Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1155/16 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog

bezoek 06-07-2015 Product kwartaal in bezit

3,5
Ik ben nu zo’n 3 maanden in het bezit van RQ1155-16 scheerapparaat, maar ik ben niet echt tevreden over het scheerresultaat. Ik scheer me de laatste tijd om de twee tot vier dagen en de stoppels gaan er met dit apparaat maar heel moeizaam af. Hij scheert wel met een “zachte touch” en goed glad. Ik gebruik als ik stoppels heb de laatste tijd vaak weer m’n oude Remington die scheert de stoppels er sneller af maar hij scheert niet zo glad als de Philips.
Ik vind het niet zo handig dat er een losse tondeuse bij zit. Deze doet trouwens niet goed waarvoor hij gemaakt is.
Qua prijs is dit scheerapparaat aan de dure kant (in vergelijking met een Remington).

Hoewel hij een stuk duurder is zou ik achteraf kiezen voor een scheerapparaat uit de 9000 serie (andere scheerkop) daar die apparaten (denk ik) voor stoppels een betere scheerkop hebben.

Mido63 09-02-2015 Product paar weken in bezit

5,8
Ik ben eerlijk gezegd niet al tevereden over het scheerresultaat. 'S morgens scheer ik mij, en 's avonds heb ik al heel veel stoppels. Qua prijs vind ik dit scheerapparaat wel iets aan de dure kant. Verder vind ik het wel handig dat er een tondeuse bij zit. Alleen nog niet gebruikt

Tim1994 14-01-2015 Product paar weken in bezit

Goed scheerresultaat, handig dat die aangeeft wanneer hij bijna leeg is. Fijn dat er een hoesje bij zit om hem handig mee te nemen.

nummer 1949 13-01-2015 Product maand in bezit

Ik ben zeer tevrede van mijn nieuw scheermachine,scheert zeer glad,ligt goed in de hand en is zeer gebruiksvriendelijk,makkelijk op te bergen in de bij geleverde houder, goede aankoop.

Jesse_159863 12-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit scheerapparaat voor mijn vriend gekocht en het resultaat is gladder dan hij ooit gehad heeft. Hiervoor hoeft hij meer één, hoogstens 2, keer over de huid te gaan. Zeker een aanrader!

fons1925 08-01-2015 Product paar dagen in bezit

handige scheermachine,met perfect resultaat.Al jarenlang gebruiker van philips scheermachines en nog steeds zeer tevreden

jhogenstijn 04-01-2015 Product paar dagen in bezit

Scheert makkelijk maakt weinig herrie is alleen even wennen vergeleken met een mesje
de precisie trimmer werkt lekker en is makkelijk in gebruik
mooi ontwerp en slim design

5629ab 02-01-2015 Product paar dagen in bezit

Mooi handzaam apparaat gebruiks vriendelijk glad scheer resultaat ik scheer al jaren met Philips scheer apparaten met name de nat scheer apparaten bevallen mij goed.

Stoppel35 30-12-2014 Product paar dagen in bezit

Geen ingebouwde tondeuse / bakkebaard-trimmer.
Hoewel ik geen erg sterke baardgroei of stugge baardharen heb, blijven talrijke baardhaartjes staan. Het scheren duurt erg lang en het gewenste resultaat wordt niet gehaald. Mijn voorgaande Philips, die 7 jaar oud is en waarvan ik nog nooit de scheerkop verwisseld heb, scheert beter. Helaas is de accu ervan defect. Vandaar mijn aankoop. Het lijkt alsof alleen op design wordt gelet en de ontwikkeling van de scheertechnologie zelfs achteruit gegaan is. Helaas Philips. Ik zal dit apparaat aan iemand cadeau doen en op zoek gaan naar iets beters.

1965anoniem 30-12-2014 Product paar dagen in bezit

Gekocht voor een beginnend scheerder, lijkt makkelijk in gebruik. Mogelijkheid tussen nat en droog scheren.

tstaekenborg 30-12-2014 Product paar dagen in bezit

Pas enkele keren gebruikt met prima resultaat.
Zeer gemakkelijk in gebruik.
Ziet er zeer degelijk uit.

idswitteveen 29-12-2014 Product paar dagen in bezit

heb een zware baard maar hij scheert erg goed en is erg gemakkelijk in de hand tevens kun je er mee spoelen

007Han 28-12-2014 Product paar dagen in bezit

Het scheerresultaat valt me tot nu toe tegen, maar wellicht moet ik er mee leren scheren. Toe nu toe is het resultaat het zelfde als met mijn oude coolskin.

Ik ben echter benieuwd of de nieuwe series met de dunnere scheerkappen een beter resultaat zullen hebben.

GJ_Wemeyer 25-12-2014 Product paar dagen in bezit

Het oplaadstation valt makkelijk om,vergeleken bij mijn vorige Philips scheerapparaat,het beschermkapje is moeilijk te verwijderen.

Dokklop 18-12-2014 Product maand in bezit

Heb me 50(!) jaar met Braun geschoren, maar was minder enthousiast over het resultaat de laatste jaren, en ze gingen steeds meer herrie maken.
Wat een verademing is deze Philips: erg stil en twee keer zo snel glad. Hoe het over langere tijd is weet ik niet, maar ben nu erg blij met deze shaver. Braun is in de kast met reserves gegaan.

Dokklop 17-12-2014 Product maand in bezit

Germ. 1900 14-12-2014 Product paar dagen in bezit

Is goed te gebruiken ook makelijk in gebruik goed schoon te maken licht goed in de hand gebruiksaanwijzing is goed te lezen

tifo 24-06-2014 Product half jaar in bezit

gekocht in okt 2013 na een maand of 3 werd het scheren steeds lastiger de mesjes zijn volgens mij veel te vroeg versleten
dit is het eerste scheer apparaat van philips wat mij zeer
tegen valt jammer €100 weggegooid

bramgra 27-02-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben al jaren een zeer tevreden gebruiker van de Coolskin scheerapparaten. Onlangs maakte het scheerapparaat HS8440 een vreemd geluid. Bleken de tandwieltjes van de scheerkop versleten te zijn. Naar 3 jaar mag dat wel. Omdat de scheerkoppen los tegen de €50 kosten en een nieuw RQ1155 € 99 kost heb ik maar een nieuw apparaat gekocht. De Coolskin apparaten zijn blijkbaar niet meer verkrijgbaar.

Mijn bemerkingen na 5 dagen scheren:

Het scheerresultaat is mijns inziens aanzienlijk minder dan met de oude Coolskin. Het oude apparaat was zeer compact en de scheerkop was zeer compact ontworpen. Het nieuwe heeft weer een veel grotere scheerkop. Ik gebruikte met de Coolskin altijd Nivea Active 3 i.p.v. de dure navullingen. Het resultaat was hetzelfde met het gebruik van Active 3, maar een stuk goedkoper in gebruik. Ik heb met de RQ1155 geschoren met de Nivea alsmede met Gilette scheerschuim. De kop glijd een heel stuk minder. IK kon het niet geloven, slechter dan een oud scheerapparaat. Normaal ben ik iemand die niet voor elk ding een review schrijft, maar ik denk dit moet ik toch posten.

Door deze tegenvaller had ik contact opgenomen met de Philips Consumer Chat. Ze betreurden het en zeiden dat ik het apparaat terug kon brengen naar de winkel. Dit ga ik dan ook maar doen. Wellicht toch een oude scheerkop kopen of de Braun CoolTec eens proberen.

Wat ik wel nog even wil melden: Ik had een review geplaatst op de Philips website. Deze was natuurlijk kritisch. Maar bij Philips houden ze niet van kritische berichten. Dus de review werd geweigerd. Dit is toch wel het toppunt! Als je achter een product staat moet je ook negatieve berichten voor lief nemen. Dit is echt triest. Dus beste lezers. Kijk op Kieskeurig en nooit naar reviews op de Philips website want dan kom je bedrogen uit.

gradje57 21-01-2014 Product paar dagen in bezit

Ik scheer al vele jaren met een Philips, maar dit apparaat is echt van een nieuwe generatie. Dit apparaat scheert makkelijker (glijdt over de huid), beter en sneller. Ben gewend om droog te scheren dus weet niet of met schuim scheren nog prettiger is. De vormgeving van de kop maakt het op de een of andere manier toch makkelijker om overal snel te komen.
Een klein nadeeltje t.o.v. vorige modellen is dat je de gehele kop moet verwijderen om "de trimmer" te kunnen installeren. Bij een ouder model is dat een druk op de knop.