iRobot Roomba 866 - Reviews

Laadtijd
3 uur

Henk Vos 06-09-2016 Product paar weken in bezit

Roomba 866

The irobot is nu een week of 3 in mijn bezit. Eerst was ik wat sceptisch aangezien ik een appartement van slechts 45 m2 heb. Toen mijn vorige stofzuiger stuk was kreeg ik de mogelijkheid om de irobot te lenen van een vriend. Ik moet zeggen dat het apparaat erg goed bevalt. Ik heb relatief weinig meubels of andere obstakels waardoor dei robot vrijwel geen plekken overslaat. Dat hij ook onder mijn bed (ik heb een zeer grote en zware matras en kom er bijna niet onder met een gewone stofzuiger) en bank komt vind ik het grootste voordeel. Het apparaat doet vrij lang over het huis ondanks het beperkte aantal vierkante meters maar hier heb ik geen last van. Het apparaat laat ik draaien als ik wegga en hij gaat vanzelf weer naar het oplaadstation als hij klaar is. Heb ik echt een irobot nodig? Nee, maar het is wel fijn om mijn huis bij thuiskomst schoon aan te treffen. Ik hoef alleen 1x te dweilen per week. Het apparaat is niet goedkoop maar een schoonmaker is ook aan de prijs.

Pluspunten

• gemak
  • pakt alles mee

Minpunten

• doet er wat lang over

JohnD 05-06-2016 Product paar dagen in bezit

t werkt gewoon

Als je de roomba aan zet begint hij gelijk stof te zuigen. Het patroon is heel random en komt daardoor een beetje dom over. Maar als je hem z'n gang laat gaan word er eigenlijk geen plekje over geslagen.
Mijn woning is niet heel groot, maar heeft een indeling waar de roomba toch wat moeite mee lijkt te hebben, al vind het tot nu toe wel altijd het basisstation weer terug.

Houd er wel rekening mee dat een robot stofzuiger geen vervanging van een normale stofzuiger. Je moet altijd nog zelf in bepaalde hoekjes stofzuigen, of achter kastjes en dergelijke. Maar al met al hoef dat wel een stuk minder vaak te doen.