Braun 5030s

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 5030s op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

rovara 27-03-2014
Geschreven voor: Braun 5030s

Dit apparaat overtreft mijn verwachtingen .
Het scheert werkelijk glad op een minimum van tijd .
Ik gaf de voorkeur aan een model zonder reinigingsstation omdat zo een station nogal veel plaats inneemt . Maar ook zonder dergelijk station is dit model handig te reinigen .
Eén minpunt weliswaar : standaard wordt er geen hard reis-etui meegeleverd . Dat heb ik afzonderlijk moeten kopen . ( bij een onderdelenwebshop ) Er zit wel een "zakje" bij . Maar dat is hooguit interessant om er het oplaadsnoer in op te bergen .

davidVE 20-11-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Een mooi design en een handige meeneemtas zijn een pluspunt, maar uiteindelijk gaat het om het scheren en het moet gezegd: deze doet wat hij belooft! Hij scheert zeer goed, de kop gaat makkelijk mee en is achteraf zeer goed te reinigen. Mijn vrouw is er ook blij mee dat hij zo stil is, dan maak ik haar en de kindjes alvast niet meer wakker 's morgens. Een ander pluspunt vind ik dat er een goede blokkering aanwezig is, voor als je hem moet vervoeren ofzo.
Mijn vrouw vindt écht dat ik een veel zachtere huid heb, dat had ik niet verwacht.
Kortom: ik ben tevreden en overtuigd!

Diddiii 18-11-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Indien je dagelijks sukkelt met loos scheermesjes of je last hebt van irritatie en/of stoppels na het scheren: dit is het toestel waarnaar je op zoek bent!

Veel mannen plaatsen het nat scheren met losse scheermesjes ver boven alle scheerapparaten. Het resultaat zou altijd vele beter zijn. De nieuwe Braun series 5 verandert dit.

Ik gebruik sinds ongeveer en maand de Braun series 5 5030s, en ik ben er erg tevreden van. Daar waar ik vroeger geregeld last had van irritatie of stoppels onderaan mijn hals en rond mijn kaakbeen, heb ik nu een perfect gladde huid zonder ook maar de kleinste irritatie, en dat is tenslotte waarvoor je het toestel in huis haalt.

Het toestel heeft een heel gamma aan technologische snufjes meegekregen om het resultaat te optimaliseren. Het paradepaardje van dit toestel, is de FlexMotionTec, de erg beweegbare scheerkop, waardoor ik nu wel gemakkelijk op de moeilijk bereikbare huidoppervlaktes kan komen.
Ook het UltraActiveLift-systeem en CrossHairBlade zijn klinkende termen, en het moet gezegd worden, al die verschillende snufjes doen hun werk erg goed zodat de som van al deze snufjes het prefecte scheerresultaat is.

De verpakking omvat het toestel, een lader, kuisborsteltje, flesje olie en een opbergzakje. Het toestel heeft een mooi, strak design, en ligt erg goed in de hand. Het opbergzakje is erg handig om je toestel overal mee te nemen, alsook de ‘lock’-knop die ervoor zorgt dat het toestel zich niet inschakelt in je koffer.

Opladen duurt een klein uurtje, en 1 oplaadbeurt is zeker voldoende om je een week dagelijks te scheren. Er is ook een duidelijke batterijindicator aanwezig.
Het onderhoud is ook erg simpel: scheerkop van het toestel nemen, uitspoelen, en eventueel een druppel olie erop.

Ik ben alvast overtuigd. Scheren is voor mij geen opdracht meer en het gaat bovendien nog een pak sneller vooruit ’s morgens. Geen losse mesjes of bussen scheerschuim, geen irritatie of stoppels meer, gewoon 1 toestel dat perfect doet wat het moet doen: een perfect scheerresultaat geven!

Nicoloi 08-11-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Heb het toestel sinds begin vorige week, maar door dagelijks gebruik kan ik me al wel een "fan" noemen! Heb me voordien steeds met een mesje geschoren, had wel een elektrisch toestel, maar wegens het slechte resultaat, heb ik dit niet al te vaak gebruikt.. nu ik de nieuwe Braun 5 Series heb, heb ik me niet meer met het mesje geschoren omdat dit apparaat amper een verschil toont met een mesje. Even glad en op een minuutje geklaard! Echt een aanrader voor mensen die op een snelle en degelijke manier de dag gladgeschoren willen beginnen!

jorisc 04-11-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Vroeger was scheren altijd een noodzakelijk kwaad - kwestie van er op het werk een beetje verzorgd uit te zien -maar verder probeerde ik het zo veel mogelijk te vermijden.

Tijdens de vakantie of zelfs de meeste weekends liep ik er dan ook meestal ongeschoren bij, met als gevolg heel wat werk op de eerste werkdag, en een minder resultaat.

Dat is nu wel wat anders. Sinds ik dit toestel kan testen is het scheren heel wat veranderd. Uiteraard moet je het nog steeds zelf over je gezicht beuwegen, maar de manier waarop is heel wat beter.

Met de flexibele kop kan je mooi de vorm van je gezicht volgen, en voor de moeilijkste stukjes kan je de kop ook vast zetten. Het is wel even aanpassen in vergelijking met een toestel met roterende scheerkoppen. Na enkele keren lukt het wel goed.

Het toestel vind ik mooi strak vormgegeven, lekker in stoer zwart en rood. Het ligt goed in de hand, niet te zwaar, maar zwaarder dan het is zo toch te veel geweest zijn. Het zoemende geluid is wat aan de luide kant, maar ik weet niet of het mogelijk is om het stiller te maken.

Al bij al vind ik het een goed toestel. Het is zeker niet goedkoop, maar voor goede kwaliteit moet je nu eenmaal wat meer betalen. Na afloop van de test ga ik dit toestel zeker aankopen.

felipe79 01-11-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Ik heb dit product al enkele dagen in bezit via The Insiders om gratis uit te proberen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door het scheerresultaat. Het scheert even glad als mijn gillette scheermes. Het is ook handiger dan ik dacht in gebruik al is een scheermes net iets beter om moeilijke plekken te bereiken en rond mijn baard en snor. Er is een ingebouwde trimmer maar de plaatsing kon beter. Ik heb wel minder irritaties dan met een scheermes. Ik heb er verder niets op aan te merken, alleen dat een scheerapparaat niet echt zo goedkoop is.

Anoniem 28-10-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Ik ben zo tevreden over deze Braun! Mijn vorige scheerapparaat was een goedkopere Philips met 3 scheerkoppen. Ik was ervan overtuigd dat een goedkoop scheerapparaat hetzelfde kon als de duurdere varianten. Tenslotte is een duurdere koop niet altijd een betere koop, weet je wel.
Maar oh oh oh, dat gaat deze keer niet op! Ik ben één van de gelukkigen die deze Braun mag testen en dit scheerapparaat krijgen ze van mij niet meer terug. Ik ben bijna blij om de centen neer te tellen om deze Braun te mogen houden. Het is en blijft veel geld maar neem het van mij aan, je wil geen andere meer!
Deze Braun doet wat hij moet doen: op een eenvoudige, relaxte en snelle manier je baard afscheren. Voor het eerst heb ik geen last meer van pijnlijke scheerbeurten of rode vlekken na het scheren. Ik heb nogal een ruige baard en mijn Philips had daar duidelijk veel moeite mee. Deze lijkt er plezier aan te hebben!
Hij maakt misschien iets meer lawaai dan mijn oude scheerapparaat maar hé guys, what's in a name? Het is geen vliegtuig hé!
Het viel me ook op dat het ganse scheerapparaat stevig aanvoelt en dat de trillingen van de scheermesjes duidelijk voelbaar zijn. Dat is voor mij een bewijs dat hij zijn werk professioneel doet. Ik vergelijk het met voor het eerst elektrisch poetsen. Het lijkt alsof je hele mond mee bibbert met de tandenborstel maar nadien heb je pas echt het gevoel dat je degelijk gepoetst hebt. Wel met deze Braun is het net hetzelfde: hij trilt stevig door maar nadien heb je het gevoel dat je echt gladgeschoren bent!
Het opladen gebeurt in een wip en nadien heb je dagenlang genot van een draadloos scheerapparaat. Een toppertje!

baptiste 26-10-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Ik heb m'n scheermesjes weggegooid: dit toestel doet het!

Scheren was tot voor kort een zaak die ik met scheerzeep, een kwast en een wegwerpmes deed, simpelweg omdat de scheertoestellen niet zo precies en kort als mesjes schoren.

Sinds kort mag ik deze Braun Series 5 5030s testen en ik moet jullie toegeven; dit toestel is fantastisch. De verpakking zit goed in elkaar en behuist ook alle elementen: de 5030s, de lader, een opbergtasje, een kwastje om het toestel te reinigen en een klein busje olie om de messen scherp te houden. Op zich voelt het toestel sterk, robuust, maar niet lomp aan. Integendeel, hij is goed vormgegeven en voelt goed in de hand.

Een korte oplaadbeurt van een uurtje volstaat om hem volledig op te laden. De batterijstand zie je ook klaar en duidelijk op het scherm, wat erg handig is.

Hoewel scheerapparaten steeds lawaai produceren, is deze Braun 5030s zeker niet luidruchtig te noemen.

Maar het allerbelangrijkste voor me is dat hij écht goed scheert. Tot voor kort scheerde ik me steeds “nat” met wegwerpmesjes, simpelweg omdat elektrische toestellen de job nooit zo goed aan konden. Ken je dat gevoel van nog enkele kleine irritante haartjes te voelen onderaan je hals, of net rond je strottenhoofd? Ik alvast niet meer. Dit toestel kan ze aan, zonder je met een geïrriteerde huid achter te laten.

Technologische vernieuwingen zijn vaak marketingkrachttermen die weinig helpen, maar wat Braun hier presteert met die FlexMotion Tec, het UltraActiveLift-systeem en CrossHairBlade is veel meer dan marketing: het werkt.

Ik heb beslist om het toestel te houden en voorgoed vaarwel te zeggen aan de scheerkwast, -zeep en wegwerpmesjes! En ’s ochtends bespaar ik er nog es wat tijd en last mee…