Het is simpel en makkelijk te bedienen en de gebruiksaanwijzing is makkelijk te lezen, geen dikke lappen tekst alles is makkelijk aangegeven met afbeeldingen.

Ik maakte voor de aankoop van dit apparaat gebruik van een ouder scheerapparaat, hierbij kreeg ik na elke x scheren irritatie aan mijn huid. Bij dit scheerapparaat heb ik hier geen last meer van.

De extra trimmer op dit scheerapparaat is een handige toevoeging,nu heb je geen gedoe meer met 2 apparaten. Het smart clean systeem vind ik een beetje overbodig, je hebt het zelfde resultaat als wanneer je het zelf schoonmaakt. Ook is het een vrij groot object om in je badkamer neer te zetten.

Een goed apparaat met een goede prijs!!

Cijfer 8,5

Teun27 09-03-2015

Goed product voor een goede prijs

Ik maak nu een week gebruik van het Philips PT849 scheerapparaat en moet zeggen dat hij prima bevalt. Het apparaat is snel en gemakkelijk te gebruiken en het scheerresultaat is ook erg goed. Een aantal jaar geleden maakte ik al gebruik van een Philips scheerapparaat, hierbij kreeg ik veel irritatie in de hals en ben toen overgestapt naar het scheren met een scheermesje. Nu ben ik toch weer overgestapt naar een elektrisch scheerapparaat, omdat dit sneller en gemakkelijker te gebruiken is. En in de hoop dat ik met dit scheerapparaat geen last meer zou hebben van de huidirritatie, dit is gelukkig ook het geval en heb nu nergens meer last van. Nadeel is wel dat ik me nu elke dag moet scheren om het glad te houden in plaats van eens in de 2-3 dagen met het nat scheren. Het SmartClean-systeem is een leuke extra, maar wel erg groot en het effect dat het heeft op de scheerprestaties heb ik nog niet goed kunnen vaststellen. Al met al geef ik het scheerapparaat een 8 vanwege het goede scheerresultaat en het gebruiksgemak.

Craig 06-03-2015

Robuuste gladscherende scheerapparaat

Ik heb het toestel al een aantal dagen, en ik moet zeggen hij bevalt zeker. De eerste keer in gebruik was mijn nekhuid een beetje geïrriteerd, maar dat is sinds dag 2 al weer over. Het toestel scheert snel en makkelijk en ligt heel natuurlijk in de hand. Mooi zwart simpel robuust ontwerp, geen onnodige kleuren combinaties die niks toevoegen. Het resultaat is in vergelijking met nat scheren gelijk, het enige verschil is dat ik nu iets eerder de haartjes terug voel komen. De baardtrimmer aan de zijkant is in orde maar ik heb op mijn oude toestel van philips eentje van betere kwaliteit gehad. Het enige nadeel van de scheerapparaat is dat het alleen voor gladscheren is, je kan geen design baardje creëren met deze scheerapparaat. Het toestel is zeer makkelijk schoon te maken doordat de kop makkelijk opflipt en je deze dan in een paar seconden onder de kraan schoon heb.
Het toestel wordt geleverd met een reinigingsbase, deze maakt het scheerapparaat zeker schoon en kost maar 10 min. Er zit wel een paar nadelen aan, ten eerste neemt het veel ruimte in en dat kan een probleem zijn voor de meeste badkamers. ten tweede kan je zodra je de vloeistof capsule hebt geopend je de base niet meer schuin kan houden of hij stroomt over. Als je de ruimte hebt voor een vaste plek is het ideaal.

Ideaal voor gladscheren, snel makkelijk in gebruik en voor een goeie prijs.

eversteegt 05-03-2015

Een goed en betaalbaar apparaat als je elektrisch wilt scheren!

Ik mocht dit apparaat voor Philips testen. Zelf ben ik al sinds 2000 een nat-scheerder (met mesjes), met name omdat het elektrisch scheren met een apparaat van 'de concurrent' tot die tijd niet echt beviel: Veel scheerbewegingen en nog steeds niet glad, dus veel irritatie (letterlijk en figuurlijk).

Echter, nat scheren vind ik ook niet alles: Het is vooral een dure hobby, zeker als je huid gevoelig is en je dus eigenlijk alleen de dure mesjes van Gilette kan verdragen. Toen Philips kwam met de mogelijkheid om een nieuw elektrisch scheerapparaat te testen heb ik deze dan ook met beide handen gegrepen.

Ik heb het apparaat inmiddels een week in bezit en dus ook in gebruik. En ik moet zeggen: Het valt zeker niet tegen! De eerste paar scheerbeurten vielen nog wat tegen omdat de nieuwe mesjes moesten 'inslijten' en ook omdat de huid hier nog aan moest wennen. Maar vanaf de 2e/3e scheerbeurt werd het resultaat merkbaar beter! Het apparaat scheert, bijna net zo glad als bij het nat scheren met mesjes. Ik merk wel dat de haartjes eerder voelbaar terug komen dan bij het scheren met een mesje, maar het verschil is niet groot. De grootste verrassing is nog wel dat het eigenlijk zonder noemenswaardige huidirritatie gebeurt. Ik moet wel zeggen dat ik me om de andere dag scheer. Ik kan dus niet zeggen of irritatie ook bij dagelijks gebruik uitblijft. De irritatie lijkt in ieder geval zelfs iets minder te zijn dan met de mesjes.

Verder wat betreft het apparaat zelf: Tijdens het scheren houdt het apparaat lekker vast. En de trimmer die nog op de zijkant zit is prima geschikt om de bakkebaarden strak te houden. Verder is het scheren zelf dus comfortabel. De 3 scheerkoppen die ook onafhankelijk van elkaar de huid en kaaklijn volgen zorgen ervoor dat ik betrekkelijk weinig scheerbewegingen nodig heb, ook om m'n snor helemaal kwijt te raken. Positief vind ik ook dat het apparaat effectief met energie om gaat. Binnen een uur is de accu geladen en de aangegeven scheertijd van 50 minuten wordt waar gemaakt.

Wat betreft het reinigen: Wat mijn voorgangers schrijven kan ik beämen: Het reinigen onder stromend water gaat prima, ook omdat je de houder met de scheerkoppen makkelijk weg kan klappen zodat ook de ruimte eronder afgespoeld kan worden. De "smartclean" houder is een leuk idee en doet ook wat hij moet doen. Maar ik twijfel wel aan het nut van dit ding. Het steeds verversen van de cartridge met vloeistof kan een dure hobby worden, terwijl de houder zelf ook aardig wat ruimte inneemt. Tussendoor opbergen is moeilijk omdat de reinigingsvloeistof er dan makkelijk overheen kan gaan. Ook heb ik gemerkt dat, als je het scheerapparaat na het laden of reinigen in de houder bewaart, hij altijd enigszins in de vloeistof blijft staan. En dat scheert vervolgens niet fijn :).

Gelukkig kan je het apparaat ook opladen zónder de houder, mocht je die niets vinden. En met het apparaat is, zoals je dus inmiddels wel begrepen zult hebben, niets mis! Of je de voorkeur geeft aan elektrisch scheren of nat scheren met mesjes zal altijd persoonlijk blijven. Maar aan dit elektrische apparaat doe je zeker een goede koop! Ik geef hem dus een "goed", omdat ik verder niet weet hoe hij zich verhoudt met de duurdere modellen van Philips.

Lang verhaal kort: De kans is zelfs groot dat ik mijn mesjes permanent zal verruilen voor dit apparaat!

Mathijs2 05-03-2015

Een ideale shaver

Sinds deze week de nieuwe Philips PT849 in huis. De doos geopend en deze bevatte een grote inhoud. Met onder andere natuurlijk het scheerapparaat, een reinigingsunit / dockingstation en een reinigingscartridge.

Eenmaal alles aangesloten en opgeladen de eerste dagen het apparaat uitvoerig getest. Ik bezitten al de Philips 8250 dus ik had vergelijkingsmateriaal.

Op het gebied van scheren een uistekend apparaat, scheert mooi glad en geeft weinig irritatie. Verder bevat het scheerapparaat zoals ook bij mijn vorige een trimmer voor het wat simpelere trimwerk. Qua mogelijkheden dus ook prima.

Het gebruiksgemak is ook goed, hij laadt heel snel op en is ook erg makkelijk te reinigen, beter als mijn vorige. Dit komt doordat de kop uit weinig onderdelen bestaat en gewoon met water kan worden gereinigd. Een tweede manier m het apparaat dagelijks te reinigen is om hem in de reinigingsunit te plaatsen hierbij laadt hij op en wordt hij grondig gereinigd, minpunt hiervan is dat de cartridge volgens de beschrijving maar twee maanden mee gaat. En mijn andere apparaat scheert ook nog prima zonder deze optie. Maar dat is bijzaak naar mijn mening.

Verder ziet het apparaat en het dockingstation er erg stijlvol uit. Eén nadeel van het dockingstation is dat deze relatief vrij veel ruimte nodig heeft en dus niet past in een badkamer met weinig ruimte.

Al met al een goede en misschien wel betere vervanger voor mijn oude, een aanrader dus.

Groet,

Mathijs

Kraaiman 05-03-2015 Product paar dagen in bezit

Groet,
Mathijs

erikg12 04-03-2015

Een zeer goed simpel appparaat die makkelijk schoon te maken is

De PT849/26 heb ik mogen testen voor Philips. Ik heb het scheerapparaat nu een aantal dagen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met het scheerapparaat. het is een gebruiksvriendelijk apparaat. Het is ondanks het simpele model een scheerapparaat die goed zijn werk doet. Doordat je de scheerkop kan afspoelen is het makkelijk schoon te maken. Het smartclean systeem werkt goed en het laad ook direct het apparaat op.
Alleen is het wel een groot apparaat, ook zeker omdat je het apparaat niet snel opbergt omdat je het apparaat niet schuin mag houden.
Ik raad het product wel andere mensen aan, omdat het scheerapparaat simpel in gebruik is en kwalitatief goed scheert. Die ook nog eens makkelijk schoon te maken is.

Heeres93 04-03-2015

Een super apparaat voor een goede prijs!

Al langere tijd heb ik me geschoren met gewone scheermesjes. Nu ik dit apparaat gebruik ervaar ik het gemak van hef scheren met een apparaat. Heerlijk schoon en geen geklieder meer met water of schuim. Dit apparaat zet ik in de houder en maak zich zelf schoon, hoe makkelijk is dat??

Hij laad snel op en gaat ook erg lang mee, ik gebruik hem nu een week en heb hem nog steeds niet opnieuw opgeladen. De mesjes geven mij geen irritatie en ook de strakke lijntjes maak je netjes met dit apparaat.

Alleen heb ik 1 klein minpuntje. De stander is wel erg groot, een mooi compact scheerapparaat met een erg grote houder. Maar dit is mijn mening.

Kortom: een super apparaat voor een goede prijs! Een aanrader!

Anoniem 03-03-2015

een aanrader

Heb de shaver 5000 serie nu een tijdje in mijn bezit. Tijd voor een review te schrijven en mijn bevindingen te delen met andere mensen die een goed scheerapparaat zoeken. Eerst even beginnen over het uiterlijk, scheerapparaat ziet er niet al te spannend uit, simpel zwart. Smart clean systeem ziet er strak uit en dat de verlichte toetsen onder het plastic zitten, geeft dit een mooi effect. Ergonomie is zoals mijn vorig Philips scheerapparaat gewoon dik in orde, ligt fijn in de hand. Het belangrijkste is natuurlijk hoe scheert het apparaat? Dit is gewoon dik in orde. Vooral in de moeilijke contouren zoals de hals streek doet hij het gewoon perfect. Ook de accuduur is geweldig. Over het smart clean systeem was ik eerst sceptisch, heeft het meerwaarde? Dit heeft het zeker. Je klikt je scheerapparaat erin en het systeem zorgt dat je de volgende scheer beurt weer de beschikking hebt over een schoon, fris en volledig opgeladen apparaat. Zijn er dan ook nog nadelen. Het enigste nadeeltje is dat na mijn mening het smart clean systeem wel iets compacter mocht zijn. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak. Verder ben ik erg tevreden over het totale pakket zoals hier boven beschreven staat.

tigertjheu 03-03-2015

Robuust design wat aan al mijn verwachtingen voldoet.

Ik heb het scheerapparaat PT849/26 Series 5000 van Philips mogen testen, en ik ben zeer tevreden!

Ik scheer mij dagelijks voor een gladde huid, ik heb het apparaat nu een week in gebruik en hij werkt fantastisch!
Voor mij is het onmisbaar om geschoren op het werk te komen, en nu hoef ik daar niet bang voor te zijn.

Ook de clean-unit werkt erg goed, en laat ook nog een fris geurtje achter in de scheerkoppen wat ik als erg prettig ervaar.

Het voordeel is dat je het apparaat onder stromend water kan afspoelen, ook is het apparaat snel opgeladen wat het gebruikers-comfort verhoogt.
Met de trimmer kan je gemakkelijk je bakkebaarden opscheren.

Een klein nadeel vind ik dat wanneer je het scheerapparaat los hebt opgeladen, het niet erg gemakkelijk is de oplader weer in de clean-unit te plaatsen omdat je deze niet schuin mag houden i.v.m. de vulling in de clean-unit.

Ik raadt het product zeker aan, of je nu veel of weinig geld hebt dit is wat je verwacht van een scheerapparaat.

Het is een erg fijn product wat ik blijf gebruiken, daarom krijgt het scheerapparaat van mij een 9.