Philips SHAVER Series 9000 S9161 - Reviews

Accu indicator
Afspoelbaar
Nat en droog

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Brug0734 19-02-2015

De Shaver 9161 van Philips is het meest geavanceerde scheerapparaat dat ik tot nu toe heb gezien. Na 40 jaar scheren met een mesje toch weer overgaan naar elektrisch scheren. Het was even wennen, maar het resultaat is bijna net zo goed. De scheerkop geleidt de haren perfect voor een gladdere scheerbeurt. En dat is heel prettig op een wat oudere huid. Door de scheerkop met 3 scheermesjes kun je makkelijk alle 'hoekjes en kuiltjes' glad scheren. Werkt simpel zowel nat als droog.

Ton50 19-02-2015

Zeer goed scheerapparaat

Na jaren mijn oude Philips shaver ingeruild voor een nieuwe. Bevalt zeer goed geen huid irritatie en scheert bijzonder glad. Was een beetje sceptisch voor wat betreft het nat scheren maar ook daar voldeed het apparaat boven verwachting goed. Het apparaat is mooi van vormgeving, ligt goed in de hand en de koppen volgen goed de contouren van je gezicht. Kortom een scheerapparaat dat voldoet aan alle verwachtingen en meer.

P.C.D 18-02-2015

Als nat scheerder (zware baardgroei) was ik zeer benieuwd hoe de test zou uitvallen.Apparaat uitgepakt,lag mooi in de hand. Opladen snel gedaan.Na aanzetten moest ik goed luisteren of hij wel aanstond,zo stil.1e paar dagen droog geschoren.Ging prima en voelde glad aan.(natuurlijk nooit zo glad als mes maar toch )Nu nat geschoren,gezicht met scheergel ingezeept(niet zoveel als met mes)en scheren maar.Gaf bij mij nog beter resultaat dan droog scheren.Even afspoelen.Kan hem ook in de reinigingsmodule zetten maar dat hoeft denk ik maar eens in de 1 of 2 weken.Daarin laadt het apparaat ook op.Ben tevreden.Hoewel ik met mes om de dag scheer doe ik dat met dit apparaat iedere dag.En is ook zo gebeurd.Zit een mooie tondeuse bij voor eventueel baard of trimmer.Vooral scheren onder de kin gaat prima,volgt de contouren van je gezicht erg goed door de mee buigende scheerkop.Kortom een praktisch en prima scheerapparaat.

Anoniem 18-02-2015

Super apparaat!

Na jaren met scheerschuim en scheermesjes te hebben "gewerkt" was ik nu in de gelegenheid om me weer eens met een apparaat te scheren. Ik moet zeggen dat ik er huiverig voor was (met name de irritatie in de nek). Echter, dit apparaat scheert geweldig: geen irritatie, super glad, droog als ook nat. Zeer handig in het gebruik. Schoonmaken is een peuleschil (zowel onder de kraan als in de Smart Clean.

Echt een aanrader!!!

jptme 18-02-2015

Prima resultaat

Na jarenlang “nat” te hebben geschoren nu maar weer eens een apparaat geprobeerd. Gekozen voor een nat en droog systeem, zodat de overgang niet te rigoureus zou zijn. De keuze voor Philips was louter op basis van ervaringen uit het verleden. Het apparaat nu één week in gebruik en het valt zeker niet tegen. Het scheerresultaat is vergelijkbaar met dat van de mesjes en daar ging het me om, gebruiksgemak is zonder meer eenvoudig. Opladen en reinigen gebeurt 's nachts want het drogen na het reinigen duurt 4 uur. Nadelen waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen; de reinigingsunit heeft een touch gevoelige aan- en uitknop, dus als je niet oplet waar je het vastpakt gaat hij meteen aan dan wel uit. En bij uit betekent dat dat je de reinigingscyclus opnieuw moet opstarten. Afspoelen onder de kraan is ook prettig maar als je het apparaat te hard droog schudt kun je, in mijn geval althans, op je knieën door de badkamer om je mesjes te zoeken omdat de hele scheerkop van het apparaat vloog. Maar dat is meer een leermomentje, doe je maar één keer. Zoals gezegd het scheerresultaat is prima ook als je een dag overslaat en met wat scheerschuim of water glijdt het apparaat prima over je gezicht.

GV1966 17-02-2015

Ik had me aangemeld om dit apparaat te testen en bleek geselecteerd te zijn. Al jaren scheer ik me met een Philips apparaat ipv nat, in verband met een dunne huid. Nadat ik de doos had opengemaakt vond ik dit apparaat er erg flitsend uitzien. Mijn oude, vertrouwde Philips leek bij dit apparaat wel antiek. Maar nog niet te vroeg juichen... Hij moet natuurlijk wel doen wat er van hem verwacht wordt.... Glad scheren! Enthousiast ben ik aan de test begonnen.... En het resultaat mocht er wezen. Superglad! Ook het trimstuk werkt super. Ik was al fan van Philips, maar nu snap ik waarom dit apparaat in een andere prijscategorie valt dan mijn oude apparaat. Verder kan ik vertellen dat je hem bijna niet hoort en dat het schoonmaken ook appeltje-eitje is. Geen geklooi meer met de kop en een borsteltje. Deze kan ik gewoon even afspoelen onder de kraan. Dat scheelt een hoop tijd!

Aiviq 01-01-2015

Mooi apparaat, makkelijk in gebruik, ligt fijn in de hand maar voelt wel degelijk ondanks het geringe gewicht. Scheert prima en is lekker stil. Persoonlijk vind ik de prijs wel wat aan de hoge kant maar wel waard.

Trompet1981 01-12-2014

Sinds 1 week bezitter van dit scheerapp. Na een Brauncooltec te hebben gehad (terug gestuurd in de proef periode) is deze philips vele malen beter dan de Brauncooltec. Dit scheerapp heeft een veel beter scheer resultaat dan de braun en geeft ook minder irritatie ook al heeft de philips geen cooltec technologie.

In een woord. Zeer tevreden!

Rev80 14-11-2014

Altjd een Philips gehad en altijd zeer tevreden. Dit model geeft veruit het beste resultaat tot nu toe! Haren blijven veel langer weg, ook op lastig te scheren plekken zoals kin en hals.

Ben030 14-11-2014

Het is even wennen, als je jaren een 3 dagen baardje hebt getrimd en de laatste tijd met scheermes hebt geschoren. En dat je een elektrisch apparaat onder de douche kunt gebruiken. Maar eenmaal gewend is het super. Scheert glad. En handig dat er een apart trim gedeelte bij zit, voor als je een paar dagen niet scheert, eerst kort en dan glad.
Wel even oppassen met de scheerkop en schoonmaken

ipie 29-10-2014

ik gebruik de shaver sinds een week intensief,en hij scheert veel gladder dan mijn oude philips,en de huid voelt beter aan geen last van van een ruwe huid,ook het smart clean systeem werkt prima,voor mij een goede vervanging van mijn oude shaver

jantewinkel 18-10-2014

De laatste 22 jaar scheer ik met een mesje van het type Gillette Fusion Power. Dit geeft voor mijn zware baard het beste resultaat.
Scheren met de Shaver S9161/31 gaat op zich goed, maar het resultaat is minder glad dan met een mesje. Dat vind ik ook logisch, omdat bij een elektrisch scheersysteem er altijd een scheerkop tussen zit.
Nat scheren met de Shaver 9000-series vind ik persoonlijk geen aanrader. De baard komt er dan gewoon niet goed en niet netjes af.
Het automatische reinigingssysteem werkt perfect.
De vormgeving en accessoires zijn prima.
Kortom: het apparaat doet wat het doen moet; maar voor het beste resultaat blijf ik toch met een mesje scheren.