Philips SHAVER Series 9000 S9161 - Reviews

Accu indicator
Afspoelbaar
Nat en droog

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Wierds 23-02-2015

Een dikke plus

Na een week de Philps 9000 shaver in gebruik te hebben kan ik het volgende melden;
Wat gelijk opvalt is het zeer prettig aanvoelen op de huid(voelt zacht)en volgde het gelaat uitstekend
En daardoor ook een kortere schemertijd.
Hij is simpel schoon te maken onder de kraan of tijdens het douchen.
Ik ben er erg te vreden mee en kan hem iedereen aanbevelen.
Het enige minpuntje vind ik de vloeistof casette die je zo nu en dan moet kopen maar komt wel de goede
Conditie ten goede wat de levensduur weer verlengt.

Wierds 23-02-2015

Voelt heerlijk zacht

En daardoor ook een kortere schemertijd.
Hij is simpel schoon te maken onder de kraan of tijdens het douchen.
Ik ben er erg te vreden mee en kan hem iedereen aanbevelen.
Conditie ten goede wat de levensduur weer verlengt.

JS65 23-02-2015

Goed!

Ik gebruik de Philips shaver nu ruim een week en ben zeer tevreden. Het apparaat scheert gewoon goed maar doet dit ook nog eens nagenoeg geluidloos. Verder is het licht van gewicht en heeft de batterij een prettig lange levensduur (na ruim een week nog steeds de volle drie streepjes). Het schoonmaken gaat erg eenvoudig (afspoelen onder de kraan), heb nog niet gekeken hoe het "groot onderhoud" gaat maar dat is lijkt me ook ook niet vaak noodzakelijk op deze manier. Een klein minpunt is het feit dat er een losse tondeuse bij zit maar geen opbergmogelijkheid hiervoor.

SdG 22-02-2015

Sinds ruim een week heb ik dit apparaat in huis. Ik scheerde me voorheen altijd nat maar ik wilde wel eens iets anders proberen en heb ter review dit apparaat van Philips toegestuurd gekregen. Mijn precieze set staat niet op Kieskeurig, ik heb namelijk type S9161/41, maar in essentie gaat het om hetzelfde scheerapparaat waarvan het resultaat dus ook volledig te vergelijken is met het hier genoemde model.
Na het opladen kan het apparaat zo'n 50 minuten scheren op een lading. Ik vind het een comfortabel scheerapparaat in gebruik, het scheerresultaat is mooi glad. De kaaklijn blijft een uitdaging, maar ook dit gaat heel goed. Omdat ik overschakelde van nat naar droog dacht ik dat mijn huid hier wel aan zou moeten wennen, maar dat bleek erg mee te vallen.
Kortom, het is een fijn apparaat, mooi design, ligt goed in de hand en levert een goed scheerresultaat.

Graauw1965 22-02-2015

Prettig apparaat levert goed scheerresultaat

Ik heb sinds een week dit scheerapparaat uit de toplijn van Philips in gebruik. Ik scheerde me altijd nat, maar wilde nu wel eens iets anders proberen. Van Philips heb ik dit apparaat ter review aangeboden gekregen. Sinds ik hem heb, heb ik uitsluitend nog hiermee geschoren. Eerst dien je hem ongeveer een uurtje op te laden voor de volledige capaciteit van 50 minuten scheren, daarna kun je aan de slag. Het apparaat ligt lekker in de hand en de scheerkoppen bewegen heel soepel in alle richtingen. Scheren gaat heel comfortabel en is niet meer te vergelijken met oudere electrische apparaten die ik vroeger wel eens gehad heb. Prettig is dat je hem zowel nat als droog kunt gebruiken, bijvoorbeeld ook onder de douche. Als je altijd nat scheert kun je in het begin nog wel eens een geïrriteerde huid krijgen, maar hier had ik eigenlijk nauwelijks last van. De scheerkoppen zijn makkelijk te verwijderen om schoon te maken en om om te wisselen met een van de accessoires die beschikbaar zijn, in dit geval een baardtrimmer. Die werkt trouwens ook perfect om wenkbrauwen in toom te houden.
Al met al een fijn apparaat welke een goed scheerresultaat oplevert.

pasmar7 22-02-2015

De shaver is mooi van design en scheert zelfs op de moeilijjke plaatsen glad (neus en mondhoeken ).
Ook de irritatie van de huid is er niet, bij andere scheerapparaten had ik hier last van. Zeker een aanrader. Minpunt de prijs.

marianne1212 22-02-2015

Ik heb de Philips S 9161/31 ruim 1 week gebruikt en ben zeer tervreden,
heb is een mooi scheerapparaat,
en een heel goed scheerresultaat,
vind hem prijzig maar hij is zijn geld zeker waard,
pluspunt goede kwaliteit eenvoudig in gebruik,
geef hem een 8,
minpunt
vind de reinigingsapparaat overbodig

PanderF 21-02-2015

Beoordeling Philips S9161/31

Ik heb de Philips S9161/31 nu bijna een week en ben zeer tevreden. Na de eerste dag gebruik was ik nog niet helemaal overtuigd, maar mens en machine moeten blijkbaar aan elkaar wennen want na dag 2 voelde mijn kin gladder dan ooit. De 3 bewegelijke scheerkoppen volgen de vorm van het gezicht goed en scheren de haren zonder teveel druk te hoeven gebruiken. Dit zorgt voor beduidend minder irritatie van de huid. De scheerkoppen zijn snel te verwisselen voor bijgeleverde baardtrimmer en deze is met de verschillende standen zeer goed te gebruiken. De reinigingsmachine lijkt een beetje overbodig, maar zal vast en zeker de levensduur van de scheerkoppen verlengen.
Al met al een mooi apparaat, maar dat mag dan ook wel voor dit geld.

Gert10x 21-02-2015

De beste tot nu toe

Echt de beste tot nu toe. Het wordt bijna leuk om je te scheren. Oh ja, toch 1 minpuntje: er zit geen houder bij, niet aan gedacht?

GStreutker 21-02-2015

Dit is het eerste scheerapparaat waarvan ik geen huidirritatie van krijg

Na meerdere merken en modellen scheerapparaten gekocht en uitvoerig gebruikt te hebben, ben ik wegens huidirritatie jaren geleden terug gegaan naar scheermesjes en dat is/was geen pretje met reuma , ik had eerlijk gezegd een hekel aan scheren en sloeg regelmatig 1 of 2 dagen over. Nu ik dit apparaat heb, en dit niemand had gezegd, viel het mijn omgeving op dat ik dagelijks netjes geschoren ben.
In plaats dat ik tijdens het scheren meestal inwendig voor de spiegel in mijzelf stond te mopperen, betrapte ik mijzelf erop dat het scheren een stukje ontspanning oplevert en ja persoonlijke verzorging vind ik wel zeer belangrijk. Enkele voordelen: dit apparaat volgt automatisch de kaaklijn en ik prijs ook zeer zeker de manier waarop dit product in de hand ligt ( zeer soepel zonder het gevoel te hebben dat hij tussen mijn vingers dreigt uit te glijden)
Ik ben zeer maar dan ook zeer tevreden over dit product, toen ik hem de eerste keer aanzette, dacht ik dat hij nog uitstond, zo weinig geluid maakt dit apparaat, dat is ook wel zeer prettig. Het schoonmaken is ook zeer eenvoudig. Eind conclusie ! Wat ik nooit voor mogelijk heb kunnen houden/denken. Ik ben om en de scheermesjes zijn in de kliko beland en dat op mijn 50ste.

vanderborg 20-02-2015

Deze Philips S9161/31 is een top scheerapparaat. Ik gebruik hem nu een paar dagen en hij is werkelijk fantastisch in gebruik en mogelijkheden. Een heel goed scheerresultaat. Loopt soepel over de huid en werkt snel. Moest eerst even wennen aan de handgreep. Is nl.slanker dan mijn oude. Je kunt zowel droog als nat scheren. Hij is prijzig, maar is z'n geld dubbel waard gezien de degelijkheid. Zeer aan te bevelen voor lang scheerplezier.

Chris57 19-02-2015

Geen moment spijt!

Ik was geen liefhebber van elektrisch scheren maar dit product heeft mij zeer snel over de streep gehaald. Na 40 jaar ben ik eindelijk af van die scheermesjes! De 9161 is zeer makkelijk in gebruik, zowel nat als droog. Het zit lekker in je hand, de oplaadtijd is kort en de bijgeleverde ‘SmartClean’ systeem werkt prima. De robuste etui is perfect voor op reis. Door te registreren krijg je een extra jaar garantie – zeer attent! Maar belangrijkst is natuurlijk het resultaat: een superglad gezicht zonder enige irritatie. Ik ben er erg blij mee.

Brug0734 19-02-2015

De Shaver 9161 van Philips is het meest geavanceerde scheerapparaat dat ik tot nu toe heb gezien. Na 40 jaar scheren met een mesje toch weer overgaan naar elektrisch scheren. Het was even wennen, maar het resultaat is bijna net zo goed. De scheerkop geleidt de haren perfect voor een gladdere scheerbeurt. En dat is heel prettig op een wat oudere huid. Door de scheerkop met 3 scheermesjes kun je makkelijk alle 'hoekjes en kuiltjes' glad scheren. Werkt simpel zowel nat als droog.

Brug0734 19-02-2015

Tromp 19-02-2015

Een echte aanrader voor de snelle scheerder

Heb het scheerapparaat S9161 een week in mijn bezit. Wat direct opviel was de prachtige vormgeving en het lage geluid. Al jarenlang scheer ik mij met een mes en was zeer benieuwd of dit apparaat het scheermesje zou kunnen evenaren of zelfs vervangen.
Na twee heer scheren kreeg iets last van huidirritatie maar scheer me nu s'morgens tijdens het douchen en dat gaat perfect.
Ook het schoonmaken in de smartcleaner gaat super.

Een regelrechte aanrader!!
Tromp 57

MV65 19-02-2015

Duidelijke verbetering in het volgend van de contouren en het gladde scheerrersultaat!t

Het verschil met mijn Philishave is groter dan gedacht. Een gladder scheerresultaat en het volgen van de contourlijnen gaat uitsekend. Deze losse trimmer werkt veel beter, alleen het traploos instellen tussen 1 en 5 milimeter blijft bij mij niet staan op de ingestelde stand. Het gebruik van scheerschuim was voor mij een nieuwe ervaring, perfect tijdens de warme dagen of onder de douche.

P.C.D 18-02-2015

Als nat scheerder (zware baardgroei) was ik zeer benieuwd hoe de test zou uitvallen.Apparaat uitgepakt,lag mooi in de hand. Opladen snel gedaan.Na aanzetten moest ik goed luisteren of hij wel aanstond,zo stil.1e paar dagen droog geschoren.Ging prima en voelde glad aan.(natuurlijk nooit zo glad als mes maar toch )Nu nat geschoren,gezicht met scheergel ingezeept(niet zoveel als met mes)en scheren maar.Gaf bij mij nog beter resultaat dan droog scheren.Even afspoelen.Kan hem ook in de reinigingsmodule zetten maar dat hoeft denk ik maar eens in de 1 of 2 weken.Daarin laadt het apparaat ook op.Ben tevreden.Hoewel ik met mes om de dag scheer doe ik dat met dit apparaat iedere dag.En is ook zo gebeurd.Zit een mooie tondeuse bij voor eventueel baard of trimmer.Vooral scheren onder de kin gaat prima,volgt de contouren van je gezicht erg goed door de mee buigende scheerkop.Kortom een praktisch en prima scheerapparaat.

Tedtje 17-02-2015

Super aanrader helemaal happy

hoi ik ben 49 jaar en ik ben een luie scheerder, ik doe het 2 keer per week ongeveer [mits ik op stap gaat dan wat vaker] , mijn baardharen moet ik dan ook meestal eerst met de tondeuse of trimmer voorscheren anders word je met de meeste scheerapparaten geëpileerd zeg maar [dus geen fijn gevoel], ik heb deze nu in mijn bezit en testen hem gelijk uit na een aantal dagen niet geschoren te zijn, het verbaasden me echt hoe makkelijk dit ging ik scheer altijd droog nooit nat gewoon omdat ik dat gewend ben, mijn gezicht voelt aan of dat ik het met een mesje gedaan heb alleen zonder snijwonden ,
ik vond het eerst jammer dat er geen kleine trimmer opzit zoals bij de meeste scheerapparaten, omdat onder mijn neus vaak wat haartjes achter blijven maar ook dat heb ik bij deze scheerapparaat niet.
de bijgeleverde baardtrimmer gebruik ik voor mijn nek en wenkbrauwen want een baard hebben we niet, de koppen zijn super simpel te verwijderen en er weer op te klikken echt een topper

GV1966 17-02-2015

Ik had me aangemeld om dit apparaat te testen en bleek geselecteerd te zijn. Al jaren scheer ik me met een Philips apparaat ipv nat, in verband met een dunne huid. Nadat ik de doos had opengemaakt vond ik dit apparaat er erg flitsend uitzien. Mijn oude, vertrouwde Philips leek bij dit apparaat wel antiek. Maar nog niet te vroeg juichen... Hij moet natuurlijk wel doen wat er van hem verwacht wordt.... Glad scheren! Enthousiast ben ik aan de test begonnen.... En het resultaat mocht er wezen. Superglad! Ook het trimstuk werkt super. Ik was al fan van Philips, maar nu snap ik waarom dit apparaat in een andere prijscategorie valt dan mijn oude apparaat. Verder kan ik vertellen dat je hem bijna niet hoort en dat het schoonmaken ook appeltje-eitje is. Geen geklooi meer met de kop en een borsteltje. Deze kan ik gewoon even afspoelen onder de kraan. Dat scheelt een hoop tijd!

helodeva 17-02-2015

Aangenaam verrast

Ik gebruik de Philips S9161/31 nu bijna een week en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben over het resultaat.
Ik scheer me al jaren met een mesje en heb diverse scheerapparaten geprobeerd maar altijd zonder goed resultaat.
De S9161/31 scheert goed glad (minder glad dan een mesje natuurlijk) en is makkelijk bedienbaar.
Ik was eigenlijk al lang op zoek naar een scheerapparaat dat ik ook in de auto kan gebruiken en wat bevredigende resultaten gaf, ik heb het met de Philips S9161/31 eindelijk gevonden.
Ik gebruik de S9161/31 een maal per twee dagen en ben blij dat ik nu eindelijk een scheerapparaat gevonden heb waar ik geen huidirritaties van krijg.
Kortom een echte aanrader