Philips SHAVER Series 9000 S9521

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9521 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Bart83 03-12-2017

super scheerapparaat, goede scheerprestaties

Na 1,5 week deze philips 9000 series te testen ben ik uitermate tevreden over het toestel. Het levert een glad scheerresultaat op (zowel bij droog en nat scheren) en dit in geen tijd. Voordien schoor ik me hoofdzakelijk met gel en scheermesje, maar de philips 9000 series geeft een aangenaam scheergevoel en geen last van huidirritatie of rode uitslag. Zelfs sporten na het scheren geeft geen irritatie. Het toestel heeft een frisse look en ligt goed in de hand. Bovendien is het makkelijk te reinigen (onder stromend water of met de cleaning module). Voortaan scheer ik mij altijd met deze philips 9000 series. De batterij was voor het eerste gebruik snel opgeladen en gaat ook lang mee.

Pluspunten

• glad scheerresultaat zowel droog als nat
  • geen huidirritatie
  • ligt goed in de hand
  • stil toestel

Minpunten

• geen

Belastingcontroleur 30-11-2017

Philips 9000 Series scheerapparaat met cleaning station

Met een ruime scheerervaring over de jaren heen maak ik de vergelijking tussen Braun en Philips
Als eerste elektrisch scheerapparaat had ik een Braun Micron 2000 met een netsnoer. Het messenblok bewoog op het ritme van de elektriciteit, zijnde 50 Hertz. Met de opkomst van de elektronica en steeds verbeterende techniek draaien de nieuwe apparaten veel sneller. De nieuwe Philips 9000 serie heeft drie snelheden, in te stellen naargelang uw behoefte en persoonlijke voorkeur. Ook de Braun Series7 heeft dergelijke snelheidsinstelling.
De scheerkoppen van Philips zijn rond, Braun heeft het rechte scheerblad. Voor een optimaal resultaat maak je met de Philips wat ronddraaiende bewegingen. Ook bij Braun helpt een ronddraaiende beweging, maar moet je voor een optimaal resultaat de huid wat liften zodat de haartjes recht komen te staan. Je hebt dus beide handen nodig, terwijl je met de Philips met één hand kan scheren.
Wie scheert nu ket kortste? Beide toestellen Philips 9000 series en Braun series7 zijn op dat vlak nagenoeg gelijk. Hoe dunner het scheerrooster, hoe dichter de messen bij de huid komen. Bij Braun lijkt het scheerrooster heel dun, maar de messen zitten dan ook dichter op de huid met meer kans op irritaties. Bij de Philips 9000 series krijg ik de indruk dat de haartjes eerst ietwat naar binnen worden getrokken en daarom korter bij de wortel worden afgesneden. Het scheerresultaat van de Philips 9000 series is zeer goed.
De bijgeleverde trimmer van Philips zet je in de plaats van de scheerkoppen. Bij Braun klap je deze uit, wat iets toegankelijker is, maar omdat deze opzij zit is deze dan weer lastiger te hanteren. De trimmer van op de Philips 9000 series is beter, maar nog beter zijn de afzonderlijke trimmers van Philips, bvb model HC5440.
Reinigen: na het spoelen lijkt bij Braun lhet drogen van de scheerkop sneller, maar ik denk deze wordt opgewarmd door wrijving, want men doet het toestel draaien om het te drogen. Dit geeft onnodige slijtage aan de scheerkop. De tijd van de reinigingscyclus is van ondergeschikt belang. Het maakt dus niet uit dat dit bij de Philips wat lander duurt.
Het 9000 series toestel van Philips voelt vrij licht aan, maar ligt wel goed in de hand. Het Braun Series7 is een kleine 50 gram zwaarder en voelt daarom wat robuuster aan. Op het gewicht afgaande ben je misschien geneigd om te denken dat de Braun een meer kwalitatief toestel is, maar zwaarder is niet altijd beter. Het meest belangrijke is hoe de machine aanvoelt in zijn gebruik. Zowel de Braun series7 als de Philips 9000 series zijn top apparaten met goede prestaties, maar de Philips glijdt prettiger over de huid, en vooral het zacht zoemende geluid is veel aangenamer tegenover het luide gebrom van de Braun. Bovendien is de Philips 9000 series flink goedkoper in aanschaf, waardoor ik deze toch als beste koop wil aanbevelen.

Pluspunten

• zeer goede prestaties
  • aangenaam zoemend geluid
  • interessante prijs, waar voor je geld
  • lange batterij duur, weinig herladen
  • gebruikscomfort, glijdt goed over huid

Minpunten

• prijs nieuwe scheerkoppen

Jootjez 29-11-2017

Elektrisch versus fusion en co.

Ik teste dit toestel gedurende een maand en kan n die maand zeggen ... dat het voor mij persoonlijk als natscheerder zeker geen meerwaarde is. Het duurt langer en je hebt een veel minder goed resultaat. ( Na één week tal van ingegroeide haren / irritatie )en het vooral heel prijzig. Misschien goed voor de dagelijkse pendelaar, zodat deze zich in de auto kan scheren. Misschien heb ik een gevoelige huid en lukt het voor anderen perfect. Voor de rest goed toeste, mooie , vorm , ligt goed inde hand en is stil , makkelijk te reinigen met behulp van de bijkomende reinigingsmodule.

Johnnyinside 25-11-2017

Fantastisch toestel

Ik scheerde me al jaren met een klassiek scheermesje en scheerschuim. Ik was ervan overtuigd dat dit het beste resultaat gaf. Toegegeven: het nam wat tijd in beslag en omdat ik een zeer gevoelige huid heb, zag die na iedere scheerbeurt vuurrood en stond vol met irritatie. Dus stelde ik het scheren zo lang mogelijk uit. Ik spreek hier in de verleden tijd want ik ben sinds anderhalve week in het bezit van een Philips shaver series 9000. En ik moet zeggen: wat een verademing. Vanaf de eerste scheerbeurt heb ik niets last meer van huidirritatie. En hoewel ik zeer sceptisch tegenover elektrisch scheren stond moet ik toegeven dat het scheerresultaat zeer goed is. Natuurlijk niet zo glad als met een scheermesje maar veel scheelt het toch niet meer. Het apparaat zelf ligt zeer goed in de hand en de scheerkoppen volgen perfect de huid zodat er geen stukjes worden overgeslagen. Scheren gaat ook zeer snel. Op nog geen 5 minuten ben ik klaar. De batterij gaat enorm lang mee. Na 10 dagen geeft het toestel aan dat de batterij nog halfvol is. Verder geeft het toestel zelf aan wanneer het gereinigd moet worden maar ook dat is helemaal geen klus meer dankzij het Smart-Clean systeem. Gewoon het toestel in de houder plaatsen (wat tevens ook de lader is) een druk op de knop en klaar. Ik scheerde me al jaren met een mesje en scheerschuim maar nu ik de Philips shaver series 9000 heb ontdekt, wil ik echt niets anders meer.

Baarssnoek 25-11-2017

Knap product met uitstekend resultaat

Ten eerste is het een heel mooi design, het mag gerust zichtbaar staan in de badkamer. Daarnaast is het apparaat zeer handig om mee te werken, het valt goed in de hand. De batterijduur is top, alsook het opladen ervan (een uur). Vroeger had ik last van een geïrriteerde huid, die is nu aanzienlijk verminder tot zelf bijna weg. Dit is een zeer groot pluspunt! Het scheerresultaat mag er ook wezen, persoonlijk vind ik het nat scheren een ietsje beter resultaat hebben dan droog scheren. Een echte aanrader dit product, zeker zijn geld waard! Wat ook fijn is, is dat het product zichzelf reinigt.

Pluspunten

• Gemakkelijk bruikbaar
  • Minder geïrriteerde huid
  • Lange batterijduur
  • Reinigt zichzelf

Joery 24-11-2017

Fantastisch toestel

Spannend , Na een paar dagen niet te scheren eindelijk mijn nieuw scheermachine uitgepakt . Een woord voor het design WOW je voelt meteen dat het een degelijk toestel is. Na 4 dagen niet te scheren ,dus er stond een stevig baardje ,gaat dit toestel er losjes door . Ik was verbaasd hoe zacht mijn gezicht was geen irritaties en een glad gezicht echt top . En toen moest ik hem nog schoonmaken met een ander toestel vond ik dit een lastig ,ambetant karwei ,nu gewoon uw scheermachine in het schoonmaak/oplader plaatsen en na enkele ogenblikken is je toestel proper . Top product van philips Enkele weken geprobeerd te hebben blijf ik er bij wat een top produkt . Zelfs familie leden en vrienden vragen hoe het komt dat je nu alle dagen geschoren bent . Omdat met dit toestel geen irritaties krijgt van het scheren

Pluspunten

• Geen huid irritatie
  • Batterijduur
  • Schoonmaken

rudienanuschka 22-11-2017

Efficient en mooi toestel

De verpakking en de inhoud zien er echt top kwaliteit uit, en dat is het ook! Alles kan netjes weggezet worden in de badkamer, op een kast, het oogt heel modern. Ik heb dit toestel eerst droog geprobeerd : resultaat is goed, geen irritatie, gaat vlot over de kin, trekt niet, zachte koppen. Ik vind wel dat het resultaat met een mesje "korter" is, en dus minder stoppels geeft. Een paar dagen later nat geprobeerd, ook dat werkt goed. Even goed resultaat, en door het gebruik van de scheergel scheert het nog zachter. Ook mijn twee puberzonen hebben het toestel geprobeerd, ook zij vonden het meer dan ok. Voorhen is dit zeker practisch, het staat klaar, werkt altijd en gaat snel! Ook het reinigingssyteem werkt goed. Alles wordt duidelijk omschreven in de handleiding. Een aanrader!

Pluspunten

• zowel droog als nat scheren
  • zachte scheerkoppen
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• opbergruimte voor de trimmer

eric101 21-11-2017

Meer dan zijn prijs waar

Dit apparaat scheert heel zacht en glad ,zelfs een baard van 3 dagen kon ik perfect scheren. Je kan dit apparaat zelfs met scheerschuim of scheergel gebruiken .
Ik Heb dit geprobeerd met scheergel en was zeer tevreden. over het resultaat ,ik was verbaast dat dit apparaat bij het gebruik met scheergel nog een beter resultaat gaf.

Pluspunten

• scheert perfect glad
  • gemakkelijk in gebruik
  • zowel droog als nat te gebruiken
  • makkelijk te reinigen

Jpauwels 21-11-2017

Super glad scheren

Onlangs was ik bij de gelukkigen om de Philips shaver 9000 te mogen testen. Gebruik het nu twee weken en het resultaat blijf mij verbazen. Mijn scheer beurten zijn nog nooit zo kort en glad geweest . Heb er altijd tegen op gezien om mij te scheren , maar dit toestel motiveert mij om mij sneller te scheren om dat het vlugger en gladder scheert. Ik kan enkel zeggen dat het zijn prijs zeker waard is 👌.

Pluspunten

• Zeer glad scheren
  • Snel, kortere scheerbeurten
  • Is zijn prijs waard

Minpunten

• Verwisselen om gebruik tondeuse

Rene 17-11-2017

Mooi apparaat met enkele verbeterpunten

Het apparaat ziet er degelijk uit en heeft een mooie vormgeving. Scheert goed, geen irritaties! Ideaal! Een paar verbeterpunten zouden kunnen zijn: Plaats voorzien voor trimmer in het apparaat of in de oplader ( nu slingert het rond). Apparaat was mooier met de voorzijde naar voren in de oplader. Volgens mij gaat het reinigen van het apparaat niet automatisch uit. ( tenzij ik langer moet wachten). Pictogram van de oplader staat altijd als zijnde leeg.

Pluspunten

• mooi design - nat te gebruiken
  • kwaliteit

Minpunten

• prijs

Bleuy50 16-11-2017

Een snelle en grondige scheerbeurt!

Na anderhalve week de Philips S9521 in gebruik te hebben genomen kan ik een grondige beoordeling geven van dit toestel.

Het eerste wat opviel was het lichte gewicht, hoe goed het toestel in de hand ligt en hoe stil het in gebruik is, zelfs op de hoogste stand.

Droog scheren gaat vlot en zonder irritatie, zelfs niet na de eerste scheerbeurt. Met schuim scheren heeft als voordeel dat het toestel over je huid kan glijden en zo ook de haartjes nog korter kan scheren. In vergelijking met mesjes lijkt het wel dat dit toestel het schuim meer opzij duwt dan het op te nemen, maar na enkele malen erover te zijn gegaan is zo goed als alles weg.

Het afspoelen van het apparaat kan eenvoudig door warm water in het midden van de scheerkoppen te laten stromen, handig en snel.
Het cleaningsysteem is nog handiger als je geen tijd wil verspillen, maar is helaas te groot voor onze badkamer.

Op één batterijlading scheer ik nu al 9 dagen, een hele prestatie! Volgens het toestel is de batterij nu halverwege, dus dat zou willen zeggen dat ik het toestel om de 2-3 weken moet herladen, handig!
Een pluspunt is ook dat de batterij in minder dan 1 uur weer volledig is opgeladen.

Het resultaat na een scheerbeurt is erg goed. De huid is glad en er is bij mij helemaal geen sprake van irritatie, iets wat met mesjes wel eens voorvalt. Naar mijn gevoel is het resultaat van scheren met schuim en mesjes nog net een tikkeltje beter, maar dat weegt niet op tegen de tijdsbesparing die je met droog scheren met dit toestel bekomt.

Ik scheer al 16 jaar uitsluitend met mesjes maar ik heb besloten om dit toestel te blijven gebruiken door het gebruiksgemak en de tijdswinst.

Pluspunten

• Ligt perfect in de hand
  • Zeer stil
  • Levensduur batterij
  • Eenvoudige reiniging

Minpunten

• Groot cleaningsysteem

Ken010 15-11-2017

Tijd voor vooruitgang!

De tijd ontbreekt me om mij dagelijks te scheren, daardoor is een goed scheerapparaat echt een must.

Vooreerst vallen de afzonderlijke scheerhoofden op, die flexibel meebuigen. Het apparaat is veel scherper en efficiënter dan mijn vorig toestel. Mijn 3-dagen baard was snel afgeschoren en mijn huid voelde opmerkelijk zachter en gladder aan. Er is een baardtrimmer aanwezig die je naar wens kan aanpassen. Een ander leuk gadget is het reinigingsapparaat. Het onderhoud van de wagen is belangrijk, dat weet iedereen, dus waarom ook niet bij deze shaver? Het scheerapparaat geeft zelf aan wanneer een reiniging nodig is, ook is er een indicatie wanneer de scheerhoofden vervangen moeten.

Ik ben alvast overtuigd!

Pluspunten

• flexibel, snel en zacht voor de huid

davided 15-11-2017

Deze 9000 Serie is meer dan zijn prijs waard

Zeer tevreden over deze 9000 serie.
Ik scheer altijd handmatig omdat ik altijd last heb van huidirritatie als ik een elektrisch apparaat gebruik. Het scheerapparaat ligt gemakkelijk in de hand en heeft een groot scheer oppervlak.
Ik ben verbaast dat het zo goed zijn welk doet.
Ik heb het zowel droog als nat getest.Ging heel vlot.Gladgeschoren met een 3 dagen baard.
Na het scheren had ik geen huidirritatie dus ik kan het aan iedereen aanbevelen die een gevoelige huid heeft.

Pluspunten

• zowel nat als droog scheren
  • geen huid irritaties
  • makkelijke reiniging
  • piep signaal lege batterij
  • signaal scheer kop vervangen

Minpunten

• geen

davided 15-11-2017

Deze 9000 Serie is meer dan zijn prijs waard

Zeer tevreden over deze 9000 serie.
Ik ben verbaast dat het zo goed zijn welk doet.

Pluspunten

• Geen huid irritatie
  • makkelijke reiniging
  • piepsignaal bij lege batterij
  • geeft aan scheerkoppen vervangen worden
  • zowel nat als droog scheren

Minpunten

• geen