Braun Series 9 9390cc

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 9 9390cc op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

John 28-12-2019

Uitstekend scheerapparaat geschikt voor gevoelige huid.

Braun Series 9 9390cc Silver

Ik heb altijd moeilijkheden gehad met het scheren. Elke keer nadat ik mijn gezicht geschoren had kreeg ik scheer/huidirritatie, meestal rond de hals. Dit was erg vervelend omdat dit soms erg jeukte en het er ook niet erg mooi uitzag. Het scheer/trimapparaat wat ik voor de Braun Series 9 9390cc gebruikte was een eerder basis goedkoop model. Nu recent had ik het genoegen om de braun series 9 gratis te ontvangen en deze te testen (shoutout Roamler). De eerste keer was ik ervan onder de indruk hoe moeiteloos en zacht het scheren ging. Maar nog belangrijker, de huid/scheerirritatie was na het scheren weinig tot niets. Met “alle haartjes in een keer weg” kan ik het helaas nog niet mee eens zijn. Ik denk wel dat ik persoonlijk een stugge/harde baardgroei heb en dit voor andere mensen misschien anders kan zijn. Het Self Cleaning Station vind ik ook zeer aangenaam, je moet bijna niets meer zelf doen. De trimfunctie op het apparaat zelf werkt ook goed en is handig want het is niet weer een apart stuk wat je moet bijhouden. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over dit scheerapparaat, het doet alles wat je wilt dat het doet op een goede doordachte manier. Enigste minpunt over het apparaat kan het lawaai dat het maakt wanneer het apparaat zichzelf reinigt met het Cleaning Station, deze zou ‘s nachts veel lawaai maken. Verder is de prijs ook eerder aan de hoge kant.

Pluspunten

• Gevoelige huid
  • Comfort
  • Bouw vh apparaat
  • Trimfunctie

Minpunten

• Prijs

ddw 05-12-2019

zeer degelijk toestel

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Ik kreeg dit apparaat om te testen . De ingebruiksname verliep vlot . Het is een zeer goed toestel dat zowel droog als nat een goede scheerbeurt garandeert . Het reinigt zichzelf wat ook al een pluspunt is . Vergeleken met een goed scheermesje , moet ik zeggen dat het resultaat iets minder glad is . Conclusie : eerder duur maar zeer degelijk apparaat !

hansp 25-11-2019

gevoelloos en moeiteloos scheren

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Eerste indruk die ik kreeg is dat het een vrij robuust toestel is met een behoorlijk omvang van scheerkop, waardoor het best een aantal keer scheren is voor je de feeling krijgt om precies te kunnen scheren waar je het wil( hals en onderaan de kin zet ik glad, hierbij gebruik je best eerst het uitschuifstukje of een lijn te zetten). Maar ondanks het gewicht ligt deze zeer comfortabel in de hand en kun je precies werken.
Waar ik dan zeer over verbaast ben is dat bijna geruisloos scheert en dit gevoelloos gebeurd, in de 4 weken dat ik dit apparaat kosteloos heb kunnen testen heb ik niet 1 keer een gevoel gehad dat dit aan mijn haren trok, rustig meermaals over de haren gaan die hij ‘vergeten’ is is ook aan te raden wil je geen irritaties krijgen. Niets forceren en neem je ‘tijd’ ontspan en laat het apparaat zijn werk doen.
Al bij al ben ik zeer tevreden en kan ik het ook aanbevelen, wilde en harde baard met een zeer onstabiele gevoelige huid, waarbij dit het eerste apparaat is ( meerdere van wel een lagere prijsklasse) gehad en getest te hebben en bij deze een nog nooit zo glad resultaat te hebben met vrijwel niets van irritatie of uitslag ( uitzonderlijk 1 of 2 haartjes en dit is dan ook na 1 dag verdwenen) ik scheer dan ook maar 2 keer per week en ook hier komt hij moeiteloos doorheen.

Pluspunten

• clean and charge station
  • geruisloos
  • zeer krachtig

Minpunten

• omvang station

TimVekemans 25-11-2019

Top scheerapparaat!

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Dit scheerapparaat is een aanrader! Ik ben erg blij dat ik dit apparaat gratis heb mogen testen. Voorheen had ik regelmatig last van een gevoelige huid na het scheren, maar met dit apparaat heb ik daar geen last van. Het apparaat scheert zeer makkelijk en maakt van scheren een leuke ervaring. Qua gebruiksvriendelijkheid krijgt het apparaat zeker een 5/5 van mij. Wat mij ook is opgevallen in deze paar weken dat ik het apparaat heb mogen testen, is dat ik het geen enkele keer heb moeten opladen. Dit uitmuntende scheerapparaat bevat een uitstekende batterij. Ik raad dit product aan iedereen die van een heerlijke scheerbuurt wilt genieten aan!

Pluspunten

• batterij
  • gebruiksvriendelijk

wvl 24-11-2019

Goed scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Ik gebruik nu enkele weken dit scheerapparaat van Braun. Het werkt feilloos en geeft een zeer glad resultaat.
Er is ook geen sprake van enige (huid)irritatie.
Het apparaat is zeer eenvoudig schoon te maken/houden door het bijgeleverde 'clean station'.

Ik heb dit apparaat gratis mogen testen. Het enige nadeel is de prijs, die is wat aan de hoge kant.
Ondanks de prijs zou ik het toestel aan iedereen aanraden.

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Scheercomfort

Minpunten

• Prijs

JonasDM 17-11-2019

Ligt goed in de hand, zo wordt scheren plezant!

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Het aanzicht van de doos waarin dit scheerapparaat verpakt zit, oogt al zeer luxueus door gebruik van de kleuren goud, zilver, wit en zwart. Bij het uitpakken wordt dit bevestigd door de inhoud: een handig lederen reiszakje met het apparaat reeds in gestoken, de oplader, een kuisborsteltje en het "Clean & Charge Station".

Het scheerapparaat ziet er zeer luxueus uit en ligt enorm gemakkelijk in de hand. Door de afwerking achteraan voelt het wat zachter aan (zwarte achterkant), terwijl de voorkant in strak, glad zilver is afgewerkt. Bij het indrukken van de "powerknop" valt ook de sterkte van het toestel op: het geeft veel meer energie en kracht dan de vorige toestellen die ik gebruikte.

Ook de oplaadsnelheid van het toestel is zeer kort, wat handig is. Bij vorige toestellen gebeurde het immers dat mijn toestel in het midden van een scheerbeurt uit viel wegens platte batterij. Bij dit toestel zit er vooraan een klein schermpje waar je door middel van blokjes eenvoudig kunt zien hoe opgeladen je toestel nog is. Zo voorkom ik nu dat het toestel een platte batterij heeft tijdens de scheerbeurt en weet ik perfect wanneer het toestel opgeladen moet worden.

De bijgeleverde "Clean & Charge Station" is ook zeer handig in gebruik. Door middel van een bijgeleverde vloeistof wordt je toestel zo gereinigd, opgeladen en gesmeerd. Gedaan dus met zelf je toestel "uit te blazen", het wordt hier simpelweg voor je gedaan. Dit "station" past ook mooi op het badkamermeubel. In plaats van verdoken in een kast kan ik het apparaat hier nu in opbergen en is het steeds zichtbaar als onderdeel van de badkamer, als 'pronkstuk' als het ware. De enige teleurstelling hierbij is dat ik het jammer vind dat dit "station" enkel in het zwart is en dat hier ook de zilveren kleur niet in wordt gebruikt. Een mix tussen zilver en zwart had gezorgd voor een nog luxueuzere uitstraling.

Ik heb dit toestel enkele weken gratis kunnen uitproberen. Ik ben er enorm positief over, vooral omdat het toestel zeer goede scheerresultaten geeft, een enorme kracht heeft, zichzelf kan reinigen, een luxueuze uitstraling heeft en je gemakkelijk kan nakijken hoe opgeladen het toestel op elk moment nog is. De prijs is wel aan de hoge kant, maar het toestel kan dan ook zoveel, waarbij ik nog verre van alle toepassingen heb kunnen proberen (ik heb geen grote baard en ben gewoon van scheren zonder schuim). Ik zie dit echter als het aankopen van een smartphone: een toestel van € 1000 kan ook veel meer dan een smartphone van € 100. Als je bereid bent om deze prijs te betalen, dan is dit toestel echt wel een aanrader!

Pluspunten

• Stijlvol toestel
  • Scheerprestaties
  • Grip in de hand
  • Korte oplaadduur
  • Clean & Charge Station onderhoudt je toestel

Minpunten

• Afwerking Clean & Charge Station enkel in zwart
  • Hogere prijsklasse, niet voor iedereen weggelegd

Dimitri 14-11-2019

Kwaliteit staat bij dit toestel op plaats 1!

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Ik heb dit toestel nu reeds enkele weken in gebruik, en kan in het algemeen stellen dat ik zeer
tevreden ben over het toestel/apparaat. Ik heb reeds vele toestellen in gebruik/test genomen, maar
kan stellen dat dit product alle prestaties overtreft. Het voelt niet alleen duur en stijlvol aan, maar
maakt dankzij zijn extra technologische snufjes het toestel zoveel meer waard. Hierbij denk ik aan het
display met uitgebreide weergave, het automatische reinigingsstation, en de uitschuifbare trimmer
(die eveneens van hoogwaardige kwaliteit is). In het begin is het zeker en vast even zoeken hoe je het
toestel dient te gebruiken, en waarvoor alle opties/functionaliteiten dienen, maar na enkele
dagen/weken ingebruikname (en een vluchtige doortocht van de handleiding) loopt alles vanzelf. Ik
heb dit toestel gratis mogen testen, en ben er meer dan van overtuigd dat dit toestel vanaf nu
standaard gebruikt zal worden in mijn badkamer. Ik kan het toestel iedereen aanraden, zij met een
dunne en gladde baardgroei, maar ook voor diegene met een stevige en lange baardgroei. Voor het
eerst ervaar ik echt een glad scheergevoel waarbij ik niet tientallen keren over hetzelfde stukje
baardgroei dien te gaan. Alweer enkele nuttige minuten uitgespaard per scheerbeurt.

Pluspunten

• Batterij gaat zeer lang mee.
  • Oogt en voelt luxueus aan.
  • Gladscheren, is echt gladscheren.
  • Kwalitatieve onderdelen.

Minpunten

• In het begin alles onder de knie krijgen.
  • Geen verdere nadelen.

Cedric 11-11-2019

Top apparaat voor een glad resultaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Ik ben zeer tevreden van de prestaties van dit Braun scheerapparaat. Ik scheer reeds van in het begin met scheermesjes, en had héél vaak het probleem dat mijn huid geïrriteerd raakte, waardoor ik ertegen op zag om me te scheren. Met dit scheerapparaat ben ik meteen dit probleem kwijt, aangezien dit apparaat héél comfortabel over de huid heen gaat, en mij een glad scheerresultaat geeft na één beurt, zowel op een droge als natte huid! Een erg gemak dus om je dagelijks te scheren, zonder het gedoe met mesjes, scheerschuim, … ! Het apparaat is waterdicht, en daarom ideaal om te gebruiken onder de douche. Dit apparaat werd bovendien nog eens meegeleverd met een Clean & Charge station waardoor je deze héél makkelijk kan opladen, en grondig reinigen zonder enige moeite. De batterij zelf gaat ook erg lang mee, waardoor je deze bv. makkelijk een week zonder opladen kan gebruiken. Met de meegeleverde reisetui, kan je het apparaat ook nog eens veilig bewaren als je op reis gaat. Ik ben zeer tevreden dat ik de kans heb gekregen om dit apparaat gratis te testen. Kortom is dit dus een top scheerapparaat die zijn werk goed doet! Zeker en vast aan te raden!

Pluspunten

• Meegeleverde reiscase
  • Goed resultaat
  • Lange accuduur
  • Luxe uitstraling

Marsha van H 09-11-2019

Beste Scheer apparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

We hebben vandaag de Braun 9385 CC silver ontvangen eidndelijk want mijn vriend heeft echt een hele stugge harde en lange baard. Hij heeft nooit geen zin om te scheren dus loopt hij vaak met een week baardje, dit moet er vanaf en nu ook dus gaat mijn vriend meteen aan de slag hij heeft gevraagd of ik een review wilde schrijven. Hij is er meteen aan de slag gegaan en alles uit gepakt. Er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij en het is aan te raden om deze even door te nemen voordat je begint Mijn vriend heeft een hele stugge baard en heeft nooit zin in scheren, met het gevolg dat de baard een week blijft staan en dat is veel te lang ook voor deze krachtpatser. Hij heeft de scheerapparaat gratis ontvangen en mocht deze testen. Hij probeert nu wat vaker zijn baard te scheren en dat gaat fantastisch. Hij is sneller klaar geen wondjes (heeft hij normaal wel ) en het scheerresultaat is echt fenomenaal hij heeft meerdere mogelijk heden uitgeprobeerd en dit heeft toch het beste resultaat. Er zit een led scherm op en hieraan kan je zien hoeveel batterij er nog is. Hij laad heel gemakkelijk en snel op in het laadstation. Het laadstation is meteen ook een reinigingscabine het gaat allemaal vanzelf. Echt een super apparaat ik zou deze zeker aanbevelen. Het is een prijzige scheerapparaat maar hij is zijn geld dubbel en dwars waard

Pluspunten

• scheer resultaat
  • snel
  • gaat lang mee
  • snel opgeladen
  • reiniging station

Minpunten

• geen

tombraider76 09-11-2019

Best Shave ever

Braun Series 9 9390cc Silver

ben scheermesjes gewoon Dus dit is wel anders werken maar deze ook gebruikt worden in bad of onder de douche ! ik mocht de Braun Series 9 9390cc Silver al enkele weken gratis testen en ben aangenaam verrast, lcd indicatie geeft je ook 5 blokjes batterij weer bij volledig geladen , je spoelt natuurlijk grondig na gebruik onder de kraan natuurlijk met de scheerkop er af maar hij geeft je ook weer wanneer hij moet extra gereinigd worden met bijgeleverd Clean&Charge-station met verschillende reinegingsprogramma’s,De batterij is zeer sterk nog niet half leeg na 3 weken , het scheren met de 4 in één prohead geeft je geen geirriteerde huid en zou ongeveer 18 maanden mee gaan het toestel geeft je aan op de lcd wat er nodig is, laden reinigen reisslot,batterij pictogram plug- reminder, uitschuifbare trimmer is ook handig,

Wat is er meegeleverd met Braun Series 9 9390cc Silver ? natuurlijk het toestel met interne batterij en de 4-in één Scheerkop , laadkabel, borsteltje , opbergdoosje met rits , het Clean&Charge-station met
Één reinegingspatroon deze gaat in gebruik ongeveer 8 weken mee , laden kan dus aan het toestel of in het Chean&Charge-station , mijn beoordeling vind het zo leuk dit toestel verder te gebruiken

Pluspunten

• Gebruik in bad of douche
  • Ligt goed in de hand
  • Trilt bijna niet in de hand

Minpunten

• De Clean&charge kan uitlopen

Joaquimfdm 05-11-2019

Uitstekend scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Na al enkele jaren de series 7 te gebruiken heb ik de kans gekregen om deze series 9 gratis te testen. Nu ik hem toch al een paar weken gebruikt heb ben ik meer dan tevreden van dit scheerapparaat. Zowel droog voor de spiegel als in de douche voelt het scheren vlot en aangenaam aan.

Over moeilijke plekken moet ik nooit meer dan 2-3 keer scheren. Zeker met de bewegende kop was het een stuk makkelijker dan hiervoor om alle plekjes mee te hebben.

Qua onderhoud is de series 9 9390cc makkelijk schoon te krijgen met warm water of het oplaadstation.

Pluspunten

• Bewegende kop
  • Makkelijk onderhoud
  • precisietrimmer

ilias eladoui 28-10-2019

Goed scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Ik vind dat het product heel goed werkt want ik heb er geen problemen mee gehad, het scheerapparaat werkt heel goed. Je kunt het gebruiken zowel bij een natte huid als een droge huid. Het product is het geld echt waard. Ik kan u verzekeren dat de technische eigenschappen echt waar zijn en dat u geen problemen gaat hebben met het gebruiken van dit apparaat. Ik heb het gratis gekregen en ik ben heel tevreden. 1 minpunt is dat je soms bij het scheren 2 keer op een bepaalde plek moet langs gaan om zeker te zijn dat het goed werd geschoren.

Pluspunten

• Moet niet vaak geladen worden
  • Nat en droog