Linksys E1200 - Reviews

Aantal switchpoorten
Aansluitingen
ethernet (RJ-45)

robduijf 20-12-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb laatst een PC besteld bij 4Launch en toen bleek dat de draadloze internet verbinding erg slecht was. Router resetten gaf een beetje verbetering maar uploaden deed de oude router niet meer. Nieuwe router besteld bij 4Launch en die werd dezelfde avond nog verstuurd en dus ook de volgende dag binnen, wauw super. Deze keer voor een betrouwbaar merk gekozen, vandaar deze Linksys E1200. Installeren gaat goed met de installatie CD, de beveiliging wordt meteen goed ingesteld en ook de toegang voor het gast account. Als je andere pc's wil toevoegen kun je ipv de toegangscode voor WPA2 ook het knopje op de router gebruiken om deze pc automatisch te verbinden met de router, ook wel handig.

pvselm 03-03-2013 Product paar weken in bezit

router uit de doos met cd instellen en binnen een paar minuten werkend. In het begin vaak uitval van signaal. Deze storing was ook de reden dat ik afzag van mijn oude linksys router. Met nieuwe router (e1200) hetzelfde probleem, dus er moest een ander probleem zijn.
Zoeken op wifiscanner gaf programma (inSSIDer), hiermee werd duidelijk dat er veel buren (storing) op kanaal 1 was. Handmatig (geavanceerde instellingen) op ander kanaal gezet en storing was over.

Op eerste verdieping staat een repeater (overblijfsel van slecht signaal met oude linksys router/druk kanaal), dus bereik op zolder nog niet goed getest, maar ga er vanuit dat het gewoon door het hele huis heen werkt.
Router buiten meterkast geplaatst. Jammer dat er geen ophangbeugel bijzit.

Verschil met E2500; de E2500 heeft 2,4GHzen 5GHz. Speurend op internet geeft men aan dat de 5GHz minder druk/storing zou geven, maar dat de oude apparaten dit niet kunnen ontvangen en val je toch terug op 2,4Ghz.

Ik ben tevreden. Nu met kabel, straks met glasvezel.