ZyXEL NBG6716

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ZyXEL NBG6716 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

lamseddy 13-10-2013
Geschreven voor: ZyXEL NBG6716

Met een oude USR router geraakte ik zonder problemen op de zolderverdieping. Dit is de tweede verdieping en er zijn geen betonnen vloeren tussen. Met deze router heb ik geen of zeer instabiele ontvangst. Op de begane grond in de omgeving van de router echter geen problemen.

Brouwerke 12-10-2013
Geschreven voor: ZyXEL NBG6716

Ik kocht deze router ter vervanging van mijn 'outdated' g-routertje. Mijn hoofddoel was meer betrouwbaarheid, meer snelheid, maar vooral meer bereik.

Installatie was een peace-of-cake en in no-time hingen al mijn toestellen, wired en wireless, terug aan het internet. Deze keer met een verhoogd beveiligingsniveau.

Ik was aangenaam verrast door de grafische interface via de browser en het gemak om nieuwe verbindingen te maken.

Het bereik werd verhoogd zodat we nu in het hele huis een stabiele netwerkverbinding hebben, al had ik wellicht op meer gehoopt.
Het bereik van de 5Ghz band, is het enigszins teleurstellend. De dekking op 2.4Ghz is beduidend beter dan wat ik gewend was van mijn 54Mbps router.
Ondanks dat ik misschien meer bereik verwacht had, is het signaal stabiel en de snelheid meer dan acceptabel.

De router biedt tal van gadgets en mogelijkheden. Zo zijn er drukknoppen op de router om het wireless signaal of de led's te schakelen. Deze led indicatoren zijn trouwens duidelijk, maar zeker niet zo fel dat ze een kamer kunnen verlichten.

Naar mijn gevoel ga ik nog veel plezier beleven aan dit toestel eenmaal als ik de mogelijkheden wat meer ga uitbuiten.

ronniebex 09-10-2013
Geschreven voor: ZyXEL NBG6716

Geweldige router voor de dagdagelijkse gebruiker maar ook voor hij die wat meer in de settings wil gaan snuffelen en zichzelf een "advanced user" noemt .
Tot op heden nog geen enkele hick-up en geweldig draadloos bereik.

Alles samen maakt me een hele gelukkige gebruiker !

zigila 07-10-2013
Geschreven voor: ZyXEL NBG6716

Aanrader. Werkt vlotjes. Helaas (nog) geen print via USB. Meerdere computers op internet zonder merkbare vertraging. Usb mediasharing echt super.

undef 07-10-2013
Geschreven voor: ZyXEL NBG6716

gekocht op ibood, een kleine maand geleden... na de eerste negatieve gevoelens toch al wat bekoeld.
(mijn originele review is trouwens verdwenen... wtf?)

op zich doet de router wel wat ie moet doen. er is een easy setup mode die je moet wegklikken maar daarna krijg je hem wel aan de praat als AP of als router. so far so good.

maar in samenwerking met mijn belgacom b-box loopt er toch iets fout. ik moet verschillende keren de wifi aan/uit zetten tot er een IP-adres toegewezen wordt... al alles geprobeerd, on opgelost.

bereik is matig, 2.4Ghz gaat nog maar 5Ghz is duidelijk niet bruikbaar over heel het huis (en ik woon op 75m2).

grootste pijnpunt is echter de mediastreaming. een usb stick in de voorziene slots wordt wel herkend, maar niet gemount. dus noch ftp, samba of DLNA heb ik tot nu toe werkende gekregen.
drive wordt herkend, ik kan hem manueel mounten via de console... dus aan de USB-drives ligt het niet.

toch wel een ondermaatse performance voor een premiumproduct.
eindconclusie:ontgoocheld, zou hem niet opnieuw kopen.

Demonwarlord 07-10-2013
Geschreven voor: ZyXEL NBG6716

Goede router gemakkelijke installatie voor de beginner en ook expertmode aanwezig voor de iets gevorderde netwerkers onder ons.

jantjer 07-10-2013
Geschreven voor: ZyXEL NBG6716

Ik was al een tijdje aan het uitkijken naar een extra wifizender om de communicatie met de Telenetrouter uit te breiden. De Telenet wireless router staat bij mij vooraan in de garage, dicht tegen de grond, achter de elektriciteitskast. Dat geeft dus geen al te beste draadloze verbinding in de rest van het huis. Een UTP-kabel naar het bureau aan achterzijde op de 1ste verdieping getrokken en deze router/zender hierop aangesloten. Alhoewel ik niet zo thuis ben in routers en wifizenders, was de handleiding toch duidelijk genoeg om in enkele minuten dit toestel te kunnen gebruiken als acces point. Nu heb ik vol en snel bereik in de ganse tuin, mede door de plaatsing op de eerste verdieping. Aangezien dit toestel zo veelzijdig en intelligent zuinig is en nieuwe technologieën bevat(oa. 802.11 a/n/ac 5 GHz) ben ik er gerust in dat ik dit apparaat nog jaren kan gebruiken in nieuwe situaties die zich dan opdringen. Kortom: een prima investering voor de toekomst.

Wim en Nele 07-10-2013
Geschreven voor: ZyXEL NBG6716

Heb heel wat ZyXEL producten, waaronder deze ZyXEL NBG6716. Zeer tevrede over. Werkt perfect samen met de ander producten en geeft me zondermeer een super snelheid.

elwyn.moerenhout 07-10-2013
Geschreven voor: ZyXEL NBG6716

Alles werkt perfect, goed bereik van de draadloze verbinding. Ik heb wel enkel nog maar de 2.4GHz in gebruik want ik heb geen 5GHz toestellen (tot nu toe).
De doorvoersnelheid valt zeker goed mee.