Braun 5030s - Reviews

vibrerende folie
Accu indicator
Afspoelbaar

henk1509 07-08-2015 Product paar weken in bezit

ik heb mij altijd met een Philips geschoren en ben nu overgestapt naar Braun s 5030 en dit naar volle tevredenheid het apparaat is gemakkelijk in gebruik en zeer eenvoudig schoon te maken, ik kan mij 10 dagen scheren voor hij weer opgeladen moet worden. en ook belangrijk de prijs kwaliteit verhouding is naar mij mening goed, een min puntje is dat hij wel luidruchtig is, maar na een week weet ook niet beter.

Peer59 23-02-2015 Product maand in bezit

Na jarenlang een oude Braun gebruikt te hebben (3 jaar geleden voorzien van een nieuw scheerblad en messenblok), begon de stroomtoevoer te haperen, en viel mijn keuze voor een nieuw apparaat na wat research op internet op de 5030s.
Na een aantal dagen gewenning ben ik er tot nu toe erg tevreden mee. Ik heb een redelijk harde en snelgroeiende baard. De scheerbeurt gaat nu sneller, geeft praktisch geen irritatie en het resultaat is (nog) gladder dan met mijn oude toestel. Ook lange(re) haartjes worden goed weggehaald, terwijl mijn oude apparaat deze vaak liet staan. De beweegbare kop volgt mooi je gezichtscontouren, maar je kunt hem ook vastzetten op een bepaalde stand. De kleine tondeuse aan de achterkant is ideaal voor de bakkebaarden. Na een oplaadbeurt kan ik ongeveer 8 à 10 keer scheren, en ook bij een "battery low" indicatie kun je nog zeker een scheerbeurt doen. Ik heb het gekocht in een aanbieding samen met een compacte "hardcase" met ritssluiting, waarin het apparaat uitstekend is opgeborgen.
Ik geef dit apparaat een (ruime) 9 en kan het iedereen aanbevelen.

B.Koning 13-12-2014 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat, scheert mooi glad en makkelijk schoon te maken. Had hiervoor een Braun serie 3 maar die viel enorm tegen. Maar dit apparaat is echt een aanrader!

Vinc1312 08-09-2014 Product paar weken in bezit

Heb altijd een Philips gehad, deze Braun gekocht naar aanleiding van de reviews kieskeurig! Ik moet zeggen dat de reviews niet liegen hij scheert mooi glad en ligt prima in de hand,moest even wennen aan de tondeuse dit omdat ie op een andere manier open gaat dan bij mijn vorige scheerapparaten en kort bij het scheer gedeelte zit, verder maakt het apparaat ook meer lawaai maar ook dat is even wennen het gaat tenslotte om het resultaat! Heb overigens geen last meer van een brandige huid na het scheren wat ik bij de vorige apparaten wel had maar dat komt volgens mij ook door de slijtage van de koppen! Het schoon maken gaat ook heel makkelijk je hebt het kapje er zo af en er weer op! Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen omdat ik hem pas 3 weken in mij bezit heb maar hij ziet er zeer solide en betrouwbaar uit, over het geheel genomen ben ik zeer tevreden!

dafmay70 12-07-2014 Product paar weken in bezit

Dit scheerapparaat aangeschaft na diverse andere apparaten te hebben 'uitgeprobeerd' en altijd teleurgesteld te zijn geweest. Ik ben altijd een natscheerder geweest, maar begon het een beetje teveel gedoe te vinden iedere dag met scheergel enz aan de slag. Daarom diverse Philips apparaten geprobeerd, dat viel toch erg tegen qua scheerresultaat. Ook nog een Brain Cooltec gehad, maar ook dit apparaat viel tegen. Uiteindelijk bij de Braun 5030s uitgekomen en wat een genot...eindelijk een glad resultaat met een scheerapparaat. Echt heel erg goed te noemen. Ook in de nek geen probleem. Daarbij gaat de batterij ook nog eens extreem lang mee...ik scheer nu al meer dan 100 (!) minuten op 1 lading. Een fantastisch apparaat!

rovara 27-03-2014 Product maand in bezit

Dit apparaat overtreft mijn verwachtingen .
Het scheert werkelijk glad op een minimum van tijd .
Ik gaf de voorkeur aan een model zonder reinigingsstation omdat zo een station nogal veel plaats inneemt . Maar ook zonder dergelijk station is dit model handig te reinigen .
Eén minpunt weliswaar : standaard wordt er geen hard reis-etui meegeleverd . Dat heb ik afzonderlijk moeten kopen . ( bij een onderdelenwebshop ) Er zit wel een "zakje" bij . Maar dat is hooguit interessant om er het oplaadsnoer in op te bergen .

b4men.nl 09-09-2013 Product kwartaal in bezit

Ik ben nu ongeveer 3 maanden met dit apparaat aan het scheren. Een absoluut toppertje!! Ik vind het apparaat degelijk en ja hij is wat zwaar maar dat hij lekker in de hand ligt. De mogelijkheden zijn idd niet eindeloos maar he hij scheert geweldig en daar koop je hem toch voor!!

uswite 02-02-2013 Product paar weken in bezit

Dit scheerapparaat heb ik nu ruim 2 weken. Tijdens het gebruik viel mij op dat hij afhankelijk van hoe je het apparaat vasthebt deze een topzware kant heeft. Maar naar enkele dagen gebruik wend dit en heb je er weinig last meer van en ligt hij zelfs lekker in de hand. Het apparaat is mooi en degelijk gebouwd. De accu is in korte tijd weer opgeladen wat ook een pluspunt is. Wel maakt hij wat veel lawaai. Over het algeheel scheerresultaat ben ik echter minder tevreden vooral de moeilijke plekken in de hals. Eerst een ander merk gebruikt en dacht nu iets te kopen met een beter scheerresultaat maar dit is een tegenvaller. Een scheerbeurt duurt bij mij zeker tussen de 10 en 15 minuten en moet dan nog met een mesje de achtergebleven haartjes verwijderen uit de halsstreek. De vele reclames over scheerresultaten van deze apparaten ten spijt. Jammer ik kan hem niet omruilen anders deed ik het vandaag nog. Of, dat kan ook nog "het zal wel een mijn baard liggen".

fdollekens 24-12-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb de 5030s 2 weken in bezit..Had ver daarvoor een Philips daarna natscheren.
.was het scheren met mesjes zat ,steeds ruw.en bloed in de halsstreek.ben erg tevreden met de braun tot nu zeker geen spijt.een aanrader dus.

Willem F. 24-11-2012 Product kwartaal in bezit

Via Insiders het apparaat getest. Het is een andere manier van scheren dan mijn oude driekops van Philips. Wat meteen opviel is dat de Braun 5030s meer haar verwijderd, vooral in de hals, waar de Philips ze vaak liet zitten.

Echter een groot nadeel is dat de Braun mijn huid veel ruwer maakt. Vooral bij de snor raakt mijn gevoelige huid beschadigd en moet ik heel voorzichtig scheren. Dit had ik niet met de driekops.

Het scheren zelf duurt ook veel langer, bijna twee keer zo lang als vroeger.

Het laatste puntje is dat mijn baardhaar stugger aanvoelt als ik het een dag of twee laat staan. Het positieve daaraan is weer dat ik nu wel verplicht ben om elke dag te scheren, om dit tegen te gaan. :)

davidVE 20-11-2012 Product maand in bezit

Een mooi design en een handige meeneemtas zijn een pluspunt, maar uiteindelijk gaat het om het scheren en het moet gezegd: deze doet wat hij belooft! Hij scheert zeer goed, de kop gaat makkelijk mee en is achteraf zeer goed te reinigen. Mijn vrouw is er ook blij mee dat hij zo stil is, dan maak ik haar en de kindjes alvast niet meer wakker 's morgens. Een ander pluspunt vind ik dat er een goede blokkering aanwezig is, voor als je hem moet vervoeren ofzo.
Mijn vrouw vindt écht dat ik een veel zachtere huid heb, dat had ik niet verwacht.
Kortom: ik ben tevreden en overtuigd!

Diddiii 18-11-2012 Product maand in bezit

Indien je dagelijks sukkelt met loos scheermesjes of je last hebt van irritatie en/of stoppels na het scheren: dit is het toestel waarnaar je op zoek bent!

Veel mannen plaatsen het nat scheren met losse scheermesjes ver boven alle scheerapparaten. Het resultaat zou altijd vele beter zijn. De nieuwe Braun series 5 verandert dit.

Ik gebruik sinds ongeveer en maand de Braun series 5 5030s, en ik ben er erg tevreden van. Daar waar ik vroeger geregeld last had van irritatie of stoppels onderaan mijn hals en rond mijn kaakbeen, heb ik nu een perfect gladde huid zonder ook maar de kleinste irritatie, en dat is tenslotte waarvoor je het toestel in huis haalt.

Het toestel heeft een heel gamma aan technologische snufjes meegekregen om het resultaat te optimaliseren. Het paradepaardje van dit toestel, is de FlexMotionTec, de erg beweegbare scheerkop, waardoor ik nu wel gemakkelijk op de moeilijk bereikbare huidoppervlaktes kan komen.
Ook het UltraActiveLift-systeem en CrossHairBlade zijn klinkende termen, en het moet gezegd worden, al die verschillende snufjes doen hun werk erg goed zodat de som van al deze snufjes het prefecte scheerresultaat is.

De verpakking omvat het toestel, een lader, kuisborsteltje, flesje olie en een opbergzakje. Het toestel heeft een mooi, strak design, en ligt erg goed in de hand. Het opbergzakje is erg handig om je toestel overal mee te nemen, alsook de ‘lock’-knop die ervoor zorgt dat het toestel zich niet inschakelt in je koffer.

Opladen duurt een klein uurtje, en 1 oplaadbeurt is zeker voldoende om je een week dagelijks te scheren. Er is ook een duidelijke batterijindicator aanwezig.
Het onderhoud is ook erg simpel: scheerkop van het toestel nemen, uitspoelen, en eventueel een druppel olie erop.

Ik ben alvast overtuigd. Scheren is voor mij geen opdracht meer en het gaat bovendien nog een pak sneller vooruit ’s morgens. Geen losse mesjes of bussen scheerschuim, geen irritatie of stoppels meer, gewoon 1 toestel dat perfect doet wat het moet doen: een perfect scheerresultaat geven!

Nicoloi 08-11-2012 Product paar dagen in bezit

Heb het toestel sinds begin vorige week, maar door dagelijks gebruik kan ik me al wel een "fan" noemen! Heb me voordien steeds met een mesje geschoren, had wel een elektrisch toestel, maar wegens het slechte resultaat, heb ik dit niet al te vaak gebruikt.. nu ik de nieuwe Braun 5 Series heb, heb ik me niet meer met het mesje geschoren omdat dit apparaat amper een verschil toont met een mesje. Even glad en op een minuutje geklaard! Echt een aanrader voor mensen die op een snelle en degelijke manier de dag gladgeschoren willen beginnen!

mh8mh8 05-11-2012 Product paar weken in bezit

Inmiddels heb ik dit apparaat een aantal weken in bezit waardoor ik een goed en eerlijk oordeel kan geven. Ja, ik ben zeer tevreden en zal stap voor stap vertellen waarom.

Het apparaat van de Braun Series 5 zit in een strakke verpakking waarin we naast het apparaat een lader, oliebusje met bijbehorend kwastje voor reiniging en een opbergtasje vinden. Het opbergtasje is ideaal voor de man die veel op reis is en zijn scheerapparaat ook onderweg veilig wil vervoeren. Na een oplaadbeurt van ongeveer een uur gaf de batterijindicator aan dat het apparaat volledig was opgeladen.

De Braun series 5 heeft een mooi strak rood/zwart premium design en ligt ook nog eens erg stevig in de hand. Braun belooft met een aantal technologische vernieuwingen zoals de FlexMotionTec, de CrossHair scheermesjes en de UltraActiveLift trimmer ultieme prestaties die zeer comfortabel zijn voor de huid. Na eerdere apparaten van Braun (De cruzer en series 3) die bij mij niet naar wens werkten, keek ik cynisch naar deze belofte. Het lijkt op een goed stukje reclame, maar ik kan niet anders dan toegeven dat de belofte volledig wordt waar gemaakt. De Braun Series 5 doet daadwerkelijk wat andere niet kunnen.

Omdat ik voorheen niet een glad scheerresultaat met elektrisch scheren kreeg, ben ik overgestapt naar nat scheren met scheerschuim en Gilette Pro mesjes. Opzich prima, maar het geknoei met scheerschuim was ik zat. Bovendien had ik na afloop vaak irritaties in de hals. Met de Braun Series 5 scheer ik nu droog, en hoewel ik dacht dat ik hierdoor meer irritaties zou krijgen, blijkt het tegendeel waar. De speciale beweegbare kop, welke ook vastgezet kan worden, komt op alle lastige plaatsen en trekt niet aan je haren waardoor je zonder pijn kunt scheren. Daarnaast heeft apparaat ook een trimmer waarmee je baard en/of bakkebaarden in een mooi strak lijntje kunt krijgen. De trimmer werkt goed, maar mocht van mij wel wat breder zijn.

Het resultaat mag er uiteindelijk zijn. De huid is niet geïrriteerd, glad en ziet er daardoor verzorgt uit. Ik kan het iedereen aanraden die ook klaar is met scheermesjes en het geknoei met scheerschuim, want door scheren met de Braun Series 5 bespaar ik ’s ochtends ook nog eens een hoop tijd. De eenmalige aanschafprijs is het gezien de kwaliteit die het apparaat levert zeker waard. Bovendien belooft Braun een levensduur van 7 jaar bij normaal gebruik. Conclusie na een aantal weken: Het werkt! En goed ook!

mvsanten 05-11-2012 Product paar weken in bezit

Ik test dit apparaat via Insiders, ik heb hem nu ruim 2 weken in gebruik en ben wel positief over dit apparaat. Het is een mooi en stevig apparaat, met een uurtje is de accu opgeladen en kun je beginnen met scheren. Hij ligt lekker in de hand alleen vind ik hem iets aan de zware kant. Hij glijdt ook lekker soepel over je gezicht en scheert netjes de moeilijke plekken in de hals weg. Alleen ben ik iets minder positief over het gehele scheer resultaat, want na het scheren voelt mijn gezicht nog een klein beetje ruw aan dus betekend dat hij niet echt glad scheert. Maar het is ruim voldoende, ik vergelijk hem dan ook met mijn oudere 3 kops scheerapparaat die net iets gladder scheert. Wat wel weer positief is dat ik weinig irritatie ervaar. Hij wordt netjes geleverd in in een mooie doos met een zachte opberg etui en borsteltje om schoon te maken. En natuurlijk een oplaad adapter en flesje olie om van tijd tot tijd te smeren. Dus mocht je zonder scheer apparaat zitten dan is dit een mooie aankoop.

jorisc 04-11-2012 Product paar weken in bezit

Vroeger was scheren altijd een noodzakelijk kwaad - kwestie van er op het werk een beetje verzorgd uit te zien -maar verder probeerde ik het zo veel mogelijk te vermijden.

Tijdens de vakantie of zelfs de meeste weekends liep ik er dan ook meestal ongeschoren bij, met als gevolg heel wat werk op de eerste werkdag, en een minder resultaat.

Dat is nu wel wat anders. Sinds ik dit toestel kan testen is het scheren heel wat veranderd. Uiteraard moet je het nog steeds zelf over je gezicht beuwegen, maar de manier waarop is heel wat beter.

Met de flexibele kop kan je mooi de vorm van je gezicht volgen, en voor de moeilijkste stukjes kan je de kop ook vast zetten. Het is wel even aanpassen in vergelijking met een toestel met roterende scheerkoppen. Na enkele keren lukt het wel goed.

Het toestel vind ik mooi strak vormgegeven, lekker in stoer zwart en rood. Het ligt goed in de hand, niet te zwaar, maar zwaarder dan het is zo toch te veel geweest zijn. Het zoemende geluid is wat aan de luide kant, maar ik weet niet of het mogelijk is om het stiller te maken.

Al bij al vind ik het een goed toestel. Het is zeker niet goedkoop, maar voor goede kwaliteit moet je nu eenmaal wat meer betalen. Na afloop van de test ga ik dit toestel zeker aankopen.

felipe79 01-11-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit product al enkele dagen in bezit via The Insiders om gratis uit te proberen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door het scheerresultaat. Het scheert even glad als mijn gillette scheermes. Het is ook handiger dan ik dacht in gebruik al is een scheermes net iets beter om moeilijke plekken te bereiken en rond mijn baard en snor. Er is een ingebouwde trimmer maar de plaatsing kon beter. Ik heb wel minder irritaties dan met een scheermes. Ik heb er verder niets op aan te merken, alleen dat een scheerapparaat niet echt zo goedkoop is.

Anoniem 28-10-2012 Product paar dagen in bezit

Ik ben zo tevreden over deze Braun! Mijn vorige scheerapparaat was een goedkopere Philips met 3 scheerkoppen. Ik was ervan overtuigd dat een goedkoop scheerapparaat hetzelfde kon als de duurdere varianten. Tenslotte is een duurdere koop niet altijd een betere koop, weet je wel.
Maar oh oh oh, dat gaat deze keer niet op! Ik ben één van de gelukkigen die deze Braun mag testen en dit scheerapparaat krijgen ze van mij niet meer terug. Ik ben bijna blij om de centen neer te tellen om deze Braun te mogen houden. Het is en blijft veel geld maar neem het van mij aan, je wil geen andere meer!
Deze Braun doet wat hij moet doen: op een eenvoudige, relaxte en snelle manier je baard afscheren. Voor het eerst heb ik geen last meer van pijnlijke scheerbeurten of rode vlekken na het scheren. Ik heb nogal een ruige baard en mijn Philips had daar duidelijk veel moeite mee. Deze lijkt er plezier aan te hebben!
Hij maakt misschien iets meer lawaai dan mijn oude scheerapparaat maar hé guys, what's in a name? Het is geen vliegtuig hé!
Het viel me ook op dat het ganse scheerapparaat stevig aanvoelt en dat de trillingen van de scheermesjes duidelijk voelbaar zijn. Dat is voor mij een bewijs dat hij zijn werk professioneel doet. Ik vergelijk het met voor het eerst elektrisch poetsen. Het lijkt alsof je hele mond mee bibbert met de tandenborstel maar nadien heb je pas echt het gevoel dat je degelijk gepoetst hebt. Wel met deze Braun is het net hetzelfde: hij trilt stevig door maar nadien heb je het gevoel dat je echt gladgeschoren bent!
Het opladen gebeurt in een wip en nadien heb je dagenlang genot van een draadloos scheerapparaat. Een toppertje!

baptiste 26-10-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb m'n scheermesjes weggegooid: dit toestel doet het!

Scheren was tot voor kort een zaak die ik met scheerzeep, een kwast en een wegwerpmes deed, simpelweg omdat de scheertoestellen niet zo precies en kort als mesjes schoren.

Sinds kort mag ik deze Braun Series 5 5030s testen en ik moet jullie toegeven; dit toestel is fantastisch. De verpakking zit goed in elkaar en behuist ook alle elementen: de 5030s, de lader, een opbergtasje, een kwastje om het toestel te reinigen en een klein busje olie om de messen scherp te houden. Op zich voelt het toestel sterk, robuust, maar niet lomp aan. Integendeel, hij is goed vormgegeven en voelt goed in de hand.

Een korte oplaadbeurt van een uurtje volstaat om hem volledig op te laden. De batterijstand zie je ook klaar en duidelijk op het scherm, wat erg handig is.

Hoewel scheerapparaten steeds lawaai produceren, is deze Braun 5030s zeker niet luidruchtig te noemen.

Maar het allerbelangrijkste voor me is dat hij écht goed scheert. Tot voor kort scheerde ik me steeds “nat” met wegwerpmesjes, simpelweg omdat elektrische toestellen de job nooit zo goed aan konden. Ken je dat gevoel van nog enkele kleine irritante haartjes te voelen onderaan je hals, of net rond je strottenhoofd? Ik alvast niet meer. Dit toestel kan ze aan, zonder je met een geïrriteerde huid achter te laten.

Technologische vernieuwingen zijn vaak marketingkrachttermen die weinig helpen, maar wat Braun hier presteert met die FlexMotion Tec, het UltraActiveLift-systeem en CrossHairBlade is veel meer dan marketing: het werkt.

Ik heb beslist om het toestel te houden en voorgoed vaarwel te zeggen aan de scheerkwast, -zeep en wegwerpmesjes! En ’s ochtends bespaar ik er nog es wat tijd en last mee…