Sitecom CMPSC-WLR6100 - Reviews

Aansluitingen
ethernet (RJ-45)

6,2

PO 31-03-2016 Product paar weken in bezit

Mooie veilige router voor een goede prijs/kwaliteit

Ik heb deze router nu enkele weken in huis en hij voldoet prima aan de eisen waarvoor ik hem aangeschaft heb. Vooral installatie gemak (o.a. via Mywifi app, na up-grade firmware mogelijk) en de extra cloudsecurity (handig met o.a. surfende kinderen). Voldoet deze router prima. Het is geen hoog vlieger, maar de prijs/kwaliteit is uitstekend.

jaap kees 29-08-2015 Product paar dagen in bezit

Enkele dagen in bezit en mag zeggen hij bevalt goed , voordeel is gigabit aansluiting en de 200 mb knalt ie ook als 200 mb eruit, gastgebruik wifi, 5 mgz.
Bereik is goed en wat mensen niet moeten vergeten dat een te sterk wifi signaal ook ongezond kan zijn.
Voordeel verder is de sitecom wifi app waarmee ik direct in de router kan komen.
Bereik op 10 meter wifi op samsung s3 is 7 mb. binnenhuis ca 18 mb en op 3 meter afstand ca 30 mb.
70 euro is teveel voor deze router maar denk voor 50 zou ik het doen met wat er allemaal opzit.
Verder waarom nou maar 6mnd veiligheids pakket erop dat zou lifetime moeten zijn.
pluspunt verder is de 10 jaar garantie!!! dus over 5 jaar nog steeds service!!

Frotzkottel 06-05-2015 Product jaar of meer in bezit

4,2
Een absolute ramp. De start was ooit veelbelovend maar de instabiliteit wordt steeds erger. Op het ogenblik is het ding gewoon klinisch dood; na twee jaar! Niet kopen! Even verder zoeken.

carinvanerp 22-02-2015 Product paar dagen in bezit

geweldige aankoop. Onze kids en wij zijn er super blij mee. Makelijk zelf te installeren en in het hele huis bereik en wij wonen in een boerderij.

Kris Kasper 15-02-2015 Product jaar of meer in bezit

4,5
Nu ongeveer 1,5 jaar in huis en geeft een hoop problemen met stabiliteit van het wifi netwerk. de 5ghz heb ik alleen de eerste maand geprobeerd, viel om de haverklap weg.
Nu begint de 2,5 ghz hetzelfde probleem, had het al af en toe maar de laatste tijd is het gewoon niet te doen, gemiddeld 3 keer per uur moeten resetten.

Deze gaat op de schroothoop, de natuurlijke omgeving voor zo'n waardeloos product.

Jpt010 05-02-2015 Product jaar of meer in bezit

Absoluut een goede router! Ik heb hem meer dan een jaar en ben uitermate tevreden. Het bereik is prima! Op de laptop prima bereik door heel het huis, op de mobieltjes een stuk minder maar daar kan de router niets aan doen. De ontvangers op mobieltjes zijn gewoon een stuk slechter... jammer want dan heb je toch weer een extender of home plug nodig (ook die heb ik van Sitecom, prima apparaten overigens)

Gezien alle storende factoren in de omgeving, denk aan andere WiFi netwerken, babyfoon, luidsprekers en een dikke betonnen vloer is dat al een hele prestatie.

patrick smet 28-11-2014 Product paar weken in bezit

zeer vlotte installatie! enkel een beetje uitleg over het gebruik van de usb poorten op het toestel zou me verder helpen

Boyo 23-11-2014 Product kwartaal in bezit

Al enige tijd ben ik in het bezit van een Sitecom 300N X2 model WL-341.
Daar ik in loop van de tijd diverse apparatuur heb aangeschaft vond ik dat het hoog tijd was om een andere router te plaatsen. Thans wordt er gebruik gemaakt van drie desktops,een draadloze ultrabook, een draadloze/bekabelde laptop, een printer aangesloten op de router en twee smartphones. Daarnaast is er een Sitecom switch aanwezig in verband met uitbreiding van de RJ45 aansluitingen.
Dit alles wordt regelmatig door het hele huis tegelijk gebruikt. Er is toen een N900 X6 geïnstalleerd en ik moet eerlijkheidshalve melden dat hier weinig tot geen problemen mee zijn. Ondanks de vervelende en/of nare ervaringen die anderen hier mee hebben. Ja, de WiFi- verbinding is wel eens weggevallen maar is snel opgelost. Regelmatig kijk ik op de ultrabook naar films in de huiskamer die op de pc staan opgeslagen. Tussen deze twee apparaten zitten dikke betonnen muren en de afstand is ongeveer 20 meter. Desalniettemin blijft de ontvangst 100 procent. Nee, persoonlijk zijn er tot nog toe geen noemenswaardige problemen geweest met deze router.
Daar ik het zonde vind om de 300N X2 werkeloos in de kast te laten liggen heb ik dit programma technisch omgebouwd als een extra WiFi steunpunt met een z'n eigen password elders in de woning. Maar dan wel gekoppeld aan de N900 X6.

henk1315 01-08-2014 Product paar weken in bezit

Blijf van deze Sitecom router af. Dit is mijn tweede vanaf 21 mei j.l. Steeds uitvallen, dus steeds weer resetten. De eerste viel twee a drie keer per week uit en dan had niemand in huis internet. Er ligt dus een handleiding op tafel met instructies om weer verbonden te worden. De nieuwe (tweede) heb ik nu anderhalve week en ook deze wederom drie keer opnieuw moeten opstarten. Vandaag viel ie uit toen ik een Windows 7 PC opnieuw had geinstalleerd en er 157 updates gedownload moesten worden. Bij 17% had dit monster ineens geen internet meer. Ja, knop uit en aan...maar mijn LaCie netwerkschijf start dan geregeld niet meer op omdat die een ander heel vreemd IP adres krijgt. Iets met 169.... Om dit weer in goede banen te leiden ben ik minimaal 3 aan/uit acties router verder. Heeft ook al eens langer dan een uur geduurd.
Mijn vorige Sitecom router moest vervangen worden vanwege snelheidsverhoging Ziggo. Dat ding heeft probleemloos gewerkt. Vandaar weer de keuze voor Sitecom.
Frappant is dat Sitecom op geen enkele mail reageert. Weten ze dat ze deze rommel verkopen.
Morgen gaat dit ding terug.
Dus: Blijf van deze Sitecom router af. Ook als je hem voor niks krijgt.

Mac TAZ 15-03-2014 Product half jaar in bezit

2,8
Crashed bij het leven af. Voor streaming zeer af te raden deze te kopen. Zelfs YouTube kan de router niet aan en loopt de hij regelmatig vast waardoor je alles moet resetten, zelfs je modem want anders vind hij die niet eens meer.

Frans-g 15-01-2014 Product paar weken in bezit

3,8
Router blijft crashen zodra er op hoge snelheid wordt gedownload. Totaal ongeschikt voor glasvezel.
Router omgeruild voor een nieuwe, zelfde probleem.
Supportcall bij Sitecom geopend maar nadat ze 3x het zelfde actie plan sturen, komt er geen actie meer van Sitecom.
Momenteel bekijk ik de mogelijkheden om deze router te kunnen retourneren.

R. van Puijenbroek 02-01-2014 Product paar dagen in bezit

Gekocht ter vervanging van de wifi in de KPN Experiabox, soort van impulsaankoop. Het is zeker geen slechte router, maar volgens onderstaande vergelijkingstest waren er handigere keuzes mogelijk:

Installatie ging soepel, nadat ik de wifi van de Experiabox had uitgezet. Het hernoemen van de wifi-netwerken is wat omslachtig: er zijn verschillende pagina's met relevante instellingen en iedere pagina moet je afzonderlijk opslaan, waarna de router de instelling opnieuw laadt. Niet handig als je zowel het wachtwoord als de SSID wilt veranderen.

Het apparaat heeft een 2,4GHz en een 5GHz kanaal, waarbij wordt aangegeven dat de 5GHz een slechter bereik heeft, maar hogere snelheid. Dat bereik lijkt inderdaad beperkt, want mijn vrouw had op de 1e verdieping al een haperende verbinding. Overschakelen naar de 2,4GHz lost het probleem eenvoudig op en dat kanaal heeft voldoende bereik binnenshuis.

Het apparaat heeft meer mogelijkheden dan ik vooralsnog nodig heb, maar het is goed te weten dat ze er zijn. Veel mogelijkheden gericht op security, maar ook het opzetten van een gastnetwerk.

Betrouwbaarheid kan ik nog niet beoordelen, maar vooralsnog geen problemen.

anneke19 19-09-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb ondanks de slechte review deze router gekocht. Wat een miskoop. Gelukkig had ik de mogelijkheid om het weer terug te brengen. Sitecom kan wel 10 jaar garantie geven op het apparaat maar wat heb je hieraan als de verbinding met het internet continue uitvalt. Ik heb voor de installatie wel een 8 gegeven aangezien je binnen enkele seconden klaar bent en verder zijn de mogelijkheden ook ok. Jammer dat het niet doet wat het zou moeten doen.

JvanLaarhoven 02-08-2013 Product maand in bezit

4,2
Ik heb deze router begin juli gekocht omdat ik een snellere router wilde die meer geschikt zou zijn voor het streamen van films en muziek. Mijn oude router was een Linksys E2000 router.
De beschrijving op de doos was veelbelovend: 450+450 Mpbs; dualband; ultimate coverage. De router was netjes verpakt en de installatie was duidelijk uitgelegd en verliep daarom voorspoedig.
Echter nadat de router was geinstalleerd bleek al gauw dat de aanschaf een grote teleurstelling was. Het bereik van deze router was veel slechter dan van mijn oude E2000 router. Zelf èèn kamer naast de plaats van de router was het signaal al minimaal. Bovendien viel het internet regelmatig (5-10x /dag) uit en was alleen te herstellen na een reset van modem+router. Ik heb inmiddels begrepen dat deze klachten ook gemeld worden bij de nieuwe X3 en X5 routers van Sitecom. Ik heb inmiddels mijn Linksys E2000 weer geinstalleerd. Schandalig is dat op de doos een ultimate coverage wordt genoemd dat absoluut niet gehaald. Je zou dit slimme marketing kunnen noemen maar evenzo goed bedrog. Ik hou het op het laatste.