Sitecom Greyhound AC2600 Wi-Fi Router - Reviews

1750 Mb/s
Aantal switchpoorten
Aansluitingen
ethernet (RJ-45)

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Rob 06-04-2016 Product paar weken in bezit

duur, maar geld zeker waard!

Mijn vorige router, de Asus RT-AC66U had na een dikke drie jaar de geest gegeven. Voor mij erg teleurstellend omdat dit toch ook geen goedkope router was.
De router wordt hier intensief gebruikt. Behalve een qua wifi dekking moeilijk huis, zijn er ook veel computers die de router belasten doordat er een bedrijfsruimte aan huis vast zit.
De Asus router voldeed hierin prima, maar door de korte levensduur besloot ik toch maar voor de Sitecom Greyhound te gaan, ook omdat Sitecom 10 jaar garantie biedt. Nu is Sitecom normaal geen topmerk voor routers, maar in de Greyhound had ik alle vertrouwen, mede door de firmware, openWrt.

Het installeren was zeer eenvoudig. Er is een eenvoudige interface voor alle noodzakelijke instellingen. Wil je meer instellingen dan kan dat simpel door de geavanceerde modus te gebruiken.
De eerste verrassing was het wifi bereik. Deze is vergeleken met de Asus een stuk sterker, zowel de 2.4 Ghz als de 5 Ghz band. Ook is de router erg stabiel.

De mogelijkheden zijn erg groot, met name door de toevoegingen die je kunt installeren. Op dit moment (firmware 1.1) wordt er nog van een oudere versie van Openwrt gebruik gemaakt, maar ik verwacht dat dit snel actueel wordt gemaakt.

Al met al ben ik positief verrast. Als ik dan ook de 10 jaar garantie mee reken, dan denk ik dat Sitecom hier een mooi product heeft uitgebracht!

DreM 11-04-2016 Product maand in bezit

THE BEST OF ALL

Lang gezocht naar een router voor in huis met allerlei functies die je zelf kan instellen dan wel beheren. Wachtwoorden veranderen, gasten netwerk beheren. Aan en uit zetten. Eigenlijk alle opties die je wil hebben voor een huis netwerk. Eenvoudig overzicht enz. Wat wil je nog meer!!!!

M.S. 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat

Eenvoudig te monteren en te instaleren. Super snel met gang en echt overal in huis Wifi bereik ( vrij grote 2 onder 1 kap woning ) op zolder en in de tuin werkt het 5.0 ghz als een speer. Eindelijk van alle extenders af met alleen deze router.

Een TOPPER die ik echt iedereen aan kan raden

HarryC 06-04-2017 Product paar weken in bezit

Greyhound beoordeling

Ik kan jullie vertellen dat het gemakkelijk is in het aansluiten bijna plug and play, je moet even het ww en de naam in vullen en klaar.
Betreffende de dekking hier in huis, is heel erg goed zo wel op 1, 2 etage en op de zolder.
Als me kinderen aan het game zijn en me vrouw op de Tablet aan het werk is, en ik dan nog bezig bent aan het Broadcasten voor XL-RadioFM.com waar ik de eigenaar van bent, hebben we totaal geen last van dat er iets niet gedekt wordt.
De snelheid blijft voor treffelijk.

Pluspunten

• Grote dekking door me gehele huis
  • Geen problemen game tablet pc gebruik

Pekkie1971 02-10-2016 Product paar dagen in bezit

Snelle verbinding

Deze week de greyhound router gekocht,
Beneden super snel internet, tot op zolder redelijk tot goed echter alleen de 2.5 GHz, onze zoon kan hiermee online gamen.
Leuk detail zijn de meegeleverde pootjes om hem net te zetten of op te hangen

Pluspunten

• Aansluiting
  • De pootjes

Minpunten

• Geen 5 GHz op zolder

Denise 11-09-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige WIFI dekking en snelheid

Met onze vorige router hadden we veel last van storingen en slecht bereik op de eerste verdieping wat regelmatig voor de nodige frustratie zorgde.

De router heeft geweldig bereik, zorgt ervoor dat binnen hele huis de WIFI ook nog steeds op topsnelheid werkt. Router is tevens makkelijk te installeren.

Met deze router kunnen we weer 10 jaar vooruit en is dus z'n geld zeker waard!

Pluspunten

• Goed bereik

Rob 19-06-2016 Product kwartaal in bezit

Na drie maanden gebruik

Na drie maanden gebruik is het tijd voor een update. Ik ben eigenlijk steeds enthousiaster geworden in de laatste maanden.

Zoals al eerder aangegeven wordt de router intensief gebruikt. Zowel draadloos, maar ook bedraad zijn er hoge doorvoersnelheden. Maar misschien nog wel belangrijker: super super super stabiel!
Het wifi bereik is groot, snel en ook dit is zeer stabiel. De mogelijkheden van de router zijn erg uitgebreid, al zul je wel kennis moeten hebben om alles te kunnen benutten.

Samengevat; ik was al enthousiast, maar ben echt positief verrast over de stabiliteit en mogelijkheden. Vooral door mijn vergelijk met de Asus AC-66U. Ik had van tevoren niet gedacht dat de stabiliteit van de Sitecom zoveel beter zou zijn.
Een echte aanrader!

Pascal 27-04-2016 Product paar weken in bezit

Gewoon een top router!!

Snelheid en bereik van deze router zijn top! Wi-Fi is uitstekend door extra sterke antennes, nu eindelijk door heel me huis bereik! Toekomstbestendig dankzij MU-MIMO. USB 3.0 poorten kunnen gebruikt worden voor o.a. media streamen en/of Apple backups maken en lekker snel ook. Erg mooi design met kwalitatief goed materiaal, waardoor de router prima in het zicht in mijn huiskamer kan staan. Fijne bijkomstigheid is 10 jaar garantie op dit product!!