AVM FRITZ!Box 7490 International - Reviews

Ondersteunde max. snelheid
1300 Mb/s
Aantal switchpoorten
Aansluitingen
ethernet (RJ-45), USB 3.0, ADSL (RJ-11)

nvrijenhoek 22-11-2015 Product paar dagen in bezit

Over het algemeen ben ik enorm kritisch, maar: dit is een topproduct. En, in vergelijking met een aantal high-end routers, een verademing (alleen maar gedoe gehad met mijn Netgear Nighthawk R7500). Hij kan alles! VoIP, DECT, en fungeert als gewone WiFi-router. Eigenlijk is hij ook een DSL-modem, maar door een instelling kan je LAN1 als WAN gebruiken. Mijn Gigaset DECT telefoons zonder problemen gekoppeld, en alles werkt zonder moeite.

Heb hem nu een week (betrouwbaarheid kan ik niet zoveel over zeggen), maar ben er enorm blij mee.

JimH 02-01-2017 Product paar weken in bezit

AVM FRITZ!Box 7490 geweldige router

De FRITZ!Box 7490 is een uitstekende modem (DSL) en router in een. Ik gebruik het als router in combinatie met een glasvezelmodem van de Caiway. Ik heb juist deze FRITZ!Box gekozen omdat dit apparaat een ingebouwde telefooncentrale heeft die SIP (VOIP) functionaliteit heeft. Hierdoor kan ik via mijn eigen telefoon provider bellen en gebeld worden. Ik maak dus geen gebruik van Caiway telefonie. De (automatische) telefoon antwoordapparaat, fax mogelijkheden en (A)DSL-ingang gebruik ik niet en kan geen oordeel over geven. Deze router werkt perfect met het glasvezelmodem van Caiway. De instructies zijn helder en de wizard helpt je om de router in enkele minuten te configureren. Zelf had ik vooraf op internet meer instructies opgezocht om deze router te configureren voor telefonie; dit was niet strikt nodig maar heeft mij wel geholpen. De wifi (AC) snelheid is hoog, maar je moet wel binnen ca 10 meter van de router zijn. Ben je verder verwijderd gaat de snelheid omlaag. Dit kan per woning verschillen. Via de bekabelde verbinding haal je de topsnelheid wat het abonnement van het glasvezelmodem toelaat. De FRITZ!Box 7490 heb ik ook doorgelust (via kabel) naar een tweede router op de verdieping om maximaal wifi snelheid te halen. Ook het doorverbinden naar de tweede router (zonder bridging) en de instelling hiervan was binnen een paar minuten gelukt. Ik ben heel blij met de AVM FRITZ!Box 7490 en krijg ook 5 jaar fabrieksgarantie hierop.

Pluspunten

• Hoge snelheid wifi en bedraad
  • Telefonie via SIP/VOIP
  • Prima in combinatie met glasvezelmodem
  • Uitstekende wizard voor configuratie

Minpunten