Sitecom WLR-7100 AC1200 Wi-Fi Router X7 - Reviews

Aantal switchpoorten
Aansluitingen
ethernet (RJ-45), USB 2.0

Rob 14-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

WiFi is instabiel en traag

Installatie verliep probleemloos, direct goed werkend. Echter het lijkt wel of de WiFi van de router "vol loopt": na een paar uur wordt WiFi instabiel, laat geen data door of slecht zeer traag. Als je een ping of speed test doet gaat het goed, echter live een website of Youtube film kijken is niet mogelijk, dit terwijl er geen andere WiFi netwerken in het bereik zijn. Na een harde reset werkt het weer eventjes. Hierover uitgebreid gesproken met support, ook update van firmware mocht helaas niet helpen. Router is retour gestuurd binnen de garantieperiode doch kan niet worden gerepareerd.

Pluspunten

• Installatie

Minpunten

• WiFi stabiliteit en snelheid

Jan 21-10-2016 Product paar dagen in bezit

Na ASUS, SiteCom

Installatie loopt van een leien dakje. Zeer goede WiFi, bekabeld netwerk eveneens indrukwekkend snel. Het instellen van de verschillende parameters naar eigen wens verloopt vlot, ondanks de heel summiere 'doos'handleiding. Nu ook hopen dat de Asus router die het veel te vroeg begaf snel vergeten is.

Pluspunten

• Zeer vlotte installatie
  • Uitstekende WiFi snelheid
  • Garantie?

peterlaarakker 03-08-2016 Product paar dagen in bezit

NA DE X6 DIE HET NA 3 JAAR BEGAF NU X7

X7 installeert goed makkelijk hopelijk heb ik de 10 jaar garantie niet nodig. Volgens mij was die er nog niet met de x6

kees 18-06-2016 Product paar dagen in bezit

perfecte Sitecom router WLR-7100 AC1200

de Sitecom router WLR-7100 AC1200 is perfect en zeer makkelijk in te stellen. met daarbij de MyWiFi App maakt het helemaal compleet

John.v 07-05-2016 Product paar weken in bezit

sitecom X7

Na vele routers kopen uitproberen ( de dlink 686, netgear Nighthawk en nog een paar) en terugsturen omdat ze niet stabiel waren ondanks update's enz.
Heb ik er toch de stoute schoenen aan getrokken of de sitecom X7 uit te proberen. Geïnstalleerd ging makkelijk ook omdat je de router in de nederlandse taal kan zetten. Kleine opmerking het gast netwerk was voor mij even zoeken, maar dat ging gelukkig achteraf vrij makkelijk als je het weet hoe het moet.
Het is een makkelijke router in het nederlands niet al teveel instellingen te doorlopen en het werkt. Als je de computer opstart doet het wat langer dat deze aangemeld is op het netwerk. Is de computer aangemeld op de router dan is de verbinding (wifi) is de verbinding zeer stabiel ik heb na bijna 3 weken geen probleem meer gezien.
En heb de router binnen 3 weken geregisteerd bij sitecom en je hebt 10 jaar garantie! Wat wil je nog meer....

Na de diverse dure router getest te hebben blijkt de Sitecon X7 toch een geweldige router te zijn.

En wat ik er mee doe?:
via de router via 5ghz downloaden en tegelijk streamer naar de chromecast (router koppelt dit via 2,4 Ghz naar chromecast) totaal geen probleem
Wat we verder uitgeprobeert hebben is het volgende:

2 mobiele telefoon en chromecast 1 op het 2,4 ghz wifi en te gelijk een latop en pc en tablet op 5 ghz wifi allemaal te gelijk wat laten doen en alles liep als een zonnetje geen enkel probleem. Daar konden de dure routers echt niet tegen aan zoals hier boven genoemde.

gisteren nog even een nieuwe wifi printer op het netwerk aangesloten ging ook perfect printen als gaat gewoon goed eigenlijk perfect

verder kan ik niets meer vertellen voor ons hier in huis de perfecte router en deze hoeft dus niet duur te zijn en met 10 jaar garantie tja wat wil je nog meer ik zou het niet weten

arjanbroers 13-02-2016 Product kwartaal in bezit

4,8
Mijn oude Linksys was kapot en toen na veel onderzoek en vergelijk een Sitecom gekocht. Daarna begonnen de problemen. Slecht bereik, zeer onstabiel netwerk en bovendien bleek de Sitecom niet geschikt voor multicasten (dat heb je nodig als je een Airprinter hebt of, net als ik, een multiroom audio systeem). De support van Sitecom was vriendelijk, maar daar heb je alles mee gezegd. Niet behulpzaam dus en nu ben ik al 3 maanden aan het rotzooien om alles werkend te krijgen.

Kwam ik er vorige week achter dat mijn oude Linksys E2000 (die ik gelukkig niet weggegooid had) niet kapot was, maar alleen een kapotte adapter had. Voor 2 euro een nieuwe adapter gekocht en al mijn problemen zijn opgelost: prima bereik, zeer stabiel netwerk en bovendien ondersteund de Linksys multicasting, dus ook mijn speakers werken nu probleemloos in alle ruimten.

Dus als je het mij vraagt: twijfel niet langer en koop een Linksys!!!

Hoogendam61 26-09-2015 Product paar weken in bezit

Wij hebben de router nu bijna 2 weken in gebruik en onze internetsnelheid is aanzienlijk toegenomen, zeker bij gebruik van 5GHz. De installatie ging wat moeizaam daar de hardware accelerator aan stond. Als deze aangevinkt is kan de router een onevenwichtig gedrag vertonen.
Na deze uitgezet te hebben is de werking storingsvrij en daardoor dus veel stabieler geworden. Nu tevreden over de router.

hemalaja 24-08-2015 Product maand in bezit

Deze Router heeft een duidelijke uitleg, met tekening.
Het bereik is goed en het heeft 10 jaar garantie, na registratie bij sitecom.
Ook hebben ze een gast toegang, zodat een gast niet op jouw wifi zit, maar op de gastwifi.

AnitaQ1963 11-06-2015 Product half jaar in bezit

Perfect staat achter de ziggo modem eerst slecht bereik nu op gelost gemakkelijk te install.
2.4 en 5.oghz groot voordeel gasten netwerk
daarna geen verbindings problemen gehad er zitten nu div app op mob telefoon centrale printer en div pc
druk bezet maar werkt goed heb hem wel buiten de meterkast geplaatst was beter zeiden ze

x70 10-06-2015 Product paar weken in bezit

Ter vervanging van de Ziggo router, nu eindelijk eens een echte WIFI verbinding aangelegd. Kinderlijk eenvoudige installatie met heldere plaatjes en korte instructieomschrijving. Alle draadloze apparatuur binnen no-time weer up & running op 2 gescheiden netwerken 2,4Ghz en 5 GHz. Zeer de moeite waard. Wordt ook door Ziggo zelf ondersteund.Echt een aanrader.

rovekieskeurig 09-06-2015 Product maand in bezit

uitstekend product waarvan het bereik en de mogelijkheden iets minder zijn dan verwacht maar zeker niet iets dat storend is in het dagelijkse gebruik. Eén setting kan duidelijker omschreven worden en dat is het effect van de hardware accelerator. Als deze aangevinkt is kan de router een onevenwichtig gedrag vertonen. Na deze uitgezet te hebben is de werking storingsvrij en daardoor dus veel stabieler geworden.

pvc 20-05-2015 Product paar dagen in bezit

Prima router; eenvoudig te installeren en goede grafische instellingen voor detailaanpassingen. 2.4 en 5 GHz Netwerk kan tegelijk gebruikt worden, dus meteen geschikt voor gebruik door alle apparaten. 'Excellent Coverage' is in de praktijk (bij mij) 'standaard dekking', niet anders dan mijn voorgaande (netgear) router. Ik heb deze geplaatst achter een Ziggo modem (op een andere plek in huis), omdat Wifi van dat modem in de meterkast nauwelijks bereik had. In zo'n geval zijn er iets geavanceerdere netwerkinstellingen nodig (DHCP; Firewall; IP-adressen) maar die waren met deze GUI eenvoudig te doen. Bij de online virus/malware scan heb ik wat twijfels; deze heb ik uitgeschakeld omdat ik vermoed dat dit de verbinding wat vertraagt. Maar hiervoor kocht ik de router dan ook niet

kevin5280 07-04-2015 Product paar weken in bezit

prima router. bij mij in gebruik achter een upc horizonbox ter versterking van het wifi netwerk.
ook de app werkt voor mij naar behoren

hanslangen 07-04-2015 Product paar dagen in bezit

De router werkt na wat opstartproblemen erg goed .In het begin maakte de router wel kontakt met internet maar wilde geen pagina,s laden . Na kontakt met de provider en na lang zoeken bleek de hardware accelerator die aanstond uitgezet moest worden. Nu werkt de router erg goed goede verbinding en goede snelheid.

mathijsmombers 04-04-2015 Product kwartaal in bezit

snelste wifi ooit ja? als hij ergens niet aan voldoet is het de verwerking van de aantal mb/s.
hij voldoet voor de rest wel aan de snelheid en het bereik. maar waar i zelf ook niet naar gekeken heb (en verstand van heb) is de processor. wanneer je het boven het normaal gebruik uitkomt (zoals meerdere YouTube filmpjes kijken of downloaden) klapt de processor er uit en kan je het voor de rest vergeten. Ook hield hij er ineens mee op. als ik na een dag werken thuis kwam moest ik de hele boel opnieuw opstarten om weer gebruikt te kunnen maken van de router.
Al met al, KOOP HEM NIET, weggegooid geld
heb nu een netgear aangeschaft, top spul

ELPeter 21-03-2015 Product paar weken in bezit

Iets wat Sitecom pretendeert maar wat absoluut niet werkt is de USB mogelijkheid.
Wat hierbij nergens in een handleiding te lezen is is dat hier alléén een FAT32 geformatteerde schijf op kan om hem in de server-mode te kunnen gebruiken. Als je de router instelt op USB-mode dan is hij enkel door 1 pc tegelijk te benaderen. Waarbij de mogelijkheden ook beperkt zijn.
Dit had Sitecom mogen vermelden! En zeker in de handleiding.
Verder is het een heel goede router.

BMW530d 05-03-2015 Product paar dagen in bezit

Op 03-03-2015 deze router aangeschaft. Heb vele routers uitgetest maar dit is een snoepy werkelijk geweldig. Gewoon plug en play en gaan met die Router. Ook de app voor android is geweldig. Dit is een echte aanrader. Ook mijn telefoon doet het geweldig op de WiFi en met de app WiFi Analyzer kan ik alles controleren. Dus als je een router zoekt zou ik deze zeker kopen.

Popko Oortwijn 28-01-2015 Product paar dagen in bezit

Net geïnstalleerd. Fluitje van een cent. Heb al meerdere producten van Sitecom, o.a. homeplug, en alles doet wat je ervan verwacht. Als perfectionist ben ik blij ook nu weer voor een Sitecom router te hebben gekozen en bijzonder vanwege de snelheden. Sitecom apparatuur maakt waar wat ze beloven. Woon in een appartementencomplex op een tussenverdieping, dus niet de meest ideale plek voor een router in de meterkast.

Radarkompas.nl 11-01-2015 Product maand in bezit

Wij hebben deze router ook, dit werkt perfect!
Instalatie was ook makkelijk!

Gewoon aanschaffen als je in in een overweging zit!

Hanssie66 08-01-2015 Product kwartaal in bezit

5,5
Ik heb deze router bijna 3 maanden in mijn bezit. De installatie was eenvoudig. het bereik viel mij tegen. Ik had er meer van verwacht. Vanwege de tegenvallende resultaten had ik graag deze router willen gebruiken als bridge op een andere lokatie in het huis. Volgens mij is dit niet mogelijk. De grootste tegenvaller was dat de internetverbinding regelmatig wegvalt zoals wired als wireless (1 a 2 keer per avond). Bij wireless is de verbinding er wel, maar er geen internet. De router opnieuw aan en uitzetten is het enige dat helpt.