Philips FC8792

Bedrijfstijd
105 min
Geluidsniveau
58,3 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips FC8792 op Kieskeurig.be.

Menno Steen 16-05-2019

prima stille zuigsmurf die wel eens ontsnapt

Geschreven voor: Philips FC8792

Manlief had voor kerst voor zichzelf thuis een dirt devil robotstofzuiger gekocht. Hij blij, hij hoefde nooit meer stof te zuigen, maar ik moest dat in onze winkel wel. Dat vond ik niet eerlijk. Dus toen bleek dat de robotstofzuiger het thuis prima deed, wilde ik er ook een voor in de winkel. Maar aangezien het een kledingwinkel betreft moet het apparaat in kwestie wel onder de rekken kunnen en niet vastlopen in de kleding. Daarom hebben we gekozen voor een Philips smartpro easy FC8792. Deze werkt met laser waardoor ie als ie een lang kledingstuk tegenkomt een andere weg kiest i.p.v. dat ie er tegenaan duwt. Dit werkt prima, zolang je zorgt dat er geen losse touwtjes of veters op de grond liggen, want daar kan ie zich wel in vast draaien. Deze robotstofzuiger is relatief stil dus minder geluids-invasief dan de dirt devil en veel minder dan een normale stofzuiger. Het stofbakje is ook makkelijker te legen dan die van de dirt devil en minder snel vol. Al met al een prima zuigsmurf (hij is blauw van kleur).
Wel wil ie nog wel eens ontsnappen omdat we een oprijplaat voor rolstoelen voor de deur hebben liggen en wat naar binnen kan rijden, dat kan ook naar buiten rijden..... (hij heeft dus geen moeite met de deurmat of kleine drempel) Dus af en toe moet ik 'm terughalen van de stoep en 'm streng toespreken, maar dat heb ik er wel voor over.

Pluspunten

• stil
  • draait zich niet snel vast
  • vrij snel
  • plat
  • bakje makkelijk te legen en niet te snel vol

Jubbe 19-03-2019

Stofzuigt naar behoren, maar paar functies werken niet goed!

Geschreven voor: Philips FC8792

Plug van stroomaansluiting op basisstation klemt onvoldoende, daardoor werkt basisstation vaak niet. Besturing via afstandsbediening werkt niet.
Apparaat bestrijkt goed gehele kamer. Zuigt naar behoren.

StofzuigerMan 19-02-2019

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8792

Geweldige stofzuiger, heb hem nu al 3 maand en ik kan je echt zeggen dat het alles heeft wat ik verwacht had.

Het is makkelijk te installeren en je kan het gewoon controleren via een makkelijke app via je smartphone.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Inez24 21-07-2019

stofzuiger werkt maar app werkt niet

Geschreven voor: Philips FC8792

De stofzuiger doet het op zich goed, het lukt alleen niet om de app te installeren (blijft hangen op de laatste stap) waardoor ik de stofzuiger alleen maar handmatig aan kan zetten of de stofzuiger iedere dag op hetzelfde tijdstip rond te laten gaan (wat niet nodig is).

DrekeAnske 23-04-2019

geen omkijken naar met deze stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8792

Fijne robot stofzuiger, praktisch en in elke kamer tegebruiken. alleen jammer dat deborstels zich vast hebben gevreten in het vloerkleed.

Christian79 14-10-2018

Na een jaar starten de problemen

Geschreven voor: Philips FC8792

Opzich een leuke stofzuiger voor het eerste jaar. Loopt soms vast en vind zijn oplaadstation soms niet terug. Na een jaar begint de ellende echt. Nu rijdt hij 7/10 keer maximaal 40cm uit en stopt. 2/10 keer daarna stopt hij op de meest vreemde plaatsen, geen object oid. 1/10 maakt hij de ronde af. Waardeloos apparaat, wordt vervangen door een iRobot. Philips SmartPro Compact FC8715/01 Is weggegooid geld

jmlk53 10-09-2018

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips FC8792

Zeer tevreden, wordt gebruikt in woonkamer en slaapkamer. Overweeg om een tweede exemplaar aan te schaffen. Verbazingwekkend hoeveel stof, pollen deze kleine vriend steeds weer weet te verzamelen. Hij/zij komt op plekjes waar je zelf niet zo gemakkelijk komt: onder salontafel, bank en verwarmings- radiatoren. Partner heeft last van huismijt (stof) en hooikoorts. Dit is sterk verminderd sinds wij deze robot gebruiken. Simpele bediening, wat je wilt is aanzetten en daar gaat'ie, geen moeilijk gedoe met apps etc. Nog niet geprobeerd maar je kunt 'm ook elke 24 uur automatisch z'n werk laten doen. Je moet 'm wel elke 2 dagen legen (althans bij ons). Geluidsniveau is laag. De eerste drie keer er even bij blijven om te zien of'tie nergens blijft haken (losliggende snoertjes). Nog niet kunnen vinden waar borsteltjes te koop zijn, zodra deze versleten zijn (na een jaar?). Het zou handig zijn als het meegeleverde borsteltje om hem schoon te maken vastgeklikt kan worden aan de robot.

Kerkhoff 27-06-2018

Niet kopen! Doet niet waar het voor gemaakt is!

Geschreven voor: Philips FC8792

Wij hebben deze stofzuiger nu 2 maanden in huis. Hij heeft wel 3-4x zijn werk gedaan, daarna is het over. Het stopt na 10 seconden met stofzuigen en rijdt dan doelloos rondjes door het huis tot de accu leeg is. Is al een keer voor reparatie teruggestuurd, waarbij er onderdelen vervangen zijn, maar na 1x stofzuigen na de reparatie weer hetzelfde defect. Kennelijk heeft of Philips een product op de markt gebracht wat nog niet toe was om op de markt gebracht te worden of wij hebben een maandagochtend of refurbished exemplaar........

Nu weer opnieuw retour Philips om weer "gerepareerd" te worden.

Ouhludjo 06-05-2018

En panne après 1 semaine

Geschreven voor: Philips FC8792

Aspire bien mais se bloque très facilement de plus est tombé en panne après 1 semaine, je ne le recommande pas

KHKH 14-03-2018

Handig maar hou het in de gaten.

Geschreven voor: Philips FC8792

Handig maar komt vaak vast te zitten onder een bank waar die net niet onder past en op drempels waar die net niet overheen kan. Heel raar: hij gaat er wel precies altijd gelijk naartoe ondanks dat de kamer erg groot is.

Naton 25-02-2018

Geschreven voor: Philips FC8792

De stofzuiger gaat echt overal, en is heel dun, gaat dus onder vele meubels. Het negatieve punt is dat hij lawaai maakt en dat je het niet kan laten draaien als je bvb tv kijkt....

Elmarr 17-12-2017

Goed presterende robotstofzuiger, maar kan slimmer.

Inleiding
Ik ben één van de gelukkigen die de Philips FC8715 via het Philips producttesterplatform hebben mogen testen. De testomgeving bestond uit mijn appartement (42m2) en een groter rijtjeshuis.
De installatie is eenvoudig: je hoeft alleen twee borstels in de stofzuiger te klikken en de stofzuiger op te laden, daarna is hij klaar voor gebruik.

Ervaring

Ik heb al eerder een robotstofzuiger gehad, maar die was van het kaliber rijdende bezem. In dat opzicht zijn de producten in deze categorie echt volwassen geworden: het verschil in effectiviteit is enorm, met dank aan de forse zuigkracht. De automatische reinigingspatronen dragen daar ook aan bij. De afmetingen, wendbaarheid en snelheid van de FC8715 zijn opvallend in positieve zin: met een hoogte van 6 cm en breedte van 33 cm is deze stofzuiger in staat om op veel plekken te komen, zoals onder het bed. Als de stofbak vol is, wordt dit netjes gemeld via een indicator aan de bovenkant. De bak is vervolgens gemakkelijk uit het apparaat te tillen en te legen. Haren zuigt hij netjes op en raken niet verstrikt in de wieltjes of borstels.
Qua 'extra' functionaliteit valt de FC8715 toch een beetje tegen: het had allemaal iets slimmer gekund. De timerfunctie voorziet alleen in 24 uur aftellen tot de start van de schoonmaakbeurt, dat is in de praktijk voor mij niet echt nuttig. Verder is het niet mogelijk om te zuigen tijdens handmatige bediening. De afstandsbediening is compact, maar voelt een beetje goedkoop aan. Ook moet je erg gericht mikken op de stofzuiger. Daarnaast mis ik appbediening via smartphone of tablet.

Conclusie

Wat betreft prestaties overtreft de FC8715 mijn verwachtingen: stof en grover vuil worden probleemloos netjes opgezogen. Daarbij maakt hij minder lawaai (+/- 70dBA) dan mijn gewone stofzuiger.
Het gebruiksgemak beoordeel ik als ruim voldoende: in principe heb je er geen omkijken naar, mits je geen al te hoge drempels hebt. De afstandsbediening is wel een minpunt, evenals de te eenvoudige timerfunctie.
Qua design ben ik in het bijzonder positief over de afmetingen, het lage gewicht en het strakke uiterlijk. Deze robotstofzuiger kun je zonder schaamte in de huiskamer neerzetten. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Sven1407 15-12-2017

Handige hulp in het huishouden

Geschreven voor: Philips FC8792

Deze robotstofzuiger van Philips maakt een druk huishouden een stuk gemakkelijker. Het design is mooi met een solide behuizing. We waren blij verrast over de hoeveelheid stof de stofzuiger weet op te nemen van de vloer, dit doet hij dus zeker goed. Het is fijn dat de stofzuiger automatisch terugkeert naar zijn station om op te laden, zorg hiervoor wel dat deze op een vrij toegankelijke plek staat anders zou dit wat problemen kunnen geven. Het is vooral ideaal voor harde vloeren, ons vloerkleed gaf problemen doordat de stofzuiger vaak op de rand bleef hangen. Hier dien je dus wel rekening mee te houden. De stofzuiger vindt gemakkelijk zijn weg door het huis, al zal hij hier bij wel de meubels raken, is dit zeker niet zo hard dat dit tot schade heeft geleid. Wel is het jammer dat de hoeken en lastig bereikbare plekken waar iets op de vloer staat (zoals een pot oid) niet goed worden meegenomen. Ook vinden wij dat het apparaat nog best wel wat lawaai maakt. Het is dus zeker een handige extra hulp, maar wij stofzuigen hiernaast ook nog gewoon zelf op de slecht bereikbare plekken [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Qamsterdam 15-12-2017

Prettig in gebruik, geen totale vervanging voor de stofzuige

Geschreven voor: Philips FC8792

Met veel plezier hebben wij sinds kort thuis gebruik gemaakt van de SmartPro Compact robot stofzuiger.

De installatie ging grotendeels vanzelf. Alleen het vinden van de juiste plek voor het thuishonk is een uitdaging. Wij kozen voor een plek uit het zicht, wat helaas te weinig vrije ruimte biedt voor de robot om het thuishonk zelf terug te vinden.

Je hebt keus uit een aantal 'reinigingspatronen' zoals bv. willekeurig of 'muurvolgend'. Mijn voorkeur gaat uit naar willekeurig, waar de robot zijn weg vindt dmv trial & error.

Het vergt wel enige voorbereiding aangezien je de vloer vrij moet maken van zoveel mogelijk obstakels, zoals snoeren maar ook schoenen met losse veters.

Als je alle deuren in huis hebt openstaan, komt de stofzuiger een heel eind en is het resultaat positief. Echter, een totale vervanger voor ouderwets stofzuigen is het niet.

+ mooie gadget
+ perfect resultaat voor grote oppervlakken
+ makkelijk in onderhoud

- lawaaierig
- komt soms vast te zitten tussen stoelpoten / veter
- kan blokkade ontstaan aan stof/vuil in 'zuigmond' vóórdat aangegeven wordt om de stofzuiger te legen

- moeite met stofvrij maken van hoeken in huis
- bereikt niet het gehele huis door hoogteverschillen (bv. badkamer) [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Qamsterdam 14-12-2017

Prettig in gebruik, geen totale vervanger van de stofzuiger

+ mooie gadget

- moeite met stofvrij maken van hoeken in huis

Camiel 14-12-2017

Fijne compacte hulp

Geschreven voor: Philips FC8792

Fijne stofzuiger, makkelijk in gebruik.
Hij doet perfect waarvoor hij gemaakt is, zelf stofzuigen (bijna) zonder hulp.
Een enkele keer heeft hij zich vastgezet onder de grote stoel waar hij net niet onder door kan, blijft soms eigenwijs proberen om eronder te komen.
Ik vind de opvangbak wat aan de kleine kant, die had wel iets groter gemogen.
Verder is het prettig dat de stofzuiger met gemak onder de bank kan komen.
Al met al vind ik deze stofzuiger erg prettig en fijn. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

oE3No 14-12-2017

Eenvoudig en behulpzaam

Geschreven voor: Philips FC8792

Deze robotstofzuiger is eenvoudig te installeren en te gebruiken. Direct uit de doos hoeven alleen de borstels er op geklikt worden en het stof opvang bakje gebruiksklaar gemaakt te worden. Plaatsing van het basisstation verdient even wat aandacht zodat de robotstofzuiger de weg terug kan vinden zonder al te lang te zoeken, maar uiteindelijk heb ik de plakstrip niet eens gebruikt om deze vast te zetten. De robot vindt zijn weg met gemak terug en rijdt zo subtiel terug op het laadstation dat dat niet nodig is.
Tijdens de eerste paar poetspogingen heeft een aantal losliggende kabels gevonden onder mijn TV-meubel en is daar ook in verstrikt geraakt. Maar na het netjes ophangen van die bekabeling heeft de robotstofzuiger mijn woonkamer, gang en slaapkamer stofvrij gehouden. Door gebruik te maken van de dagelijkse timer terwijl ik op het werk was heb ik dit eigenlijk ook maar een enkele keer zien gebeuren. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marielle93 14-12-2017

Handige huishoudhulp

Geschreven voor: Philips FC8792

Ik gebruik deze handige huishoudhulp nu enkele dagen en het is inderdaad een fijne hulp. Het apparaat is eenvoudig in gebruik: opladen en aanzetten (eventueel een patroon naar keuze kiezen). Vooral onder de bank en het bed is het een fijne aanwinst, dit zijn toch de plekken die je zelf niet zo snel zal stofzuigen. Wat betreft de ronde vorm, vind ik het jammer dat de stofzuiger nu niet in de hoeken kan komen. Dit is naar mijn mening juist een plek waar veel stof zich ophoopt. Grote oppervlakken gaan eenvoudig, zo haalt hij toch veel werk uit handen. Wel vind ik het jammer dat het apparaat toch nog veel lawaai maakt, dit is, in combinatie met de ronde vorm, vooral voor de huisdieren soms een rare gewaarwording. Al met al is het zeker de moeite waard als je geen tijd hebt om zelf te stofzuigen, of omdat je het geen leuk klusje om te doen vindt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Hannibal89 14-12-2017

Al met al een goed apparaat.

Review Robot stofzuiger Philips: FC8715/01 SmartPro Compact Robotstofzuiger

Na 2 weken met de Philips robotstofzuiger in huis ben ik over het algemeen goed te spreken over het gemak dat deze robot biedt. Bij het drukke bestaan als jong werkend persoon/koppel wil het er vaak bij in schieten om het appartement te stofzuigen. Daarnaast heb je vaak geen zin om in je spaarzame vrije tijd huishoudelijke taken te verrichten waar je ook een moment kunt genieten van niksen op de bank of afspraken hebt met vrienden. Als je met de hulp van een Robot stofzuiger dan in een schoon huisje terug kunt komen, heb je een goed begin van de avond te pakken!

Vormgeving
De Robot is compact genoeg en heeft een zwart met grijs metallic afwerking. Rustig voor het oog en past in vrijwel elke inrichting. Dit is relevant omdat je het docking station incl. robot ergens in de (woon)kamer moet zetten. Het blijft natuurlijk wel een huishoudelijk apparaat.

Zuigkracht
Het meeste stof en pluis zuigt hij makkelijk op. De wat zwaardere stukjes vuil zoals stukjes zonnebloempit of kleine steentjes krijgt hij niet opgezogen omdat hij ze meestal al weggeslagen heeft met zijn borsteltjes.

Bereik van de ruimte
Vanwege zijn afmetingen (breedte en hoogte) bereikt hij het grootste deel van de ruimte goed. Dit is mede dankzij de vele meubels op pootjes in ons appartement: hij kan hier goed onder komen. Lage pootjes (<6cm) zou hij niet onder gekund hebben. Na een paar uur rondgereden te hebben en allerlei patronen te hebben gemaakt, is hij meestal wel in alle hoeken en onder alle kastjes geweest. Dit kost hem dus wel zo’n uur of 3 in een appartement met meerdere kleine ruimten (kamers) en meubels.

Gebruiksgemak
Hier valt niks over te klagen. Het is heel simpel: druk op de aan-knop en hij start met stofzuigen. In theorie zou hij ook zijn docking station weer op moeten zoeken, maar dat is hem in ons appartement met de meubels als hindernissen nooit gelukt. Ik zet hem dus weer terug als ik thuiskom. Meestal vind ik hem dan ergens onder een meubel of in een hoekje. Desondanks heeft hij vaak al wel de ruimte goed schoon. Er zitten nog wat extra schoonmaakpatronen als optie in de software bij, maar deze heb ik nooit actief gebruikt: hij loopt ze zelf namelijk automatisch langs.

Obstructies
Erg belangrijk! Zorg dat je los rondzwervende spullen, tijdschriften, kleren en schoenen (veters!) opgeborgen of van de grond hebt. Zo niet, dan loopt de robot erop vast of zuigt er een deel van op, waarna hij vast zit. Dit geldt zeker ook voor snoeren die los over de vloer lopen. Zo heeft hij een keer een deel van het snoer van de kerstboom rond zijn wiel weten te wikkelen, waarna ik even heb moeten knutselen om hem weer los te krijgen.
Andere obstructies waar de robot tegenaan liep was ons vloerkleed. Onze vloer bestaat vrijwel door het hele appartement uit laminaat. In de woonkamer hebben we een vloerkleed liggen. Het is een dun, stevig vloerkleed van ongeveer 5mm hoog, maar toch wist hij hier moeilijk op te komen. Het lukt de robot uiteindelijk wel (met moeite), maar hij leek te weinig grip te hebben op de laminaat om zich goed af te kunnen zetten. Met uitzondering van de drempel van de hal terug naar de woonkamer, neemt hij drempels over het algemeen dan weer wel goed. De drempel van de hal naar de woonkamer is een oude, onregelmatige houten drempel (jaren 30 bouw), welke net zó hoog is dat de robot met zijn bumper tegen de drempel stoot, en hij dus denkt dat hij tegen een muur/meubel komt. Hij draait dan weer vrolijk om, waarna hij dus niet meer terug kan naar zijn docking station in de woonkamer (van woonkamer naar hal lukt hem goed).
Het voordeel van deze bumper is dat hij muren en meubels goed en tijdig detecteert zonder iets kapot te maken. Ook heeft hij sensoren aan de onderkant, waarmee hij hoogteverschillen kan detecteren. Héél handig in de hal bij de trap, waar hij anders zo van af zou rijden. Het is de eerste keer dat je de robot hier bezig ziet wel even schrikken: hij rijdt zo’n 7-10cm over het randje voordat hij zich omdraait! Maar het is nooit fout gegaan.

Batterij + opladen
De robot laadt zichzelf op via het docking station. Je zou het ook handmatig kunnen doen met de adapter, maar ik zie niet zo goed waarom je dit zou doen. Het opladen via het docking station duurt zo’n 4 uur, maar meestal zit er vanzelfsprekend meer tijd tussen stofzuigbeurten. Voor mijn gevoel kan hij hier dan vervolgens een flinke tijd mee vooruit, maar echt geklokt heb ik het nooit.

Lawaai
Natuurlijk hoor je hem, maar ik vind het niet storend. Bovendien is het idee juist dat je van huis bent als ie bezig is. Ben je er toch, dan ter vergelijk: minder lawaai dan een gewone stofzuiger, maar je zet de tv wel iets harder om het nog te kunnen verstaan.

Docking station
Het docking station is veel kleiner dan ik had verwacht. Je moet hem in de nabijheid van een stopcontact plaatsen want je heb ongeveer een 1.5-2m snoer. Daarnaast moet hij een stuk kale muur ernaast hebben zodat de robot het docking station goed terug kan vinden.

De afstandsbediening
Er zit een subtiele, zwarte afstandsbediening bij waarmee je de robot aan en uit kunt zetten, kunt orderen terug te gaan naar het docking station, of bepaalde patronen te stofzuigen. Ook kun je hem kleine stukjes een bepaalde richting in laten rijden, of instellen dat hij over 24u pas start met schoonmaken. Helaas heb ik de indruk dat je erg goed op de robot moet richten om hem te laten doen wat je wilt, en moet je er nogal dichtbij staan.

Stofbak
De stofbak zit vrij snel vol, maar is onderdeel van de robot en hoeft dus niet vervangen te worden. Je kunt hem makkelijk legen in de vuilnisbak. Het filter moet af en toe wel verwisseld worden, maar ik heb dit nog niet hoeven doen (nu 3 weken in bezit). Als je hem niet leegt wanneer de robot het aangeeft, vindt je op een gegeven moment samengepakte propjes stof in de kamer.

Conclusie
Al met al een goed apparaat, die aardig wat werk uit handen kan nemen. Desalniettemin blijft het een apparaat dat je af en toe nog even moet helpen: hij vind het docking station vaak niet terug en kan niet alle hindernissen aan. Los daarvan: heerlijk om niet meer zelf te hoeven stofzuigen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Christian10 12-12-2017

Alles wat je er van verwacht en meer

Geschreven voor: Philips FC8792

Ik heb erg veel plezier van de robotstofzuiger, er zit een erg duidelijke beschrijving bij waardoor je zo aan de slag kan. Ik hou niet erg van stofzuigen dus ben erg blij dat de robotstofzuiger dit nu voor mij doet. Het enige minpunt wat ik kan bedenken is dat hij vastloopt op de draden die op de grond liggen (bijv. van de tv en internet kabel). Al is dit enkel een kwestie van de kabels goed wegwerken. Kort om ik ben erg tevreden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]