iRobot Roomba 966

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 966 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Marc 08-01-2017

Mooie robot die perfect schoonmaakt.

Geschreven voor: iRobot Roomba 966

De iRobot Roomba is een zeer mooi product. Al bij het uitpakken krijg je het gevoel dat een kwaliteitsproduct gekocht hebt. Het configureren gaat zeer vlot en het leuke is dat je hem of haar een naam kan geven en een verjaardag. Onze heet Dusty. De app werkt zeer goed en ook buitenshuis kan je alles volgen wat Dusty doet. De hoeveelheid stof die elke keer wordt opgezogen is verrassend, zeker omdat Dusty een paar keer per week de ronde maakt als we niet thuis zijn. Ook de historie functie is leuk omdat je kan zien hoe lang het duurde en welke oppervlakte schoon is gemaakt. Het lijkt erop dat Dusty steeds efficiënter te werk gaat. Hetgeen wat ook heel makkelijk is, is dat er een kastje bijgeleverd wat je zo kan plaatsen dat Dusty die plaatsen overslaat. Heel handig gebleken om een gevecht met de kerstboom te vermijden. Het enige minpuntje wat we tot nu toe hebben ondervonden is dat hij soms vastloopt op een tapijt en dit tapijt ook niet meeneemt omdat het te hoog is. Hij blijft echter keurig stilstaan dan. De home knop is ook leuk. Als Dusty is vastgelopen dan zet je hem in de buurt van het laadstation, drukt op home en hij gaat direct terug naar het laadstation, parkeert zich en gaat weer opladen voor de volgende beurt.

Pluspunten

• mooi design
  • handig te installeren
  • te personaliseren
  • goed app
  • veel zuigkracht en borstel voor de randen

Minpunten

• te hoog tapijt kan hij niet aan

Dominique Peeters 06-01-2017

Handige huishoudhulp

Geschreven voor: iRobot Roomba 966

De Roomba is een handige huishoudhulp. Je kan hem heel makkelijk programmeren om te stofzuigen als je van huis bent en het is elke keer toch verrassend hoeveel stof hij in zijn bak krijgt. Hoewel hij soms random lijkt te werk te gaan, merk je wel dat hij "weet" waar er randen zijn waar hij nog eens moet passeren. Hij kan ook best grote oppervlakten afwerken op 1 batterijlading en indien hij toch niet toe komt gaat hij zichzelf opnieuw opladen en gaat hij verder als hij terug opgeladen is.

De nadelen vinden we wel dat het bakje snel vol zit (al kan je dit natuurlijk ook als een voordeel aanzien, bij een bakje dat leeg blijft deed hij niet zoveel...). Hiernaast raakt hij soms wel verdwaald in onze woning. Als laatste minpunt is hij ook een keer verstrikt geraakt in de fm-antenne van de radio. Dit is niet onoverkomelijk en vrij makkelijk op te lossen, maar ik wou het hier toch maar even vermelden.

Algemeen zijn we echt zeer tevreden over de Roomba en hij doet exact wat we gehoopt hadden.

Pluspunten

• Makkelijk te programmeren
  • Grote autonomie
  • Zuigt veel stof op
  • Van op afstand aan te zetten via app

Minpunten

• Raakt soms verdwaald
  • Kan niet goed overweg met kleine kabeltjes
  • Lawaaierig