Philips SHAVER Series 9000 S 9161/31 - Reviews

Nat en droog

8,9

Harry 24-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima scheerapparaat

Ik heb mij nog nooit zo glad kunnen scheren. Prima scheerapparaat, snel resultaat. Goede en eenvoudige reinigingsmogelijkheden i.c.m. separaat reinegings eenheid.

Anton 23-06-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat

Dit had ik veel eerder moeten doen. Na jaren je nek opentrekken, eindelijk een apparaat waarbij ik me verheug op het scheren. En dan de onderhoudskit, geweldig.

Peter van Oudheusden 23-06-2015 Product paar dagen in bezit

Nog maar een paar dagen in gebruik, 1e indruk is goed, scheren gaat snel en gemakkelijk.
Schoonmaken van het apparaat gaat makkelijk met clean system waar je keuzes op kunt maken welk type reiniging je wilt gebruiken.

Chris-999 21-06-2015 Product maand in bezit

It is to replacing the old SensoTouch I was using, and certainly it did its job. The new designed contour makes it more close to my skin than the previous SensoTouch. It can shave more clean and faster than me old shaver.

I did not use the styler, so do not know its performance.

It is also easy to clean. I usually simply put it under the tap and most of the time the hair will be washed away. I did try the SmartClean several times and it is also good enough for lazy people like me.

May be the cost of SmartClean cartridge is not that perfect.

Peetsje 08-06-2015 Product paar dagen in bezit

Scheert goed en geen last van schrale of rode plekken. Ligt goed in de hand, makkelijk met beweegbare scheerkop.

Meijer65 28-05-2015 Product paar dagen in bezit

Heel fijn apparaat. Het resultaat is werkelijk super bij het model wat ik had van 9 jaar geleden. Ligt fijn in de hand. alleen de trimmer is even wennen

ramje1 16-03-2015 Product maand in bezit

ik mocht de Philips shaver 9000 uit proberen ik heb hem nu twee weken en heb het droog en nat uit geprobeerd.
Hij scheert nat gladder dan droog, scheert snel en het model ligt prima in de hand.
En de batterij gaat een uur mee, dus dat is heel lang.
Ik ben dol enthousiast. (Ramje1)

ramje1 16-03-2015 Product maand in bezit

Twee maanden terug kreeg ik de kans om de Philips shaver SW9161/31 uit te proberen (testen).
En ik was gewent om me nat met mes te scheren.
Sun nu scheer ik met al een aantal weken met de Philips shaver S9161-31 en bevalt me prima.
Model is prettig in de hand scheert zowel droog als nat erg snel en glad. (Ramje1)

petervr45 28-02-2015 Product paar weken in bezit

ik mocht dit apparaat (Shaver series 9000 model S9161/41) testen, nou me oude scheerapparaat maar opgeborgen.Wat een verschil zeg, scheert perfect, koppen bewegen goed over de huid en een goede handgreep, makkelijk schoon te maken. Ik heb geen negatieve dingen kunnen vinden bij dit apparaat. Het is een aanrader.

Orangedutchy 23-02-2015 Product paar weken in bezit

Afgelopen maand zag ik op facebook een berichtje voorbij komen, waarin mensen opgeroepen werden zich op te geven als testpersoon voor een nieuw scheerapparaat van Philips.

Ik scheer me al jaren nat, maar ben altijd wel benieuwd naar nieuwe producten, dus ik dacht ‘wie niet waagt, wie niet wint’ en heb me opgegeven. En ja hoor…kort daarna ontving ik zomaar het topmodel van Philishave, de S9161/41 uit de Shaver series 9000!

De afgelopen twee weken heb ik hem zo ongeveer om de dag gebruikt. Ik verwachtte huidirritaties, omdat ik droogscheren niet gewend ben. Maar daar heb ik helemaal geen last van gekregen! En je kunt het apparaat ook gebruiken om nat te scheren als je wilt. Voordeel van droog scheren is echter dat het lekker snel gaat. En het schoonmaken van de scheerkoppen gaat ook al zo makkelijk: gewoon schoon spoelen onder de kraan. Ook laadt het apparaat zeer snel op, en kan je het dan voor heel wat scheerbeurten gebruiken, zo’n 50 minuten lang.

Voor mij is dit scheerapparaat een openbaring en werkelijk een topper…ik geef het een dikke 9! Als fervent (voorheen) natscheerder had ik dat nooit verwacht.

jlpah 23-02-2015 Product paar weken in bezit

Wat een geweldig apparaat is de series 9000.Het is een compleet scheer-trim systeem met een eigen reinigingsstation.
Het apparaat moet eerst opgeladen worden en dat gaat supersnel.Het apparaat maakt weinig geluid en ligt prettig in de hand.
Het klopt dat je huid even aan het droogscheren moet wennen.Natscheren kan ook je hebt alleen wat minder zich op wat je geschoren hebt.
Het bijgevoegde trimapparaat werkt subliem. De baardharen perfect op 1 mm getrimd.
Het verwisselen van de scheerkop/trimkop gaat eenvoudig.
Al met al een prettig apparaat. Zeer de moeite waard

SdG 22-02-2015 Product paar weken in bezit

Sinds ruim een week heb ik dit apparaat in huis. Ik scheerde me voorheen altijd nat maar ik wilde wel eens iets anders proberen en heb ter review dit apparaat van Philips toegestuurd gekregen. Mijn precieze set staat niet op Kieskeurig, ik heb namelijk type S9161/41, maar in essentie gaat het om hetzelfde scheerapparaat waarvan het resultaat dus ook volledig te vergelijken is met het hier genoemde model.
Na het opladen kan het apparaat zo'n 50 minuten scheren op een lading. Ik vind het een comfortabel scheerapparaat in gebruik, het scheerresultaat is mooi glad. De kaaklijn blijft een uitdaging, maar ook dit gaat heel goed. Omdat ik overschakelde van nat naar droog dacht ik dat mijn huid hier wel aan zou moeten wennen, maar dat bleek erg mee te vallen.
Kortom, het is een fijn apparaat, mooi design, ligt goed in de hand en levert een goed scheerresultaat.

pasmar7 22-02-2015 Product paar dagen in bezit

De shaver is mooi van design en scheert zelfs op de moeilijjke plaatsen glad (neus en mondhoeken ).
Ook de irritatie van de huid is er niet, bij andere scheerapparaten had ik hier last van. Zeker een aanrader. Minpunt de prijs.

marianne1212 22-02-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de Philips S 9161/31 ruim 1 week gebruikt en ben zeer tervreden,
heb is een mooi scheerapparaat,
en een heel goed scheerresultaat,
vind hem prijzig maar hij is zijn geld zeker waard,
pluspunt goede kwaliteit eenvoudig in gebruik,
geef hem een 8,
minpunt
vind de reinigingsapparaat overbodig

vanderborg 20-02-2015 Product paar dagen in bezit

Deze Philips S9161/31 is een top scheerapparaat. Ik gebruik hem nu een paar dagen en hij is werkelijk fantastisch in gebruik en mogelijkheden. Een heel goed scheerresultaat. Loopt soepel over de huid en werkt snel. Moest eerst even wennen aan de handgreep. Is nl.slanker dan mijn oude. Je kunt zowel droog als nat scheren. Hij is prijzig, maar is z'n geld dubbel waard gezien de degelijkheid. Zeer aan te bevelen voor lang scheerplezier.

Brug0734 19-02-2015 Product paar dagen in bezit

De Shaver 9161 van Philips is het meest geavanceerde scheerapparaat dat ik tot nu toe heb gezien. Na 40 jaar scheren met een mesje toch weer overgaan naar elektrisch scheren. Het was even wennen, maar het resultaat is bijna net zo goed. De scheerkop geleidt de haren perfect voor een gladdere scheerbeurt. En dat is heel prettig op een wat oudere huid. Door de scheerkop met 3 scheermesjes kun je makkelijk alle 'hoekjes en kuiltjes' glad scheren. Werkt simpel zowel nat als droog.

Brug0734 19-02-2015 Product paar weken in bezit

P.C.D 18-02-2015 Product paar dagen in bezit

Als nat scheerder (zware baardgroei) was ik zeer benieuwd hoe de test zou uitvallen.Apparaat uitgepakt,lag mooi in de hand. Opladen snel gedaan.Na aanzetten moest ik goed luisteren of hij wel aanstond,zo stil.1e paar dagen droog geschoren.Ging prima en voelde glad aan.(natuurlijk nooit zo glad als mes maar toch )Nu nat geschoren,gezicht met scheergel ingezeept(niet zoveel als met mes)en scheren maar.Gaf bij mij nog beter resultaat dan droog scheren.Even afspoelen.Kan hem ook in de reinigingsmodule zetten maar dat hoeft denk ik maar eens in de 1 of 2 weken.Daarin laadt het apparaat ook op.Ben tevreden.Hoewel ik met mes om de dag scheer doe ik dat met dit apparaat iedere dag.En is ook zo gebeurd.Zit een mooie tondeuse bij voor eventueel baard of trimmer.Vooral scheren onder de kin gaat prima,volgt de contouren van je gezicht erg goed door de mee buigende scheerkop.Kortom een praktisch en prima scheerapparaat.

GV1966 17-02-2015 Product paar dagen in bezit

Ik had me aangemeld om dit apparaat te testen en bleek geselecteerd te zijn. Al jaren scheer ik me met een Philips apparaat ipv nat, in verband met een dunne huid. Nadat ik de doos had opengemaakt vond ik dit apparaat er erg flitsend uitzien. Mijn oude, vertrouwde Philips leek bij dit apparaat wel antiek. Maar nog niet te vroeg juichen... Hij moet natuurlijk wel doen wat er van hem verwacht wordt.... Glad scheren! Enthousiast ben ik aan de test begonnen.... En het resultaat mocht er wezen. Superglad! Ook het trimstuk werkt super. Ik was al fan van Philips, maar nu snap ik waarom dit apparaat in een andere prijscategorie valt dan mijn oude apparaat. Verder kan ik vertellen dat je hem bijna niet hoort en dat het schoonmaken ook appeltje-eitje is. Geen geklooi meer met de kop en een borsteltje. Deze kan ik gewoon even afspoelen onder de kraan. Dat scheelt een hoop tijd!

Aiviq 01-01-2015 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat, makkelijk in gebruik, ligt fijn in de hand maar voelt wel degelijk ondanks het geringe gewicht. Scheert prima en is lekker stil. Persoonlijk vind ik de prijs wel wat aan de hoge kant maar wel waard.