Philips SHAVER Series 9000 S9521 - Reviews

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

jm 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

models9521-31

mooi model scheert heel goed licht heel goed in de hand. ik heb altijd een Braun gehad maar dit scheert veel gladder ik ben dus ook heel tevreden en blij.

groetjes

Pluspunten

• heel goed

TeKritischWellicht 08-04-2016

Scheert extreem goed, rest middelmatig

Hij scheert zeer goed, weer beter als mijn vorige Philips scheerapparaat zelfs toen die een nieuw HQ9 scheerhoofd had. Hij scheert zeer glad en relatief snel.
Echter het ontwerp van dit model is niet optimaal, het ligt ongemakkelijk in de hand, de aan/uit schakelaar zit ongunstig en kan onbedoeld gebruikt worden. De toegevoegde waarde van de 'Personal Comfort-instellingen' zie ik niet; het is uitsluitend een snelheid instelling van de scheerkoppen waarvan het effect op de huid (bij mij) niet merkbaar is. Bij de langzaamste stand gaat het scheren zelfs moeizamer, alsof de batterij leeg is. Verder heeft deze geen uitklapbare tondeuse hetgeen zeer ongemakkelijk is. De los bijgeleverde tondeuse moet na verwijderen van de scheerkop handmatig geplaatst worden en weer verwijdert. Het schoonmaken is complex omdat het scheerhoofd niet gemakkelijk en snel te openen is. Hierdoor heeft afspoelen onder de kraan weinig tot geen zin of zal erdoor eerder vervuilen aangezien binnen in alles nat wordt en niet goed kan drogen en wellicht 'aankoekt'. Daarom is de enige optie gebruik te maken van het bijgeleverde schoonmaak station. Dat doet zijn werk wel goed maar wil je niet iedere dag gebruiken (zou niet nodig moeten zijn en vanwege de kosten van de na-vul vloeistof). Aangezien het schoonmaak station aansluitend ook automatisch begint te laden raakt het toestel nooit leeg. Dit zou theoretisch geen probleem moeten zijn voor de accu.
Verder zit er naast het schoonmaak station geen houder bij waar het toestel in geplaatst kan worden als het niet in gebruik is. Het ligt dus gewoon horizontaal op het badkamer planchet (uit te druppelen indien nat). Is geen gezicht voor een zo fraai ogend toestel. Samenvattend: scheren is perfect, omgang met verdere functies en het toestel zeer onhandig in vergelijking met eerdere series.

Wilgard 20-11-2015 Product paar dagen in bezit

Is aangeschaft als vervangling van Oude philishave.
Ligt gemakkelijk in de hand en volt de contouren van het gezicht erg goed

Resijoker 23-10-2015

Zeer tevreden

De aan/uitknop zit op een ongunstige plek. Onder het scheren heb ik vaak de neiging om het toestel uit te schakelen terwijl dit niet mijn bedoeling is.

lucien63 22-03-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds enige tijd gebruik ik de 9521 voor mijn dagelijkse scheerbeurt en het bevalt me prima.
Ik ben van huis uit een natscheerder en heb dit eigenlijk altijd gedaan op deze manier gedaan. Ik gebruik de shaver nu inmiddels twee weken en ik ben zeer tevreden over het resultaat.
In het beging had ik het gevoel dat het niet helemaal glad was maar na de gewenning ook door de huid gaat het nu goed.
Ook het schoonmaken onder de warme kraan gaat goed.
Het meegeleverde cleansysteem doet zijn werk goed na een cleanbeurt door het apparaat is de shaver weer lekker schoon en fris.
De tondeuse welke er makkelijk is op te klikken doet prima werk mooie starake lijnen kun je der mee maken.
Al met al een apparaat waar je dagelijks weer lekker glad en fris mee voor de dag komt
instelbare scheersnelheid, indicatielampje voor het afspoelen.
Ja, ik zou dit product aanbevelen.

Lucien 22-03-2015

Fijn en goed apparaat

Ook het schoonmaken onder de warme kraan gaat goed.

gdz 19-03-2015 Product maand in bezit

In het begin was het zeker even wennen maar nu ik alle optie's geprobeerd heb ben ik super tevreden.
Het is is gebruiksvriendelijk apparaat en vooral het schoonmaken ervan is erg handig.
Het is een prima apparaat.

janwillem51 18-03-2015

dit product heeft prima eigenschappen

sinds enkele weken, deze mogen uit proberen als Philipsfan, een heel mooi subliem scheerapparaat
heeft vele mogelijkheden waaronder een aparte tondeuse die er heel makkelijk op gezet kan worden.
ligt prettig in de hand, en heeft een oplader en een cleansysteem in een.
echt een top scheerapparaat die ik de mannen onder ons zou aanraden.

joanth 01-03-2015

Goede keus, lekker gevoel na het scheren

Sinds 2 weken gebruik ik dit scheerapparaat. Mijn eerst elektrische scheerapparaat ooit. Ik ben van nature een natscheerder met een mesje, en heb nooit zo geloofd in elektrisch scheren.
Na 2 weken intensief testen kan ik zeggen dat het mij goed bevalt.
Ik ben niet zo super gladgeschoren als bij natscheren maar het resultaat is zeer goed. Het kost minder tijd, en veel minder troep.
Het apparaat voelt goed aan, ergonomisch, stevig en licht. Het is simpel te bedienen, en makkelijk schoon te maken.
het is trouwens ook een fikse financiele besparing, want de mesjes die je bij natscheren gebruikt zijn belachelijk duur.

joanth 01-03-2015 Product paar weken in bezit

Na 2 weken intensief testen kan ik zeggen dat het mij goed bevalt.
Ik ben niet zo super gladgeschoren als bij natscheren maar het resultaat is prima. Het kost minder tijd, en veel minder troep.
het is trouwens ook een fikse financiele besparing, want mesjes bij belachelijk duur.

Williejan 23-02-2015

Prima apparaat

Ik heb in het verleden al diverse scheerapparaten gehad waarover ik lang niet altijd tevreden ben geweest.
Met de apparaten die redelijk goed glad scheerden had ik vaak last van een geïrriteerde huid (schraal gevoel en bultjes).
Daarom scheer ik me de laatste jaren nat met een ouderwets krabbertje.
Nu gebruik ik de Philips S9521/31 sinds ongeveer een week of 2.
Bij droog scheren heb ik weer als vanouds last van een geïrriteerde huid.
Als ik het apparaat met een scheergel gebruik heb ik daar geen last van.
Het scheerresultaat is wel iets minder dan dat ik me met een mes scheer maar het gebruiksgemak maakt dat meer dan goed.
Daarbij komt dat hij goed in de hand ligt, makkelijk te reinigen en op te laden is en er bovendien ook nog goed uit ziet(wat ik persoonlijk voor een scheerapparaat wat minder belangrijk vind).
Wat mij betreft dus een aanrader voor iedereen die een alternatief zoekt voor het scheermesje.

Williejan 23-02-2015 Product paar weken in bezit

Daarom scheer ik me de laatste jaren nat met een ouderwets krabbertje.
Nu gebruik ik de Philips S9521/31 sinds ongeveer een week of 2.
Bij droog scheren heb ik weer als vanouds last van een geïrriteerde huid.
Als ik het apparaat met een scheergel gebruik heb ik daar geen last van.

Arnoldus62 21-02-2015

Uitstekend scheerapparaat

Jarenlang scheerervaring, mesjes,bladscheerapparaat,tweekops, driekops.
Tot ik deze in mijn handen kreeg.
Zowel bij droog als nat scheren geeft hij prima resultaten.
Zelfs de mogelijkheid om met scheerschuim te werken is erg prettig.
Hij ligt lekker in de hand en display is overzichtelijk met scheerdiepte, en wanneer hij aan een schoonmaakbeurt toe is.
Erg prettig is het losse opzetstuk voor de bakkebaarden en trimmen van de baard.
Een compleet apparaat waar ik veel plezier aan beleef.

janwillemflevoland 21-02-2015 Product paar dagen in bezit

sinds een week dit scheerapparaat getest te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat deze echt een aanrader is voor de mannen onder ons.
ligt makkelijk in de hand, drie snelheden voor scheren en indicatielampje voor als de mesjes/scheerkop vervangen moet worden
en handige cleanen en oplaadsysteem in één
echt een top scheerapparaat van philips

RuitA 21-02-2015

Goed scheerresultaat en mooi design, licht goed in de hand.

Heb voor het eerst een Philips shaver gekocht, de S9521. Na jaren glad scheren vond ik het wel eens tijd om ook eens elektrisch te gaan scheren. Ik heb gekozen voor een chic bordeauxrode. Opladen was in no-time gebeurd. Geweldig mooi design moet ik zeggen. De flexibele kop scheert fijn zowel nat als droog. Mooie oplaad unit met tevens cleaning mogelijkheid. Ook de baardtrimmer werkt voortreffelijk, laag geluid. Het apparaat voelt goed aan in je hand. Het verwisselen van de koppen en de trimmer gaat eenvoudig. Wordt geleverd met reis etui wat altijd wel makkelijk is.

RuitAsten 21-02-2015 Product paar weken in bezit

R uit A

RuitAsten 21-02-2015

Een foutje in de review, het woord glad is de tweede zin moet nat zijn.

jazzyybass 20-02-2015

Voldoet aan verwachtingen.

Jarenlang de Philips Arcitec met reinigingsmogelijkheid gebruikt.
Deze lijkt er veel op, echter de tondeuse is bij de Arcitec ingebouwd en is hier een los opzetstuk.
De tondeuse is breder en degelijker en werkt goed.
De reinigingsmodule doet het goed.
Het belangrijkste is uiteraard het scheerapparaat. Deze ligt beter in de hand dan de Arcitec, minder scherpe randen en het scheren gaat goed.
Bij de Arcitec werkte het kliksysteem na het vervangen van de scheerkop niet meer goed.
Hopelijk is dat bij deze beter, echter na 7 dagen gebruik is dit niet te beoordelen.
Al met al tevreden.

jazzyybass 20-02-2015 Product paar dagen in bezit

Jarenlang de Philips Arcitec met reinigingsmogelijkheid gebruikt.
De tondeuse is breder en degelijker en werkt goed.
De reinigingsmodule doet het goed.
Al met al tevreden.

PauluZ 19-02-2015

Goed voor gezicht en hoofd

Ik scheer gezicht en hoofd ruim 5 jaar nat.
De laatste tijd nog maar een keer per week omdat het zo'n gedoe is.
De eerste scheerbeurt dus eerst met de tondeuze , die op zich al goed gladscheert

Het scheren met de 9000 serie is een stuk makkelijker en heeft nagenoeg hetzelfde resultaat.
Het gezicht goed glad ,hoofd iets minder maar goed genoeg ( Als de ochtend na nat scheren)

Het reiniging c.q. oplaadstation is een leuk extraatje , een fijn idee scheren met schone mesjes.

Al met al een goed alternatief en de hele week netjes geschoren

PaulGordijn 19-02-2015 Product paar dagen in bezit

Ik scheer gezicht en hoofd ruim 5 jaar nat.
De laatste tijd nog maar een keer per week omdat het zo'n gedoe is.

Al met al een goed alternatief en de hele week netjes geschoren