Tunturi Pure Row 8.1 Roeitrainer - Reviews

Otto K 04-03-2015 Product paar dagen in bezit

Degelijk apparaat, goed gebouwd mechaniek. Standaard twee jaar garantie geeft ook aan dat de fabrikant vertrouwen heeft in de duurzaamheid.

Zitting en handvaten zijn comfortabel. Voordeel t.o.v. de Waterrower vind ik dat deze ook prima geschikt is voor langere mensen (ik ben zelf 1.90). Het apparaat heeft vier 'zwaartestanden' die op zich niet zo heel veel verschillen van elkaar. Het heeft veel meer effect om er simpelweg meer liters water in te gieten (maximaal is 17 liter), en dan de 'finetuning' nog iets af te stellen met de handmatige levels 1-4. Display is goed afleesbaar.

Apparaat neemt in de lengte redelijk wat ruimte in (2.17 m), maar in hoogte nauwelijks (nog onder knie hoogte). Je kunt m daardoor makkelijk kwijt thuis. Je kunt m ook nog rechtop zetten.

Waterroeien vind ik veel prettiger dan de overige bekende systemen (lucht of magneet): het voelt net als roeien in het water, en de weerstand is veel constanter.