Philips Avance Collection HR1946/70 MicroMasticating-slowjuicer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HR1946/70 MicroMasticating-slowjuicer op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

elcolonel 08-06-2017

aanrader als slowjuicer

Ik heb reeds jaren de nood aan een goede slowjuicer! Als dietiist probeer ik vaak gezonde sapjes uit en dit machine helpt me hierbij schitterend
Het samenstellen van de machine ging zeer vlot

De machien werkt zeer vlot en je hebt zeer snel sap van alle mogelijke groenten en fuit.

Het schoonmaken gaat zeer snel en vlot in vergelijking met andere apparaten.

Pluspunten

• snelheid
  • gebruiksgemak
  • anti drup

leentje654 06-06-2017

Slowjuicer lost verwachtingen in!

De Philips slowjuicer lost alle verwachtingen in! Het sap wordt probleemloos uit alle mogelijke vruchten gehaald. Ook uit "stevigere" vruchten zoals bv. appels komt al het sap vrij en is er weinig afval. Heel handig is het dat alle onderdelen in de afwasmachine kunnen. De anti-lekklep werkt niet altijd even goed, maar op zich is het wel handig dat deze er is. Het bijgevoegde receptenboekje werkt inspirerend en hebben we al vaak gebruikt om nieuwe sapjes uit te proberen. Het toestel maakt wel behoorlijk wat geluid, maar op zich is dit geen barriere in gebruik. Het design van het toestel is erg modern, vooral het compacte formaat is erg handig, het toestel kan probleemloos op het aanrecht in de keuken geplaatst worden. Wij gebruiken de slowjuicer meerdere malen per dag voor het hele gezin!

Pluspunten

• compact design
  • efficient
  • eenvoudig in gebruik
  • onderdelen kunnen in vaatwasser

Minpunten

• vrij veel lawaai

judorien 05-06-2017

Mooi, lekker en gezond !

Het is een erg compact toestel dat je op een smalle plaats kan zetten. Het heeft een mooi design en ik was hier dan ook meteen van onder de indruk. Niets lelijk maar iets wat je graag op je keukenaanrecht zet.
In het begin is het even kijken op de handleiding hoe je alles in elkaar moet zetten maar na een keer of 4 lukt dit zonder en lijkt het de logica zelve. Het reinigen gaat vlot gezien er weinig kantjes en hoekjes aan zijn waar resten kunnen achterblijven plakken. Dus even afspoelen en klaar. Ook in de afwasmachine kan je dit perfect zetten.
We hebben al heel wat groentensapjes en fruitsapjes getest en nog nooit wat moeten weggooien. Eender wat je door de slowjuicer doet, het wordt altijd een lekker sapje. Zeer leuk om te experimenteren met smaken en kleuren. Zelfs de kiwischil kan hij perfect scheiden! Wat me ook opvalt is dat de sapjes geen dikke smurrie zijn maar een lekker vloeibaar drankje. Ik ben de druppelstop dan ook zeer dankbaar dat je af en toe deze kan induwen zodat je er een ander glas kan onderzetten. Een kan om alles in op te vangen is niet meegeleverd maar dit maakt het wel mogelijk om te kiezen of je er een glas of een kan onderzet.
De pulp die achterblijft is zeer droog. Het sap wat in het fruit zit, zit allemaal in het drankje. Zelfs bij wortel proef je echt dat er wortelsap gecreëerd wordt en de overige droge massa in het afvalbakje komt.
1 minpuntje vind ikzelf dat de opening om het fruit/groente door te steken nogal aan de kleine kant is. Dit is volgens mij echter noodzakelijk gezien het gaat om een slowjuicer en dit langzaam moet geperst worden. Dit gaat dus niet met grote hoeveelheden. Er wordt een boekje met heel wat inspiratietips meegeleverd maar ikzelf ben toch nog op zoek gegaan naar meerdere mogelijkheden en dan merk je dat je de slowjuicer eindeloos kan blijven inzetten.
Ideaal als je niet zo graag fruit eet.
Door middel van dit toestel is fruit en groenten eten/drinken een echte beloning!

Pluspunten

• ook de meeste schillen kunnen erbij
  • mooi design
  • stevig
  • inspiratieboekje

Minpunten

• kleine opening voor het fruit door te steken.

mel81 05-06-2017

een aanwinst

Ik twijfelde al lang over de aankoop van een slowjuicer maar het is een echte aanrader. We hebben hier al volop geëxperimenteerd, van crushed ice tot sapjes (groente,fruit) tot lekkere cocktails. Het is ook leuk om te doen, onze kinderen zijn grote fan. Het feit dat ze gemakkelijk zelf een drankje kunnen maken (geen snijgevaar) maakt het zeer aantrekkelijk.
Het vraagt een beetje oefening om de onderdelen na gebruik snel af te wassen en alles terug in elkaar te steken maar eens je het gewoon bent is het best simpel.
Het leuke is dat je heel wat fruitsoorten lan gebruiken die je bij een blender enkel 'maalt': ananas (tip: super lekker met batida de coco), blauwe bessan, kiwi,... Enkel banaan is geen topper, dat wordt pap.
Door het warme weer heb ik soep nog niet geprobeerd maar het staat op mijn to do lijstje. Het leuke is dat er een dik receptenboek bij het apparaat zit.
Het enige nadeel is het lawaai. Ik werk in shiften en het zou niet lukken om hier voor de vroege dienst snel een sapje te maken. Ik vrees dat m'n kinderen snel wakker zouden zijn. Buiten dat puntje is het apparaat een echte aanrader en het blijft zeker en vast op m'n aanrecht staan.

Pluspunten

• handig en snel

Minpunten

• veel lawaai

JackieMax 05-06-2017

Een gezonde en mooie aanwinst

Super handig in gebruik. Het aller grootste voordeel is het onderhoud (even onder de kraan en klaar) en de druppelstop (geen vieze sapdruppels op werkblad).
Mooi design - staat mooi in de keuken.
Lekkere sapjes op basis van je eigen wensen.

Pluspunten

• onderhoud
  • mooi

YBTD 03-06-2017

Een gezonder leven start hier

Eerste indruk bij het vastnemen van de doos, was dat het een zwaar toestel is. Bij het uitpakken heb je het toestel zelf dat heel zwaar is (de motor), maar ook de onderdelen die je moet monteren zijn zwaar en voelen stevig aan. Je merkt direct dat het echt om kwaliteitsmateriaal gaat, wat toch wel belangrijk is voor iets wat je vaak uit elkaar gaat halen om te reinigen.

Het monteren van het toestel is kinderspel, alles is heel duidelijk uitgelegd in de handleiding. Ook het demonteren van de onderdelen om ze te reinigen gaat heel gemakkelijk. Het reinigen zelf van het toestel na gebruik is geen moeite, de onderdelen zijn zo gemaakt dat ze gemakkelijk te reinigen zijn en op de juiste plaatsen uit elkaar gehaald kunnen worden.

Om het sap uit je fruit/groenten te halen dien je natuurlijk eerst alle schillen (niet eetbare), pitten, … kortom alle niet eetbare zaken van je fruit/groenten te verwijderen. Daarna duw je ze gewoon door de opening bovenaan het toestel en bijna direct komen de sappen uit het toestel gelopen. Wat overblijft verbaasde mij echt, er blijft een soort van bijna droge, beetje vochtige pulp over, deze pulp komt in een opvangbak terecht. Echt wel indrukwekkend hoe goed al het sap uit je fruit/groenten wordt gehaald.

Ik heb ondertussen al wel wat sapjes gemaakt, vooral uit het inspiratieboekje dat bij het toestel zat, wat heel handig is om van start te gaan. Het maken ging telkens zeer vlot, eigenlijk is het gewoon fruit, groenten of beide combineren naar je eigen smaak. De stukken fruit/groenten in het toestel doen en daarna genieten van een heerlijk sapje! Eens je het toestel gewoon bent gaat het ook veel vlotter om het sap uit je fruit/groenten te krijgen, je weet perfect hoe groot de stukken mogen zijn die je er in duwt, zodat het sap er gemakkelijk uit komt.

Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om zelf lekker sapjes te maken en de combinaties die je kan maken zijn eindeloos. Het toestel heeft mij zeker al aangezet om meer fruit en ook groenten binnen te krijgen doormiddel van sapjes. Ik stond vroeger altijd een beetje weigerachtig tegenover groenten sapjes, maar die uit het inspiratieboekje bij het toestel hebben zeker al gesmaakt. Nu drink ik dus heel regelmatig fruit- en groentesapjes en ik moet zeggen het voelt gezond aan!

Pluspunten

• Gemakkelijk te reinigen
  • Kwaliteit materiaal toestel
  • Rest product is echt droog
  • Veel sap uit kleine hoeveelheid
  • Handig inspiratie boekje

aurtje 03-06-2017

ik ben alvast fan van het apparaat. In het begin dacht ik, jeetje..... dit zal ingewikkeld worden om te monteren en demonteren....en wat een gedoe zal dit zijn om alles schoon te maken nadien.
Maar dit valt supergoed mee!
montage ging vlot...en na enkele keren moet je er niet meer bij nadenken. Als je na het juicen al meteen je onderdelen afspoelt...houdt het schoonmaken echt niets in! Alles eens vlug afspoelen onder water en je bent klaar.
Om de gewenste dikte van sap te verkrijgen....moet ik nog wat experimenteren met het filtertje.
ik heb er in het kader van een gezond eetpatroon enkel al "groene" sapjes mee gemaakt, dit houdt in klein beetje fruit en een hoop gezonde groentjes. Vroeger ging alles in de blender...maar toen moest er veel water bij anders had je een dikke pap. Nu kan alles "uitgeperst" worden, waardoor ik ook met wortelsapjes enzo kan experimenteren. Je zal ook geen nare brokjes terugvinden in je sapje.
Het toestel zelf heeft ook een mooi design, het oogt mooi in de keuken. Tijdens het juicen voel je ook dat dit een stevig en krachtig toestel is.

Pluspunten

• krachtig
  • mooi design
  • makkelijk schoon te maken
  • zuivere sapjes

Minpunten

• redelijk veel losse onderdelen
  • kleine vulopening

Lottels 02-06-2017

Heel makkelijk in gebruik!

Heel snel en gemakkelijk in elkaar te steken en ook weer uit elkaar te halen om proper te maken.
Makkelijk in gebruik: maar 2 knopjes!
Proper, je maakt er echt geen vlekken mee dankzij de lek-stop.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijk in gebruik
  • snel in en uit elkaar

Denevek 01-06-2017

Heel lekker sap maar met een prijs...

Overheerlijk. Veel meer valt er niet te zeggen over de sapjes.
De machine vergt echt wel een gebruiksaanwijzing. De 1e maal in elkaar steken is een beetje een zoektocht.
Ook het reinigen na gebruik, is een beetje omslachtig.
Het verbaasde me ook hoeveel fruit er nodig is om 1 glas sap te maken. Het grootste minpunt is waarschijnlijk wel de prijs. Het toestel is niet goedkoop.
Desalniettemin een echter aanrader.
Vers sap in een mum van tijd. Ook de bijhorende app en het handboek met receptjes zijn zeer praktisch.

Pluspunten

• snel vers sap
  • leuk, klein toestel met mooi design
  • makkelijk op te bergen
  • onderdelen kunnen in vaatwas

Minpunten

• duur
  • veel afwas
  • 1e gebruik vergt handigheid!

Rein 31-05-2017

Nieuwe ontdekking

Zodra je de doos opent valt meteen op hoe slank dit toestel is. Het zal dus niet veel plaats innemen op het aanrecht en oogt ook mooi.
Sapjes maken is echt kinderspel, iedereen kan dit toestel gebruiken. Hierdoor ben ik meer fruit beginnen eten en is het echt ideaal om overschotjes op te gebruiken. Alleen opletten dat je grote stukken fruit moet versnijden, gezien de ietswat kleine ingang.
Ook het toestel afwassen na gebruik gaat verbazend vlot. Gezien er niet al te veel smurrie achterblijft kan je het gewoon afspoelen onder de kraan en laten drogen. Of plaats de onderdelen in de vaatwasser voor een grondigere reiniging.
Kortom een zeer goede aanwinst: knap, gebruiksvriendelijk en snel.

Pluspunten

• makkelijk te reinigen
  • mooi ontwerp

Minpunten

• meegeleverd receptenboekje is soms onduidelijk

Gwendier 29-05-2017

Fantastisch toestel

De slowjuicer is een fantastisch toestel. Op 1,2,3 heb je een heerlijk sapje op de dikte die jij wilt.
Daarnaast is de stop functie ook een echte meerwaarde, Zo stop het toestel wanneer jij dit wenst en drupt dit niet de hele tijd.
Ook het meegeleverde receptenboek is leuk om ideeën op te doen.
Daarnaast is het toestel erg handig in gebruik, het wijst zichzelf uit!
Na gebruik demonteren, afspoelen en klaar !
Wie dagelijks wil genieten van een heerlijk sapje: schat een slowjuicer aan, je zult het je niet beklagen.

Pluspunten

• Mooi design
  • Handig in gebruik
  • Sapjes zonder pulp

Rainbow07 27-05-2017

Goede kwaliteit, eenvoudig in gebruik mooi in je interieur!

Na jaren gebruik van een gewone sapcentifuge sta ik versteld van de solwjuicer. Het pulp is droog, de smaak is nog lekkerder. Noten, groenten en fruit zijn in een handomdraai omgetoverd tot lekkere vruchten en groentensappen boordevol vitaminen. Ook de kinderen zijn enthousiast! Het toestel zelf heeft een mooi design voor op je aanrecht en is van zware kwaliteit. Afwas is in een wip gedaan in vergelijking tot de gewone centrifuge dat ik vroeger gebruikte, spoelen en klaar voor nieuw gebruik! Aanrader, prijs is niet min maar jarenlang plezier van.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Mooi design
  • Vlug afgewassen

Minpunten

• Niet goedkoop

Laurence 26-05-2017

gezond, mooi en handig

Dit is mijn eerste juicer en ik had wat schrik voor het lawaai (volledig onterecht bleek) en het kuiswerk. Ik had geen zin om een kwartier te staan afwassen en monteren voor 1 glas sap en dat is gelukkig niet nodig. Het maken van de sapjes gaat heel gemakkelijk. De handige anti-drup knop zorgt ervoor dat je aanrecht niet vuil wordt nadat je je glas of een kan hebt verwijderd en het kuisen duurt niet meer dan een minuutje in een tobbe of spoelbak met een sopje. Zelfs het opnieuw in mekaar steken van de onderdelen waarvoor ik eerst dacht dat ik een handleiding nodig zou hebben (en veel tijd) ging in een paar tellen. Het toestel is dus zeer gebruiksvriendelijk. Met deze juicer in huis kan ik alleen maar vaststellen dat mijn kinderen, man en ikzelf gemakkelijk aan onze aanbevolen porties groenten en fruit komen terwijl dit vroeger niet altijd het geval was. Mooi, handig èn gezond dus.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • compact
  • stil

KaroliekenR 26-05-2017

Onmisbaar in mijn keuken!

Ik ben zo blij met de slowjuicer van Philips. Na een paar weken gebruik al een onmisbaar toestel in mijn keuken.

Het monteren van het toestel gaat heel vlot. Alle stappen worden uitgelegd in de handleiding.

Je kan alle soorten fruit en groenten gebruiken om sap van te maken. Je moet enkel de niet-eetbare elementen zoals kiwi-schillen en pitten te verwijderen. In vergelijking met andere centrifuges, is er bij deze slowjuicer een minimale rest (enkel een beetje pulp). Er wordt met andere woorden een maximum aan sap uit het fruit en de groeten gehaald.

Het demonteren gaat vlot. De verschillende onderdelen spoel je gewoon af onder de kraan of je kan ze allemaal in de vaatwasser steken, wat voor mij een groot voordeel is.

Bij het toestel zit een mooi receptenboekje. De receptjes zijn eenvoudig en mooi geïllustreerd. In het begin hield ik me strikt aan de recepten maar hoe meer ik met het toestel werk, hoe meer ik beroep doe op mijn eigen inspiratie. Van werkelijk alles kan je heerlijke sapjes maken en de combinaties zijn eindeloos!

De slowjuicer van Philips heeft er voor gezorgd dat ik meer fruit en vooral meer groenten eet. Mijn gezondheid gaat er op vooruit dankzij dit toestel!

Pluspunten

• Gemakkelijk schoon te maken
  • Onderdelen mogen in de vaatwasser
  • Kwalitatief toestel
  • Haalt heel veel sap uit je groeten en fruit
  • Mooi design

Minpunten

• Het toestel weegt veel

Fietje86 24-05-2017

Gezond, snel, gemakkelijk

Toen ik mijn doos opende en alle onderdelen zag, dacht ik dat dit een ramp zou zijnqua kuiswerk. Niets is minder waar. In een paar seconden is het afgewassen. Het toestel ziet er mooi uit, het is alles behalve bulky en staat fantastisch op mijn aanrecht. De combinatie appel-komkommer-munt is heerlijk! Het is een echte aanrader!

Evavth 22-05-2017

Lekkere sapjes in een handomdraai!

Ik heb deze slowjuicer sinds enkele weken en ben er erg tevreden over! Als je -net als mij- van groenten en fruit houdt is dit een must-have. Je kan er heel snel groenten- en fruitsapjes mee maken, net als plantaardige melk (soja- en notenmelk). De wat hardere fruit/groenntensoorten vragen wel wat meer tijd om te juicen. Het toestel heeft een mooi design en is verrassend compact. Ideaal voor op het aanrecht, waar het niet te veel plek inneemt. De anti-drup knop zorgt ervoor dat je aanrecht steeds schoon blijft (heel handig!!). Het toestel is eenvouidg te (de)monteren en zo schoon te maken. Er is een speciale knop waarmee je op het einde van het juicen de laatste restjes sap in je glas kan schenken. Heel handig, want zo gaat er geen sap verloren!

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik & om schoon te maken
  • compact toestel, neemt weinig plek in
  • met anti-drup knop, zo blijft je aanrecht scoon

Minpunten

• hardere groenten/fruitsoorten duren wat langer