Braun °CoolTec CT2cc - Reviews

vibrerende folie
Afspoelbaar
Nat en droog

Joey 30-05-2016 Product half jaar in bezit

SLechte kwaliteit, of misschien maandagochtend model?

4,8
Al enige tijd in het bezit van deze HItech scheermachine. Daar ik in het begin nog super tevreden was over deze machine, is de "lol"er nu wel vanaf.
Apparaat is er reeds voor de 2e keer mee gestopt.
Hoewel hij een goed scheerresultaat geeft weegt dit toch niet op tegen de kwaliteit, die is ver te zoeken

maar weer terug naar de oude vertrouwde phillips welke na jaren nog wel werkt

Xandervanb 09-01-2016 Product paar dagen in bezit

2,7
Al jaren lees ik reviews van mensen op Kieskeurig. Ik ben altijd sceptisch als mensen een 1 of een 10 geven. Daarom neem ik die nooit mee in mijn beslissing. Na vandaag moet ik hier op terugkomen. Ik heb de Braun vandaag voor het eerst geprobeerd na expres enkele dagen niet geschoren te hebben. De haren gaan gewoon niet weg! Ook valt me op dat meteen het druppeltje in beeld is. Verder kan ik veel plekken niet goed bereiken door de veel te logge vorm.

Mijn 4,5 jaar oude Philips die ik 2x per jaar in de cleaner heb (de rest spoel ik hem gewoon af) en waar nog de eerste scheerkoppen op zitten blijft voorlopig in gebruik. De Braun gaat met de 100 dagen niet tevreden actie terug naar de fabrikant.

bolus21 03-10-2014 Product half jaar in bezit

1,5
Het scheerapparaat scheert zeer slecht, scheren duurt 2 keer zo lang en het resultaat is dan nog slechter dan met mijn oude Philips. Langere haartjes blijven staan, hoe vaak je er ook overheen gaat met het apparaat.
Wanneer je hem schoongemaakt hebt en daarna een halve minuut scheert gaat het ledje voor de schoonmaak indicatie weer aan.
Ik gooi de Braun in de vuilnisbak en koop een nieuwe van een ander merk.

RobbinD 03-03-2014 Product maand in bezit

Gelukkig is mijn philips scheerapparaat gevallen, want hierdoor heb ik een nieuwe moeten kopen. En nu eens voor een Braun gekozen. Wauw, wat een verschil. Wat een topapparaat!! Zelfs een baard van een paar dagen scheer ik moeiteloos en ook nog eens zonder rode vlekken te krijgen. De cooling functie is zeer aangenaam, apparaat ligt goed in hand. Aangezien ik niet zo'n ster ben in het regelmatig schoonmaken van mijn scheerapparaat is de schoonmaakunit natuurlijk helemaal de uitvinding voor mij. Als de trimmer het iets beter deed, had ie van mij een 10 gekregen.

Ton F. 09-02-2014 Product maand in bezit

Ik had vaak last van huid-irritatie na het scheren. Dat is met deze Braun CoolTec voorbij. Het werkt echt. Geen rode vlekken meer.
Wel iets vaker opladen, maar dat heb ik er graag voor over. Als je vaak last heb van een geïrriteerde huid kun je gerust een CoolTec kopen. Hij is idd wel iets zwaarder, maar dat mag geen naam hebben.

jappie92 08-11-2013 Product maand in bezit

Wat een fantastisch apparaat. Ik heb dit prachtding mogen teseten voor trrnd. De koel-technologie helpt mij enorm in de strijd tegen mijn puisten. Vroeger kreeg ik na het scheren altijd last van huid-irritatie en jeugdpuisten, met dit scheerapparaat heb ik hier veel minder last van. Als je aan het scheren bent heb je het gevoel of er een koude gel over je huid vloeit, dit is zeer aangenaam. De trimmer die aan de achterkant zit is vrij klein, dat is het enige puntje waar ik wat op aan te merken heb. Het schoonmaak oogt zeer fraai, maar is wel van plastic dus voorzichtigheid is geboden. Het schoonmaaksysteem werkt perfect en het geluid waar anderen over klagen vind ik heel erg meevallen. Al met al een top apparaat!

Toine77 03-11-2013 Product paar weken in bezit

Ik gebruik de Braun Cooltec CT2cc nu een paar weken (test hem voor trnd) en ben zeer te spreken over het scheerapparaat. De huidirritatie, waar ik voorheen veel last van had, is nu verledentijd. Het opspuiten van eau de toilet prikt niet meer en mijn huid is ook niet meer rood. Het koelelement op je huid is even wennen, maar went snel. Het scheerresultaat is goed. Het Clean & Charge systeem is handig want het reinigt je scheerapparaat en laat het ook meteen op. Het enige nadeel is dat het reinigen behoorlijk lawaaierig is. Ik zou dan ook niemand aanraden om je scheerapparaat te reinigen als de rest van het huis nog slaapt.

Thomasvstmd 28-10-2013 Product maand in bezit

Ik heb dit scheerapparaat nu al een tijdje. Ik moet eerlijk zeggen dat voor mijn baardgroei het apparaat geen goed resultaat levert. Daarnaast was ik gewend aan nat scheren met een scheermes en dat kun je haast niet vergelijken met een elektrisch scheerapparaat. De mogelijkheden die het apparaat bied zoals de koeltechniek en de tondeuse doen hun werk goed. Het apparaat is makkelijk te gebruiken en reinigen. Het kan worden gebruikt onder de douche en is waterdicht, dat is zeker een pluspunt. Het hangt dus erg af wat je bent gewend en het resultaat waar je naar opzoek bent. Desondanks geef ik het apparaat een dikke voldoende.

luc194 24-10-2013 Product maand in bezit

de CoolTrc CT2cc is een heerlijk apparaat om mee te scheren.irritatie na het scheren is er bij mij niet meer, terwijl ik toch echt veel langer scheer dan normaal! het resultaat is ook echt goed. Na het scheren even uitkloppen en hop de oplader in. eventueel met 1 druk op de knop ff schoonmaken en klaar is je apparaat voor het volgende gebruik!als je het apparaat reinigt duurt het wel lang voordat het droog is, en de oplader maakt een storend geluid. maar na een kort opladen trek je gewoon de stekker er uit. het apparaat is wel wat aan de zware kant.
maar,........ de koeling is perfect, ik zou het niet meer willen missen.

silverster 22-10-2013 Product maand in bezit

De Braun Cooltec is wat mij betreft een geweldig apparaat. Door de "cool" functie op het scheerapparaat heb ik geen last meer van een irriterende huid. Het apparaat voelt robuust aan. Het schoonmaak en laadstation is erg makkelijk. Je zet het scheerapparaat in het station en hij laad automatisch het scheerapparaat op. Dit station kan ook gelijk het scheerapparaat reinigen. Het enigste minpuntje wat ik tot nu toe kan bedenken is dat het apparaat wat zwaar aan kan voelen

leonboer1 10-10-2013 Product paar weken in bezit

De Braun CoolTec CT2cc is een mooi en degelijk scheerapparaat.
Ik heb jaren een scheersysteem van een ander merk gebruikt en daardoor heb ik erg moeten wennen aan de Braun. Het CoolTec systeem bied uitkomst voor mijn gevoelige huid. Geen jeuk of irritaties meer! De trimmer op dit scheerapparaat is naar mijn mening te klein en maakt veel geluid. Voor scheren langs b.v. een baardje is de Braun niet zo handig. je kunt niet gemakkelijk strak langs bakkebaarden of een snor/baard scheren. Voor mannen die van glad houden en geen snor of baardje hebben is het een geweldig systeem!

boznez 09-10-2013 Product maand in bezit

Ik gebruik dit apparaat nu een maand. De actieve koeltechniek werkt echt goed. De huid voelt niet meer gevoelig aan na een scheerbeurt. De vormgeving van de scheerapparaat ziet er goed uit. De kop is wel wat zwaar. Dat komt door het koelelement, maar went wel snel. De scheerkop is gemakkelijk schoon te maken en met het meegeleverde reinigingsstation al helemaal een eitje. Ik raad dit apparaat echt aan als je last hebt van een geïrriteerde huid na het scheren.

petero2 08-10-2013 Product paar weken in bezit

De verkoeling die je krijgt tijdens het scheren is fantastisch. Het koelelement heeft wel als nadeel dat de batterijduur niet zo heel lang is en dat het apparaat in verhouding vrij zwaar is.
Ik vind het wel een fijn scheerapparaat, hij scheert echt superglad (waarschijnlijk omdat je langer doorgaat door het koeleffect) en is goed te hanteren. Gebruik onder de douche is mogelijk. Bij deze uitvoering zit ook een cleaning station, die gebruik ik 1 keer per week omdat het ding nogal veel lawaai maakt en het lang duurt voordat het scheerapparaat weer droog is en klaar voor gebruik (de navulling voor het cleanstation kosten zo'n 7 a 8 Euro per stuk, weet niet hoelang ze meegaan maar ik vind dat toch vrij prijzig).
Al met al een voor zijn prijs prima scheerapparaat.

petervandersluis 07-10-2013 Product paar weken in bezit

Ik test de Braun Cooltec voor het project van TRND

De afgelopen 2 weken heb ik me geschoren met de Braun Cooltec en het scheer resultaat is overweldigend.
Ik heb een stugge baard, altijd huid irritaties na het scheren en ik heb hierdoor een hekel aan scheren.
Het scheerresultaat is perfect, er wordt geen plekje overgeslagen. Ik scheer me er dagelijks mee en ik heb nu een mooie gladde huid.
Van huidirritaties had ik de 1e week nog last, omdat ik moest wennen aan een nieuw apparaat. Nu gebruik ik hem 2 weken en al me huidirritaties zijn over!
Het koelelement van de Braun Cooltec helpt werkelijk. Het scheren voelt fijn en heel erg fris.

vrud 06-10-2013 Product paar weken in bezit

Ik gebruik nu 3 weken de Braun cooltec CT2cc en ik vind het een fijn apparaat. Hij scheert aardig glad en de cooltec voldoet boven verwachting. Vooral in de hals waar het bij mij gauw geïrriteerd is, is de verkoeling een uitkomst. Ook het scheren net onder de neus gaat een stuk beter dan bij mijn vorige drie-kopper, daar bleven altijd wat haartjes zitten. Het apparaat is tamelijk zwaar, maar ligt goed in de hand en voelt daardoor solide aan. Ook nooit meer last van een lege accu door het oplaadstation annex reiniger.
Ja, ik ben er tevreden over en denk dat er een nieuwe ontwikkeling in het scheren is doorgebroken.

SmallBrother75 04-10-2013 Product paar weken in bezit

Sinds een week of 3 scheer ik nu met dit CoolTec scheerapparaat.
Ik scheer mijn gehele leven al met Braun apparaten, dus het scheerprincipe van braun is reeds bekend.
Het meest in het oog springend is wel het koelelement tussen de bladen.
In eerste instantie was ik enigszins sceptisch over deze techniek, maar na de eerste scheerbeurt was al gelijk de verkoelende werking te merken.
Het scheer resultaat is naar mijn idee iets gladder dan mijn vorige Braun, maar ik weet niet of dit nou specifiek komt door de koelende werking.
De koelende werking zorgt er in ieder geval wel voor dat er totaal geen irritatie is.

Het reinigingsdok doet zijn werk goed, mijn vorige apparaat had ook een reinigingsdok en naar mijn idee doet de CT2cc het reinigen sneller.

De accuduur is goed, enig klein nadeel is dat niet te zien is hoe vol de accu nog is.

Al met al een heerlijk dingetje, waarbij er zeker verschil te merken is met mijn oude Braun

delaux 04-10-2013 Product paar weken in bezit

6,5
Als jarenlange Philishave-gebruiker heb ik altijd vrij sceptisch gestaan ten opzichte van andere soorten
elektrische scheerapparaten.
En met die gedachte ben ik dan ook via Trnd met het testen van het nieuwe Braun scheerapparaat een
paar weken bezig.

Daarbij is mij opgevallen:
Het apparaat vind ik vrij zwaar en bepaald niet geluidsarm.
Vanwege z'n nog al rechte vorm vind ik het apparaat vooralsnog niet lekker in de hand liggen.
Helaas is de vrij kleine tondeuse uitgeklapt niet goed zichtbaar voor degene die mijn nekharen trimt
en daar lastig te gebruiken. Daarom is snor bijwerken ook lastig.
Het apparaat scheert vrij snel mooi glad en het koelelement geeft een lekker fris gevoel.
De huidirritatie is daardoor beduidend minder dan bij gebruik van mijn driekops-scheerapparaat.
Het cleaner- en oplaadstation is wel een kleine sta-in-de-weg maar doet wel zijn werk goed.
Cleanen met alcohol en scheren onder de douche zijn wel leuke, maar wel dure extraatjes.
De accuduur is tot heden prima voor elkaar.

Al met al voldoet het apparaat nog niet geheel aan mijn verwachtingen maar het zo maar kunnen
zijn dat ik op termijn niet meer terugkeer naar mijn vertrouwde Philishave.

mvoortman 03-10-2013 Product maand in bezit

Zoals de meeste reviewschrijvers mag ik ook dit product testen namens trnd. Wat mij opvalt is dat het koelsysteem prima werkt. Waar ik eerder last kreeg van geïrriteerde huid bij het scheren met een scheerapparaat heb ik daar nu totaal geen last van.

Echter, ik heb wat problemen met het scheerresultaat. Hoe langer de scheerbeurt duurt, hoe minder de prestaties van het apparaat. Dit houdt dus vaak in dat er haartjes achterblijven of dat er alsnog irritatie ontstaat doordat ik te lang of te vaak op dezelfde plek moet scheren.

Verder is het apparaat prima, hij ligt fijn in de hand en uiteraard is hij perfect waterdicht. Het bijgeleverde reinigingssysteem werkt perfect en is zeer handig voor de luie gebruiker.

rossifan123 02-10-2013 Product paar weken in bezit

5,8
Ik mag dit scheerapparaat testen maar vind het niet echt super. Krijg de haartjes niet goed weg en blijven resten achter.Ben soms 15 min bezig om alles goed weg te krijgen,maar door het koelsysteem krijg je dan geen branderig gevoel.Verder is de uitstraling goed en de tondeuse werkt prima.

rossifan123 02-10-2013 Product paar weken in bezit