Philips SmartPro Compact FC8776

Geluidsniveau
58 dB
Type/soort
robot stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SmartPro Compact FC8776 op Kieskeurig.be.

• Slecht

Frank en Astrid 09-12-2016

Zuigt prima

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

We zochten een robotstofzuiger die een hoogteverschil van 5 á 6 mm zeker zou kunnen overbruggen. Dat is namelijk het hoogteverschil tussen onze kamer en keuken. We kozen na allerlei reviews te hebben gelezen, alsook specificaties, voor de FC8776. Want deze heeft vier wielen die 'm aandrijven, speciaal voor drempels tot 17 mm. Helaas, hoe we hem ook laten rondrijden, hij komt er niet overheen. Ook over twee gewone drempels kon hij niet overheen komen. We stonden eigenlijk best nog wel versteld van de zuigkracht en hij kwam op plekken waar we niet van wisten dat hij er zou kunnen komen. Met een wollen karpet heeft hij moeite. Volgens de specificatie kan hij alleen gladde vloeren aan, dus daar waren we op voorbereid. We gaan hem terugsturen, omdat we liever een goedkopere nemen waarvan we van tevoren weten dat hij misschien dat hoogteverschil niet kan overbruggen, dan deze duurdere te houden met hetzelfde probleem. Verder vonden we het stoftankje aan de kleine kant, maar dat blijkt bij de meeste robotstofzuigers niet al te groot te zijn, soms ook zelfs kleiner.

Pluspunten

• zuigvermogen
  • gebruikstijd (130 minuten)

Minpunten

• kon een hoogteverschil van 5 á 6 mm niet aan

Officiele reactie van Philips Nederland 02-02-2017

Beste Frank en Astrid,

Hartelijk dank voor jullie review. Ik ben blij om te horen dat de stofzuiger een goede zuigkracht heeft, maar ik kan me voorstellen dat het niet praktisch is dat de robotstofzuiger niet over de relatief lage drempel komt. We willen dit op verzoek van ons productteam graag onderzoeken. Zou u ons daarom zo snel mogelijk via Facebook (https://www.facebook.com/PhilipsNederland/) of Twitter (https://twitter.com/philipscare_nl?lang=en) contacteren? We willen jullie graag verder helpen, mocht het apparaat nog niet omgeruild zijn.

Ik hoop snel van jullie te horen via Facebook of Twitter.

Tom
Philips Consumer Care

merret 21-09-2019

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Net hetzelfde probleem als de persoon hieronder. Al 2 keer in garantie een nieuwe gekregen, maar steeds weer hetzelfde probleem: na een tijdje valt die steeds na enkele minuten stil ook al is de batterij volledig opgeladen.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

MD 28-02-2019

Kwaliteit slecht, zuigt prima als de robot niet kapot is

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Binnen 2 en een half jaar gebruik is de stofzuiger 2 keer kapot gegaan. De laatste keer buiten garantie. Als de stofzuiger werkt, dan is het prima, maar ik verwacht toch echt wel dat de kwaliteit van het product beter is. Over het geheel genomen toch teleurgesteld.

Erik 27-10-2016

Erg tevreden, hoop dat duurzaamheid beter is dan zijn voorganger

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Dit toestel is beter (ook duurder) dan zijn voorganger Philips FC 8710, waar ik 1,5 jaar lang tevreden over was. Rijdt niet (meer) vast op tapijt of hindernissen dankzij de "4*4"-aandrijving, rijdt (en botst) minder agressief tegen hindernissen (=beschadigingen meubilair), en maakt minder lawaai. Ik was al positief over het (poets-)resultaat, dit model scoort even goed ! Vorig toestel sloeg tilt op gevlekt (slaapkamer-)vinyl, en reed dan alleen achteruit (zuigt dan niet!) of draaide in cirkels... Deze FC 8776 doet dat niet = OK ! Keert soms niet terug nr laadstation, maar dat is wrschnlijk omdat ik niet de benodigde vrije ruimte rondom laadstation kan vrij maken...(die nogal groot moet zijn). Toestel piept bij handgeklap wanneer het zoek is = grappig, én handig !
En oh ja, vr mij onbelangrijk, mr toestel is qua design ook veel mooier dan de FC 8710. Gebruiksbediening is eenvoudig, zeker als je zn voorganger al kent... Nu alleen maar hopen dat deze batterij wél langer dan 1,5 jaar mee gaat, hoewel ik vrees dat het dezelfde is. Maar da's afwachten... Hoofdreden waarom dit model aangekocht en geen Roomba I-robot : is slechts 6 cm hoog, en kan dus onder mijn (lage) zitbanken. Andere merken hebben zo'n toestel niet.
Ja, ben eigenlijk best wel enthousiast over deze nieuwe/vernieuwde (werkende) huisgenoot !
Oorspronkelijk gepost op philips.be