Asus RT-AC66U - Reviews

ethernet (RJ-45), USB 2.0

8,9

theo 70 05-10-2015 Product half jaar in bezit

5,8
Router een half jaar gelden aangeschaft maar eigenlijk veel spijt van.
Wifi ontvangst op iphone en ipad is werkelijk te slecht voor woorden.
Ik heb nu van ellende maar weer mijn oude sitecom router in het netwerk erbij gezet als AP om het signaal boven te versterken.
Snap niet dat de meeste hem zo roemen om zijn bereik, ik vind het bijzonder slecht.

Tom4You 28-06-2015 Product paar dagen in bezit

Hele goeie product!

Zeker een aanrader.

Ik gebruik meer dan een jaartje.

Tot nu toe geen prolemen mee gehad.

JBREGM 27-05-2015 Product paar dagen in bezit

Deze router gekocht als vervanging van de Sitecom NX300 router die wij bij ons glasvezel 75 Mbit/sec abonnement ontvingen van Caiway.
De sitecom gaf een lage Wifi snelheid, van 28 Mbit/sec tot max. 45 Mbit/sec en het signaal viel vaak weg (voornamelijk op mijn Imac)
Na gedacht te hebben over het aanleggen van vaste bekabeling, lastig in ons appartement, toch gekozen om de router te vervangen door de Asus RT-AC66U 802.11ac Dual-band.
Zowel op 2.4 GHZ als 5. GHz is de snelheid nu 105 Mbit down- en Upload!!!!!
Top!!!!!, anders kan ik niet zeggen.

Tschja 18-10-2014 Product half jaar in bezit

5,8
Het leek zo'n goede router, maar wat valt deze tegen! Ik heb elke dag problemen met het 2,4GHz netwerk. De verbinding is altijd 100%, maar soms lukt het niet internet op te gaan. Heb de firmware naar de laatste versie gebracht. Ook gekeken naar kanalen die zouden kunnen interfereren, maar alles is in orde.
Het frappante is dat de 5GHz verbinding wel altijd werkt. Maar lang niet alle apparaten ondersteunen de 5GHz...

Voor de 2,4GHz gebruik ik nu het standaard KPN modem. Werkt altijd, alleen is het bereik wat minder ver.

Iemand nog tips om de 2,4GHz werkend te krijgen?

golip 17-07-2014 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze router sinds 5mrt in gebruik. Van mijn Sony Vaio VPCZ21L9E laptop heb ik de WLAN kaart ervangen met een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 (Mini PCI Express). Vanaf mijn Synology 209+II op een Gbit netwerk haal ik draadloos snelheden van 46-50 MB(byte) en piek soms op 52MB. Firmware upgrades gaan altijd goed, en de oude instellingen worden altijd mee genomen. Hierdoor is het zelfs voor de DIGI-beet een fluitje van een cent.
Verder kan ik melden dat ik geen uitval heb gehad van de router zelf, zoals bij mij oude router nogal vaak het geval was (TP-link WR1043ND, WLAN viel regelmatig uit).
Ik was iemand die niet meer over had €50,- voor een router. Maar na de zoveelste uitval, wilde ik graag het beste in huis halen, waarbij het budget geen hoofdrol speelde.
In vergelijking met het duurdere model de AC68U, ontbeert de AC66U de dualcore processor. In de praktijk mis ik het helemaal niet. Derhalve moet ik wel bekeken dat ik niet de extra opties gebruik die de AC66U bied. Hiervoor gebruik ik mijn Synology.
Verder word de firmware steeds beter, en bied bij elke firmware upgrade meer opties. De interface van de firmware is infinitief, en laat zich zonder de handleiding te lezen makkelijk te bedienen. In de router bevinden zich handige tools, zoals bijvoorbeeld VPN en een "Wake on LAN" tool. Hierdoor kan je als je van huis bent, toch je pc op afstand aanzetten, wanneer je niet thuis bent.

All round een aanrader!
LIP

upatamby 12-02-2014 Product kwartaal in bezit

Na een hoop gesukkel met verschillende routers en range-extenders was ik (en mijn gezin) het zat. Dan maar wat meer geld uitgeven en een router kopen die goede gereviewd wordt. Had ik dat maar eerder gedaan. Het instellen ging snel en probleemloos met een prettige userinterface. Bereik, snelheid en betrouwbaarheid zijn enorm toegenomen. Wel heb ik nog steeds een extender nodig om ver genoeg te komen, maar de stabiliteit van die extender is nu, dankzij deze router, ook perfect.
Alles werkt nu gewoon lekker en ik heb er geen omkijken meer naar. Zo hoort het.

fredcl01 21-10-2013 Product paar weken in bezit

De ASUS router heeft heel goede testresultaten op het internet. Hij heeft alles nog waar gemaakt behalve het bereik. Het bereik is iets groter dan van mijn oude router (Dlink DIR825) echter ik gebruik nog de standaard instellingen.
De doorvoercapaciteit is heel goed. Iedereen kan weer gamen en internetten zonder dat de verbinding wegvalt of traag wordt. Daarnaast is de snelheid ook verdubbeld op mijn laptop, nu 240 Mbs ips 130 Mbs. De router is ook vrij makkeljk in te stellen. Alleen de prijs is aan de hoge kant echter ik hoop dat wij voorlopig voorzien zijn van een geode oplossing in verband met de nieuwste draadloze standaard (AC).

LeRock 09-10-2013 Product paar dagen in bezit

Installatie is makkelijk, prima te doen. Bereik valt tegen.... Oude router wrt120n had zelfs op zolder goed bereik. Diverse instellingen al geprobeerd, 2.4 naar 5 GHz, zendvermogen naar 100, router buiten de meterkast. Ik weet het niet meer, dan maar omruilen voor een ander merk.

Mustang302 14-09-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb een Ziggo alles in 1 pakket en daar kreeg ik een Modem/Router van Cisco EPC3925 bij.
Ik woon in een appartement en de Modem/Router hangt in de meterkast buiten de voordeur.
Ik moest zo'n beetje naast de meterkast gaan staan wilde ik bereik hebben op het sterkste kanaal.
Goed waardeloos, maar ik gebruikte toch geen WiFi, tot nu.
Op zoek naar testen van Routers en in de Computer Totaal kwam de ASUS RT-N66U er als snelste uit.
Maar met oog op de toekomst kon je beter de ASUS RT-AC66U kiezen volgens de Computer Totaal.
Uiteindelijk ( maar dat ligt aan mij ) heb ik de installatie van de Router gedaan, en het bereik is nu gewoon 100%, op automatische kanalen.
Het signaal moet dwars door twee 490mm dikke betonnen muren en 3 deuren heen, en gewoon 100% bereik.
De interface is wel duidelijk je kan een aantal gastnetwerken opzetten maar voor de rest is het allemaal abracadabra voor mij.
De registratie van de Router verliep niet vlekkeloos ( ik had het goede nummer maar hij gaf aan dat ik een Tablet van ASUS had)
Maar na de hulp van ASUS support is ook dat goed gekomen.
Al met al zeer tevreden, als ik hem wat langer heb kan ik de betrouwbaarheid beter beoordelen.
Op dit moment zet ik hem maar op 10 want je moet iets invullen kom ik net achter toen ik hem op NVT zette.

Met vriendelijke groet Richard.

jaapaap123 11-09-2013 Product paar dagen in bezit

Na wat recensies gelezen te hebben heb ik voor deze router gekozen. Een ideaal apparaat, zeer goed bereik, uitgebreide instellingen en installatie was in no time gedaan. Draadloze printer en NAS server was ook geen probleem. De beste router die ik ooit heb gehad. Chapeau!!!

jean6531 15-07-2013 Product paar weken in bezit

na 4 dagen geploeter met een apple extreme router die maar niet wilde communiceren met mijn xms glasvezelrouter, deze apple teruggebracht en voor 145 deze asus gekocht. wat een verademing. in 4 minuten!! geïnstalleerd en razendsnel en goed bereik ver in de tuin en op de 2e verdieping in huis.
t..n.t dus zeer tevreden zeker qua prijs en prestatie.

milou1974 24-06-2013 Product paar dagen in bezit

we hebben hem sinds een week en dit ding is echt super keck, hij is snel en overal bereikbaarheid in huis zelfs op zolder geen gedoe met tussen stations of wat dan ook gewoon internetten waar we maar willen een dikke vette aanrader beter dan dit wordt het niet op dit moment we halen nu 120 mb per download dus dat is super snel

DenvdEnde 26-05-2013 Product paar dagen in bezit

Na een paar jaar een Linksys WRT120N router gehad te hebben (100Mb) wilde ik naar een volledig gigabit netwerk in huis.
Dit ook omdat wij binnenkort over gaan op een glasvezel verbinding en ik daar, qua snelheid, klaar voor wilde zijn.
Ook wilde ik een verbeterd bereik van de draadloze verbinding hebben omdat ik met de linksys een repeater nodig had om het hele huis te dekken. Daar wilde ik vanaf. Na het lezen van de diverse reviews hier op 'kieskeurig' besloten om voor deze Asus te gaan. Echt een super apparaat ! Installatie wijst zichzelf. Makkelijk alles in te stellen met een 'eigen' netwerkgroep ,met volledige toegang tot alle apparaten in het netwerk, en een 'Guest' groep die alleen toegang hebben tot internet. Het bereik is ook echt super, geen repeater meer nodig, het hele huis heeft dekking met dit apparaat als enige source. Ook handig vind ik het "App-je" welke in de Google play store en I-store te vinden is. Via Asus I-Cloud toegang tot alle apparaten in het netwerk. Overal ! Kan nu via m'n telefoon (Samsung Galaxy SIII mini) op m'n NAS (WD MyWorldBook II) browsen en zelfs bestanden bekijken of kopiëren. Kortom, echt een aanrader deze RT-AC66U van Asus. Mooi apparaat met een super bereik en mogelijkheden. In alles is de Asus simpel genoeg voor de digibeet maar compleet genoeg voor de meest veeleisende IT-er. De prijs is misschien 'iets' aan de hoge kant in vergelijk met andere routers, maar dit maakt de Asus ruimschoots goed met zijn prestaties !

DenvdEnde 26-05-2013 Product paar dagen in bezit

Ook wilde ik een verbeterd bereik van de draadloze verbinding hebben omdat ik met de linksys een repeater nodig had om het hele huis te dekken. Daar wilde ik vanaf. Na het lezen van de diverse reviews hier besloten om voor deze Asus te gaan.
Echt een super apparaat ! Installatie wijst zichzelf. Makkelijk alles in te stellen met een 'eigen' netwerkgroep ,met volledige toegang tot alle apparaten in het netwerk, en een 'Guest' groep die alleen toegang hebben tot internet. Het bereik is ook echt super, geen repeater meer nodig, het hele huis heeft dekking met dit apparaat als enige source. Ook handig vind ik het "App-je" welke in de Google pay store en I-store te vinden is. Via Asus I-Cloud toegang tot alle apparaten in de netwerk. Overal !
In alles simpel genoeg voor de digibeet maar compleet genoeg voor de meest veeleisende IT-er. De prijs is misschien 'iets' aan de hoge kant in vergelijk met andere routers, maar dit maakt de Asus ruimschoots goed met zijn prestaties !

Peter201 18-03-2013 Product paar dagen in bezit

Echt een super-router.Had eerst een LInksys 4200 en had daar een repeater voor nodig omdat het signaal te zwak was op zolder. Deze router gaat dwars overal doorheen. Makkelijk in te stellen, met de wizard een paar minuutjes. Ook het bereik en snelheid op de 5Ghz band is super. Enigste minpuntje, bij de ingebouwde DHCP-server kun je alleen het Mac-adres en IP-adres ingeven maar niet de naam van het apparaat als geheugensteuntje. Router is ook IPV6 geschikt en kan dus een aantal jaar mee. Ik denk op dit moment voor particulieren verreweg de beste router op de markt.

Jacques Z 23-12-2012 Product paar dagen in bezit

Op basis van testen deze router aangeschaft. Een super apparaat! bereik is nu goed tot zeer goed. Voorheen experimenteren met richtantennes en repeaters om het bereik in huis te verbeteren. resultaat zeer matig. Nu na installatie van deze router overal in huis prima bereik. Jammer dat zo'n mooi design in de meterkast verdwijnt......
Aanrader!!

michael007 15-09-2012 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar dagen in het bezit van deze router samen met de asus ea-n66 dual adapter maar ik kan niet anders zeggen dan super ding.Het bereik vergelijken met mijn linksys e4200v1 is zwaar verbeterd.Draadloos bestanden overzetten ging eerst met ongeveer 12000kb nu haal ik draadloos 19500kb naar mijn nas.Kortom wij zijn dik tevreden.