Philips Aluminium Collection HR1861/00

Siemens ME400FQ1

Philips Viva Collection HR1845/30

Philips Viva Collection HR1845/30

g 28-05-2016 Product jaar of meer in bezit

In het begin waren we blij.

6,5
De eerste maanden deed de machine prima wat hij moest doen. Mooie sappen en lekker gezond. De trurk is om hem zo snel mogelijk na gebruik schoon te maken anders is het een crime om hem goed schoon te maken. Dat hebben we altijd gedaan tot opens de zwarte kom met de schenktuit niet meer los wilde komen. Zelfs met een schroevendraaier er tussen komt ie niet los. De machine staat nu al weer een paar maanden op de kast. Ik overweeg hem weg te gooien mar alles doet het nog maar goed schoonmaken kan niet meer. Erg jammer voor zo een dure aankoop. Ik heb op internet gezocht naar oplossingen. Maar ik zie dat meerdere mensen deze kwaal ondervinden. Maar niemand krijgt een antwoord. Misschien ik wel?

E. Hoonhout 27-04-2012 Product jaar of meer in bezit

5,5
Wij waren hier zeer enthousiast over, maar dat is de laatste tijd flink afgenomen. Als hij 100% in orde is maakt hij heerlijk sap. Het ontwerp is niet helemaal handig mbt de vaatwasser, er blijft altijd wel ergens water in staan. Maar het sap maakt dat gebrek in gebruiksgemak ruim goed.

Wij hebben nu alweer de tweede en net als bij de eerste gaat de kunststofkap zeer snel stuk. Er breken aan de onderkant hele stukken af. Bij eerste dachten we nog dat het misschien intensief gebruik en onhandigheid was, nu is het geen toeval meer.

Het vervelende is dat we er nu achter komen dat de klantenservice bij Philips echt verschrikkelijk slecht is. Onwaarschijnlijk onbeschoft ook. Het zit er niet in dat onze machine ooit nog hersteld kan worden, dus op zoek naar wat anders. Wij waren altijd 'philipsfan', maar nu NOOIT MEER PHILIPS!

basje1977 24-02-2012 Product paar weken in bezit

Helemaal top! Deze Philips juicer maakt erg lekkere sappen, leuke recepten, eenvoudig te bedienen en alle vuile onderdelen kunnen zo in de vaatwasser.

jol27 23-01-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb hem al een paar jaar en ben nog steeds harstikke tevreden erover, hij heeft genoeg power en werkt uitstekend. Voordat ik hem kocht heb ik me goed laten adviseren erover, heb zelfs effe getwijfeld over een professionele aan te schaffen, maar na grondig onderzoek kwam ik op deze uit, en dat scheelde natuurlijk in prijs, maar hij doet niet onder voor de duurdere.
Dus ik raad hem echt aan.

sierratango 20-01-2012 Product maand in bezit

de sap centrifuge is erg fijn om te gebruiken en is ook een goed product. je moet inderdaad wel veel schoonmaken maar tis ook een grote machine.

het eenigste waar ik een klacht voor heb is de actie die loopt bij philips dat je geld terug kunt vragen. misschien dat ik de eenigste ben maar ik kan wegens onwetenheid bij de mediamarkt en slechte promotie bij de philips site nu dus fluiten naar mijn korting. dat is mijn eenigste bezwaar en ik zeg laat je goed informeren bij het kopen van dit apparaat, zeker als de actie via de fabrikant loopt.

Susanna1 09-10-2011 Product maand in bezit

Wij zijn erg blij met deze sapcentrifuge. Nooit een andere gehad, dus kan moeilijk vergelijken. Maar we hebben deze centrifuge nu 2 maanden en gebruiken 'm elke dag voor groentesappen. Er komt veel sap uit, is erg makkelijk in gebruik en voelt erg stevig. Appels en bieten passen er in zijn geheel in. Schoonmaken kost paar minuten, gewoon afspoelen met water en het zeefje en de mesjes goed met het borsteltje schrobben die bijgeleverd is. Ik denk dat de prijs goed staat tot de verhouding van de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt en zou dit model iedereen aanraden.

Gezond leven 12-04-2011 Product paar dagen in bezit

Dat is mijn eerste sapcentrifuge.Is best wel groot voor een kleinekeuken net als mijne.Ik moet ook hard duwen als ik wil sap maken van een harde appel.Schoonmaken is niet echt moejelijk.Ik vind het jammer dat ik niet banaan,avakado en mango sap maken,maar ik denk dat kan ook niet bij andere sapcentrifuges.Toch ben ik blij met mijn machine en ik kan iedereen aanraden.

Marianne1988 12-02-2011 Product paar weken in bezit

Sinds een paar weken heb ik deze sapcentrifuge en ik gebruik hem twee keer per dag. Ik vind hem geweldig! Ik sta steeds weer versteld van de hoeveelheid sap die er uit komt. Voor het gemak kun je zeggen 1 trechter vol met fruit of groenten = 1 groot glas vol met sap. Ik gebruik fruit en groenten door elkaar en eigenlijk zijn alle combinaties heerlijk. Het lawaai vind ik erg meevallen, bij het aanzetten een zoemend geluid. Het is logisch dat wanneer er een appel in gaat dat het dan even wat meer lawaai maakt. Het schoonmaken valt heel erg mee, als je het maar meteen doet, het liefst nog voor je de sap opdrinkt. Voor ik groenten en fruit pers laat ik de bak vol lopen met warm water en sop, zodra mijn glas vol is haal ik het pulp uit het deksel en gooi het deksel en het filter meteen in het water. Vervolgens kun je het zo afspoelen en op laten drogen. Het filter moet wel even goed schoongemaakt worden met het bijgeleverde borsteltje maar ook dit kan heel snel. De meest goede tip die ik gekregen heb is een zakje te doen in de afva/opvanglbak aan de achterzijde, dit scheelt heel veel schoonmaakwerk. De mensen die klagen over het schoonmaken laten het apparaat denk ik even staan zodat het pulp aat vastkoeken en dan kan ik me voorstellen dat het een crime is om het schoon te krijgen. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen maar ik verwacht geen problemen. Ik ben super blij met dit apparaat en kan het iedereen aanbevelen!

Holy Fire 08-01-2011 Product maand in bezit

Hiervoor heb ik twee andere juicers gehad. Mijn eerste beviel mij goed, alleen had ik niet echt vergelijkingsmateriaal. De tweede heb ik direct teruggebracht (kortom was slecht). Nu sinds kort heb ik deze juicer en deze bevalt mij heel goed. De pulp komt er droog uit, veel sap hierdoor, de smaak is puur, door een plastic zakje in de afvalbak te doen, scheelt dit weer met schoonmaken, maar ook het schoonmaken is niet veel werk en het apparaat gaat makkelijk uit elkaar (en natuurlijk heeft het enigzins ook met je eigen instelling te maken *smile*). Krachtige motor. Kortom tevreden met deze juicer en ik raad 'm dan ook van harte aan.

hannah01 12-07-2010 Product kwartaal in bezit

Erg blij met deze sapcentrifuge. Las ergens bij de reviews een klacht dat er nog veel vezels in het sap meekomen. Laat Philips dat alsjeblieft zo houden in zijn volgende generaties sapcentrifuges: daar zit een hoop smaak en vitamines in. Had hiervoor een Montyss, die na 2 jaar het geluid van een drilboor produceerde. Deze Philips is een stuk buurvriendelijker, al mag hij wat mij betreft nog wel wat zachter. Hij is makkelijk uit elkaar te halen en in elkaar te zetten. De sleuf waar je het fruit in stopt had wat breder gemogen, zodat je bijv. de meeste appels niet doormidden hoeft te snijden, maar dat is maar een klein minpuntje. Een volgende generatie sapcentrifuges van Philips mag wat mij betreft beter in staat zijn meer sap te halen uit verse kruiden, zoals munt en basilicum. Over duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen na 4 maanden gebruik. Tot nu toe geen mankementen.

franz43 15-04-2010 Product jaar of meer in bezit

ik vind dit product van philips tegenvallen. de pulp die achterblijft is nog zo vochtig dat je het met je vuist verder kunt uitknijpen. ik heb wel twintig jaar een moulinex gehad en die haalde veel meer sap uit groenten en fruit.

ook loopt er sap en een beetje pulp langs het midden van de opvangbak zodat je onder het draaimechanisme moet zien te komen om schoon te maken.

ook verder is het schoonmaken nog steeds veel werk

let's make things better!

AnCoS 28-12-2009 Product paar weken in bezit

Voordat ik dit apparaat kocht heb ik er als criticus eerst een studie van gemaakt om uit te zoeken wat nu gewoon een goede sapcentrifuge is. Deze werkwijze van aankopen stelt mij zelden teleur. Ik ben op dit model uitgekomen.
Ik ben erg tevreden over deze sapcentrifuge. Hij geeft lekker veel sap en kan - mede door zijn vermogen van 700 watt - harde en zachte vruchten/groenten met gemak aan. Het schoonmaken valt wel mee. Het hangt enen beetje van je eigen instelling af. Als ik sap ga maken snij ik als 1e de ingrediënten en zet de kraan aan om lauw water in de wasbak te laten lopen. Dan maak ik het sap en dan ga ik als 1e de centrifuge schoonmaken. Hier heb je een paar minuten voor nodig. En dan genieten van mijn sapje. Ik heb mezelf de regel op gelegd om niet meer dan 1 maal per dag sap te maken. Ik blijf er versteld over staan hoe lekker pure sappen zijn.

Rogerg 31-08-2009 Product maand in bezit

heb de machine nu een kleine 2 maanden in bezit. Ben er tot nu toe super blij mee. Lekker makkelijk veel verschillende sapjes maken. In tegenstelling tot oudere machines, maakt deze echt sap en veel minder schuim. Alleen jammer dat fruit zoals mango en banaan niet kunt juicen. binnen 2 minuten is ie helemaal schoon te maken. Beste aankoop van het jaar voor mij.

M.v.B. 04-04-2009 Product kwartaal in bezit

We zijn heel erg tevreden over deze sapcentrifuge. De vulopening is heerlijk groot, de sapopbrengst is meer als dat we verwacht hadden en ontzettend lekker. En de bijgeleverde cd is heel erg duidelijk en heeft veel tips omtrent het fruit en het gebruik van het apparaat. Vooral de tip van de afvalzak en het schoonmaken!
Een ding is jammer, fruit is erg duur, vooral omdat het hele gezin (5 personen) dol is op sapjes.

oscar1965 24-01-2009 Product paar dagen in bezit

Ben blij met dit apparaat, de DVD geeft voldoende uitleg over de snelheid waarmee je een sapje kunt maken en waarmee je het apparaat kunt schoonmaken. Sla wel het eerste deel over, of je moet behoefte hebben aan een preek hoe iemand met behulp van deze sapcentrifuge uit een diep dal is geklommen (American Style). Vochtige vruchten zoals ananas geven inderdaad een vochtiger pulp, maar de meeste groenten geven een gortdroge pulp. Gemiddeld een prima sapextractie. Prima als je wat variatie wilt inbouwen in je voedingspatroon, je kunt - zoals de DVD laat zien - veel soorten groenten in kleine porties verwerken in bijvoorbeeld een basis van appel. Hou rekening met het niet kunnen verwerken van zetmeelbevattende produkten als papaya, banaan, vijg, mango en avocado (volgens handleiding). Daar heb je dus een blender of staafmixer voor nodig.
Een sapje van ananas-banaan maak je dus met deze centrifuge (ananas) en dit sap meng je dan met (bevroren) banaan in de blender. De shake wordt dan lekker luchtig. Cheers!
Oscar

sappie 01-01-2009 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat en ik adviseer iedereen: Eerst bijgeleverde dvd kijken dan uitproberen. Niks geen last van rondspetterend fruit. Gewoon doen wat gast op dvd zegt. Ben uitermate tevreden over het gebruiksgemak, apparaat is niet luidruchtig en geeft een hoge sap opbrengst. En voor de juice fanaas onder ons: 101 sappen en smoothies van nathalie savona, recepten voor ontgiften, huidverbetering, energie, weerstand en spijsvertering. Succes!

bart-centrifuge 02-12-2008 Product kwartaal in bezit

Nog als aanvulling op mijn eerdere review:
De service van de winkel/Philips was uitstekend en we hebben nu weer een goed functionerend apparaat. Achteraf gezien is een ongeschilde pompoen ook wel veel gevraagd van zo'n machine. We schillen nu de pompoen en dat geeft geen problemen. Het mes op de zeef kan trouwens vervangen worden en heeft dezelfde afmetingen als een vervangmes van Solis (Gastroback en Breville allemaal hetzelfde), welk mes harder en scherper is. Wortels geven een droge pulp, maar (in combinatie met)pompoen wat nattere pulp. Komt omdat pompoen wat draderiger is dan dan wortel. Dat verstopt de zeef eerder en laat dan dus minder sap door. Het apparaat schoonmaken vind ik meevallen. Als je er geen tijd voor hebt, kun je volstaan met het zeefje in een sopje te leggen en dan later pas schoon te borstelen. Mocht alles toch aankoeken op den duur (vooral pompoen wil ondanks afspoelen en afborstelen nog wel een kleur achterlaten) en is je apparaat niet meer zo mooi, dan helpt het enorm de onderdelen in een sopje met soda met warm water te weken.
Fijn apparaat. Alleen een drie x zo duur apparaat is beter.

roerbost 29-11-2008 Product half jaar in bezit

Fijn apparaat. Het ene soort fruit snijt/perst wat makkelijker dan de andere. Bijvoorbeeld golden delicious gaan makkelijker dan andere appels, je moet dan soms hard drukken op het fruit. Soms is de pulp ook natter (dus iets minder sap). Maar over het algemeen werkt het apparaat snel en goed. Het schoonmaken vind ik toch redelijk veel werk. Soms heb ik het sap al opgedronken en sta ik de onderdelen nog schoon te maken. Het is ook een groot apparaat. Past alleen in de keukenkast in twee delen. Maar meestal staat hij de hele dag op het aanrecht en maak ik hem 1x per dag schoon. Mooie vormgeving. Hou ook rekening met het feit dat fruit niet goedkoop is. Twee glazen fruitsap is ongeveer anderhalve euro, de afschrijving van dit apparaat niet meegerekend. Maar toch zeer tevreden over deze sapcentrifuge. Er gaat niets boven vers fruitsap.

Nance84 10-11-2008 Product paar dagen in bezit

Zeer mooie en goede sapcentrifuge. Wij komen nu elke dag aan 2 stuks fruit. Alle sapjes maak ik in het weekend en vries het in om door de weeks mee te kunnen nemen.

Rjag1 09-11-2008 Product paar dagen in bezit

Wat een teleurstelling! De natte pulp vliegt alle kanten op, soms zelfs hele stukken groenten en fruit. Onze 20 jaar oude Braun gaf naast het sap echt alleen maar kurkdroge pulp. Dit mag geen sapcentrifuge heten... Het resultaat is weliswaar acceptabel, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van de groenten en fruit.

Aan de beoordelingscriteria kun je het niet afleiden, maar ik ben niet tevreden.